הודעה לצוללנים בסיני!

fdaphna

New member
הודעה לצוללנים בסיני!

שמי דפנה, אני חוקרת דולפינים בעמותת מחמל"י (מרכז חקר מידע וסיוע ליונקים ימיים). אני בשלהי התואר השני שלי בו אני מתמקדת בהמצאות יונקים ימיים בים האדום. רק לפני יומיים חזרתי מספארי עם מועדון הצלילה דוגית ויחד עם החבר'ה על הסירה צפינו בלהקה של 7 גרמפוסים אפורים (תמונה מצורפת). אם יש לכם מידע לגבי המצאות דולפינים בסיני (מיקום+תמונה) אנא העבירו אלי את המידע לדוא"ל: [email protected]. למעוניינים, יש לנו גם פורום דולפינים ולוויתנים בתפוז. מקוה לשמועאתכם בקרוב
 

fdaphna

New member
לכל הצוללנים של הספארי

תודה לכל הצוללנים (תמונה מצורפת) שהיו בספארי לראס מוחמד, היה נהדר !!!
 

אבי ע

New member
להבא בבקשה שרשרי הודעותיך

ובאופן כללי חשוב לקרוא את ההנחיות לכותבים (הפניה מראש הפורום). תודה
 

ilanbt

New member
אם את מתרחקת טיפה מסיניי

וחוצה את מיצרי ג'ובל אז מגיעה לאיזור אבו נוחאס בו יש להקה קבועה של דולפינים _(א זוכר את הסוג אבל הגרסה הים סופית של הדולפינים שבריף) ורואים אותם מידי פעם בצלילות ומידי פעם מעל המיים. שווה לך כמו כן לדבר עם באסאם ממטריף, בועז ממנטה ויניב הון שמלווים ספארים לאיזור ויכול להיות שהם יוכלו לסייע לך במעקב.(אם שכחתי מישהו אני מתנצל) כמו כן בצעי חיפוש בפורום ותקבלי קצת מושג על מפגשים וצילומים. וכמובן בהצלחה!
 
לוויתני זרע

עד כמה שידוע לי, באזור קוסייר נראים מדי פעם לוויתנים מסוג SPERM WHALE לאחר תקופת החיזור בניו זילנד (אוקטובר) יוצאות להקות של נקבות כשעל כל להקה שולט זכר גדול, לכיוון מים טרופיים וסאב-טרופיים. מספר לוויתנים(נות) מגיעות לים האדום. נדיר - אבל קיים.
 
עוד

במספר אזורים קיימות עדיין פרות ים מסוג DOGONG . את יכולה לראות סרטון שצילמנו: www.seaqueen.co.il
 

fdaphna

New member
לידע כללי

אמנם באנגלית קוראים להם Sperm whales אבל בעברית הם נקראים ראשתנים.
 

fdaphna

New member
דולפינן ים סופי

לדולפינים שאתה מתכוון אליהם קוראים דולפינן ים סופי או indo-pacific bottlenose dolphin ואתה צודק שהם הגרסה הים סופית של דולפיני הריף - ה- bottlenose dolphin. הם דולפינים מאותו סוג אבל לא אותו מין (species). דווקא בספארי הזה עגנו בראס אבו נחאס (חצינו לאי ג'ובאל) ולא ראינו דולפינים. האמת, היה ים ממש גבוה רוב הזמן אז אולי בגלל זה.
 

ilanbt

New member
בפסח

למרות הים הסוער ראינו אותם מעל ומתחת למיים במשך יומיים.
 

fdaphna

New member
שרשורים

אני חדשה בענייני פורומים, סליחה, קראתי את ההמלצות ומעכשיו - אשרשר!
 

fdaphna

New member
לפני הים הצפוני

ראיתי, איזה כיף לקבל ממך מכתב. מה שלומך? והחבר'ה? אשלח לך תמונות מחר, אני עמוסה בעבודה בשיא גל אבל לא שכחתי. אני מקווה שנוכל לעשות את מפגש הסרט לפני שאני נוסעת לים הצפוני... דרך אגב, ידעתי שראית אותם (הדולפינים) ופשוט לא סיפרת...
 

fdaphna

New member
אוויר מעפן

דרך אגב, כאב הגדון שהיה לי בדרך חזרה התפתח לברונכיטיס. מה איתכם? כולם מרגישים טוב? אולי אחמד דחס לי אוויר מעפן, מה אתה אומר?
 
למעלה