הודעת משרד התחבורה: פתיחת קטע חמד-שורש בכביש 1.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הודעת משרד התחבורה: פתיחת קטע חמד-שורש בכביש 1.

הודעת משרד התחבורה: פתיחת קטע חמד-שורש בכביש 1.
מצ"ב הודעה לעיתונות ותצלום באדיבות "נתיבי ישראל".

 

בועז ל

New member
הודעת "רכבת ישראל": הישגי חטיבת המטענים ברבעון 1, 2015.

הודעת משרד התחבורה: פתיחת קטע חמד-שורש בכביש 1.
מצ"ב הודעה לעיתונות ותצלום באדיבות "נתיבי ישראל".
הודעת "רכבת ישראל": הישגי חטיבת המטענים ברבעון 1, 2015.
שלום,
ברבעון הראשון של 2015 השיגה חטיבת המטענים של רכבת ישראל עלייה של %44 במספר המכולות המשונעות בין הנמלים ו-%48 גידול בהכנסה.
במהלך השנתיים האחרונות חל שיפור משמעותי בהישגי חטיבת המטענים, ברווחים ובשיפור השירות ללקוחות החטיבה.

מצ"ב הודעה לעיתונות.
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
 

טשאפק 2

New member
איך מוסבר הגידול? 44% זה הרבה

הודעת "רכבת ישראל": הישגי חטיבת המטענים ברבעון 1, 2015.
שלום,
ברבעון הראשון של 2015 השיגה חטיבת המטענים של רכבת ישראל עלייה של %44 במספר המכולות המשונעות בין הנמלים ו-%48 גידול בהכנסה.
במהלך השנתיים האחרונות חל שיפור משמעותי בהישגי חטיבת המטענים, ברווחים ובשיפור השירות ללקוחות החטיבה.

מצ"ב הודעה לעיתונות.
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
איך מוסבר הגידול? 44% זה הרבה
 

בועז ל

New member
יש לי רק תיאוריה להציע.

איך מוסבר הגידול? 44% זה הרבה
יש לי רק תיאוריה להציע.
והתיאוריה שלי מניחה שבהיקף הפעילות הקטן שיש לחטיבת המטענים של הרכבת, כל עסקה משמעותית שמתווספת לפעילות החטיבה, מגדילה באחוזים ניכרים את נפח הפעילות. כעת, כל מה שנותר לי זה למצוא את אותה עסקה.

נ.ב: דומני שפרסמתי בזמנו איזושהי הודעת דוברות על עסקה שחתמה הרכבת מול כי"ל, אבל איני בטוח ביחס לתאריך ההודעה.
 

דודוdudu

New member
נשמע הגיוני - מדובר בחטיבה עם פעילות מצומצמת ומפסידה הרבה

יש לי רק תיאוריה להציע.
והתיאוריה שלי מניחה שבהיקף הפעילות הקטן שיש לחטיבת המטענים של הרכבת, כל עסקה משמעותית שמתווספת לפעילות החטיבה, מגדילה באחוזים ניכרים את נפח הפעילות. כעת, כל מה שנותר לי זה למצוא את אותה עסקה.

נ.ב: דומני שפרסמתי בזמנו איזושהי הודעת דוברות על עסקה שחתמה הרכבת מול כי"ל, אבל איני בטוח ביחס לתאריך ההודעה.
נשמע הגיוני - מדובר בחטיבה עם פעילות מצומצמת ומפסידה הרבה
כל תוספת קטנה מעלה בעשרות אחוזים את התנועה
 

איטלקי8

New member
לא ברור מי בכלל משתמש בשירות שלהם.

נשמע הגיוני - מדובר בחטיבה עם פעילות מצומצמת ומפסידה הרבה
כל תוספת קטנה מעלה בעשרות אחוזים את התנועה
לא ברור מי בכלל משתמש בשירות שלהם.
הרי השירות הזה לא מיועד ליבואנים\סוחרים רגילים.
זה יותר למפעלים שהרכבת מגיעה ממש עד פתח דלתם (למשל בתי זיקוק).
 

luckydude

Active member
זה תלוי בקווי הספנות והתפלגות בין מכולות ייצוא לייבוא.

יש לי רק תיאוריה להציע.
והתיאוריה שלי מניחה שבהיקף הפעילות הקטן שיש לחטיבת המטענים של הרכבת, כל עסקה משמעותית שמתווספת לפעילות החטיבה, מגדילה באחוזים ניכרים את נפח הפעילות. כעת, כל מה שנותר לי זה למצוא את אותה עסקה.

נ.ב: דומני שפרסמתי בזמנו איזושהי הודעת דוברות על עסקה שחתמה הרכבת מול כי"ל, אבל איני בטוח ביחס לתאריך ההודעה.
זה תלוי בקווי הספנות והתפלגות בין מכולות ייצוא לייבוא.
קווי הספנות משתנים מידי פעם ואיתם גם ייעדי הספינות (חיפה או אשדוד). בנוסף לכך, לעיתים נוצרים מצבים שמנמל אחד יש יותר ייצוא ומנמל אחר יש יותר ייבוא. הדברים האלו יוצרים אי-איזון של המכולות בין הנמלים (זאת אומרת בנמל אחד יש עודף מכולות ובנמל אחר חוסר). מיכוון ששני הנמלים מחוברים לרכבת, הדרך היעילה ביותר לווסת את אי המאזן הזה הוא באמצעות הרכבת. בנוסף, ישנם ייבואנים שהמרכזים הלוגיסטיים שלהם ממוקמים בנמל האחר והרכבת מובילה להם את המכולות מנמל אחד לשני.

הרכבת וחברת נמלי ישראל מאוד מעוניינת בהגדלת שינוע המכולות מהנמלים באמצעות הרכבת. כרגע חנ"י מחפשת גוף שיתפעל את מסוף המכולות החדש שנבנה בעורף נמל אשדוד וגם מקדמת תוכנית לבניית ערוגת העמסת מכולות שלישית בנמל חיפה.
 

איטלקי8

New member
זה לא נראה סביר

זה תלוי בקווי הספנות והתפלגות בין מכולות ייצוא לייבוא.
קווי הספנות משתנים מידי פעם ואיתם גם ייעדי הספינות (חיפה או אשדוד). בנוסף לכך, לעיתים נוצרים מצבים שמנמל אחד יש יותר ייצוא ומנמל אחר יש יותר ייבוא. הדברים האלו יוצרים אי-איזון של המכולות בין הנמלים (זאת אומרת בנמל אחד יש עודף מכולות ובנמל אחר חוסר). מיכוון ששני הנמלים מחוברים לרכבת, הדרך היעילה ביותר לווסת את אי המאזן הזה הוא באמצעות הרכבת. בנוסף, ישנם ייבואנים שהמרכזים הלוגיסטיים שלהם ממוקמים בנמל האחר והרכבת מובילה להם את המכולות מנמל אחד לשני.

הרכבת וחברת נמלי ישראל מאוד מעוניינת בהגדלת שינוע המכולות מהנמלים באמצעות הרכבת. כרגע חנ"י מחפשת גוף שיתפעל את מסוף המכולות החדש שנבנה בעורף נמל אשדוד וגם מקדמת תוכנית לבניית ערוגת העמסת מכולות שלישית בנמל חיפה.
זה לא נראה סביר
בהתחשב בכך שיש המון אוניות שפוקדות גם את נמל אשדוד וגם את נמל חיפה באותו הסבב.
 

luckydude

Active member
המון אבל לא כולן.

זה לא נראה סביר
בהתחשב בכך שיש המון אוניות שפוקדות גם את נמל אשדוד וגם את נמל חיפה באותו הסבב.
המון אבל לא כולן.
בנוסף, לפעמים יש מצבים שמכולה היא בשטעון (זאת אומרת שמגיעה מחו"ל ויעדה לחו"ל) אבל מקטע ההובלה השני שלה יוצא מהנמל האחר וצריך לשנע את המכולה אליו.
 

איטלקי8

New member
זה נשמע מאוד מאוד לא סביר.

המון אבל לא כולן.
בנוסף, לפעמים יש מצבים שמכולה היא בשטעון (זאת אומרת שמגיעה מחו"ל ויעדה לחו"ל) אבל מקטע ההובלה השני שלה יוצא מהנמל האחר וצריך לשנע את המכולה אליו.
זה נשמע מאוד מאוד לא סביר.
הרי מקרה כזה הוא לצורך העניין כמו טיסת קונקשן.
אתה כאזרח ישראלי נוסע דרך לונדון כדי להגיע לניו יורק.
&nbsp
הסיכוי שאתה כאזרח ישראלי תלך לחפש פתרון מחוץ למערכת הזמנת הטיסות הוא אפסי.
אתה לא תחפש טיסה מישראל ללוטון ואז תחפש רכבת מתאימה מלוטון להית'רו כדי לתפוס טיסה לניו יורק.
אתה פשוט לא תשתמש במקום הזה לקונקשן.
 

luckydude

Active member
תתפלא אבל

זה נשמע מאוד מאוד לא סביר.
הרי מקרה כזה הוא לצורך העניין כמו טיסת קונקשן.
אתה כאזרח ישראלי נוסע דרך לונדון כדי להגיע לניו יורק.
&nbsp
הסיכוי שאתה כאזרח ישראלי תלך לחפש פתרון מחוץ למערכת הזמנת הטיסות הוא אפסי.
אתה לא תחפש טיסה מישראל ללוטון ואז תחפש רכבת מתאימה מלוטון להית'רו כדי לתפוס טיסה לניו יורק.
אתה פשוט לא תשתמש במקום הזה לקונקשן.
תתפלא אבל
אני זוכר שלפני שנתיים-שלוש חברת MSC שהיא חברת הספנות השנייה בגודלה בכולם סיפקה שירות שהסתמך בין השאר על הרכבת להעברת מכולות בשטעון בין חיפה לאשדוד. הנה כתבה:
&nbsp
http://www.magazin.org.il/inner.asp?page=177922
 

luckydude

Active member

איטלקי8

New member
זה לא קיים יותר

תתפלא אבל
אני זוכר שלפני שנתיים-שלוש חברת MSC שהיא חברת הספנות השנייה בגודלה בכולם סיפקה שירות שהסתמך בין השאר על הרכבת להעברת מכולות בשטעון בין חיפה לאשדוד. הנה כתבה:
&nbsp
http://www.magazin.org.il/inner.asp?page=177922
זה לא קיים יותר
MSC פוקדת גם את חיפה וגם את אשדוד. בשני הכיוונים.
יש להם קו שפורק בחיפה וממשיך לאשדוד וגם יש הפוך.
&nbsp
אתה יכול ב PORT2PORT לראות את זה.
&nbsp
 

luckydude

Active member
כמו שאמרתי, קווי הספנות משתנים מידי פעם.

זה לא קיים יותר
MSC פוקדת גם את חיפה וגם את אשדוד. בשני הכיוונים.
יש להם קו שפורק בחיפה וממשיך לאשדוד וגם יש הפוך.
&nbsp
אתה יכול ב PORT2PORT לראות את זה.
&nbsp
כמו שאמרתי, קווי הספנות משתנים מידי פעם.
גם אז למיטב זכרוני MSC פעלו משני הנמלים רק שהשירות המסויים הזה פקד רק את חיפה. זה שאוניות אחרות של MSC פקדו את שני הנמלים לא ממש שינה כי הם לא הסתמכו על אוניה אחרת שתעביר להם את המכולות בין הנמלים (זה ייקח יותר מדי זמן וחשוף לבעיות של תזמון ואיחורים), הם היו זקוקים לרכבת כדי להבטיח שתוך כמה שעות מרגע הפריקה בחיפה כל המכולות בשטעון יהיו בדרכן לאשדוד. אמנם קו הספנות הזה אינו עוצר בחיפה יותר אבל זה לא אומר שהעיקרון הזה לא מייושם יותר בקווים אחרים.
&nbsp
בנוסף, ברכבת לא היו הכי ערוכים לשינוע כזה לפני כמה שנים אז אבל היום היכולות השתפרו. לקראת סוף השנה אמורים גם להגיע עוד קטרי משא מחו"ל כך שהיכולות ימשיכו להשתפר.
 

איטלקי8

New member
אולי זה היה כך פעם. היום אותה אוניה של MSC פוקדת את שניהם

כמו שאמרתי, קווי הספנות משתנים מידי פעם.
גם אז למיטב זכרוני MSC פעלו משני הנמלים רק שהשירות המסויים הזה פקד רק את חיפה. זה שאוניות אחרות של MSC פקדו את שני הנמלים לא ממש שינה כי הם לא הסתמכו על אוניה אחרת שתעביר להם את המכולות בין הנמלים (זה ייקח יותר מדי זמן וחשוף לבעיות של תזמון ואיחורים), הם היו זקוקים לרכבת כדי להבטיח שתוך כמה שעות מרגע הפריקה בחיפה כל המכולות בשטעון יהיו בדרכן לאשדוד. אמנם קו הספנות הזה אינו עוצר בחיפה יותר אבל זה לא אומר שהעיקרון הזה לא מייושם יותר בקווים אחרים.
&nbsp
בנוסף, ברכבת לא היו הכי ערוכים לשינוע כזה לפני כמה שנים אז אבל היום היכולות השתפרו. לקראת סוף השנה אמורים גם להגיע עוד קטרי משא מחו"ל כך שהיכולות ימשיכו להשתפר.
אולי זה היה כך פעם. היום אותה אוניה של MSC פוקדת את שניהם
זה אומנם לא בכל הקווים של MSC אבל אתה יכול להסתכל במערכת של PORT2PORT ולראות שזמן המעבר מחיפה לאשדוד ולהפך הוא יום אחד ברוב הקווים. באותה האוניה.
&nbsp
מנגד, יש קווים אחרים שבהם זמן המעבר הוא 5 ימים שבהם אתה ממתין לאוניה אחרת.. בשום מקרה אין שם הצעה לרכבת.
 

luckydude

Active member
אל תתלה על קו זה או אחר.

אולי זה היה כך פעם. היום אותה אוניה של MSC פוקדת את שניהם
זה אומנם לא בכל הקווים של MSC אבל אתה יכול להסתכל במערכת של PORT2PORT ולראות שזמן המעבר מחיפה לאשדוד ולהפך הוא יום אחד ברוב הקווים. באותה האוניה.
&nbsp
מנגד, יש קווים אחרים שבהם זמן המעבר הוא 5 ימים שבהם אתה ממתין לאוניה אחרת.. בשום מקרה אין שם הצעה לרכבת.
אל תתלה על קו זה או אחר.
אני מדבר על כך שייתכן ועיקרון השטעון בשילוב הרכבת עדיין מייושם אבל עבור קווי הפלגה אחרים. תכל׳ס כרגע הרכבת מעבירה כיום כ-300 יחידות מכולות ביום בין הנמלים ואפשרי שחלק מהם הן בשביל שטעון.

בקשר לשינוע ברכבת עצמו, הסידור עבור זה נעשה ישירות בין הסוכנויות לרכבת וזה לא משהו שתראה ב port2port
 

איטלקי8

New member
אני מאמין שההעברה הזאת היא עבור לקוחות ישראלים.

אל תתלה על קו זה או אחר.
אני מדבר על כך שייתכן ועיקרון השטעון בשילוב הרכבת עדיין מייושם אבל עבור קווי הפלגה אחרים. תכל׳ס כרגע הרכבת מעבירה כיום כ-300 יחידות מכולות ביום בין הנמלים ואפשרי שחלק מהם הן בשביל שטעון.

בקשר לשינוע ברכבת עצמו, הסידור עבור זה נעשה ישירות בין הסוכנויות לרכבת וזה לא משהו שתראה ב port2port
אני מאמין שההעברה הזאת היא עבור לקוחות ישראלים.
זה בדיוק כמו שאתה כישראלי יכול לטוס מאילת לשדה דב, לקחת מונית לנתב"ג ומשם לטוס לחו"ל.
&nbsp
אזרח זר שלא מכיר את הארץ כנראה שלא יהיה מודע לאופציה הזאת ולא יבחר בה.
&nbsp
אישית, אני לא יכול שלא לתהות איך זה שלמרות שרכבת ישראל מגיעה לנתב"ג היא לא מעורבת בכלל בשינוע מטענים לשם.
 

GLSRA

Active member
הקו שמגיע לנתב"ג מגיע לתחנת הנוסעים התת קרקעית....

אני מאמין שההעברה הזאת היא עבור לקוחות ישראלים.
זה בדיוק כמו שאתה כישראלי יכול לטוס מאילת לשדה דב, לקחת מונית לנתב"ג ומשם לטוס לחו"ל.
&nbsp
אזרח זר שלא מכיר את הארץ כנראה שלא יהיה מודע לאופציה הזאת ולא יבחר בה.
&nbsp
אישית, אני לא יכול שלא לתהות איך זה שלמרות שרכבת ישראל מגיעה לנתב"ג היא לא מעורבת בכלל בשינוע מטענים לשם.
הקו שמגיע לנתב"ג מגיע לתחנת הנוסעים התת קרקעית....
אין לקו הסתעפות לאיזורים הלוגיסטיים של שדה התעופה.
אני לא מכיר את התוכניות אבל אולי הקו המזרחי יאפשר תחנת פריקה וטעינה למטענים באיזור שדה התעופה
 

Rubim88

New member
בהובלה אווירית המטענים בהיקפים קטנים

אני מאמין שההעברה הזאת היא עבור לקוחות ישראלים.
זה בדיוק כמו שאתה כישראלי יכול לטוס מאילת לשדה דב, לקחת מונית לנתב"ג ומשם לטוס לחו"ל.
&nbsp
אזרח זר שלא מכיר את הארץ כנראה שלא יהיה מודע לאופציה הזאת ולא יבחר בה.
&nbsp
אישית, אני לא יכול שלא לתהות איך זה שלמרות שרכבת ישראל מגיעה לנתב"ג היא לא מעורבת בכלל בשינוע מטענים לשם.
בהובלה אווירית המטענים בהיקפים קטנים
למקומות מבוזרים ועם רגישות זמן גדולה, בדיוק ההפך ממה שהובלה רכבתית יכולה להציע. ועוד בנמל קטן כמו נתב"ג..
 

amit1270

New member
התמונה קצת מטעה, וגם ההודעה

הודעת משרד התחבורה: פתיחת קטע חמד-שורש בכביש 1.
מצ"ב הודעה לעיתונות ותצלום באדיבות "נתיבי ישראל".
התמונה קצת מטעה, וגם ההודעה
שמדברת על פתיחת הקטע משורש לעין חמד, כשבפועל הקטע שנפתח הוא בכיוון ההפוך, כלומר מערבה (בתוך ההודעה יש התייחסות לפתיחת הכביש בכיוון ההפוך ביום חמישי, אבל מי קורא הודעות כאלה עד הסוף?
). גם בתמונה (לא הכי עדכנית) הנתיבים מזרחה נראים במצב מתקדם יותר. לא נורא... ובכל אופן, ברכות על הפתיחה ויום ירושלים שמח!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה