הודעת דוברות הרכבת:התייחסות לאיומי ועד העובדים בהשבתה

מצב
הנושא נעול.
המעבר של המטה אינו מת"א ללוד אלא מחיפה ללוד

למה כל דבר דורש פיצוי ?
אם ההנהלה רוצה להעביר את המטה ללוד, למה צריך לפצות את העובדים.
הם יעלו על רכבת, ותוך רבע שעה יגיעו מתל אביב ללוד.
למה צריך פיצוי, אני 25 שנה עובד בסקטור הפרטי ולא מפצים את העובדים על כל החלטה של ההנהלה.
די עם הניצול הכוחני והבוטה. לא כל החלטה של הנהלת חברה (לאו דווקא רכבת ישראל) דורש פיצוי. אולי בכלל לעבוד בלוד זה יותר טוב ? אז מה יקרה אז, העובדים יוותרו על חלק משכרם ?
דייייי עם הסחטנות ועם איומי השביתות על גב הנוסעים
המעבר של המטה אינו מת"א ללוד אלא מחיפה ללוד
קצת יותר מרבע שעה נסיעה...
 

GLSRA

Active member
במקרה שעובד נדרש לעבור מחיפה ללוד יש להגיע איתו לפיצוי מוסכם

המעבר של המטה אינו מת"א ללוד אלא מחיפה ללוד
קצת יותר מרבע שעה נסיעה...
במקרה שעובד נדרש לעבור מחיפה ללוד יש להגיע איתו לפיצוי מוסכם
נראה לי (לא בקיא בפרטים) שזה ברור לכל הצדדים כולל ההנהלה, מכאן הדרך לשביתה כללית עדיין ארוכה.
אפשר להשבית קו אחד, אפשר להשבית במוצאי שבת ולא חייבים להתחיל עם התותחים הכבדים, ישר שביתה כללית על כל הקווים ביום ראשון.
אפשר לשמור את נשק יום הדין לסוף המאבק ולא לתחילתו
 

easylivin

New member


במקרה שעובד נדרש לעבור מחיפה ללוד יש להגיע איתו לפיצוי מוסכם
נראה לי (לא בקיא בפרטים) שזה ברור לכל הצדדים כולל ההנהלה, מכאן הדרך לשביתה כללית עדיין ארוכה.
אפשר להשבית קו אחד, אפשר להשבית במוצאי שבת ולא חייבים להתחיל עם התותחים הכבדים, ישר שביתה כללית על כל הקווים ביום ראשון.
אפשר לשמור את נשק יום הדין לסוף המאבק ולא לתחילתו
 

בועז ל

New member
הסכסוך בין ההנהלה לוועד מתבשל כבר די הרבה זמן.

במקרה שעובד נדרש לעבור מחיפה ללוד יש להגיע איתו לפיצוי מוסכם
נראה לי (לא בקיא בפרטים) שזה ברור לכל הצדדים כולל ההנהלה, מכאן הדרך לשביתה כללית עדיין ארוכה.
אפשר להשבית קו אחד, אפשר להשבית במוצאי שבת ולא חייבים להתחיל עם התותחים הכבדים, ישר שביתה כללית על כל הקווים ביום ראשון.
אפשר לשמור את נשק יום הדין לסוף המאבק ולא לתחילתו
הסכסוך בין ההנהלה לוועד מתבשל כבר די הרבה זמן.
אני חייב לציין שעד כה הוועד החדש ניהל את מאבקיו באופן אחראי יחסית וידע להבחין בין פגיעה בציבור הנוסעים לבין פגיעה בהנהלת הרכבת. על אחת כמה וכמה כשמשווים את פעולות הוועד הנוכחי לוועד הקודם. האמירה לפיה "קופצים ישר לשביתה כללית" אינה משקפת את המציאות.
 

