הודעות רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
טוב, התמונה השלישית אינה ראויה ל"מאכל אדם"

תמונה נוספת
טוב, התמונה השלישית אינה ראויה ל"מאכל אדם"
ולכן אסתפק בשתיים שהועלו. לקראת פרסום נתוני הנוסעים נכון לרבעון השלישי, אעיר כי שיא של כל הנוסעים, או לפחות משהו קרוב, צפוי להישבר בתחנת בית שמש באוגוסט השנה. כעת, בעקבות הפעלת רכבות הלילה (חמישה מערכים!) נכנס חודש אוקטובר לרשימת החודשים המסקרנים.
 

בועז ל

New member
*שיא של כל הזמנים

טוב, התמונה השלישית אינה ראויה ל"מאכל אדם"
ולכן אסתפק בשתיים שהועלו. לקראת פרסום נתוני הנוסעים נכון לרבעון השלישי, אעיר כי שיא של כל הנוסעים, או לפחות משהו קרוב, צפוי להישבר בתחנת בית שמש באוגוסט השנה. כעת, בעקבות הפעלת רכבות הלילה (חמישה מערכים!) נכנס חודש אוקטובר לרשימת החודשים המסקרנים.
*שיא של כל הזמנים
 
הגיון של רכבת ישראל

הודעה הזויה על תגבור רכבות
הרכבת האחרונה תצא בשעה 22:30, ולאחריה צפויות לצאת רכבות נוספות
הגיון של רכבת ישראל
 

Ccyclist

Well-known member
מוזר לזרוק אותם במלחה כאשר ההלוויה בסנהדריה

הודעות רכבת ישראל
מוזר לזרוק אותם במלחה כאשר ההלוויה בסנהדריה
אם אין שירות שאטלים מיוחד דרך בגין לסנהדריה העומס על "הקו הכחול" יהיה גדול מדי.

ולמה בדיוק הספיקו את הרק"ל בשדרות הרצל ורחוב יפו לא ברור, גם אם יש סיכוי לעומס בשדרות בר-לב - אין צורך לעצור את רוב המערכת.

מה יגידו לציבור ? שיסעו במטרו ?
 
לגבי הרק"ל הם התעשתו והחזירו

מוזר לזרוק אותם במלחה כאשר ההלוויה בסנהדריה
אם אין שירות שאטלים מיוחד דרך בגין לסנהדריה העומס על "הקו הכחול" יהיה גדול מדי.

ולמה בדיוק הספיקו את הרק"ל בשדרות הרצל ורחוב יפו לא ברור, גם אם יש סיכוי לעומס בשדרות בר-לב - אין צורך לעצור את רוב המערכת.

מה יגידו לציבור ? שיסעו במטרו ?
לגבי הרק"ל הם התעשתו והחזירו
לא יודע כמה זמן בדיוק נמשכה השבתת הקו בחלקו הדרומי, אך סביבות השעה 19:30 עברו על גשר המיתרים מספר רכבות עמוסות נוסעים לשני הכיוונים.
לפי גופי תקשורת מסויימים הדבר נעשה בהוראה ישירה של ראש העיר (בחירות?)

בכל מקרה, לא ברור למה משביתים את כל הרכבת בחלקה הדרומי גם אם יש חשש לחסימת בר לב (מדוע??).
ניתן לתפעל את החלק הדרומי עד מרכז העיר בנפרד ולא להשאיר חצי עיר תקועה ללא תחבורה.
 
והיה גם חפץ חשוד ברק"ל בשער שכם

לגבי הרק"ל הם התעשתו והחזירו
לא יודע כמה זמן בדיוק נמשכה השבתת הקו בחלקו הדרומי, אך סביבות השעה 19:30 עברו על גשר המיתרים מספר רכבות עמוסות נוסעים לשני הכיוונים.
לפי גופי תקשורת מסויימים הדבר נעשה בהוראה ישירה של ראש העיר (בחירות?)

בכל מקרה, לא ברור למה משביתים את כל הרכבת בחלקה הדרומי גם אם יש חשש לחסימת בר לב (מדוע??).
ניתן לתפעל את החלק הדרומי עד מרכז העיר בנפרד ולא להשאיר חצי עיר תקועה ללא תחבורה.
והיה גם חפץ חשוד ברק"ל בשער שכם
לקראת השעה 11 בלילה
 

amit1270

New member
"מגרש חנייה" לאורך כביש 9 (עמק הארזים)

לנהגי אגד בקו 402
מאחל לכם שתעברו את המשמרת בשלום


*תמונות מתחנת המוצא בבני ברק יעלו כשאגיע הביתה
"מגרש חנייה" לאורך כביש 9 (עמק הארזים)
 

olli3

New member
מנהל
העיר שפקוקה לה יחדיו - ביג טיים.

"מגרש חנייה" לאורך כביש 9 (עמק הארזים)
העיר שפקוקה לה יחדיו - ביג טיים.
תמיד אני אומר שירושלים היא אחת הערים היותר פקוקות שאני מכיר. אפשר לנסוע שעה בודדת מבאר שבע לגינות סחרוב ומשם לגבעה הצרפתית יקח עוד חצי שעה ולא משנה אם דרך בר אילן או דרך בגין.

נשמע שהיה יום קשה מאד לירושלמים ולמי שמגיע לעיר על בסיס יומיומי או תיירותי או כל דבר אחר.
 

נתנאל531

Well-known member
הייתי על רכבת התגבור

הודעות רכבת ישראל
הייתי על רכבת התגבור
לא מכיר את ההיסטוריה של הקו לירושלים, אבל נדמה שיש סיכוי טוב שנשבר שיא. הרכבת של 17:00~ מתל אביב הייתה בת 5 מערכים (מערך יותר ארוך מהרציף של ת"א מרכז), מלאים למדי בעמידה (לא עד אפס מקום, אפשר היה לדחוס עוד
). אני מסופק אם הייתה אי פעם כמות כזו של אנשים במערך רכבת אחד בקו לירושלים. זה כמובן בא לידי ביטוי בנפח היורדים בתחנת מלחה, שנראה שהיה חסר תקדים אי פעם.

מלבד עיכוב ארוך מאוד בתחנת ת"א ההגנה, נראה שהמערך קצת התקשה בסחיבת המשקל הגבוה עקב ריבוי הנוסעים. האצה איטית יחסית ל־IC3, עצירה פתאומית מחלטת בין רמלה לצריפין (כולל כיבוי חשמל מלא בקרונות ואיבוד כח מלא של המנוע), עד להתנעה מחודשת כעבור דקה. עיכובים נוספים היו בגלל מפגשי רכבות סמוך לצריפין ובבר גיורא. ישבתי בחלק האחורי של הרכבת, ובעיקולי נחל שורק הגלגלים (או חוגונים? לא בקיא בניסוח הטכני) ממש רעדו וקפצו על המסילה. אותי זה קצת הפחיד, בהתחשב בכמות הנוסעים הגדולה שהייתה על הרכבת. לסיכום, הרכבת הגיעה לתחנת מלחה באיחור של שעה ורבע(!). מרבית הנוסעים היו נוסעים שבאו להשתתף בהלוויה של הרב עובדיה יוסף, אך היה גם מיעוט יוממים.

יש לציין את הארגון היעיל של רכבת ישראל, שבא לידי ביטוי בהכנת מערך בסדר גדול כזה, היתר לנוסעים לעלות על הרכבת ללא קניית כרטיס (עקב לחץ גדול על הקופות), ומתן אמון שהם יקנו כרטיס בתחנת היעד (התכנון המקורי היה כנראה קניית כרטיסים מפקח הרכבת, אך כמות הנוסעים הגדולה לא איפשרה זאת). בנוסף הייתה הכרזה ברורה של הפקח על עצירה בגלל מפגש רכבת, בעצירות אלו, בהתחשב בכך שמרבית הציבור אינו רגיל בעצירה כעין זו.

מנגד, החלק התחבורתי המשלים מתחנת מלחה היה לוקה ביותר. במקום לא המתינו מפרקיות לקהל האלפים (והצירים ממלחה לאיזור רחוב קינג ג'ורג' היו פנויים לגמרי! הלכתי לאורכם ברגל), ולמעט מספר בודד של אוטובסים בין עירוניים (שהוזמנו על ידי הרכבת?), מרבית הציבור פשוט הלך ברגל(!) לאורך דרך בגין עד איזור התחנה המרכזית. במקום גם לא היה אף לא שוטר תנועה אחד! מבחינתי אני רואה זאת ככשלון של ניהול מערך התחבורה הירושלמי, ולא של הרכבת, שאין תפקידה לדאוג לתחבורה משלימה לנוסעיה. בהתחשב במהות האירוע, לא היו תלונות של הנוסעים, אבל אי-הסדרת תחבורה משלימה היא מחדל חמור של מערך התחבורה הירושלמי.

החלק חזור היה מוצלח פחות (מבחינת כמות נוסעים), ברכבת שיצאה ב־23:00 היה מקום פנוי רב. על פי שיחה ששמעתי בין פקח לנוסעים, חלק מרכבת זו קוצר לצורך רכבת נוספת שתוכננה לצאת ב־24:00.

ניתוח של האירוע מעלה שלמרות חסרונות הקו הישן, הוא זוכה לפופלריות עצומה בציבור בעת אירוע המונים בירושלים, כאשר צפוי ש־2 פסי האספלט הצרים לירושלים (כביש 1 ו־443) יסתמו חיש מהר, וזאת למרות שלא ניתנה המלצה של המשטרה להשתמש ברכבת דווקא. אבל ישנו פער עצום בין כמות הנוסעים בכיוון הלוך, לכמות הנוסעים בחזור. ההסבר לכך פשוט מאוד: תחנות ת"א ממוקמות באיזור מרכזי ומקושרות היטב בתחבורה ציבורית משלימה, בעוד תחנת מלחה היא תחנת קצה, ומקושרת באופן חלש למדי. חלק לא קטן מהנוסעים בחזור הגיעו לתחנה באמצעות מוניות ספיישל, ולא במפרקיות, שלא היו.

אלמלא נסגרת תחנת ירושלים-החאן, והיו מתאפשרות נקודות החלפה נוספות בקו לירושלים (כך שהיה קיצור של זמן ההמתנה למפגש רכבות), הרכבת לירושלים הייתה יכולה להיות אמצעי הסעת-המונים יעיל אף יותר מאשר היום. אבל גם האירוע של היום הוכיח את היכולת המדהימה של הקו הישן לירושלים כאמצעי להסעת המונים לירושלים, כאשר ישנו תכנון מתאים מצד הרכבת. לו היה תכנון משלים של מערך התחבורה הירושלמי, התוצאות היו אף טובות בהרבה.
 

נתנאל531

Well-known member
יש שם גם סרטון מרשים מתחנת מלחה

תמונות מרכבת התגבור
תמונויות יחודיות לא רק בגלל חתך הנוסעים, אלא בעיקר בגלל הכמות העצומה של הנוסעים.
http://www.bholworld.com/article.aspx?id=59977

גם אני מככב שם באחת התמונות
יש שם גם סרטון מרשים מתחנת מלחה
מי שישים לב לקטע הדרגנועים, הימני הפסיק לעבוד בשלב מסויים והפך למדרגות רגילות, בעוד השמאלי המשיך בפעילות.

יש גם תיעוד של מסע הנוסעים (חלקם היו יוממים רגילים) לאורך ציר בגין ממלחה עד קריית משה.
 

נתנאל531

Well-known member
חפצים שאנשים איבדו בדוחס

שאלת OFF
מה זה הארגזים עם הנעליים וארגזים עם עוד משהו שיש בתמונות?
חפצים שאנשים איבדו בדוחס
יש כאלה שלקחו את אירוע הפטירה באופן קשה מדי, והחליטו שמה שהם צריכים לעשות הוא להיות כמה שיותר קרוב. התוצאה - דוחס עצום שגרם לאנשים לאבד נעליים / כיפות / משקפיים ועוד.

כך על פי תיאורים שונים שקראתי, לא התקרבתי בעצמי למה שנראה כדוחס.
 
הבנתי, תודה

חפצים שאנשים איבדו בדוחס
יש כאלה שלקחו את אירוע הפטירה באופן קשה מדי, והחליטו שמה שהם צריכים לעשות הוא להיות כמה שיותר קרוב. התוצאה - דוחס עצום שגרם לאנשים לאבד נעליים / כיפות / משקפיים ועוד.

כך על פי תיאורים שונים שקראתי, לא התקרבתי בעצמי למה שנראה כדוחס.
הבנתי, תודה
 

מענדי

New member
רק שיעשו את זה בהגיון

נוסף מדוברת הרכבת - המשך התגבור
לאור המשך הביקושים לקו ת"א - ירושלים, רכבת ישראל תתגבר מהשעה שלוש בצהריים את הרכבות בקו.
רק שיעשו את זה בהגיון
אתמול לרכבת של 18:55 מהשלום לירושלים שלחו מערך בודד שלא עמד בעומס.
הנהג טען שהרכבת עמוסה מידי, והמתינו כ10 דקות עד שנוסעים ירדו מהרכבת.

דבר שגרם איחורים לרכבות הבאות לאשקלון/באר שבע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה