הודעה מועדה לפניות הציבור

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
הודעה מועדה לפניות הציבור

הודעה מועדה לפניות הציבור
הוועדה לפניות הציבור דנה היום בפניות ציבור בנושא מגבלות ביטוח מוניות בבאר-שבע וסביבתה הוועדה לפניות הציבור דנה היום בפניות ציבור בנושא מגבלות ביטוח מוניות בבאר-שבע וסביבתה. הוועדה התכנסה בעקבות פנייה של בעלי מוניות בבאר-שבע שהגיעה לוועדה. לטענת הפונים, בבואם לבטח את המוניות הם נתקלים בקשיים רבים, כגון: מחירי ביטוח גבוהים יחסית לאזור המרכז פער מחירים שנע בין 3,000 ל- 4,000 ש”ח לשנה, השתתפות עצמית גבוהה ואף סירוב מוחלט לבטח את המוניות. זאת, למרות שבכל מקרה מחירי הביטוח שנהגי המוניות נדרשים לשלם גבוהים יותר ממחירי ביטוח של מכוניות פרטיות כולל השתתפות עצמית עד פי 3 ויותר ושההסתברות לגניבות של מוניות הנה פחותה מגניבות של רכבים פרטיים. לדבריהם, הם מצליחים לבטח את המוניות רק באזור המרכז וגם אז במחירים גבוהים משל תושבי המרכז. לטענתם, מוניות אלו מהוות את מקור פרנסתם ולכן ישנה חשיבות רבה בביטוחם. נהגי המוניות שנכחו בישיבה ציינו כי בבאר שבע יש כיום כ-700 מוניות שלא מבוטחות, כי אף חברת ביטוח לא מוכנה לבטח אותן בגלל הסיכונים. יו”ר הוועדה, ח”כ הרב ישראל אייכלר ציין בדיון כי כמדיניות, אסור לחברות הביטוח להפלות בין תושבי אזורים שונים בארץ ולקחת מהם מחיר שונה לאותו ביטוח, אך בפועל מה שקורה זה שתושבי הנגב מופלים לרעה על ידי סוכני הביטוח. יו”ר הוועדה הודיע כי אם האוצר וחברות הביטוח לא יגיעו להבנות על חובתם לבטח מוניות וחנויות בכל מקום בארץ ובבאר שבע בפרט, תיאלץ הכנסת לחוקק חוק המחייב כל חברת ביטוח לבטח כל עסק או רכב ורכוש בכל מקום בארץ. ח”כ יעקב מרגי דרש לכפות על חברות הביטוח לבטח את העסקים והמוניות בבאר שבע. ח”כ גילה גמליאל ציינה בישיבה שזהו מחדל בכל מה שקורה בנושא הביטוח בנגב. כמו כן, דרשה מהמשטרה להגביר את האכיפה באזור הנגב. יוסי דביר, מ”מ נשיא הלשכה ויו”ר פורום ביטוח ורכוש בלשכת המסחר בבאר שבע, ציין בדיון כי כיום לא מבטחים מוניות ולא מבטחים עסקים ב”עמק שרה”. ”כיום החנויות סגורות בברזלים ובצינורות, אין אכיפת חוקים בבאר שבע”, ציין דביר. ברוך בן בסט, מלשכת המסחר בבאר שבע, ציין כי חברות הביטוח לא מוכנות לבטח עסקים. לטענתו, הציעו פתרון שהיה מקובל גם על חברות הביטוח לחייב את כל הארץ ב-2% נוספים בעלויות ביטוח, וכך יתאפשר ביטוח גם לעסקים ומוניות בנגב. שמואל מלכיס, מנהל המחלקה הכלכלית באיגוד חברות הביטוח, ציין בישיבה כי תחום ביטוח המוניות הנו תחום בעייתי באופן כללי ולא כל חברות הביטוח מוכנות מלכתחילה לבטח מוניות, ללא כל קשר לאזור פעילותן. זאת, היות והסיכונים בביטוח מוניות הנם גבוהים, שכיחות התביעות וגובה הנזק הנם גבוהים יחסית. לדבריו, כאשר מוסיפים לנתונים אלו אף את השכיחות הגבוהה של גניבת מכוניות ומוניות בבאר שבע, בהשוואה למקומות אחרים בארץ, הרי שהסיכון הביטוחי גבוה במיוחד ולכן אף חברות הביטוח שכן מבטחות מוניות בדרך-כלל, נוטות שלא לבטח מוניות בבאר-שבע. כמו כן ציין מלכיס כי חברות הביטוח לא ממהרות לבטח מוניות כלל. לטענתו, יש שלושה סוכנים שעובדים עם מוניות והם אינם נמצאים בבאר שבע, ולחברות אלה אין הסדר מוסכים בבאר שבע. ידין ענתבי, סגן ממונה על הביטוח במשרד האוצר, ציין בישיבה כי המדינה מקטינה את התערבותה בהרבה אלמנטים, וביניהם גם בנושא הביטוח. לדבריו, המדינה לא מעורבת בתעריפי הביטוח ולכן אין האוצר מתכוון להתערב בשיקולי חברות הביטוח, לא בתעריפים ולא בבחירת מבוטחיהם. בסיכום הישיבה הודיע יו”ר הוועדה כי: 1. יו”ר הוועדה יפנה לממונה על הביטוח במשרד האוצר למצוא פתרון מחייב לבעיית הביטוח בנגב. 2. יו”ר הוועדה יגיש הצעת חוק שתאסור על חברות הביטוח להפלות בין תושבי אזורים שונים בארץ. 3. יו”ר הוועדה יפנה ליו”ר איגוד חברות הביטוח בבקשה לשקול את החזרת סניפי החברות לבאר שבע. 4. יו”ר הוועדה יפנה לשר לביטחון פנים בבקשה לתגבר את משטרת באר שבע בכוחות שיגיעו גם מחוץ לבאר שבע והסביבה, כדי למנוע את העליה המדאיגה במימדי הפשיעה והגניבות שגורמות לנזק כלכלי אדיר לנגב ולתושביו, מעבר לבעיה הפלילית. © כל הזכויות שמורות, 2002, מדינת ישראל
 

Brendan

New member
הודעה מועדה לפניות הציבור

הודעה מועדה לפניות הציבור
הוועדה לפניות הציבור דנה היום בפניות ציבור בנושא מגבלות ביטוח מוניות בבאר-שבע וסביבתה הוועדה לפניות הציבור דנה היום בפניות ציבור בנושא מגבלות ביטוח מוניות בבאר-שבע וסביבתה. הוועדה התכנסה בעקבות פנייה של בעלי מוניות בבאר-שבע שהגיעה לוועדה. לטענת הפונים, בבואם לבטח את המוניות הם נתקלים בקשיים רבים, כגון: מחירי ביטוח גבוהים יחסית לאזור המרכז פער מחירים שנע בין 3,000 ל- 4,000 ש”ח לשנה, השתתפות עצמית גבוהה ואף סירוב מוחלט לבטח את המוניות. זאת, למרות שבכל מקרה מחירי הביטוח שנהגי המוניות נדרשים לשלם גבוהים יותר ממחירי ביטוח של מכוניות פרטיות כולל השתתפות עצמית עד פי 3 ויותר ושההסתברות לגניבות של מוניות הנה פחותה מגניבות של רכבים פרטיים. לדבריהם, הם מצליחים לבטח את המוניות רק באזור המרכז וגם אז במחירים גבוהים משל תושבי המרכז. לטענתם, מוניות אלו מהוות את מקור פרנסתם ולכן ישנה חשיבות רבה בביטוחם. נהגי המוניות שנכחו בישיבה ציינו כי בבאר שבע יש כיום כ-700 מוניות שלא מבוטחות, כי אף חברת ביטוח לא מוכנה לבטח אותן בגלל הסיכונים. יו”ר הוועדה, ח”כ הרב ישראל אייכלר ציין בדיון כי כמדיניות, אסור לחברות הביטוח להפלות בין תושבי אזורים שונים בארץ ולקחת מהם מחיר שונה לאותו ביטוח, אך בפועל מה שקורה זה שתושבי הנגב מופלים לרעה על ידי סוכני הביטוח. יו”ר הוועדה הודיע כי אם האוצר וחברות הביטוח לא יגיעו להבנות על חובתם לבטח מוניות וחנויות בכל מקום בארץ ובבאר שבע בפרט, תיאלץ הכנסת לחוקק חוק המחייב כל חברת ביטוח לבטח כל עסק או רכב ורכוש בכל מקום בארץ. ח”כ יעקב מרגי דרש לכפות על חברות הביטוח לבטח את העסקים והמוניות בבאר שבע. ח”כ גילה גמליאל ציינה בישיבה שזהו מחדל בכל מה שקורה בנושא הביטוח בנגב. כמו כן, דרשה מהמשטרה להגביר את האכיפה באזור הנגב. יוסי דביר, מ”מ נשיא הלשכה ויו”ר פורום ביטוח ורכוש בלשכת המסחר בבאר שבע, ציין בדיון כי כיום לא מבטחים מוניות ולא מבטחים עסקים ב”עמק שרה”. ”כיום החנויות סגורות בברזלים ובצינורות, אין אכיפת חוקים בבאר שבע”, ציין דביר. ברוך בן בסט, מלשכת המסחר בבאר שבע, ציין כי חברות הביטוח לא מוכנות לבטח עסקים. לטענתו, הציעו פתרון שהיה מקובל גם על חברות הביטוח לחייב את כל הארץ ב-2% נוספים בעלויות ביטוח, וכך יתאפשר ביטוח גם לעסקים ומוניות בנגב. שמואל מלכיס, מנהל המחלקה הכלכלית באיגוד חברות הביטוח, ציין בישיבה כי תחום ביטוח המוניות הנו תחום בעייתי באופן כללי ולא כל חברות הביטוח מוכנות מלכתחילה לבטח מוניות, ללא כל קשר לאזור פעילותן. זאת, היות והסיכונים בביטוח מוניות הנם גבוהים, שכיחות התביעות וגובה הנזק הנם גבוהים יחסית. לדבריו, כאשר מוסיפים לנתונים אלו אף את השכיחות הגבוהה של גניבת מכוניות ומוניות בבאר שבע, בהשוואה למקומות אחרים בארץ, הרי שהסיכון הביטוחי גבוה במיוחד ולכן אף חברות הביטוח שכן מבטחות מוניות בדרך-כלל, נוטות שלא לבטח מוניות בבאר-שבע. כמו כן ציין מלכיס כי חברות הביטוח לא ממהרות לבטח מוניות כלל. לטענתו, יש שלושה סוכנים שעובדים עם מוניות והם אינם נמצאים בבאר שבע, ולחברות אלה אין הסדר מוסכים בבאר שבע. ידין ענתבי, סגן ממונה על הביטוח במשרד האוצר, ציין בישיבה כי המדינה מקטינה את התערבותה בהרבה אלמנטים, וביניהם גם בנושא הביטוח. לדבריו, המדינה לא מעורבת בתעריפי הביטוח ולכן אין האוצר מתכוון להתערב בשיקולי חברות הביטוח, לא בתעריפים ולא בבחירת מבוטחיהם. בסיכום הישיבה הודיע יו”ר הוועדה כי: 1. יו”ר הוועדה יפנה לממונה על הביטוח במשרד האוצר למצוא פתרון מחייב לבעיית הביטוח בנגב. 2. יו”ר הוועדה יגיש הצעת חוק שתאסור על חברות הביטוח להפלות בין תושבי אזורים שונים בארץ. 3. יו”ר הוועדה יפנה ליו”ר איגוד חברות הביטוח בבקשה לשקול את החזרת סניפי החברות לבאר שבע. 4. יו”ר הוועדה יפנה לשר לביטחון פנים בבקשה לתגבר את משטרת באר שבע בכוחות שיגיעו גם מחוץ לבאר שבע והסביבה, כדי למנוע את העליה המדאיגה במימדי הפשיעה והגניבות שגורמות לנזק כלכלי אדיר לנגב ולתושביו, מעבר לבעיה הפלילית. © כל הזכויות שמורות, 2002, מדינת ישראל
הודעה מועדה לפניות הציבור
הוועדה לפניות הציבור דנה היום בפניות ציבור בנושא התחבורה הציבורית בבאר-שבע הוועדה התכנסה בעקבות פנייתו של ח”כ יעקב מרגי, תושב באר שבע. לטענת ועד עובדי התחבורה הציבורית באר-שבע: - כתוצאה מאי-קבלת סובסידיה שוטפת וסדירה מהממשלה ומאי הפעלת האוטובוסים החדשים לתחבורה הציבורית, נקלעה החברה לשירותי תחבורה ציבוריים באר-שבע בע”מ לגירעון גדול. העובדים לא קיבלו בחודשיים האחרונים משכורות. - התחבורה הציבורית בבאר-שבע מצוידת בצי אוטובוסים מיושן משנת 1984, אוטובוסים אלו מסוכנים לציבור הנוסעים. הממשלה אומנם רכשה עבור התחבורה הציבורית בבאר שבע 30 אוטובוסים חדשים, אולם אלו חונים החל מחודש ינואר בחניון שעולה 15 דולר ללילה ואינם מועברים לידי החברה. בשל אי קבלת המשכורות, שבתו עובדי החברה בשבוע שעבר במשך שלושה ימים. שביתה זו הפסיקה לחלוטין את שירותי התחבורה הציבורית בבאר-שבע וציבור רחב, ביניהם קשישים וילדים נפגע כתוצאה מכך. יו”ר הוועדה, ח”כ הרב ישראל אייכלר, הביע תמיהה על כך שראש עיריית באר שבע לא יכל להגיע לישיבה ואף לא לשלוח אף נציג מטעמו לדיון. ח”כ אייכלר ציין כי זהו זלזול בתושבי באר שבע, שנציגי העירייה לא טרחו לייצג את בעייתם בכנסת. שמעון בן טולילה, יו”ר ועד עובדי התחבורה העירונית בבאר שבע, טען בישיבה כי מזה חודשיים העובדים לא קיבלו משכורות מהעירייה ואתמול הוועד לקח הלוואה מהבנק ונתן משכורות לעובדים. לדבריו, מצד אחד, האוטובוסים של החברה נמצאים במצב בטיחותי גרוע ביותר, אין מיזוג ואין חלקי חילוף ומאידך, 30 אוטובוסים, שאותם רכשה המדינה עבור החברה, ממתינים בחניון ועבורם משלמת המדינה 15 דולר ליום ואינה מעבירה אותם לרשות החברה. לטענת בן טולילה, העובדים הסכימו להפרטת הקווים, אך במשרד התחבורה והאוצר הפרו את ההסכמים עמם. בישיבה צוין כי בשעות העומס נוסעים בין 90 ל-100 איש באוטובוס. אבישי דרורי, ממונה תחבורה ציבורית במחוז ירושלים והדרום במשרד התחבורה, ציין בישיבה כי בחברה יש 21 קווים, 120 אוטובוסים. עלות שכר שנתית של נהג הנה 250,000 ₪, שזה פי 2 מנהג בחברת תחבורה ציבורית אחרת. ב-2002 היו כ-24 מיליון נוסעים בתחבורה הציבורית בבאר שבע ויש כ-79,000 נוסעים ליום. לדברי דרורי: · מחזור ההכנסות של החברה בשנת 2002 הסתכם בכ – 47 מיליון ש”ח, בהשוואה לכ – 50 מליון ש”ח בשנת 2001. · בשנת 2002 העברו לידי החברה סובסידיות בהיקף של כ – 23 מיליון ש”ח לעומת כ – 15 מיליון ש”ח שהועברו לידיה בשנת 2001. · הגירעון המצטבר בחברה לסוף שנת 2002 מסתכם בכ – 44 מיליון ש”ח. · תקציב החברה לשנת 2003 מצביע על הפסד חזוי של כ – 11 מיליון ש”ח (לאחר קבלת 10 מיליון ש”ח כסובסידיה ייעודית ו – 3 מיליון ש”ח סיוע מיוחד). ללא קבלת הסיוע המיוחד, מציגה החברה בשנה זו הפסד שנתי בגובה 14 מיליון ש”ח. דרורי ציין כי פוטנציאל החברה לא מנוצל נכון. לדבריו, משמרת ממוצעת של נהג היא 6 שעות ובפועל עובד נהג 3 שעות. שאול מרידור, רפרנט תחבורה באגף תקציבים במשרד האוצר, ציין בדיון כי הממשלה אינה צד בהסכם עם העובדים. מרידור ציין כי עלויות השכר הן 80% מהוצאות החברה. לדבריו, ההסכם להפרטת קווי התחבורה הציבורית בבאר שבע אמור להיחתם מחר בין משרדי האוצר והתחבורה ועיריית באר שבע. לדבריו, ההסכם מתייחס גם לדרישות העובדים. בסיכום הישיבה הודיע יו”ר הוועדה כי כולם מסכימים שיש צורך בהפרטת הקווים בבאר שבע, אך הוועדה דורשת שבכל הסכם שעליו עומדים הצדדים לחתום, ילקחו בחשבון העובדים ותנאי העסקתם. כמו כן הודיע כי הוועדה תעקוב אחר הנושא בכדי להבטיח כי עובדי החברה לא יפגעו וכי תושבי באר שבע יקבלו שירותי תחבורה ראויים. © כל הזכויות שמורות, 2002, מדינת ישראל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה