הודעה ושאלה חשובה

nedisrael

New member
יש משהו בדבריך, אבל..

אוקיי, תן לי לנסח את זה. לאדוארד מלך אנגליה לא הייתה ממש ברירה בקטע הזה (ממה שזכור לי, ואני לא כזה מבין בנושא הזה, ד"א) והוא היה חייב להטיל את הקוביה ולבצע הימור מכיוון שהוא לא היה כל כך יכול לברוח עוד בגלל כל מגבלות האספקה והעייפות. בסיטואציה הזו אדוארד היה עלול לטעות ולהישחט, או לקלוע בול ולנצח. רנלי לעומת זאת לא היה במצב כל כך קריטי, הוא רצה לנצח בכל מקרה ולא היה חייב לבצע כזה הימור מסוכן. העובדה שרנלי הכיר את דוראן מארטל (וכולם בממלכה יודעים שדוראן הוא אדם מאוד זהיר) לא מבטיחה שום דבר ולא אמורה לקבוע את האסטרטגיה שלו (שוב, מכיוון שמצבו של רנלי היה שהוא מחזיק ביתרון ולא אף אחד אחר, לכן הוא לא היה חייב לבצע הימור) מכיוון שיכולים לקרות מיליון דברים שיגרמו לדורנים לתקוף. ברית עם הלאניסטרים היא אחת מהן. עם כל הזהירות של דוראן מארטל, האם הוא היה יושב בשקט בזמן שאנשי רמות גנים השנואים משמידים את אנשי לאניסטר, כובשים את מעלה מלך ולוקחים את הכס? סביר להניח שאם המצב היה אחר והברית בין דורן לבני לאניסטר הייתה נחתמת, יש סיכוי טוב שדורן כן הייתה שולחת צבא לתקוף את אזור הדרום או אף למעלה מלך (אם הצבא היה מספיק להגיע עד לשם, וזה מוטל בספק). רנלי לא היה יכול להסתמך על אופיו של דוראן מארטל מכיוון שהוא לא גורם הכוח היחיד בדורן וכל הרעיון פה הוא אסטרטגיה ולא טקטיקה של קרב יחיד כמו הדוגמא שסיפקת. כל הרעיון הוא שלא בטוח שדורן היו רוצים להישלט על ידי מנהיג שכוחו העיקרי הוא כוחות רמות גנים. לפי איך שהנסיבות התגלגלו בסוף עימות המלכים, דורן בכל זאת נשלטות ע"י שליט שכוחו העיקרי הוא רמות גנים, ג'ופרי. אבל ההבדל הוא שזה התרחש לאחר שהברית עם דורן נחתמה וגם בגלל שכוחות המערב וקץ סופה קצת מדללים את התלות של ג'ופרי ברמות גנים (ולמרות זאת יש תסיסה בדורן). לגבי סטאניס, כנראה אתה צודק. אבל יש הבדל בין לעשות ברית עם סטאניס לבין לנצח את סטאניס ולעשות ברית עם שארית הצבא שלו והאנשים המאיישים את הספינות. לגבי ביצות דורן, לא מסכים איתך לחלוטין. דבר ראשון, אין מפקד לביצות דורן ובטח שהוא לא אחד מאנשי טיירל. הצבא שהיה פרוש על גבול דורן הוא לא מסיבי כזה כי אז רנלי או מייס טיירל היה מציין אותו מתישהו, הכוח המסיבי היחיד שנשאר להגן אדמות רמות גנים והסביבה הם אותם 10,000 חיילים שאיישו את חיל המצב. אם הדורנים היו מחליטים לתקוף עם 40,000 החיילים שלהם, לא היה כוח באזור שהיה מונע מהם להגיע לרמות גנים. בנוסף, תזכור שהדורנים הם אלה שמתמחים בלוחמה באזורים כאלה ולא אנשי טיירל כך שהיתרון עדיין היה נשאר לצד בני דורן (במיוחד כשעל הביצות האלה עם בכלל יש חיל מצב של טיירל, הוא לא היה גדול מספיק בשביל לעצור מתקפה רצינית של דורן). מי אמר שהפרשים הם הכוח המרכזי בצבא דורן? אני דווקא הבנתי יותר שדורן פחות נלחמת עם פרשים ויותר באופן רגלי. אני בטוח שמתקפה דורנית רצינית, הייתה יכולה לרסק את כל האזור שעליו בני טיירל חולשים, אפילו אם רמות גנים עצמה לא הייתה נכבשת. לגבי תרגולת הצבא, גם להיות בשדה קרב זה תרגולת לא קטנה לאנשים שמעודם לא ראו שדה קרב אמיתי. כמו כן, גם למופעי ראווה יש יתרונות מכיוון שזה זורע אימה בלד שאר הצדדים הלוחמים ומעלה את המורל של הצבא שלך באופן עצום.
 
תכונותיו של מנהיג

מהי התכונה החשובה למלך או מנהיג? אסטרטג?-לא ממש,יכולים להיות אצלו אנשים שיפקדו וייעצו לו כריזמטי?-גם לא ממש,סטאניס לא צריך כריזמה כדי להוביל נועז?-גם לא,בד"כ זה מכשול לוחם?-נו באמת צנוע?אדיב?צודק?שופט?הגיוני? למרות שכל אלה הם גם דברים חשובים יכולתו הגדולה ביותר של מנהיג היא היכולת לאפיין אנשים,לסווג אותם,לראות את אופיים,תכונותיהם,יכולתם וכו'. ובנושא הזה הפגין רנלי טימטום גמור-הן ב"משא ומתן" שלו עם סטאניס,בבחירת הפיקוד על חלקי צבאו,במשא ומתן עצמו עם כוחות סטאניס (אני בטוח שהיו אצלו מספיק אנשים שאפתנים שהיו עוברים צד),וכן בהערכת הדורנים-הוא הייה יכול בקלות לשלוח נציג (ווילאס לדוג'-למרות שיכולות להיות בעיות) לדורן להבהיר ולצרף לברית (להציע נישואים בין אריאן ללוראס או ווילאס,או את שירין לטריסטיין [וזה ממש לא משנה מה הדורנים יודעים או מה לא]). בהקשר של ביצות דורן-ה10,000 שהצעתי הם אלה שישלחו להלחם בסטאניס,ביחד עם עוד 5,000 הם יוכלו להתבצר בסמרהול ואולדטאון שמשם יש להם גישה מהירה לשלושת מעברי ההרים והביצה,כך שיוכלו להגיב מספיק מהר לאיום (זאת כמובן אם לא הוצעה ברית לדורנים קודם).ואם הכוח יכלול את אנשי חבל הספר בעיקר הרי יש לך לוחמים מיומנים וקשוחים בהרבה מהטיירלים שגם מכירים את האזור). בקשר לצבא דורן-כמובן שיש להם חייל רגלים ואפילו אבירים אבל יחידות המחץ שלהם אלו הפרשים הקלים על קשתותיהם,חניתותיהם ורמחי ההטלה שלהם שיכולים לפגוע באוייב ולהמלט,לזנב,לגרות להתקפה,להפוך נסיגה למנוסה ועוד,קח מהם את המהירות וצבא דורן איבד את יתרונו העיקרי-ואבירי טיירל יכולים לחגוג. כמובן אילו הייה אדם שתופס את מלוא התמונה הייה מונע דבר כזה ע"י דיפלומטיה,מכתבים והצעות לדורנים-ולא הייה כלל צורך בכך. כאשר רנלי הציג גב חשוף לדורנים או התעלם מהם לאורך זמן זו עוד אחת מטעויותיו.(הוא אמנם דיבר על הצטרפות הדורנים לצבאו אך עם כמה בריתות נישואים יכול הייה לאחד מאחוריו את כל הדרום,חבל הספר,רמות גנים ודורן) אגב התוכנית שהצאתי בהתחלה והרחבתי לאורך הדרך היא רק דוג' גרידא-אני בטוח שכמה מהאסטרטגים והדיפלומטים המוצלחים יותר של רנלי יכלו להגות תוכנית טובה ומקיפה בהרבה)
 

DIDGIN

New member
מזכיר לי משהו שתהיתי לגביו

למה סטאניס לא השתמש בצי שלו על מנת להנחית את חייליו *מצפון* למעלה מלך, מבלי להכנס למפרץ הבלאקוואטר כלל? היו לו מספיק ספינות על מנת למנוע מצי לאניסטר להפריע לו בזמן שהוא מעביר את החיילים שנמצאים בגדה הדרומית אל נקודה כלשהי בגדה הצפונית, עדיף שלא תהיה קרובה מדי לעיר. זה נכון שמצפון למעלה מלך נמצאות טירות שנאמנות לכתור - דאסקנדייל (עיירה ולא טירה למען האמת) ורוזבי, אבל לא סביר שהשליטים שלהן יצאו מטירותיהם אל מול כוח עודף שכזה, בייחוד כאשר רוב כוחותיהם נמצאים במעלה מלך ממילא. טיווין יכול לתקוף אותו מאחור, זה נכון, אבל הוא יכול לעשות זאת באותה מידה (ועשה זאת) גם לצבא הצר על מעלה מלך מדרום. הוא שולט באיזור היחיד בו אפשר לעבור את הבלאקוואטר וזה סיכון שסטאניס לקח ממילא.
 

nedisrael

New member
שני דברים

דבר ראשון, חלק לא קטן מהצי של סטאניס אבד בדרך מקץ סופה למעלה מלך בגלל סופות. בגלל שכוחותיו של סטאניס לא היו מפלצתיים, הוא לא רצה להסתכן ולשים את כל צבאו על ספינות מכיוון שסופה אחרת רצינית הייתה יכולה להרוס את כל הצבא. אם נזכור, חלק ניכר מצבאו של סטאניס היה רכוב (מכיוון שסטאניס לקח את רוב צבאו של רנלי שהגיע לקץ סופה וצבא זה היה רכוב ברובו) ובכלל לא היה מקום לכל כך הרבה סוסים על הספינות. אני חושב שסטאניס חטף מהלומה מודיעינית, הוא היה בטוח שהלאניסטרים בדרך לארצות המערב כדי להגן עליהן מרוב סטארק. הוא לא ציפה שטיירל ולאניסטר יאחדו כוחות ויתקיפו אותו, זו הייתה הטעות הקריטית שלו. הבעיה המרכזית של סטאניס בהנחתת חיילים בגדה הצפונית של מעלה מלך גם אם זה היה מתאפשר לו מבחינה לוגיסטית, היא שמבחינת מה שסטאניס ידע, דווקא הגדה הצפונית של מעלה מלך היא המסוכנת מכיוון שכוחות הצפון וארצות המערב שוכנים במסלול ישיר מהגדה הצפונית של מעלה מלך. כמו כן, טייווין ישב רוב הזמן בהארנהול או בארצות המערב. הטיירלים לא הפחידו אותו מכיוון שהוא הניח שהם נשברו לאחר שרנלי מת ושהם יפחדו לשלוח כוחות כבירים קדימה מפחד מבית מארטל. התקלה המרכזית של סטאניס היא שהוא לא צפה את ברית לאניסטר-טיירל-מארטל ולכן הוא נכשל.
 

לגוטל

New member
רק עוד כמה ימים של סבלנות...

לדעתי לא הגיוני שהם ישלחו לפני תאריך היציאה הרשמי. אני אעשה את ההזמנה רק ב-17 שאני אראה באמת שהוא סוף סוף ניתן לרכישה.
 

Tiryon

New member
וואוו ממש עוד מעט יוצא הספר..

אני מאחל לכל מי שהזמין קריאה נעימה והנאה מרובה... תשדלו לא לקרוא מהר מדיי
 

כריכרכה

New member
מן הסתם הרבה לונדונים הזמינו את

הספר כך שאם הם התחילו לשלוח אז הספרים כבר הגיעו לאלפי אנשים.
 

YanivLib

New member
זהה אצלי

גם אני הזמנתי את הספר מאמזון הבריטי (בכריכה קשה). בפרטי ההזמנה נאמר שהספר יגיע אליהם רק ב16 לאוקטובר, כך שההודעה נשמעת לי קצת מופרכת.
 

firehand

New member
מסתבר שכן...

אכן יש לקוחות של אמאזון בבריטניה שקיבלו את הספר לפני המועד הרשמי. יש אפילו ביקורות על הספר בפורום של הסדרה (צירפתי לינק).
 

shachar333

New member
../images/Emo32.gif המפגש פורום

בכנס אייקון. מה דעתכם על שעה 16:00 ביום רביעי (19/10) ליד הכניסה לאשכול? אתר הכנס
 
שכחתי כבר מהמפגש!

לי אין בעיה בכל זמן. אני יודע שגם אור (בראנדון המנהל) יהיה שם. כל מי שאמר שיגיע אז, אתם מגיעים?
 
אני עולה צפונה רק בסוף החודש

ככה שזה לא יהיה לכנס אייקון-אבל אם מתארגן מפגש אני ינסה להגיע
 

shachar333

New member
מוזר...

זה שלח רק את הכותרת של ההודעה. התכוונתי לשלוח: טוב, אז מה דעתכם ביום חמישי בשעה 18:00?
 
למעלה