הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
אפשר לקנות רב-קו אנונימי בירושלים?

רב קו אנונימי אפשר לקנות באוטובוס
ובהחלט הגיוני גם שיהיה ניתן למכור אותם במלונות. אני לא רואה סיבה שלא.
אפשר לקנות רב-קו אנונימי בירושלים?
 

846

Active member
אתה צודק, עד לאחרונה לא ניתן היה לקנות

זה מה שאני זוכר. יכול להיות שאני טועה
ולכן שאלתי.
אתה צודק, עד לאחרונה לא ניתן היה לקנות
רב קו אנונימי בירושלים.
 
התייר לא משלם מחיר גבוה יותר הוא ש

אני ממש לא מסכים איתך
א: כשתייר יודע שהוא משלם מחיר גבוה מהמקומי הוא מרגיש שמרמים אותו, וממליץ לאחרים להמנע מהיעד. להתייחס לתייר כאילו יש לו כסף עודף זו הדרך הבדוקה לירות לתיירות הנכנסת ברגל. בכל מקרה - מדובר בביטול מוחלט של כירטוס הנייר כך שתייר שהולך ברחוב יפו ורוצה לעלות בצורה ספונטנית על רק"ל פשוט לא יוכל לעשות זאת בלי להסתבך עם הפקחים.

ב: להזדהות עם דרכון זה עניין מלחיץ, במיוחד במדינה שאינה 100% מערבית. כמו כן המקומות שמנפיקים רב-קו אנונימי נמצאים בדרך כלל בפרברים או מסופים המרוחקים ממוקדי התיירות וידועים יותר למקומיים מאשר לתיירים.

ג: גם אני מקווה שבעתיד יהיו דברים כאלו, אך ברגע זה הם אינם קיימים ואי אפשר ליצור מצב הדורש דבר מסויים ולהתייחס למי שאין לו אותו בדיעבד. כשהייתי בשוויץ היה פיתרון מעניין לבעיה באחד האזורים: בסן מוריץ פקידי הקבלה של המלון נתנו לנו כרטיס מיוחד שאיפשר גישה לתח"צ ולרכבלים ללא תשלום או הטענה נוספת, אך הקץ' היה שאם היינו מאבדים את הכרטיס היינו מסתכנים בקנס של 50 פרנק ( ₪200 בערך ) לטעמי עד פתיחת A1 צורת ההגעה הנוחה ביותר לירושלים לתייר העצמאי על מזוודותיו תהיה מונית השירות מנתב"ג שלוקחת אותו למלון על מזוודותיו במחיר סביר (ואני אומר את זה על סמך קרובים וגם על סמך מקרים לא יהודים שביקרו בארץ פעם - פעמיים) ולכן נקודת האינטראקציה הראשונה שלהם עם התח"צ הירושלמי תהיה או מחוץ למלון או אחרי הליכה של 10-15 דקות למרכז העיר בדרכם לאתרי התיירות בעיר העתיקה - ולכן דוכן בתחנה המרכזית בירושלים יהיה בלתי אפקטיבי. כמו כן - התמקדות במלונות בלבד תחמיץ את מי שבחר לשכור דירת נופש או לבקר במלון בוטיק. תתפלאו אך בביקור בעיר תיירים רבים יעדיפו שימוש בתח"צ בגלל הנוחות ואי הצורך לנווט בנבכיה של עיר חדשה וזרה, גם אם הם ממעמדות כלכליים גבוהים.
התייר לא משלם מחיר גבוה יותר הוא ש
פשוט הוא נוסע בנסיעה אחרת.
גם באירופה תייר שקונה 10 נסיעות לעיתים לא משתמש בכולם.
ואני מניח שיש עוד כרטיסי הנחה בתחץ ולרכב.
ולתייר שרוצה לחסוך 1 יורו מתוך כל עלות הביקור שלו שיסע בקו אחד וילך ברגל.
רצוי גם לפתוח מרכז של רב קו לתיירים ליד העיר העתיקה אם יהיה ביקוש.
 

Ccyclist

Well-known member
זה לא החיסכון, זה העיקרון.

התייר לא משלם מחיר גבוה יותר הוא ש
פשוט הוא נוסע בנסיעה אחרת.
גם באירופה תייר שקונה 10 נסיעות לעיתים לא משתמש בכולם.
ואני מניח שיש עוד כרטיסי הנחה בתחץ ולרכב.
ולתייר שרוצה לחסוך 1 יורו מתוך כל עלות הביקור שלו שיסע בקו אחד וילך ברגל.
רצוי גם לפתוח מרכז של רב קו לתיירים ליד העיר העתיקה אם יהיה ביקוש.
זה לא החיסכון, זה העיקרון.
זה עניין של מחסור חמור בכסף (למעט אולי תרמילאים) אלא עניין של הרגשה טובה שהמקום שבו אתה מבקר מתייחס אליך בהגינות.

למשל - בביקור שעבר שלי בארץ ניסו לגבות ממני בסופרפארם ₪22 על משהו שתו המחיר שלו היה ₪19.99 כי עמדתי בתור ושוחחתי עם בן משפחה באנגלית. היה לי ביד שטר של ₪20 והייתי מוכן לשלם למוכר וללכת, אבל זה שהייתי צריך להראות לו את התווית, או שאולי הייתי צריך להכניס את היד לכיס ולחפש מטבעות מזיזים לי יותר מאיזה 30p עלובים.
 
אבל זה לא אותו השירות

זה לא החיסכון, זה העיקרון.
זה עניין של מחסור חמור בכסף (למעט אולי תרמילאים) אלא עניין של הרגשה טובה שהמקום שבו אתה מבקר מתייחס אליך בהגינות.

למשל - בביקור שעבר שלי בארץ ניסו לגבות ממני בסופרפארם ₪22 על משהו שתו המחיר שלו היה ₪19.99 כי עמדתי בתור ושוחחתי עם בן משפחה באנגלית. היה לי ביד שטר של ₪20 והייתי מוכן לשלם למוכר וללכת, אבל זה שהייתי צריך להראות לו את התווית, או שאולי הייתי צריך להכניס את היד לכיס ולחפש מטבעות מזיזים לי יותר מאיזה 30p עלובים.
אבל זה לא אותו השירות
גם בחו"ל יהיו למקומיים כרטיסי הנחה, קופונים ודרכים אחרות לקנות בזול שתייר לא יצליח להשיג. זאת לא רמאות כל עוד שעקרונית תייר יכול לעשות רב קו. ורצוי שימכרו כאלו במלונות.
 

אוהדא11

New member


אני ממש לא מסכים איתך
א: כשתייר יודע שהוא משלם מחיר גבוה מהמקומי הוא מרגיש שמרמים אותו, וממליץ לאחרים להמנע מהיעד. להתייחס לתייר כאילו יש לו כסף עודף זו הדרך הבדוקה לירות לתיירות הנכנסת ברגל. בכל מקרה - מדובר בביטול מוחלט של כירטוס הנייר כך שתייר שהולך ברחוב יפו ורוצה לעלות בצורה ספונטנית על רק"ל פשוט לא יוכל לעשות זאת בלי להסתבך עם הפקחים.

ב: להזדהות עם דרכון זה עניין מלחיץ, במיוחד במדינה שאינה 100% מערבית. כמו כן המקומות שמנפיקים רב-קו אנונימי נמצאים בדרך כלל בפרברים או מסופים המרוחקים ממוקדי התיירות וידועים יותר למקומיים מאשר לתיירים.

ג: גם אני מקווה שבעתיד יהיו דברים כאלו, אך ברגע זה הם אינם קיימים ואי אפשר ליצור מצב הדורש דבר מסויים ולהתייחס למי שאין לו אותו בדיעבד. כשהייתי בשוויץ היה פיתרון מעניין לבעיה באחד האזורים: בסן מוריץ פקידי הקבלה של המלון נתנו לנו כרטיס מיוחד שאיפשר גישה לתח"צ ולרכבלים ללא תשלום או הטענה נוספת, אך הקץ' היה שאם היינו מאבדים את הכרטיס היינו מסתכנים בקנס של 50 פרנק ( ₪200 בערך ) לטעמי עד פתיחת A1 צורת ההגעה הנוחה ביותר לירושלים לתייר העצמאי על מזוודותיו תהיה מונית השירות מנתב"ג שלוקחת אותו למלון על מזוודותיו במחיר סביר (ואני אומר את זה על סמך קרובים וגם על סמך מקרים לא יהודים שביקרו בארץ פעם - פעמיים) ולכן נקודת האינטראקציה הראשונה שלהם עם התח"צ הירושלמי תהיה או מחוץ למלון או אחרי הליכה של 10-15 דקות למרכז העיר בדרכם לאתרי התיירות בעיר העתיקה - ולכן דוכן בתחנה המרכזית בירושלים יהיה בלתי אפקטיבי. כמו כן - התמקדות במלונות בלבד תחמיץ את מי שבחר לשכור דירת נופש או לבקר במלון בוטיק. תתפלאו אך בביקור בעיר תיירים רבים יעדיפו שימוש בתח"צ בגלל הנוחות ואי הצורך לנווט בנבכיה של עיר חדשה וזרה, גם אם הם ממעמדות כלכליים גבוהים.
 

alantan

New member
אם כך, אז גם לונדון חוטאת באותה צורה...

אני ממש לא מסכים איתך
א: כשתייר יודע שהוא משלם מחיר גבוה מהמקומי הוא מרגיש שמרמים אותו, וממליץ לאחרים להמנע מהיעד. להתייחס לתייר כאילו יש לו כסף עודף זו הדרך הבדוקה לירות לתיירות הנכנסת ברגל. בכל מקרה - מדובר בביטול מוחלט של כירטוס הנייר כך שתייר שהולך ברחוב יפו ורוצה לעלות בצורה ספונטנית על רק"ל פשוט לא יוכל לעשות זאת בלי להסתבך עם הפקחים.

ב: להזדהות עם דרכון זה עניין מלחיץ, במיוחד במדינה שאינה 100% מערבית. כמו כן המקומות שמנפיקים רב-קו אנונימי נמצאים בדרך כלל בפרברים או מסופים המרוחקים ממוקדי התיירות וידועים יותר למקומיים מאשר לתיירים.

ג: גם אני מקווה שבעתיד יהיו דברים כאלו, אך ברגע זה הם אינם קיימים ואי אפשר ליצור מצב הדורש דבר מסויים ולהתייחס למי שאין לו אותו בדיעבד. כשהייתי בשוויץ היה פיתרון מעניין לבעיה באחד האזורים: בסן מוריץ פקידי הקבלה של המלון נתנו לנו כרטיס מיוחד שאיפשר גישה לתח"צ ולרכבלים ללא תשלום או הטענה נוספת, אך הקץ' היה שאם היינו מאבדים את הכרטיס היינו מסתכנים בקנס של 50 פרנק ( ₪200 בערך ) לטעמי עד פתיחת A1 צורת ההגעה הנוחה ביותר לירושלים לתייר העצמאי על מזוודותיו תהיה מונית השירות מנתב"ג שלוקחת אותו למלון על מזוודותיו במחיר סביר (ואני אומר את זה על סמך קרובים וגם על סמך מקרים לא יהודים שביקרו בארץ פעם - פעמיים) ולכן נקודת האינטראקציה הראשונה שלהם עם התח"צ הירושלמי תהיה או מחוץ למלון או אחרי הליכה של 10-15 דקות למרכז העיר בדרכם לאתרי התיירות בעיר העתיקה - ולכן דוכן בתחנה המרכזית בירושלים יהיה בלתי אפקטיבי. כמו כן - התמקדות במלונות בלבד תחמיץ את מי שבחר לשכור דירת נופש או לבקר במלון בוטיק. תתפלאו אך בביקור בעיר תיירים רבים יעדיפו שימוש בתח"צ בגלל הנוחות ואי הצורך לנווט בנבכיה של עיר חדשה וזרה, גם אם הם ממעמדות כלכליים גבוהים.
אם כך, אז גם לונדון חוטאת באותה צורה...
 
לא רק תיירים

ומה יעשו התיירים ???

מערכות תח"צ צריכות אמנם לשאוף להשתתפות של 90%+ במערכות החכמות אבל חייבים להשאיר צורת תשלום למשתמש שמגיע ליום-יומיים (מבקרים משאר המדינה שאין להם קוד ירושלמי) או לשבוע (תיירים מחו"ל).

מגוכח להניח שבעיר שהיא אחד ממוקדי התיירות הגדולים במדינה כולם יסתובבו עם כרטיס חכם ישראלי.
לא רק תיירים

זה די מרגיז לגלות שהכרטיסיה ברב קו נגמרה ושאין עליך מספיק כסף לחדשה, ואז לשלם על נסיעה + מעבר 6.90 פעמיים.
 
פקחים נצפו במטרונית

הודעות ודיווחים
פקחים נצפו במטרונית
הבעיה מספר אחת - יש כרטיסיות של אגד ברב קו בקוד 2 שמזוהות במכונות ״בקוד חיצוני״ ולכן לא מוכנות לתקף אותם

הפקחים שולחים את הנוסעים לסדר את זה באגד, בינתיים רק עם אזהרה
 

droriko

New member
טוב מאד

פקחים נצפו במטרונית
הבעיה מספר אחת - יש כרטיסיות של אגד ברב קו בקוד 2 שמזוהות במכונות ״בקוד חיצוני״ ולכן לא מוכנות לתקף אותם

הפקחים שולחים את הנוסעים לסדר את זה באגד, בינתיים רק עם אזהרה
טוב מאד
חבר טוב של האחראי עליהם(היה בעברו נהג בדן), אם הוא מנהל את העניינים אז אין ספק שהם יעשו עבודה מצויינת.
 
שאלה: מה אומרת ההודעה

פקחים נצפו במטרונית
הבעיה מספר אחת - יש כרטיסיות של אגד ברב קו בקוד 2 שמזוהות במכונות ״בקוד חיצוני״ ולכן לא מוכנות לתקף אותם

הפקחים שולחים את הנוסעים לסדר את זה באגד, בינתיים רק עם אזהרה
שאלה: מה אומרת ההודעה
 
יש לי

נניח שיש לך
כרטיסיה בקוד 1 לקריות,וחופשי חודשי בתוך חיפה-אתה צריך לבחור איזה מהם לתקף.
יש לי
כרטיסיה של אגד בתוך חיפה וכרטיס כיוון אחד של מטרונית

אבל איפה אני מתקפת את הכרטיס ?? לא מצאתי שום מכשיר ידני (תחנה מול הסיטי סנטר במושבה הגרמנית)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה