הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Active member
ומה יעשו התיירים ???

י-ם, מיום ו' נסיעת מעבר ברב קו בלבד

מיום שישי 7 במרץ 2014 יתאפשרו נסיעות המעבר בתחבורה הציבורית בירושלים רק באמצעות הרב-קו.
ומה יעשו התיירים ???

מערכות תח"צ צריכות אמנם לשאוף להשתתפות של 90%+ במערכות החכמות אבל חייבים להשאיר צורת תשלום למשתמש שמגיע ליום-יומיים (מבקרים משאר המדינה שאין להם קוד ירושלמי) או לשבוע (תיירים מחו"ל).

מגוכח להניח שבעיר שהיא אחד ממוקדי התיירות הגדולים במדינה כולם יסתובבו עם כרטיס חכם ישראלי.
 

olli3

New member
מנהל
אני מחזיק בכרטיסיה רק כי ידעתי שהיום הזה יגיע

ומה יעשו התיירים ???

מערכות תח"צ צריכות אמנם לשאוף להשתתפות של 90%+ במערכות החכמות אבל חייבים להשאיר צורת תשלום למשתמש שמגיע ליום-יומיים (מבקרים משאר המדינה שאין להם קוד ירושלמי) או לשבוע (תיירים מחו"ל).

מגוכח להניח שבעיר שהיא אחד ממוקדי התיירות הגדולים במדינה כולם יסתובבו עם כרטיס חכם ישראלי.
אני מחזיק בכרטיסיה רק כי ידעתי שהיום הזה יגיע
בנתיים ניצלתי בה רק 4 נסיעות וטענתי אותה לפני שנה. מאז הרווחתי גם עליית מחיר (וואוו). אני צופה שבעוד 3 שנים אני אסיים אותה :)
 

amirv

New member
אין בעיה עם תיירים

ומה יעשו התיירים ???

מערכות תח"צ צריכות אמנם לשאוף להשתתפות של 90%+ במערכות החכמות אבל חייבים להשאיר צורת תשלום למשתמש שמגיע ליום-יומיים (מבקרים משאר המדינה שאין להם קוד ירושלמי) או לשבוע (תיירים מחו"ל).

מגוכח להניח שבעיר שהיא אחד ממוקדי התיירות הגדולים במדינה כולם יסתובבו עם כרטיס חכם ישראלי.
אין בעיה עם תיירים
א. כמזדמנים הם יכולים עדיין לשלם במחיר מלא על כל נסיעה בלי להפגע יותר מדי.
ב. כמזדמנים "קבועים" כלומר כאלה שמגיעים לתקופה ארוכה לארץ הקודש, או לחלופין מגיעים הרבה, אבל כל פעם לתקופות קצרות, הם יכולים להנפיק רב-קו עם מספר דרכון או לקנות רב-קו אנונימי שיחזיר את עצמו אחרי שלושה ביצועי מעברים.
ג. אני מקווה שבעתיד יהיו כרטיסי "חופשי שבועי" ואפילו "חופשי שלושה ימים" שיהיו מאד רלוונטיים לתיירים, ושאלה יונפקו בעמדות מידע לתיירים (לרבות בנתב"ג), בכל תחנות הרכבת והרכבת הקלה ובנקודות תיירות עיקריות בעיר. זו השיטה המקובלת במקומות מתקדמים משלנו.
 

Ccyclist

Active member
אני ממש לא מסכים איתך

אין בעיה עם תיירים
א. כמזדמנים הם יכולים עדיין לשלם במחיר מלא על כל נסיעה בלי להפגע יותר מדי.
ב. כמזדמנים "קבועים" כלומר כאלה שמגיעים לתקופה ארוכה לארץ הקודש, או לחלופין מגיעים הרבה, אבל כל פעם לתקופות קצרות, הם יכולים להנפיק רב-קו עם מספר דרכון או לקנות רב-קו אנונימי שיחזיר את עצמו אחרי שלושה ביצועי מעברים.
ג. אני מקווה שבעתיד יהיו כרטיסי "חופשי שבועי" ואפילו "חופשי שלושה ימים" שיהיו מאד רלוונטיים לתיירים, ושאלה יונפקו בעמדות מידע לתיירים (לרבות בנתב"ג), בכל תחנות הרכבת והרכבת הקלה ובנקודות תיירות עיקריות בעיר. זו השיטה המקובלת במקומות מתקדמים משלנו.
אני ממש לא מסכים איתך
א: כשתייר יודע שהוא משלם מחיר גבוה מהמקומי הוא מרגיש שמרמים אותו, וממליץ לאחרים להמנע מהיעד. להתייחס לתייר כאילו יש לו כסף עודף זו הדרך הבדוקה לירות לתיירות הנכנסת ברגל. בכל מקרה - מדובר בביטול מוחלט של כירטוס הנייר כך שתייר שהולך ברחוב יפו ורוצה לעלות בצורה ספונטנית על רק"ל פשוט לא יוכל לעשות זאת בלי להסתבך עם הפקחים.

ב: להזדהות עם דרכון זה עניין מלחיץ, במיוחד במדינה שאינה 100% מערבית. כמו כן המקומות שמנפיקים רב-קו אנונימי נמצאים בדרך כלל בפרברים או מסופים המרוחקים ממוקדי התיירות וידועים יותר למקומיים מאשר לתיירים.

ג: גם אני מקווה שבעתיד יהיו דברים כאלו, אך ברגע זה הם אינם קיימים ואי אפשר ליצור מצב הדורש דבר מסויים ולהתייחס למי שאין לו אותו בדיעבד. כשהייתי בשוויץ היה פיתרון מעניין לבעיה באחד האזורים: בסן מוריץ פקידי הקבלה של המלון נתנו לנו כרטיס מיוחד שאיפשר גישה לתח"צ ולרכבלים ללא תשלום או הטענה נוספת, אך הקץ' היה שאם היינו מאבדים את הכרטיס היינו מסתכנים בקנס של 50 פרנק ( ₪200 בערך ) לטעמי עד פתיחת A1 צורת ההגעה הנוחה ביותר לירושלים לתייר העצמאי על מזוודותיו תהיה מונית השירות מנתב"ג שלוקחת אותו למלון על מזוודותיו במחיר סביר (ואני אומר את זה על סמך קרובים וגם על סמך מקרים לא יהודים שביקרו בארץ פעם - פעמיים) ולכן נקודת האינטראקציה הראשונה שלהם עם התח"צ הירושלמי תהיה או מחוץ למלון או אחרי הליכה של 10-15 דקות למרכז העיר בדרכם לאתרי התיירות בעיר העתיקה - ולכן דוכן בתחנה המרכזית בירושלים יהיה בלתי אפקטיבי. כמו כן - התמקדות במלונות בלבד תחמיץ את מי שבחר לשכור דירת נופש או לבקר במלון בוטיק. תתפלאו אך בביקור בעיר תיירים רבים יעדיפו שימוש בתח"צ בגלל הנוחות ואי הצורך לנווט בנבכיה של עיר חדשה וזרה, גם אם הם ממעמדות כלכליים גבוהים.
 

Ccyclist

Active member
- מכרים..

אני ממש לא מסכים איתך
א: כשתייר יודע שהוא משלם מחיר גבוה מהמקומי הוא מרגיש שמרמים אותו, וממליץ לאחרים להמנע מהיעד. להתייחס לתייר כאילו יש לו כסף עודף זו הדרך הבדוקה לירות לתיירות הנכנסת ברגל. בכל מקרה - מדובר בביטול מוחלט של כירטוס הנייר כך שתייר שהולך ברחוב יפו ורוצה לעלות בצורה ספונטנית על רק"ל פשוט לא יוכל לעשות זאת בלי להסתבך עם הפקחים.

ב: להזדהות עם דרכון זה עניין מלחיץ, במיוחד במדינה שאינה 100% מערבית. כמו כן המקומות שמנפיקים רב-קו אנונימי נמצאים בדרך כלל בפרברים או מסופים המרוחקים ממוקדי התיירות וידועים יותר למקומיים מאשר לתיירים.

ג: גם אני מקווה שבעתיד יהיו דברים כאלו, אך ברגע זה הם אינם קיימים ואי אפשר ליצור מצב הדורש דבר מסויים ולהתייחס למי שאין לו אותו בדיעבד. כשהייתי בשוויץ היה פיתרון מעניין לבעיה באחד האזורים: בסן מוריץ פקידי הקבלה של המלון נתנו לנו כרטיס מיוחד שאיפשר גישה לתח"צ ולרכבלים ללא תשלום או הטענה נוספת, אך הקץ' היה שאם היינו מאבדים את הכרטיס היינו מסתכנים בקנס של 50 פרנק ( ₪200 בערך ) לטעמי עד פתיחת A1 צורת ההגעה הנוחה ביותר לירושלים לתייר העצמאי על מזוודותיו תהיה מונית השירות מנתב"ג שלוקחת אותו למלון על מזוודותיו במחיר סביר (ואני אומר את זה על סמך קרובים וגם על סמך מקרים לא יהודים שביקרו בארץ פעם - פעמיים) ולכן נקודת האינטראקציה הראשונה שלהם עם התח"צ הירושלמי תהיה או מחוץ למלון או אחרי הליכה של 10-15 דקות למרכז העיר בדרכם לאתרי התיירות בעיר העתיקה - ולכן דוכן בתחנה המרכזית בירושלים יהיה בלתי אפקטיבי. כמו כן - התמקדות במלונות בלבד תחמיץ את מי שבחר לשכור דירת נופש או לבקר במלון בוטיק. תתפלאו אך בביקור בעיר תיירים רבים יעדיפו שימוש בתח"צ בגלל הנוחות ואי הצורך לנווט בנבכיה של עיר חדשה וזרה, גם אם הם ממעמדות כלכליים גבוהים.
- מכרים..
 

Ccyclist

Active member
ולגבי דוכן :

ולגבי דוכן :
"ד" : תייר שלא מכיר את לוגו איש הארנב ואינו קורא אותיות מרובעות לא ידע מה הדוכן מייצג, או מה הקשר שלו לתח"צ (שמשתמש בלוגואים אחרים לחלוטין). דוכן באמצע כיכר ציבורית (טיילת ממילא למשל) יראה להם כמו עוד דוכן למכירת טיים-שרינג (תופעה איברית) או התרמות (תופעה ישראלית) והם ידירו את רגליהם ממנו כמו מאש. הפתרון לטעמי הוא שיהיו ביתני קופות ברורות בתחנות האוטובוס והרק"ל העיקריות ושם התייר כבר יעמוד יפה בתור מיוזמתו (כמו שרק תיירים יכולים) ויפנה לעובד החברה שינפיק עבורו את הכרטיס. אם ההחלטה היא ללכת על מודל של אנשי צוות בתחנה עליהם ללבוש משהו עם לוגו החברה / תחנה ובצבע דומה כך שיהיה ברור שיש להם תפקיד רשמי כאשר הם מסייעים לנוסעים.
 

olli3

New member
מנהל
רק שיש לך טעות בסיסית אחת.

אני ממש לא מסכים איתך
א: כשתייר יודע שהוא משלם מחיר גבוה מהמקומי הוא מרגיש שמרמים אותו, וממליץ לאחרים להמנע מהיעד. להתייחס לתייר כאילו יש לו כסף עודף זו הדרך הבדוקה לירות לתיירות הנכנסת ברגל. בכל מקרה - מדובר בביטול מוחלט של כירטוס הנייר כך שתייר שהולך ברחוב יפו ורוצה לעלות בצורה ספונטנית על רק"ל פשוט לא יוכל לעשות זאת בלי להסתבך עם הפקחים.

ב: להזדהות עם דרכון זה עניין מלחיץ, במיוחד במדינה שאינה 100% מערבית. כמו כן המקומות שמנפיקים רב-קו אנונימי נמצאים בדרך כלל בפרברים או מסופים המרוחקים ממוקדי התיירות וידועים יותר למקומיים מאשר לתיירים.

ג: גם אני מקווה שבעתיד יהיו דברים כאלו, אך ברגע זה הם אינם קיימים ואי אפשר ליצור מצב הדורש דבר מסויים ולהתייחס למי שאין לו אותו בדיעבד. כשהייתי בשוויץ היה פיתרון מעניין לבעיה באחד האזורים: בסן מוריץ פקידי הקבלה של המלון נתנו לנו כרטיס מיוחד שאיפשר גישה לתח"צ ולרכבלים ללא תשלום או הטענה נוספת, אך הקץ' היה שאם היינו מאבדים את הכרטיס היינו מסתכנים בקנס של 50 פרנק ( ₪200 בערך ) לטעמי עד פתיחת A1 צורת ההגעה הנוחה ביותר לירושלים לתייר העצמאי על מזוודותיו תהיה מונית השירות מנתב"ג שלוקחת אותו למלון על מזוודותיו במחיר סביר (ואני אומר את זה על סמך קרובים וגם על סמך מקרים לא יהודים שביקרו בארץ פעם - פעמיים) ולכן נקודת האינטראקציה הראשונה שלהם עם התח"צ הירושלמי תהיה או מחוץ למלון או אחרי הליכה של 10-15 דקות למרכז העיר בדרכם לאתרי התיירות בעיר העתיקה - ולכן דוכן בתחנה המרכזית בירושלים יהיה בלתי אפקטיבי. כמו כן - התמקדות במלונות בלבד תחמיץ את מי שבחר לשכור דירת נופש או לבקר במלון בוטיק. תתפלאו אך בביקור בעיר תיירים רבים יעדיפו שימוש בתח"צ בגלל הנוחות ואי הצורך לנווט בנבכיה של עיר חדשה וזרה, גם אם הם ממעמדות כלכליים גבוהים.
רק שיש לך טעות בסיסית אחת.
כרטיסי הנייר לא נעלמים, פשוט לא יהיה ניתן לבצע איתם מעברים במסגרת 90 דקות ללא תשלום נוסף.

אין שום מניעה שתעלה לאוטובוס ותשלם במזומן ואין שום מניעה שתרכוש במזומן או בכרטיס אשראי כרטיס לרכבת הקלה.
 

Ccyclist

Active member
אז זה חוזר לסעיף א': לא לגבות יותר מהתייר

רק שיש לך טעות בסיסית אחת.
כרטיסי הנייר לא נעלמים, פשוט לא יהיה ניתן לבצע איתם מעברים במסגרת 90 דקות ללא תשלום נוסף.

אין שום מניעה שתעלה לאוטובוס ותשלם במזומן ואין שום מניעה שתרכוש במזומן או בכרטיס אשראי כרטיס לרכבת הקלה.
אז זה חוזר לסעיף א': לא לגבות יותר מהתייר
כשתייר יודע שהוא משלם מחיר גבוה מהמקומי הוא מרגיש שמרמים אותו.
 

olli3

New member
מנהל
אבל הוא לא. הוא משלם כמו נוסע מזדמן מקומי.

אז זה חוזר לסעיף א': לא לגבות יותר מהתייר
כשתייר יודע שהוא משלם מחיר גבוה מהמקומי הוא מרגיש שמרמים אותו.
אבל הוא לא. הוא משלם כמו נוסע מזדמן מקומי.
בדיוק כמו תייר פנים.
 

Ccyclist

Active member
You know when you've been Londoned!

אבל הוא לא. הוא משלם כמו נוסע מזדמן מקומי.
בדיוק כמו תייר פנים.
You know when you've been Londoned!
ועדיף לא להעתיק את זה לישראל.

פירוש הסלנג Londoned הוא: מכרו לך משהו גרוע עד ממוצע במחיר יקר מאד.

אחת הסיבות לכך היא מערכת התח"צ הלונדונית שמשתמשת באפליית מחירים כבדה נגד משתמשים מזדמנים - למשל - עם כרטיס אויסטר עולה קצת פחות מ £1.5 לנסיעה, עם כרטיס נייר עולה £2.4 והמשמעות היא שלנסיעת הלוך-חזור נוסע מזדמן משלם כמעט £5 בעוד נוסע שהוא חלק מהמערכת משלם קצת פחות מ £3 ( בעברית: ₪18 מול ₪30 בערך ).

אותה המנטליות ממשיכה גם בנוגע לכרטיסים התקופתיים. הפיקדון על כרטיס האויסטר הוא כ £3, הכרטיס התקופתי הקצר ביותר הוא של שבוע (שווה במחירו ל 5 כרטיסים יומיים) ולכן מאד קשה לי להמליץ לגולשים פה בפורום מה לעשות כשהם מגיעים לעיר לביקור בן 4 ימים (כרטיסי הנייר היומיים הזולים תקפים מ9 בבוקר בלבד, כרטיס תקופתי עולה במכפלות שלהם). למי שבא לעיר ברכבת לביקור של יום אפשר להמליץ להוסיף כרטיס יומי לכרטיס הרכבת (זו תוספת די זולה) אבל זו אופציה שרק מי שמכירים את הרשת הארצית יכולים לבקש.

אני רוצה לראות מה התגובה של הנוסעים הישראלים המבקרים בעיר, כאשר חבריהם או קרוביהם הירושלמים ילוו אותם בתח"צ לנקודת עניין פרברית כלשהי ויזכו לשלם מחיר זול יותר. הרי חונכנו לדעת מהי אפלייה ברשות החוק...
 
מה שמפריך את הטענה שלך הרי לא חסרים תיירים

You know when you've been Londoned!
ועדיף לא להעתיק את זה לישראל.

פירוש הסלנג Londoned הוא: מכרו לך משהו גרוע עד ממוצע במחיר יקר מאד.

אחת הסיבות לכך היא מערכת התח"צ הלונדונית שמשתמשת באפליית מחירים כבדה נגד משתמשים מזדמנים - למשל - עם כרטיס אויסטר עולה קצת פחות מ £1.5 לנסיעה, עם כרטיס נייר עולה £2.4 והמשמעות היא שלנסיעת הלוך-חזור נוסע מזדמן משלם כמעט £5 בעוד נוסע שהוא חלק מהמערכת משלם קצת פחות מ £3 ( בעברית: ₪18 מול ₪30 בערך ).

אותה המנטליות ממשיכה גם בנוגע לכרטיסים התקופתיים. הפיקדון על כרטיס האויסטר הוא כ £3, הכרטיס התקופתי הקצר ביותר הוא של שבוע (שווה במחירו ל 5 כרטיסים יומיים) ולכן מאד קשה לי להמליץ לגולשים פה בפורום מה לעשות כשהם מגיעים לעיר לביקור בן 4 ימים (כרטיסי הנייר היומיים הזולים תקפים מ9 בבוקר בלבד, כרטיס תקופתי עולה במכפלות שלהם). למי שבא לעיר ברכבת לביקור של יום אפשר להמליץ להוסיף כרטיס יומי לכרטיס הרכבת (זו תוספת די זולה) אבל זו אופציה שרק מי שמכירים את הרשת הארצית יכולים לבקש.

אני רוצה לראות מה התגובה של הנוסעים הישראלים המבקרים בעיר, כאשר חבריהם או קרוביהם הירושלמים ילוו אותם בתח"צ לנקודת עניין פרברית כלשהי ויזכו לשלם מחיר זול יותר. הרי חונכנו לדעת מהי אפלייה ברשות החוק...
מה שמפריך את הטענה שלך הרי לא חסרים תיירים
בלונדון.
 

Ccyclist

Active member
לונדון איננה ישראל, היא נקודת מעבר חשובה

מה שמפריך את הטענה שלך הרי לא חסרים תיירים
בלונדון.
לונדון איננה ישראל, היא נקודת מעבר חשובה
יש בה תיירות ייעודית של אנשים החליטו לבקר בה, אך יש גם תיירות של נוסעי קונקשן שהחליטו שבמקום לבלות כמה שעות בהית'רו הם יעשו כמה ימים בעיר. יש גם הרבה אמריקנים שאוהבים לעשות את "אירופה" ולבלות יום-יומיים בכל עיר מרכזית. לישראל לעומת זאת חייבים להחליט להגיע.

אציין לטובה את פריס, שם המידע המטעה לתיירים אמר שיש "כרטיס מיוחד" אך האיש בקופה בדה-גול אמר לנו שעבור תקופת הביקור שלנו עדיף לקנות שבועי רגיל כי זה יוצא זול יותר.

חוץ מזה BBC לונדון (החדשות המקומיות) תמיד מתעסקות בשאלת התיירים, ויוקר המחירים בעיר לעומת מקומות אחרים באירופה, כך שזה סוד גלוי. הבעיה היא ש TFL ביטלה את הכרטיסים ל3 ימים, ומחייבת קניית כרטיס חכם שהפיקדון עליו הופך אותו לבלתי כדאי עבור נוסעים מזדמנים.
 

alantan

New member
את הפקדון אפשר לקבל חזרה

לונדון איננה ישראל, היא נקודת מעבר חשובה
יש בה תיירות ייעודית של אנשים החליטו לבקר בה, אך יש גם תיירות של נוסעי קונקשן שהחליטו שבמקום לבלות כמה שעות בהית'רו הם יעשו כמה ימים בעיר. יש גם הרבה אמריקנים שאוהבים לעשות את "אירופה" ולבלות יום-יומיים בכל עיר מרכזית. לישראל לעומת זאת חייבים להחליט להגיע.

אציין לטובה את פריס, שם המידע המטעה לתיירים אמר שיש "כרטיס מיוחד" אך האיש בקופה בדה-גול אמר לנו שעבור תקופת הביקור שלנו עדיף לקנות שבועי רגיל כי זה יוצא זול יותר.

חוץ מזה BBC לונדון (החדשות המקומיות) תמיד מתעסקות בשאלת התיירים, ויוקר המחירים בעיר לעומת מקומות אחרים באירופה, כך שזה סוד גלוי. הבעיה היא ש TFL ביטלה את הכרטיסים ל3 ימים, ומחייבת קניית כרטיס חכם שהפיקדון עליו הופך אותו לבלתי כדאי עבור נוסעים מזדמנים.
את הפקדון אפשר לקבל חזרה
כבר יצא לי לשכוח את הכרטיס בבית, לקנות כרטיס בבוקר, להטעין אותו, להשתמש בו ובעת החזרה הביתה להחזירו ולקבל חזרה את הפקדון.
 
מספר נסיעות לתיירים.

לונדון איננה ישראל, היא נקודת מעבר חשובה
יש בה תיירות ייעודית של אנשים החליטו לבקר בה, אך יש גם תיירות של נוסעי קונקשן שהחליטו שבמקום לבלות כמה שעות בהית'רו הם יעשו כמה ימים בעיר. יש גם הרבה אמריקנים שאוהבים לעשות את "אירופה" ולבלות יום-יומיים בכל עיר מרכזית. לישראל לעומת זאת חייבים להחליט להגיע.

אציין לטובה את פריס, שם המידע המטעה לתיירים אמר שיש "כרטיס מיוחד" אך האיש בקופה בדה-גול אמר לנו שעבור תקופת הביקור שלנו עדיף לקנות שבועי רגיל כי זה יוצא זול יותר.

חוץ מזה BBC לונדון (החדשות המקומיות) תמיד מתעסקות בשאלת התיירים, ויוקר המחירים בעיר לעומת מקומות אחרים באירופה, כך שזה סוד גלוי. הבעיה היא ש TFL ביטלה את הכרטיסים ל3 ימים, ומחייבת קניית כרטיס חכם שהפיקדון עליו הופך אותו לבלתי כדאי עבור נוסעים מזדמנים.
מספר נסיעות לתיירים.
האמת שלא נראה לי שיש בעייה כי התיירים בעיקר באיזור העיר העתיקה מרכז העיר ומשם רב יעדי התיירות הם בקו אחד ללא החלפות.
היחידים שאולי צריכים החלפת אוטובוסים אלו ישראלים שמבקרים מחול או תושבים זמנים ועובדים לא תיירים פרופר.
-----------
אם זה מאוד יפריע לתיירים חוסר האפשרות להחליף אוטובוס (אני חושב שלא)
אפשר לתת 5 נסיעות חינם לכל מי שלן מעל 2 לילות בירושלים במלון\אכסניה.
 

Ccyclist

Active member
עין כרם היא אבן שאובת לתיירים.

מספר נסיעות לתיירים.
האמת שלא נראה לי שיש בעייה כי התיירים בעיקר באיזור העיר העתיקה מרכז העיר ומשם רב יעדי התיירות הם בקו אחד ללא החלפות.
היחידים שאולי צריכים החלפת אוטובוסים אלו ישראלים שמבקרים מחול או תושבים זמנים ועובדים לא תיירים פרופר.
-----------
אם זה מאוד יפריע לתיירים חוסר האפשרות להחליף אוטובוס (אני חושב שלא)
אפשר לתת 5 נסיעות חינם לכל מי שלן מעל 2 לילות בירושלים במלון\אכסניה.
עין כרם היא אבן שאובת לתיירים.
ובימי יציבות מדינית - גם בית לחם.

הרעיון שהתיירים מבקרים רק במרכז העיר הוא מוטעה.

כדובר אנגלית תיירים רבים מארצות דוברות אנגלית די התפלאו שאני גר בירושלים, החוגים שבהם נעתי כללו חוגי עולים וחוגי תיירים, וההיכרות שלי עמוקה יותר מהתבוננות בתופעה מבחוץ.
 

cwen

New member
רב קו אנונימי אפשר לקנות באוטובוס

אני ממש לא מסכים איתך
א: כשתייר יודע שהוא משלם מחיר גבוה מהמקומי הוא מרגיש שמרמים אותו, וממליץ לאחרים להמנע מהיעד. להתייחס לתייר כאילו יש לו כסף עודף זו הדרך הבדוקה לירות לתיירות הנכנסת ברגל. בכל מקרה - מדובר בביטול מוחלט של כירטוס הנייר כך שתייר שהולך ברחוב יפו ורוצה לעלות בצורה ספונטנית על רק"ל פשוט לא יוכל לעשות זאת בלי להסתבך עם הפקחים.

ב: להזדהות עם דרכון זה עניין מלחיץ, במיוחד במדינה שאינה 100% מערבית. כמו כן המקומות שמנפיקים רב-קו אנונימי נמצאים בדרך כלל בפרברים או מסופים המרוחקים ממוקדי התיירות וידועים יותר למקומיים מאשר לתיירים.

ג: גם אני מקווה שבעתיד יהיו דברים כאלו, אך ברגע זה הם אינם קיימים ואי אפשר ליצור מצב הדורש דבר מסויים ולהתייחס למי שאין לו אותו בדיעבד. כשהייתי בשוויץ היה פיתרון מעניין לבעיה באחד האזורים: בסן מוריץ פקידי הקבלה של המלון נתנו לנו כרטיס מיוחד שאיפשר גישה לתח"צ ולרכבלים ללא תשלום או הטענה נוספת, אך הקץ' היה שאם היינו מאבדים את הכרטיס היינו מסתכנים בקנס של 50 פרנק ( ₪200 בערך ) לטעמי עד פתיחת A1 צורת ההגעה הנוחה ביותר לירושלים לתייר העצמאי על מזוודותיו תהיה מונית השירות מנתב"ג שלוקחת אותו למלון על מזוודותיו במחיר סביר (ואני אומר את זה על סמך קרובים וגם על סמך מקרים לא יהודים שביקרו בארץ פעם - פעמיים) ולכן נקודת האינטראקציה הראשונה שלהם עם התח"צ הירושלמי תהיה או מחוץ למלון או אחרי הליכה של 10-15 דקות למרכז העיר בדרכם לאתרי התיירות בעיר העתיקה - ולכן דוכן בתחנה המרכזית בירושלים יהיה בלתי אפקטיבי. כמו כן - התמקדות במלונות בלבד תחמיץ את מי שבחר לשכור דירת נופש או לבקר במלון בוטיק. תתפלאו אך בביקור בעיר תיירים רבים יעדיפו שימוש בתח"צ בגלל הנוחות ואי הצורך לנווט בנבכיה של עיר חדשה וזרה, גם אם הם ממעמדות כלכליים גבוהים.
רב קו אנונימי אפשר לקנות באוטובוס
ובהחלט הגיוני גם שיהיה ניתן למכור אותם במלונות. אני לא רואה סיבה שלא.
 

Ccyclist

Active member
במלונות כן, באוטובוס זה לא פרקטי.

רב קו אנונימי אפשר לקנות באוטובוס
ובהחלט הגיוני גם שיהיה ניתן למכור אותם במלונות. אני לא רואה סיבה שלא.
במלונות כן, באוטובוס זה לא פרקטי.

תייר שאינו דובר עברית יתקשה לבקש משהו שאי אפשר להצביע עליו (ואני מניח שאם ל90% מהנוסעים יש רב-קו לא צריך להציג חדשים במקום בולט כמו כרטיסיות הנייר של פעם), ובכלל - תייר שעלה לאוטובוס בתחנה עמוסה לא ירצה לעכב את שאר הנוסעים ופשוט ישלם במזומן (אם זה עדיין אפשרי).
 

846

Active member
כשעולה לי תייר לאוטובוס ומבקש כרטיס הלו"ש

במלונות כן, באוטובוס זה לא פרקטי.

תייר שאינו דובר עברית יתקשה לבקש משהו שאי אפשר להצביע עליו (ואני מניח שאם ל90% מהנוסעים יש רב-קו לא צריך להציג חדשים במקום בולט כמו כרטיסיות הנייר של פעם), ובכלל - תייר שעלה לאוטובוס בתחנה עמוסה לא ירצה לעכב את שאר הנוסעים ופשוט ישלם במזומן (אם זה עדיין אפשרי).
כשעולה לי תייר לאוטובוס ומבקש כרטיס הלו"ש
למשל, אני שואל אותו לכמה זמן הוא מגיע לישראל, אם זה ליותר משבוע, אני מיד מציע רב קו אנונימי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה