י-ם, מיום ו' נסיעת מעבר ברב קו בלבדהודעות ודיווחים
ומה יעשו התיירים ???י-ם, מיום ו' נסיעת מעבר ברב קו בלבד
מיום שישי 7 במרץ 2014 יתאפשרו נסיעות המעבר בתחבורה הציבורית בירושלים רק באמצעות הרב-קו.
אני מחזיק בכרטיסיה רק כי ידעתי שהיום הזה יגיעומה יעשו התיירים ???
מערכות תח"צ צריכות אמנם לשאוף להשתתפות של 90%+ במערכות החכמות אבל חייבים להשאיר צורת תשלום למשתמש שמגיע ליום-יומיים (מבקרים משאר המדינה שאין להם קוד ירושלמי) או לשבוע (תיירים מחו"ל).
מגוכח להניח שבעיר שהיא אחד ממוקדי התיירות הגדולים במדינה כולם יסתובבו עם כרטיס חכם ישראלי.
אין בעיה עם תייריםומה יעשו התיירים ???
מערכות תח"צ צריכות אמנם לשאוף להשתתפות של 90%+ במערכות החכמות אבל חייבים להשאיר צורת תשלום למשתמש שמגיע ליום-יומיים (מבקרים משאר המדינה שאין להם קוד ירושלמי) או לשבוע (תיירים מחו"ל).
מגוכח להניח שבעיר שהיא אחד ממוקדי התיירות הגדולים במדינה כולם יסתובבו עם כרטיס חכם ישראלי.
אני ממש לא מסכים איתךאין בעיה עם תיירים
א. כמזדמנים הם יכולים עדיין לשלם במחיר מלא על כל נסיעה בלי להפגע יותר מדי.
ב. כמזדמנים "קבועים" כלומר כאלה שמגיעים לתקופה ארוכה לארץ הקודש, או לחלופין מגיעים הרבה, אבל כל פעם לתקופות קצרות, הם יכולים להנפיק רב-קו עם מספר דרכון או לקנות רב-קו אנונימי שיחזיר את עצמו אחרי שלושה ביצועי מעברים.
ג. אני מקווה שבעתיד יהיו כרטיסי "חופשי שבועי" ואפילו "חופשי שלושה ימים" שיהיו מאד רלוונטיים לתיירים, ושאלה יונפקו בעמדות מידע לתיירים (לרבות בנתב"ג), בכל תחנות הרכבת והרכבת הקלה ובנקודות תיירות עיקריות בעיר. זו השיטה המקובלת במקומות מתקדמים משלנו.
- מכרים..אני ממש לא מסכים איתך
א: כשתייר יודע שהוא משלם מחיר גבוה מהמקומי הוא מרגיש שמרמים אותו, וממליץ לאחרים להמנע מהיעד. להתייחס לתייר כאילו יש לו כסף עודף זו הדרך הבדוקה לירות לתיירות הנכנסת ברגל. בכל מקרה - מדובר בביטול מוחלט של כירטוס הנייר כך שתייר שהולך ברחוב יפו ורוצה לעלות בצורה ספונטנית על רק"ל פשוט לא יוכל לעשות זאת בלי להסתבך עם הפקחים.
ב: להזדהות עם דרכון זה עניין מלחיץ, במיוחד במדינה שאינה 100% מערבית. כמו כן המקומות שמנפיקים רב-קו אנונימי נמצאים בדרך כלל בפרברים או מסופים המרוחקים ממוקדי התיירות וידועים יותר למקומיים מאשר לתיירים.
ג: גם אני מקווה שבעתיד יהיו דברים כאלו, אך ברגע זה הם אינם קיימים ואי אפשר ליצור מצב הדורש דבר מסויים ולהתייחס למי שאין לו אותו בדיעבד. כשהייתי בשוויץ היה פיתרון מעניין לבעיה באחד האזורים: בסן מוריץ פקידי הקבלה של המלון נתנו לנו כרטיס מיוחד שאיפשר גישה לתח"צ ולרכבלים ללא תשלום או הטענה נוספת, אך הקץ' היה שאם היינו מאבדים את הכרטיס היינו מסתכנים בקנס של 50 פרנק ( ₪200 בערך ) לטעמי עד פתיחת A1 צורת ההגעה הנוחה ביותר לירושלים לתייר העצמאי על מזוודותיו תהיה מונית השירות מנתב"ג שלוקחת אותו למלון על מזוודותיו במחיר סביר (ואני אומר את זה על סמך קרובים וגם על סמך מקרים לא יהודים שביקרו בארץ פעם - פעמיים) ולכן נקודת האינטראקציה הראשונה שלהם עם התח"צ הירושלמי תהיה או מחוץ למלון או אחרי הליכה של 10-15 דקות למרכז העיר בדרכם לאתרי התיירות בעיר העתיקה - ולכן דוכן בתחנה המרכזית בירושלים יהיה בלתי אפקטיבי. כמו כן - התמקדות במלונות בלבד תחמיץ את מי שבחר לשכור דירת נופש או לבקר במלון בוטיק. תתפלאו אך בביקור בעיר תיירים רבים יעדיפו שימוש בתח"צ בגלל הנוחות ואי הצורך לנווט בנבכיה של עיר חדשה וזרה, גם אם הם ממעמדות כלכליים גבוהים.
ולגבי דוכן :- מכרים..
רק שיש לך טעות בסיסית אחת.אני ממש לא מסכים איתך
א: כשתייר יודע שהוא משלם מחיר גבוה מהמקומי הוא מרגיש שמרמים אותו, וממליץ לאחרים להמנע מהיעד. להתייחס לתייר כאילו יש לו כסף עודף זו הדרך הבדוקה לירות לתיירות הנכנסת ברגל. בכל מקרה - מדובר בביטול מוחלט של כירטוס הנייר כך שתייר שהולך ברחוב יפו ורוצה לעלות בצורה ספונטנית על רק"ל פשוט לא יוכל לעשות זאת בלי להסתבך עם הפקחים.
ב: להזדהות עם דרכון זה עניין מלחיץ, במיוחד במדינה שאינה 100% מערבית. כמו כן המקומות שמנפיקים רב-קו אנונימי נמצאים בדרך כלל בפרברים או מסופים המרוחקים ממוקדי התיירות וידועים יותר למקומיים מאשר לתיירים.
ג: גם אני מקווה שבעתיד יהיו דברים כאלו, אך ברגע זה הם אינם קיימים ואי אפשר ליצור מצב הדורש דבר מסויים ולהתייחס למי שאין לו אותו בדיעבד. כשהייתי בשוויץ היה פיתרון מעניין לבעיה באחד האזורים: בסן מוריץ פקידי הקבלה של המלון נתנו לנו כרטיס מיוחד שאיפשר גישה לתח"צ ולרכבלים ללא תשלום או הטענה נוספת, אך הקץ' היה שאם היינו מאבדים את הכרטיס היינו מסתכנים בקנס של 50 פרנק ( ₪200 בערך ) לטעמי עד פתיחת A1 צורת ההגעה הנוחה ביותר לירושלים לתייר העצמאי על מזוודותיו תהיה מונית השירות מנתב"ג שלוקחת אותו למלון על מזוודותיו במחיר סביר (ואני אומר את זה על סמך קרובים וגם על סמך מקרים לא יהודים שביקרו בארץ פעם - פעמיים) ולכן נקודת האינטראקציה הראשונה שלהם עם התח"צ הירושלמי תהיה או מחוץ למלון או אחרי הליכה של 10-15 דקות למרכז העיר בדרכם לאתרי התיירות בעיר העתיקה - ולכן דוכן בתחנה המרכזית בירושלים יהיה בלתי אפקטיבי. כמו כן - התמקדות במלונות בלבד תחמיץ את מי שבחר לשכור דירת נופש או לבקר במלון בוטיק. תתפלאו אך בביקור בעיר תיירים רבים יעדיפו שימוש בתח"צ בגלל הנוחות ואי הצורך לנווט בנבכיה של עיר חדשה וזרה, גם אם הם ממעמדות כלכליים גבוהים.
אז זה חוזר לסעיף א': לא לגבות יותר מהתייררק שיש לך טעות בסיסית אחת.
כרטיסי הנייר לא נעלמים, פשוט לא יהיה ניתן לבצע איתם מעברים במסגרת 90 דקות ללא תשלום נוסף.
אין שום מניעה שתעלה לאוטובוס ותשלם במזומן ואין שום מניעה שתרכוש במזומן או בכרטיס אשראי כרטיס לרכבת הקלה.
אבל הוא לא. הוא משלם כמו נוסע מזדמן מקומי.אז זה חוזר לסעיף א': לא לגבות יותר מהתייר
כשתייר יודע שהוא משלם מחיר גבוה מהמקומי הוא מרגיש שמרמים אותו.
You know when you've been Londoned!אבל הוא לא. הוא משלם כמו נוסע מזדמן מקומי.
בדיוק כמו תייר פנים.
מה שמפריך את הטענה שלך הרי לא חסרים תייריםYou know when you've been Londoned!
ועדיף לא להעתיק את זה לישראל.
פירוש הסלנג Londoned הוא: מכרו לך משהו גרוע עד ממוצע במחיר יקר מאד.
אחת הסיבות לכך היא מערכת התח"צ הלונדונית שמשתמשת באפליית מחירים כבדה נגד משתמשים מזדמנים - למשל - עם כרטיס אויסטר עולה קצת פחות מ £1.5 לנסיעה, עם כרטיס נייר עולה £2.4 והמשמעות היא שלנסיעת הלוך-חזור נוסע מזדמן משלם כמעט £5 בעוד נוסע שהוא חלק מהמערכת משלם קצת פחות מ £3 ( בעברית: ₪18 מול ₪30 בערך ).
אותה המנטליות ממשיכה גם בנוגע לכרטיסים התקופתיים. הפיקדון על כרטיס האויסטר הוא כ £3, הכרטיס התקופתי הקצר ביותר הוא של שבוע (שווה במחירו ל 5 כרטיסים יומיים) ולכן מאד קשה לי להמליץ לגולשים פה בפורום מה לעשות כשהם מגיעים לעיר לביקור בן 4 ימים (כרטיסי הנייר היומיים הזולים תקפים מ9 בבוקר בלבד, כרטיס תקופתי עולה במכפלות שלהם). למי שבא לעיר ברכבת לביקור של יום אפשר להמליץ להוסיף כרטיס יומי לכרטיס הרכבת (זו תוספת די זולה) אבל זו אופציה שרק מי שמכירים את הרשת הארצית יכולים לבקש.
אני רוצה לראות מה התגובה של הנוסעים הישראלים המבקרים בעיר, כאשר חבריהם או קרוביהם הירושלמים ילוו אותם בתח"צ לנקודת עניין פרברית כלשהי ויזכו לשלם מחיר זול יותר. הרי חונכנו לדעת מהי אפלייה ברשות החוק...
לונדון איננה ישראל, היא נקודת מעבר חשובהמה שמפריך את הטענה שלך הרי לא חסרים תיירים
בלונדון.
את הפקדון אפשר לקבל חזרהלונדון איננה ישראל, היא נקודת מעבר חשובה
יש בה תיירות ייעודית של אנשים החליטו לבקר בה, אך יש גם תיירות של נוסעי קונקשן שהחליטו שבמקום לבלות כמה שעות בהית'רו הם יעשו כמה ימים בעיר. יש גם הרבה אמריקנים שאוהבים לעשות את "אירופה" ולבלות יום-יומיים בכל עיר מרכזית. לישראל לעומת זאת חייבים להחליט להגיע.
אציין לטובה את פריס, שם המידע המטעה לתיירים אמר שיש "כרטיס מיוחד" אך האיש בקופה בדה-גול אמר לנו שעבור תקופת הביקור שלנו עדיף לקנות שבועי רגיל כי זה יוצא זול יותר.
חוץ מזה BBC לונדון (החדשות המקומיות) תמיד מתעסקות בשאלת התיירים, ויוקר המחירים בעיר לעומת מקומות אחרים באירופה, כך שזה סוד גלוי. הבעיה היא ש TFL ביטלה את הכרטיסים ל3 ימים, ומחייבת קניית כרטיס חכם שהפיקדון עליו הופך אותו לבלתי כדאי עבור נוסעים מזדמנים.
מספר נסיעות לתיירים.לונדון איננה ישראל, היא נקודת מעבר חשובה
יש בה תיירות ייעודית של אנשים החליטו לבקר בה, אך יש גם תיירות של נוסעי קונקשן שהחליטו שבמקום לבלות כמה שעות בהית'רו הם יעשו כמה ימים בעיר. יש גם הרבה אמריקנים שאוהבים לעשות את "אירופה" ולבלות יום-יומיים בכל עיר מרכזית. לישראל לעומת זאת חייבים להחליט להגיע.
אציין לטובה את פריס, שם המידע המטעה לתיירים אמר שיש "כרטיס מיוחד" אך האיש בקופה בדה-גול אמר לנו שעבור תקופת הביקור שלנו עדיף לקנות שבועי רגיל כי זה יוצא זול יותר.
חוץ מזה BBC לונדון (החדשות המקומיות) תמיד מתעסקות בשאלת התיירים, ויוקר המחירים בעיר לעומת מקומות אחרים באירופה, כך שזה סוד גלוי. הבעיה היא ש TFL ביטלה את הכרטיסים ל3 ימים, ומחייבת קניית כרטיס חכם שהפיקדון עליו הופך אותו לבלתי כדאי עבור נוסעים מזדמנים.
עין כרם היא אבן שאובת לתיירים.מספר נסיעות לתיירים.
האמת שלא נראה לי שיש בעייה כי התיירים בעיקר באיזור העיר העתיקה מרכז העיר ומשם רב יעדי התיירות הם בקו אחד ללא החלפות.
היחידים שאולי צריכים החלפת אוטובוסים אלו ישראלים שמבקרים מחול או תושבים זמנים ועובדים לא תיירים פרופר.
-----------
אם זה מאוד יפריע לתיירים חוסר האפשרות להחליף אוטובוס (אני חושב שלא)
אפשר לתת 5 נסיעות חינם לכל מי שלן מעל 2 לילות בירושלים במלון\אכסניה.
רב קו אנונימי אפשר לקנות באוטובוסאני ממש לא מסכים איתך
א: כשתייר יודע שהוא משלם מחיר גבוה מהמקומי הוא מרגיש שמרמים אותו, וממליץ לאחרים להמנע מהיעד. להתייחס לתייר כאילו יש לו כסף עודף זו הדרך הבדוקה לירות לתיירות הנכנסת ברגל. בכל מקרה - מדובר בביטול מוחלט של כירטוס הנייר כך שתייר שהולך ברחוב יפו ורוצה לעלות בצורה ספונטנית על רק"ל פשוט לא יוכל לעשות זאת בלי להסתבך עם הפקחים.
ב: להזדהות עם דרכון זה עניין מלחיץ, במיוחד במדינה שאינה 100% מערבית. כמו כן המקומות שמנפיקים רב-קו אנונימי נמצאים בדרך כלל בפרברים או מסופים המרוחקים ממוקדי התיירות וידועים יותר למקומיים מאשר לתיירים.
ג: גם אני מקווה שבעתיד יהיו דברים כאלו, אך ברגע זה הם אינם קיימים ואי אפשר ליצור מצב הדורש דבר מסויים ולהתייחס למי שאין לו אותו בדיעבד. כשהייתי בשוויץ היה פיתרון מעניין לבעיה באחד האזורים: בסן מוריץ פקידי הקבלה של המלון נתנו לנו כרטיס מיוחד שאיפשר גישה לתח"צ ולרכבלים ללא תשלום או הטענה נוספת, אך הקץ' היה שאם היינו מאבדים את הכרטיס היינו מסתכנים בקנס של 50 פרנק ( ₪200 בערך ) לטעמי עד פתיחת A1 צורת ההגעה הנוחה ביותר לירושלים לתייר העצמאי על מזוודותיו תהיה מונית השירות מנתב"ג שלוקחת אותו למלון על מזוודותיו במחיר סביר (ואני אומר את זה על סמך קרובים וגם על סמך מקרים לא יהודים שביקרו בארץ פעם - פעמיים) ולכן נקודת האינטראקציה הראשונה שלהם עם התח"צ הירושלמי תהיה או מחוץ למלון או אחרי הליכה של 10-15 דקות למרכז העיר בדרכם לאתרי התיירות בעיר העתיקה - ולכן דוכן בתחנה המרכזית בירושלים יהיה בלתי אפקטיבי. כמו כן - התמקדות במלונות בלבד תחמיץ את מי שבחר לשכור דירת נופש או לבקר במלון בוטיק. תתפלאו אך בביקור בעיר תיירים רבים יעדיפו שימוש בתח"צ בגלל הנוחות ואי הצורך לנווט בנבכיה של עיר חדשה וזרה, גם אם הם ממעמדות כלכליים גבוהים.
במלונות כן, באוטובוס זה לא פרקטי.רב קו אנונימי אפשר לקנות באוטובוס
ובהחלט הגיוני גם שיהיה ניתן למכור אותם במלונות. אני לא רואה סיבה שלא.
כשעולה לי תייר לאוטובוס ומבקש כרטיס הלו"שבמלונות כן, באוטובוס זה לא פרקטי.
תייר שאינו דובר עברית יתקשה לבקש משהו שאי אפשר להצביע עליו (ואני מניח שאם ל90% מהנוסעים יש רב-קו לא צריך להציג חדשים במקום בולט כמו כרטיסיות הנייר של פעם), ובכלל - תייר שעלה לאוטובוס בתחנה עמוסה לא ירצה לעכב את שאר הנוסעים ופשוט ישלם במזומן (אם זה עדיין אפשרי).
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.