הודעה חשובה לכל תושבי אשדוד

  • פותח הנושא גש
  • פורסם בתאריך

גש

New member
הודעה חשובה לכל תושבי אשדוד

אם לא ידעתם היה (ממש עד לא מזמן..) חוק שחייב את ממשלת ישראל לדאוג להקמתו של בי"ח באשדוד. חוק זה בוטל במסגרת חוק ההסדרים האחרון (לא טעיתם, במדינת ישראל זה ממש קלי קלות לבטל חוק כנסת) ע"י משרד האוצר. באופן "מפתיע" משרד הבריאות, לא בדיוק נעמד על רגליו האחוריות, כדי לשנות את רוע הגזירה המותירה את אשדוד, כעיר הגדולה ביותר בישראל בלי בי"ח כללי. יפה שמשרד הבריאות, מנסה להתחבר לעם עם פרלמנט בריאות, אבל אולי עדיף לכולנו, שישקיע את מרצו, קודם כל בביצוע תפקידיו הבסיסיים כגון דאגה לבריאותם של עיר ובה כ-200 אלף תושבים??
 

jasmine38

New member
חרפה../images/Emo101.gif

אני ממש לא גר באשדוד או באיזור אשדוד. חרפה שאין בית חולים באשדוד. הועדה לתכנון ובניה, חייבת לחסום על היתר להוספת יחידות דיור במרחב של אשדוד עד להקמת בית חולים (ויסלחו לנו הקבלנים). זה נשמע דרקוני, אך למות זה יותר דרקוני. להלן הצעות למאבק........ 1. לנסות לחבר את הרשות המקומית למאבק אמיתי 2. לחבר את ועדי העובדים באשדוד, וכלל האזרחים. 3. לנקוט בפעולות ראווה הפגנתיות מתמשכות, עד לתחילת הקמת בית החולים. ** בעלי רעיונות נוספים, מוזמנים להציע דרכי מאבק רעיוניים ואו מעשיים.
 

גש

New member
הרבה יותר פשוט- בג"ץ

אחרי הכל, ביטלו פה כהרף עין ובהליך חקיקה מזורז, חוק שחוקקה הכנסת ושמשמעותו חיי אדם.
 
בית חולים באשדוד

אם אני זוכר נכון הרי שנושא בית החולים באשדוד מאוד קרוב לליבו של גש, מותר. שאלת חוק ההסדרים, דרכי חקיקתו והשלכותיו אכן מציבים בעיה קשה, מנגד צריך לזכור כי מדובר בכלי עיקרי במערכת השלטון בישראל, ועדין לא בטוח שזה הפתרון הראוי. אבל לא חוק ההסדרים הוא הנושא בפורום זה. אשמח להבין מה החשיבות הגדולה של בית חולים באשדוד דווקא? תושבי אשדוד אינם סובלים ממצוקת אשפוז, במרחק קטן מעירם נמצאים 2 בתי חולים - ברזילי וקפלן, במרחק מעט גדול יותר נמצא גם אסף הרופא,. לתושבי אשדוד יש את האפשרות לבחור בין כמה בתי חולים והם לכאורה "נהנים" מהתחרות. האם לא חשוב יותר בית חולים באיזור סורוקה שיאפשר גם לתושבי באר שבע להינות מאפשרות בחירה?
 

jasmine38

New member
בית הלוויות או בית קברות

בהמשך לתגובתי הקודמת "חרפה"................... אם לא יוקם בהקדם בית חולים באשדוד, יהיה צורך לבנות בית הלוויות. ומדוע אני אומר זאת? כי אדם שלקה בליבו, ומהירות הגעתו לבית החולים, תארך 15 דקות באמבולנס, במקום 5 דקות, הרי שחייו בסכנה. ברור שלא ניתן לתת כזה שרות לכל אזרח במדינה ובכל מקום, אך יותר מ-200,000 נפש, המרוכזים בעיר אחת, ראויים לבית חולים בעירם ואו בשולי העיר שיתן מענה לרפואה דחופה. בשולי הדברים.... יש מחשבה על הקמת בות חולים בסמוך לכביש-1 דרומית לעיר מודיעין וצפונית לעיר בית שמש. נראה לי שבית חולים זה, יזכה לקידום ע"פ אשדוד, למרות שלמודיעין יש נגישות להרסה בירושלים ואסף הרופא וכו וכו. ומה הסיבה ? בכביש-1 עוברים נכבדי העם, וחיהם חשובים יותר. בענין תחרות ובחירה. בעיקרון מדובר במילים, שהרי אין ממש תחרות בין בתי החולים, שמתורגמת לתועלתו של החולה. מאחר שיש ואו חושבים על בתי חולים שונים, עם התמחויות שונות, הרי שלתועלת המערכת כולה, יהיה ראוי שכל בית חולים יתמקצע בתחום טיפולים מסויים , אך כל בית חולים, יהיה ערוך עם מיטב המשאבים לטיפול ברפואה דחופה ואו לטיפול באשפוז עם בעיות שכיחות.
 
למעלה