GLSRA

Active member
בועז, אני נוטה להסכים איתך אבל עדיין אפשר

הסכסוך בין ההנהלה לוועד מתבשל כבר די הרבה זמן.
אני חייב לציין שעד כה הוועד החדש ניהל את מאבקיו באופן אחראי יחסית וידע להבחין בין פגיעה בציבור הנוסעים לבין פגיעה בהנהלת הרכבת. על אחת כמה וכמה כשמשווים את פעולות הוועד הנוכחי לוועד הקודם. האמירה לפיה "קופצים ישר לשביתה כללית" אינה משקפת את המציאות.
בועז, אני נוטה להסכים איתך אבל עדיין אפשר
אם כבר הגיעו להחלטה שצריך להשבית לעשות את זה בשלבים.
אני בטוח שאם היו למשל מתחילים בהשבתה של קו אחד, ההד הציבורי היה גדול, והועד היה משיג את הלחץ על ההנהלה כדי לנסות להתקדם לקראת הסכם. לאחר מספר ימים, להשבית קו אחר.
לחילופין, להשבית נניח את הקווים בין :10:00 ל 14:00
אני חושב שהשימוש באמצעי הכי כבד קרי השבתה כללית של כל הקווים הוא מעורר התנגדות ואנטגוניזם של הציבור הרחב, של העיתונות, של ההנהלה, של הממשלה ובכך יוצא שכרם בהפסדם. זו חרב פיפיות.
שורה תחתונה - אם הועד צודק ולוחם על זכויות אמיתיות וסבירות, יכלו להגיע לתוצאות בדרך יותר מדודה, הוגנת כלפי הנוסעים ומבלי לעורר כל כך הרבה כעסים.
 
כל השבתה של עובדי הרכבת תעורר התנגדות ואנטגוניזם של הציבור

בועז, אני נוטה להסכים איתך אבל עדיין אפשר
אם כבר הגיעו להחלטה שצריך להשבית לעשות את זה בשלבים.
אני בטוח שאם היו למשל מתחילים בהשבתה של קו אחד, ההד הציבורי היה גדול, והועד היה משיג את הלחץ על ההנהלה כדי לנסות להתקדם לקראת הסכם. לאחר מספר ימים, להשבית קו אחר.
לחילופין, להשבית נניח את הקווים בין :10:00 ל 14:00
אני חושב שהשימוש באמצעי הכי כבד קרי השבתה כללית של כל הקווים הוא מעורר התנגדות ואנטגוניזם של הציבור הרחב, של העיתונות, של ההנהלה, של הממשלה ובכך יוצא שכרם בהפסדם. זו חרב פיפיות.
שורה תחתונה - אם הועד צודק ולוחם על זכויות אמיתיות וסבירות, יכלו להגיע לתוצאות בדרך יותר מדודה, הוגנת כלפי הנוסעים ומבלי לעורר כל כך הרבה כעסים.
כל השבתה של עובדי הרכבת תעורר התנגדות ואנטגוניזם של הציבור
הרחב.
הנהלת הרכבת מנצלת את זה היטב וזה בא לידי ביטוי גם בכל הודעה שלה בהקשר לסכסוך עם העובדים.
כאשר ההנהלה מסיתה נגד העובדים ומנצלת את האוירה הציבורית כנגדם על מנת להכניע את העובדים דווקא צעדים כוללים, קצרים ומהירים יהיו יעילים יותר מצעדים כפי שאתה מציע שרק ישחקו לידי הנהלת הרכבת ושר התחבורה להגביר את האנטגוניזם וההסתה כנגד עובדי הרכבת.
בהשבתה כללית יש ודאות מבחינת הציבור ואין טרטורים וסימני שאלה כפי שיש בעיצומים חלקיים. במצב כזה הכתובת לציבור הוא משרד התחבורה שצריך לארגן חלופות ולדחוף לפתרון מהיר של הסכסוך. עיצומים על קו אחד כזה או אחר ובשעות מסויימות במיוחד אם מדובר בשעות שפל (מעניין אגב למה הצעת דווקא בין 10 ל14 ולא בין 6 ל-9 בבוקר למשל...) שנמרחים על פני משך זמן ארוך ויוצרים אי ודאות בקרב הנוסעים אינם אפקטיביים ורק משחקים לידי הנהלת הרכבת ושר התחבורה להסית את הציבור עוד יותר נגד עובדי הרכבת, גם כאשר אלה צודקים.
ולכן גם לעובדים וגם לציבור הרחב עדיפה שביתה כללית למשך יומיים שלושה על פני עיצומים נמרחים על פני שבועות ארוכים.
ולציבור הכי טוב יהיה אם הנהלת הרכבת תתרום את חלקה לפתרון הסכסוך ולמניעת השביתה והעיצומים בכלל ולא שההנהלה תנסה לרכב על גב האנטגוניזם הציבורי על מנת לנפנף את העובדים.
 

GLSRA

Active member
אין לי נסיון במאבקי עובדים והתנהלות ועד

כל השבתה של עובדי הרכבת תעורר התנגדות ואנטגוניזם של הציבור
הרחב.
הנהלת הרכבת מנצלת את זה היטב וזה בא לידי ביטוי גם בכל הודעה שלה בהקשר לסכסוך עם העובדים.
כאשר ההנהלה מסיתה נגד העובדים ומנצלת את האוירה הציבורית כנגדם על מנת להכניע את העובדים דווקא צעדים כוללים, קצרים ומהירים יהיו יעילים יותר מצעדים כפי שאתה מציע שרק ישחקו לידי הנהלת הרכבת ושר התחבורה להגביר את האנטגוניזם וההסתה כנגד עובדי הרכבת.
בהשבתה כללית יש ודאות מבחינת הציבור ואין טרטורים וסימני שאלה כפי שיש בעיצומים חלקיים. במצב כזה הכתובת לציבור הוא משרד התחבורה שצריך לארגן חלופות ולדחוף לפתרון מהיר של הסכסוך. עיצומים על קו אחד כזה או אחר ובשעות מסויימות במיוחד אם מדובר בשעות שפל (מעניין אגב למה הצעת דווקא בין 10 ל14 ולא בין 6 ל-9 בבוקר למשל...) שנמרחים על פני משך זמן ארוך ויוצרים אי ודאות בקרב הנוסעים אינם אפקטיביים ורק משחקים לידי הנהלת הרכבת ושר התחבורה להסית את הציבור עוד יותר נגד עובדי הרכבת, גם כאשר אלה צודקים.
ולכן גם לעובדים וגם לציבור הרחב עדיפה שביתה כללית למשך יומיים שלושה על פני עיצומים נמרחים על פני שבועות ארוכים.
ולציבור הכי טוב יהיה אם הנהלת הרכבת תתרום את חלקה לפתרון הסכסוך ולמניעת השביתה והעיצומים בכלל ולא שההנהלה תנסה לרכב על גב האנטגוניזם הציבורי על מנת לנפנף את העובדים.
אין לי נסיון במאבקי עובדים והתנהלות ועד
כנראה שמדובר בעניין של גישה, ואני לגמרי לא משוכנע שאני צודק ואתה לא.
הצעתי 10-14 בגלל שמדובר בשעות שפל, מבחינתי תמיד על מנת לפגוע כמה שפחות בנוסעים ולנהל משבר מתגלגל שהצעדים שהעובדים ינקטו יילכו ויחריפו ככל שהמשבר מחמיר.
 

בועז ל

New member
אני בהחלט מבין את החשש שלך משביתה כוללת

אין לי נסיון במאבקי עובדים והתנהלות ועד
כנראה שמדובר בעניין של גישה, ואני לגמרי לא משוכנע שאני צודק ואתה לא.
הצעתי 10-14 בגלל שמדובר בשעות שפל, מבחינתי תמיד על מנת לפגוע כמה שפחות בנוסעים ולנהל משבר מתגלגל שהצעדים שהעובדים ינקטו יילכו ויחריפו ככל שהמשבר מחמיר.
אני בהחלט מבין את החשש שלך משביתה כוללת
וגם אני איני מתלהב ממנה בלשון המעטה, אבל כדאי לשים לב למצב החדש שנוצר פה: מזה שנים ארוכות סוף-סוף יש ברכבת ועד שעוסק בזכויות עובדים ולא מנסה לנהל את הארגון. דומני שאין צורך להזכיר את האנרכיה ששררה בתקופות קודמות. כיום, המצב שונה לגמרי ואני יכול לגלות לך שהוועד הנוכחי זוכה בהכרה של משרד התחבורה והשר הממונה ושני אלה אף משתפים פעולה בעניינים מסוימים.
באשר לעצם הסכסוך הנוכחי, הצדדים בסכסוך כבר ראו רבים כמותו. מדובר בתסריט ידוע מראש: לכולם ברור שבסופו של דבר בית הדין לעבודה יחייב את הצדדים לנהל מו"מ וזה גם מה שעדיף וצריך לקרות לטעמי. למרות שידועים לי פרטים מסוימים, איני קובע לרגע מי צודק בסכסוך, אך מפריעה לי מאוד השפיטה האוטומטית שנעשית בכל פעם שהעובדים מרימים ראש או מנסים למחות כנגד מה שנתפש בעיניהם כעוולה או כאי כיבוד הסכמים. לטעמי, וכמו בכל עניין אחר, צריך להכיר היטב את הנעשה בארגון על מנת לחוות דעה נחרצת, ובנוסף, ההשוואות לסקטור הפרטי אינן בהכרח רלוונטיות - אין להצדיק עוול שמתבצע במקום אחד בעוול שמתבצע באופן שיטתי במקום אחר, מה גם שהנושא הספציפי הזה זוכה אף הוא להכרה בארגונים מסוימים בסקטור הפרטי בארץ ובחו"ל (ראה הודעתו של אלן).
.
 
עדין לא חושב שמגע פיצוי אם כבר אולי

במקרה שעובד נדרש לעבור מחיפה ללוד יש להגיע איתו לפיצוי מוסכם
נראה לי (לא בקיא בפרטים) שזה ברור לכל הצדדים כולל ההנהלה, מכאן הדרך לשביתה כללית עדיין ארוכה.
אפשר להשבית קו אחד, אפשר להשבית במוצאי שבת ולא חייבים להתחיל עם התותחים הכבדים, ישר שביתה כללית על כל הקווים ביום ראשון.
אפשר לשמור את נשק יום הדין לסוף המאבק ולא לתחילתו
עדין לא חושב שמגע פיצוי אם כבר אולי
לנסות לסדר שעות נוחות בכל זאת מרחק ניסעה מהבית וכו, לדוגמה(אמיתי) יש חברת הייטק שהעבירה חלק מהעובדים מהמרכז לבאר שבע, ובעצם מי שלא מצא חן בעייניו יכול לפרוש מהעבודה(להתפטר\ או שיפוטר) מי שעובד אמור לשרת את המקום שבו הוא נשכר לכך ואם זה אומר גם לעבור מקום אז גם, לא טוב לך תחפש מקום עבודה אחר , אף אחד אני בטוח לא מכירחים אותו לעבוד במקום הנ"ל הזה .בקיצור הפינוק הישראלי והתענגות, אגב יש אלפי נוסעים היום גם ברבם הפרטי יותר משעה וחצי כדי הגיע למקום עבודתם.
 
קיבלתי הודעה שהשביתה נדחתה

הודעת דוברות הרכבת:התייחסות לאיומי ועד העובדים בהשבתה
"מתוך כוחנות, דורסנות וגחמנות, ללא סיבה הנראית לעין ורק בגלל שהוא יכול, הכריז היום (ה' 28.5.15), ועד העובדים על שביתה בחברה החל מיום ראשון."
קיבלתי הודעה שהשביתה נדחתה
סיכמו לנהל מו"מ במשך שבועיים.

נחכה לאישור רשמי לכך.
 
גלובס - ביה"ד: אין שביתה ברכבת ביום א'

קיבלתי הודעה שהשביתה נדחתה
סיכמו לנהל מו"מ במשך שבועיים.

נחכה לאישור רשמי לכך.
גלובס - ביה"ד: אין שביתה ברכבת ביום א'
ביה"ד: אין שביתה ברכבת ביום א', הצדדים ימשיכו במו"מ
29.05.2015 13:02
הדי כהן

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001040611
 

טשאפק 2

New member
מיליון חיילים היום בתחנת האוטובוס ובאוטובוס

הודעת דוברות הרכבת:התייחסות לאיומי ועד העובדים בהשבתה
"מתוך כוחנות, דורסנות וגחמנות, ללא סיבה הנראית לעין ורק בגלל שהוא יכול, הכריז היום (ה' 28.5.15), ועד העובדים על שביתה בחברה החל מיום ראשון."
מיליון חיילים היום בתחנת האוטובוס ובאוטובוס
כמובן כל יום א' התחנות נצבעות ירוק אבל הפעם זה היה חריג, אני תוהה אם החיילים שנוסעים בדר"כ ברכבת עברו היום לאוטובוס מחשש לשביתה. משברי שיחות ששמעתי, חלקם לא הכירו היטב את הקווים שנסעו בהם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה