הודעה שלי - ירושלים תתחדשי

  • פותח הנושא wapy
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

wapy

New member
הודעה שלי - ירושלים תתחדשי


הודעה שלי - ירושלים תתחדשי

ירושלים תתחדשי - רשת התחבורה החדשה בירושלים

חוויה מלפני שעה - אני גר בפסגת זאב ועובד בבית הכרם.
עליתי על הרכבת הקלה בתחנת "החלוץ" בשעה 14.45 הגעתי לפסגת זאב תחנת "אדם" בשעה 15.20. המתנתי בתחנה עד 15.45 כדי שקו 6 יקח אותי לבית בפסגת זאב מזרח. - בקיצור זה ביזיון - אין קו מזין.
נסיעה מבית הכרם = להמתנה כדי לנסוע 1.5 ק"מ לבית.

בדרך כלל אנו לא נחשף לבעיה - לוקח את הרכב עד "גבעת התחמושת" ומשם נוסע ברכבת. או אישתי משאירה לי את הרכב בגבעת התחמושת לאחר שהקפיצה אותי בבוקר לתחנת אדם.

שורה תחתונה - שערוריה .
מי מנע את הפעימה בפסגת זאב
כנראה זה אדם שלא משתמש בתחבורה הציבורית - או קרוב
ממש לתחנת אדם.
שח ירושלים
 
מי ערב לך שהפעימה תוכיח את עצמה?

הודעה שלי - ירושלים תתחדשי

ירושלים תתחדשי - רשת התחבורה החדשה בירושלים

חוויה מלפני שעה - אני גר בפסגת זאב ועובד בבית הכרם.
עליתי על הרכבת הקלה בתחנת "החלוץ" בשעה 14.45 הגעתי לפסגת זאב תחנת "אדם" בשעה 15.20. המתנתי בתחנה עד 15.45 כדי שקו 6 יקח אותי לבית בפסגת זאב מזרח. - בקיצור זה ביזיון - אין קו מזין.
נסיעה מבית הכרם = להמתנה כדי לנסוע 1.5 ק"מ לבית.

בדרך כלל אנו לא נחשף לבעיה - לוקח את הרכב עד "גבעת התחמושת" ומשם נוסע ברכבת. או אישתי משאירה לי את הרכב בגבעת התחמושת לאחר שהקפיצה אותי בבוקר לתחנת אדם.

שורה תחתונה - שערוריה .
מי מנע את הפעימה בפסגת זאב
כנראה זה אדם שלא משתמש בתחבורה הציבורית - או קרוב
ממש לתחנת אדם.
שח ירושלים
מי ערב לך שהפעימה תוכיח את עצמה?

האם המפעימים עומדים בהבטחות שהובטחו קודם לפעימות הקודמות?
 

wapy

New member
כל שאני צריך - זה קו מזין

מי ערב לך שהפעימה תוכיח את עצמה?

האם המפעימים עומדים בהבטחות שהובטחו קודם לפעימות הקודמות?
כל שאני צריך - זה קו מזין
מפסגת זאב מזרח לתחנת "אדם" וחזרה.
אם יש השגות - אפשר להשאיר קו אחד נוסף 6 או 66 או 8 או 22 משודרג
ולהשאיר את קו 46 שהוא קו ייעודי.

הדוגמא הטובה זה קו מזין 50 מבית הכרם לתחנת "כיכר דניה"

אולי הגיע הזמן להכריז על פסגת זאב "רובע עירוני" - ולקבל החלטות הטובות לשכונה
 

wapy

New member
הקישור לאתר - ירושלים תתחדשי - שוב

כל שאני צריך - זה קו מזין
מפסגת זאב מזרח לתחנת "אדם" וחזרה.
אם יש השגות - אפשר להשאיר קו אחד נוסף 6 או 66 או 8 או 22 משודרג
ולהשאיר את קו 46 שהוא קו ייעודי.

הדוגמא הטובה זה קו מזין 50 מבית הכרם לתחנת "כיכר דניה"

אולי הגיע הזמן להכריז על פסגת זאב "רובע עירוני" - ולקבל החלטות הטובות לשכונה
הקישור לאתר - ירושלים תתחדשי - שוב
ירושלים תתחדשי - רשת התחבורה החדשה בירושלים
שם ההודעה שלי מעניין איזה תשובה ממתינה לי שם

https://www.facebook.com/pages/ירושלים-תתחדשי-רשת-התחבורה-החדשה-בירושלים/201116136619148
 
סע 10 פעמים במסלול ודווח על זמן ההמתנה הממוצע

הודעה שלי - ירושלים תתחדשי

ירושלים תתחדשי - רשת התחבורה החדשה בירושלים

חוויה מלפני שעה - אני גר בפסגת זאב ועובד בבית הכרם.
עליתי על הרכבת הקלה בתחנת "החלוץ" בשעה 14.45 הגעתי לפסגת זאב תחנת "אדם" בשעה 15.20. המתנתי בתחנה עד 15.45 כדי שקו 6 יקח אותי לבית בפסגת זאב מזרח. - בקיצור זה ביזיון - אין קו מזין.
נסיעה מבית הכרם = להמתנה כדי לנסוע 1.5 ק"מ לבית.

בדרך כלל אנו לא נחשף לבעיה - לוקח את הרכב עד "גבעת התחמושת" ומשם נוסע ברכבת. או אישתי משאירה לי את הרכב בגבעת התחמושת לאחר שהקפיצה אותי בבוקר לתחנת אדם.

שורה תחתונה - שערוריה .
מי מנע את הפעימה בפסגת זאב
כנראה זה אדם שלא משתמש בתחבורה הציבורית - או קרוב
ממש לתחנת אדם.
שח ירושלים
סע 10 פעמים במסלול ודווח על זמן ההמתנה הממוצע
ממקרה אחד אי אפשר להסיק הרבה.
עם כל הצער על ההמתנה שלך לאוטובוס.
 
ועדיף אחרי חודש בהתחלה יש יותר סיכוי לתקלות

סע 10 פעמים במסלול ודווח על זמן ההמתנה הממוצע
ממקרה אחד אי אפשר להסיק הרבה.
עם כל הצער על ההמתנה שלך לאוטובוס.
ועדיף אחרי חודש בהתחלה יש יותר סיכוי לתקלות
 

wapy

New member
מאה נוסעים לא טועים

סע 10 פעמים במסלול ודווח על זמן ההמתנה הממוצע
ממקרה אחד אי אפשר להסיק הרבה.
עם כל הצער על ההמתנה שלך לאוטובוס.
מאה נוסעים לא טועים
שאלתי את הנוסעים הממתינים בתחנה הם אמרו שתמים בשעות האלה ממתינים זמן רב לאוטובוס
 
מדידות לא טועות, נוסעים לא זוכרים ממוצע

מאה נוסעים לא טועים
שאלתי את הנוסעים הממתינים בתחנה הם אמרו שתמים בשעות האלה ממתינים זמן רב לאוטובוס
מדידות לא טועות, נוסעים לא זוכרים ממוצע
לדוגמא, אני זוכר אוטובוס עירוני בירושלים שחיכיתי לו שעה לפני יותר מעשור. יותר קל לזכור אירועים קיצוניים.
 
הגיוני שקווים משניים יחכו 20~ דקות

הודעה שלי - ירושלים תתחדשי

ירושלים תתחדשי - רשת התחבורה החדשה בירושלים

חוויה מלפני שעה - אני גר בפסגת זאב ועובד בבית הכרם.
עליתי על הרכבת הקלה בתחנת "החלוץ" בשעה 14.45 הגעתי לפסגת זאב תחנת "אדם" בשעה 15.20. המתנתי בתחנה עד 15.45 כדי שקו 6 יקח אותי לבית בפסגת זאב מזרח. - בקיצור זה ביזיון - אין קו מזין.
נסיעה מבית הכרם = להמתנה כדי לנסוע 1.5 ק"מ לבית.

בדרך כלל אנו לא נחשף לבעיה - לוקח את הרכב עד "גבעת התחמושת" ומשם נוסע ברכבת. או אישתי משאירה לי את הרכב בגבעת התחמושת לאחר שהקפיצה אותי בבוקר לתחנת אדם.

שורה תחתונה - שערוריה .
מי מנע את הפעימה בפסגת זאב
כנראה זה אדם שלא משתמש בתחבורה הציבורית - או קרוב
ממש לתחנת אדם.
שח ירושלים
הגיוני שקווים משניים יחכו 20~ דקות
מה שכן צריך שילוט אלקטורני כך שמי שלא רוצה לחכות יוכל ללכת ברגל.
 

wapy

New member
שאלתי את הנהג האוטבוס מס' 8796201

הגיוני שקווים משניים יחכו 20~ דקות
מה שכן צריך שילוט אלקטורני כך שמי שלא רוצה לחכות יוכל ללכת ברגל.
שאלתי את הנהג האוטבוס מס' 8796201
למה המתנתי חצי שעה - אמר פשוט - היו פקקים
וזה מחזק את הטענה - אם כבר יש לנו רכבת לוקסס - למה לא לקבל את הטוב עד הסוף
 
אז עדיף שתהיה פעימה יהיה קו מזין ופחות איחורי

שאלתי את הנהג האוטבוס מס' 8796201
למה המתנתי חצי שעה - אמר פשוט - היו פקקים
וזה מחזק את הטענה - אם כבר יש לנו רכבת לוקסס - למה לא לקבל את הטוב עד הסוף
אז עדיף שתהיה פעימה יהיה קו מזין ופחות איחורי
לו קו 17 הישן היה פועל מהר הרצל במקום קו 28 החדש, היו מחכים לו יותר מחצי שעה.
 

alantan

New member
כל הרעיון במעברים הוא שתהיה מינימום המתנה

יש המצפים לקו לכל מקום כל 5 דקות ,
אני חושב שקו שכונתי,מזין יכול להיות כל 20 דקות בוודאי מחוץ לשעות העומס.
כל הרעיון במעברים הוא שתהיה מינימום המתנה
רצוי כל 4-8 ד' לקו מזין, ולכל הפחות כל 10-12 ד'. אחרת כל היתרון של רכבת קלה מתמוסס, כי הזמן שנחסך בפקקים מתבזבז בהמתנות מיותרות.
 

Ccyclist

Well-known member
מה גם שניתן לעשות זאת באותן מכונות.

כל הרעיון במעברים הוא שתהיה מינימום המתנה
רצוי כל 4-8 ד' לקו מזין, ולכל הפחות כל 10-12 ד'. אחרת כל היתרון של רכבת קלה מתמוסס, כי הזמן שנחסך בפקקים מתבזבז בהמתנות מיותרות.
מה גם שניתן לעשות זאת באותן מכונות.
ניקח כדוגמה קו ישן כמו 17 או 23 שהיה נוסע פעם בחצי שעה, הנסיעה ארכה שעה, וכיום רוב המסלול שייך לרק"ל.

כדי להפעיל קו כזה היה צורך ב4 מכונות, 8 נהגים לפחות, והאוטובוס היה "מבלה" שעה בדרכים בין תחנת המוצא לתחנה הסופית, כאשר מרבית "תרומתו" היתה לתדירות על הצירים של הרצל-יפו, ותרומתו לשכונות שבקצה הקו - הסתכמה בקישור של פעם בחצי שעה.

כיום יש רק"ל, ואותן 4 מכונות יכולות להיות מוקדשות 2 לכל קצה (חישוב סכימטי, ספציפית במקרה של 17 - 2X, הקו מעין כרם להר הרצל הוא מזין מובהק, הצד של מלחה - גבעת מורדכי - ניות - מוזיאונים הוא יותר כמו קו עירוני משני מאשר קו מזין, אך האיזון הוא שקו 23 הופך לקו מזין לעיר גנים או אזור דומה בצד אחד, ואינו נחוץ בצידו הצפוני כמזין לאוניברסיטה בהר הצופים, אם כי צריך אולי אוטובוס מזין אחד מגבעת התחמושת לעומק שייח ג'ראח.).

עם 2 מכונות שנוסעות בפרבר במשך שעה אפשר להציע שירות מזין של פעם ב15-10 דקות מהפרבר לרק"ל באותם האמצעים שעמדו לשירות הפרבר בזמן שרוב פעולת הקו היתה בצירים הראשיים שבין התחנה הראשית לסופית. הסיבה לכך היא שהמכונות אינן יוצאות מהפרבר מעבר למינימום הנדרש על מנת להגיע לתחנת הרק"ל הקרובה.

וכפי שאלן אמר בעבר - תדירות היא הדבר החשוב ביותר מבחינת הנוסע.
 

alantan

New member
וזה עם דוגמא של קו שפעל פעם בחצי שעה

מה גם שניתן לעשות זאת באותן מכונות.
ניקח כדוגמה קו ישן כמו 17 או 23 שהיה נוסע פעם בחצי שעה, הנסיעה ארכה שעה, וכיום רוב המסלול שייך לרק"ל.

כדי להפעיל קו כזה היה צורך ב4 מכונות, 8 נהגים לפחות, והאוטובוס היה "מבלה" שעה בדרכים בין תחנת המוצא לתחנה הסופית, כאשר מרבית "תרומתו" היתה לתדירות על הצירים של הרצל-יפו, ותרומתו לשכונות שבקצה הקו - הסתכמה בקישור של פעם בחצי שעה.

כיום יש רק"ל, ואותן 4 מכונות יכולות להיות מוקדשות 2 לכל קצה (חישוב סכימטי, ספציפית במקרה של 17 - 2X, הקו מעין כרם להר הרצל הוא מזין מובהק, הצד של מלחה - גבעת מורדכי - ניות - מוזיאונים הוא יותר כמו קו עירוני משני מאשר קו מזין, אך האיזון הוא שקו 23 הופך לקו מזין לעיר גנים או אזור דומה בצד אחד, ואינו נחוץ בצידו הצפוני כמזין לאוניברסיטה בהר הצופים, אם כי צריך אולי אוטובוס מזין אחד מגבעת התחמושת לעומק שייח ג'ראח.).

עם 2 מכונות שנוסעות בפרבר במשך שעה אפשר להציע שירות מזין של פעם ב15-10 דקות מהפרבר לרק"ל באותם האמצעים שעמדו לשירות הפרבר בזמן שרוב פעולת הקו היתה בצירים הראשיים שבין התחנה הראשית לסופית. הסיבה לכך היא שהמכונות אינן יוצאות מהפרבר מעבר למינימום הנדרש על מנת להגיע לתחנת הרק"ל הקרובה.

וכפי שאלן אמר בעבר - תדירות היא הדבר החשוב ביותר מבחינת הנוסע.
וזה עם דוגמא של קו שפעל פעם בחצי שעה
המצב עוד יותר קיצוני עם קווים שפעלו ממילא כל 15 עד 20 ד'.
 

Ccyclist

Well-known member
האופציון הן שלוחת מזלג, לולאה, או קו מזין

וזה עם דוגמא של קו שפעל פעם בחצי שעה
המצב עוד יותר קיצוני עם קווים שפעלו ממילא כל 15 עד 20 ד'.
האופציון הן שלוחת מזלג, לולאה, או קו מזין
(יותר לטובת הקוראים, אבל נקודה לדיון ומחשבה)

הדרך הקלאסית לשרת שכונת קצה היתה להוסיף שלוחה בקצה קו, או למזלג קו חדש שיפעיל שלוחה בקצה מזלג קיים. היו קווים רבים שהתפצלו משדרות הרצל שייעודם היה לשרת שכונה כזו או אחרת בדרום מערב י-ם, אך 66%-75% מזמן הנסיעה היה למעשה בצירים הראשיים.

דרך חסכונית יותר לשרת שני אזורים סמוכים היא לולאת קצה. השיטה רווחת מאד בברייטון, והיתרון שלה הוא שבמקום שתי שלוחות בתדירות נמוכה ניתן להעביר מספר אוטובוסים דומה סביב כל הלולאה ולקבל תדירות גבוהה יותר. ישנה אמנם האנומליה שמקום שנמצא תחנה או שתיים קודם בלולאה בהלוך יצריך מעבר בין שני אוטובוסים בתחנה שלפני הכניסה ללולאה - מה שמקשה על תחבורה בתוך הפרבר, אך אם המטרה היא להגיע לצירים ראשיים יותר עדיין יש יתרון ניכר. דוגמה פרקטית היא שסבתא שלי ז"ל היתה צריכה ללכת לסופר אחד בקו האחוד שאחרי הלולאה ולא לסופר אחר גדול יותר שהיה תחנה אחת לפניה. פתרון כזה לא יעיל במקרה שילדים צריכים להגיע לבית ספר או ידידים באותה השכונה אלא אם הלולאה מופעלת כלולאה דו-כיוונית.

ואז ישנו הקו המזין, שכפי שפירטתי - יכול לתת שירות בו שתי מכונות משוטטות במסלול קצר בקטע הייחודי לשכונה אותה הם משרתים וממנה לכלי התחבורה העיקרי (רק"ל בי-ם, BRT בחיפה או תל-אביב של הקו האדום המכין) ובאותה שעת נסיעה המכונה יכולה לעשות את המסלול 3-4-5 פעמים בשכונה במקום שתבלה את רוב זמנה מחוץ לשכונה שלשירותה היא נועדה. לדעתי קו מזין המקביל למסלול קו 18 ההיסטורי בדרום מערב ירושלים שמדרום להר-הרצל יוכל לעשות זאת עם רבע עד שישית ממספר המכונות ששירתו בקו ההיסטורי.
 
מצד שני השכונות במרחק של 0-2 ק"מ

כל הרעיון במעברים הוא שתהיה מינימום המתנה
רצוי כל 4-8 ד' לקו מזין, ולכל הפחות כל 10-12 ד'. אחרת כל היתרון של רכבת קלה מתמוסס, כי הזמן שנחסך בפקקים מתבזבז בהמתנות מיותרות.
מצד שני השכונות במרחק של 0-2 ק"מ
כך שלהרבה אנשים עדיף ללכת מאשר להחליף לאוטובוס.
כידוע לי הולכים ברגל עד 20 דקות אפילו בערים מרכזיות באירופה.
אם יש עודף באוטובוסים ונהגים אז אפשר להגביר תדירות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה