הודעה באתר קווים: שביתה בקרב נהגי החברההעיצומים בחברת קווים
בהזדמנות הזו רוצה לקשר לכתבה בנושא "קווים"הודעה באתר קווים: שביתה בקרב נהגי החברה
נוסעים נכבדים,
לצערנו ועד עובדי קווים החליט לנקוט עיצומים במהלך משא ומתן שמתנהל.
אנו עושים את כל המאמצים כדי למזער את הפגיעה בשירות לנוסעים.
תודה על ההבנה.
הנהלת קווים.
כל עוד החברות מופרטות, לא נראה לי שזה יקרה...בהזדמנות הזו רוצה לקשר לכתבה בנושא "קווים"
מלפני שבועיים, שנהגי קווים לא דרשו תשלום מהנוסעים (יש כאלה שכן).
אין לי שמץ של מושג כמה מרוויח נהג אוטובוס, אבל כאחד שנוסע כמעט רק באוטובוסים, ולא מעט, ורואה עם מה הם צריכים להתמודד כחלק מהעבודה שלהם - שגרה שוחקת של לשמש כקופאי, להתמודד עם נהגי מוניות ומוניות שירות שחוסמים תחנות (למה אף אחד לא מפקח על דברים כאלה?), כלי רכב פרטיים בנת"צים, הולכי רגל שרצים לכביש, פקקים, שעות עבודה ארוכות,
אני חושב שהם צריכים להשתכר שכר מכובד מאוד, כמו אלה שקוראים עליהם מהנמל, חברת חשמל ומקורות.
לא יקרה ולא צריך לקרותכל עוד החברות מופרטות, לא נראה לי שזה יקרה...
החברות אינן מופרטותכל עוד החברות מופרטות, לא נראה לי שזה יקרה...
כן, התכוונתי פרטיותהחברות אינן מופרטות
אי אפשר להפריט מה שמעולם לא היה בבעלות הממשלה.
מצאו להם זמן לשבות..ביתי ממתינה 1.5הודעה באתר קווים: שביתה בקרב נהגי החברה
נוסעים נכבדים,
לצערנו ועד עובדי קווים החליט לנקוט עיצומים במהלך משא ומתן שמתנהל.
אנו עושים את כל המאמצים כדי למזער את הפגיעה בשירות לנוסעים.
תודה על ההבנה.
הנהלת קווים.
לעולם אין "זמן מתאים" לשביתותמצאו להם זמן לשבות..ביתי ממתינה 1.5
בקרית אונו ליהוד..גם בבוקר שעה וחצי המתנה
ועוד לפני החג...לא מצאו זמן טוב יותר לשבות...
לעולם אין "זמן מתאים" לשביתות
למיטב הבנתי השביתה שלהם חוקית (כל עוד בית הדין לעבודה לא חייב אותם לחזור לעבוד), גם היא מעצבנת ופוגעת בשירות לציבור.
אותו דבר גם לגבי שביתות בבתי חולים, משרדי ממשלה ועוד. בכולם זה מעצבן ומגיע בזמן הכי לא מתאים, אבל זו זכותם של העובדים בחוק ()
אגב, אינני יודע מהם תנאי ההעסקה של נהגי "קווים", אך באופן כללי אני חושב שחייו של נהג תח"צ אינם קלים (בלשון המעטה), ואני בספק רב אם הוא מתוגמל בשכר הולם. ביום שבו לא תהיה לנהג אינטראקציה עם הנוסעים (כמו במטרונית), אני מניח שאז ייקלו בצורה משמעותית חייהם של הנהגים.
לכל אחד מגיעה הזכות הזומה גם שאלו עיצומים, לא שביתה
בשביתה לא היה פועל דבר.
וגם כמה שאני מתעב את חברת קווים, ולא נפעם מנהגיה או התנהלותה - זו זכותם המלאה למחות על תנאי העסקתם אם יש בו פגם.
האמת שלא לכל אחד מגיעה הזכות..לכל אחד מגיעה הזכות הזו
בין אם זה לעובדי סלקום שמחו על עניין דומה, ובין אם זה חברת קווים. הבעיה היחידה היא שקווים מספקת שירות חיוני-תח"צ, ולכן זה מפריע הרבה יותר. אם זה היה עובדי סלקום לא היינו מתעצבנים על זה שהם שובתים.
אבל קווים זה מקום עבודה פרטיהאמת שלא לכל אחד מגיעה הזכות..
הזכות לשבות ניתנת רק לעובדים מאורגנים.. אתה לא יכול לשבות אם אתה עובד במקום עבודה פרטי.
מעבר לזה, הזכות לשביתה היא מידתית... איאפשר להשבית את מערך התחבורה הציבורית לגמרי גם אם הם רוצים. הרכבת למשל יכולה להשבית באופן מלא כי יש אוטובוסים שיפעלו במקומה. אם שירות אוטובוסים עירוני מושבת אין מי שיפעל במקומו ולכן לא תיתכן שביתה מלאה.
מותרת התארגנות עובדים במקום פרטי..אבל קווים זה מקום עבודה פרטי
זה נכון, אבל שונה ממה שכתבת קודםמותרת התארגנות עובדים במקום פרטי..
אבל איאפשר לשבות מבלי שיש התארגנות..
קודם יש התארגנות, יש ארגון יציג לעובדים והנהלת החברה או בית המשפט צריכים להכיר בייצוג הזה (30% חתימות אם אני זוכר נכון)
ורק אז אפשר לשבות כדרך ללחוץ על המעסיק לחתום על הסכם קיבוצי.
אם אתה עכשיו עובד בחברת הייטק פרטית עם 5 עובדים, אתה לא יכול מחר בבוקר לקחת 3 עובדים ולהכריז על סכסוך עבודה ולשבות.. אין כזה דבר.
שביתה אפשרית רק למי שנמצא בעבודה מאורגנת או לקראת התארגנות ואשר בית משפט הכיר בהתארגנות.
out of contexזה נכון, אבל שונה ממה שכתבת קודם
אם עובדים במקום עבודה פרטי מתארגנים ,הם יכולים לשבות.
קודם כתבת "אתה לא יכול לשבות אם אתה עובד במקום עבודה פרטי".
זה לא קורה בענפי ההייטק, כי בענפים הללו בדרך כלל לעובדים אין אינטרס להתארגן ולעבוד תחת הסכם קיבוצי ועדיף להם לעבוד תחת הסכמים אישיים.
אבל אם היה להם אינטרס, גם עובדים בהייטק היו יכולים להתארגן.
בית הדין לעבודה קובע, האם אסור או מותרהאמת שלא לכל אחד מגיעה הזכות..
הזכות לשבות ניתנת רק לעובדים מאורגנים.. אתה לא יכול לשבות אם אתה עובד במקום עבודה פרטי.
מעבר לזה, הזכות לשביתה היא מידתית... איאפשר להשבית את מערך התחבורה הציבורית לגמרי גם אם הם רוצים. הרכבת למשל יכולה להשבית באופן מלא כי יש אוטובוסים שיפעלו במקומה. אם שירות אוטובוסים עירוני מושבת אין מי שיפעל במקומו ולכן לא תיתכן שביתה מלאה.
אין פה קשר לחברה פרטית או לא.בית הדין לעבודה קובע, האם אסור או מותר
בי הדין לעבודה יכול לאשר שביתות או עיצומים. מנגד הוא יכול למנוע, מסיבות שונות. בדומה לאחת מהשביתות, שהיו ב"רכבת ישראל", שבית הדין לא אישר אותה.
חברת "קווים" היא חברה פרטית. אולם יש בה וועד עובדים.
אז איך הייתה שביתה של 5 חודשים במטרודן?האמת שלא לכל אחד מגיעה הזכות..
הזכות לשבות ניתנת רק לעובדים מאורגנים.. אתה לא יכול לשבות אם אתה עובד במקום עבודה פרטי.
מעבר לזה, הזכות לשביתה היא מידתית... איאפשר להשבית את מערך התחבורה הציבורית לגמרי גם אם הם רוצים. הרכבת למשל יכולה להשבית באופן מלא כי יש אוטובוסים שיפעלו במקומה. אם שירות אוטובוסים עירוני מושבת אין מי שיפעל במקומו ולכן לא תיתכן שביתה מלאה.
ובית הדין האזורי לעבודה בעניין מטרודןאז איך הייתה שביתה של 5 חודשים במטרודן?
כמה שהלכתי ברגל באותה השנה... אתה יודע כמה אנשים הפכו את הפרייבטים שלהם למוניות שירות בעיקר מהשוק אל השכונות? כל הקשישים המסכנים נסעו איתם תמורת 5 ש"ח לראש כשאז תעריף הנסיעה לקשיש עמד על 1.80 ש"ח ולבוגר 3.60 ש"ח.
חודש שלם שבקושי ונראה אוטובוס של מטרודן מסתובב ברחובות, רק אחרי חודש מספר נהגים החל לחזור לעבודה והופעלו כמה קווים עם נסיעה של פעם בשעה פחות או יותר. אח"כ הביאו לכאן תגבורים מנתיב אקספרס וחברת קווים וגם אוטובוסים של מטרופולין ביצעו נסיעות עירוניות.
ואיך היו שביתות בחברה העירונית בכל פעם שהרשויות המקומיות או עיריית באר שבע שבתה?
וגם שביתות באגד זכורות לי היטב של שירות עירוני ובין עירוני.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.