הודעה ושאלה חשובה

הודעה ושאלה חשובה

לאלו מכם שהזמינו את הספר הבא מאמזון בהזמנה מוקדמת: האתר www.westeros.org מדווח כי הסניף הבריטי של אמזון כבר החל לשלוח את הספרים, עוד לפני תאריך היציאה הרשמי! לעומת זאת, אני אישית לא קיבלתי הודעה כזו מהאתר, ובחשבון שלי הספר עדיין רשום כ"לא נשלח עדיין". האם יש כאן מישהו שאצלו המצב שונה?
 
../images/Emo32.gif עדכון גדול בוינטרפל!

הקרב על הבלקוואטר והמאורעות שקדמו לו, המופיעים בסוף עימות המלכים אינם פשוטים להבנה. מכאן נובע הזלזול הרב ברנלי, שאיחר להיכנס למלחמה לעומת טיווין ורוב שהתכתשו לכל אורך ארצות הנהר והמערב. במאמר זה יסקרו את האירועים המשמעותיים במלחמה וכן ינתחו את הקרב על גדות נהר הבלאקוואטר. המאמר נכתב ע"י חובב זהב (נד) והוא מומלץ מאד לכל חובבי הסדרה. מנתח את דמותו של רנלי ואת מהלך הקרבות שבעימות המלכים. תודה רבה לחובב! http://www.hdm.co.il/winterfell/page.php?id=99
 
בקשר למאמר

האסטתגיות הצבאיות שהוצאו הן מופשטות מדי. אילו אני במקום רנלי כשאני יודע שסטאניס צר על קץ-סופה ואני יודע כמה כח יכול הים הצר לגייס,טיוויון עדיין בארנהול ורוב עדיין בנהרן הייתי עושה את המהלך הבא: שולח 5000 חיילים עם מכתב לרמות גנים שם מבקש מגארלאן ומייס לקחת 5000 מהנשים שהשאירו בטירתם וביחד לצעוד אל סטאניס.אליו הייתי מנסח מכתב מנומס המציע לו לקחת פיקוד על אותם 10,000 חיילים להוסיפם לאלה שלו וביחד להפליד למעלה מלך. אפשר להגיד שרנלי רצה לדבר עם סטאניס אישית והמכתב הייה פוגע בו-אבל ראינו איזה פוליטיקאי עדין הוא הייה. כמובן שסטאניס לא הייה מקבל את ההצעה ואני מניח ש10,000 חילים+הכוח בקץ סופה הייה מספיק כדי לחסל אותו. אבל אילו כן הייה מקבל היה יכול להפליג עם הכוח למעלה מלך ולגרום שם בעיות-אין חשש שסטאניס ינסה תרגיל מחכם מכיוון שיחס החיילים לבית טיירל שנמצאים עצלו הוא 2 לכל אחד משלו. בינתיים מתחיל לצעוד לעבר סטוני ספט ומקורות הבלאקוטר-צעד שמקרב לטיוויון נכון? אני לא חושב שבמהלך העיקוף טיוויון הייה תוקף צבא שגדול משלו כמעט פי שלושה. לאחר הותרת ארנהול מאחור הייה חכם להשאי כוח של נגיד 30-40 אלף חיילים בסטוני ספט שיוכל לעכב את הגעתו של טיוויון ובמקרה שטיוויון יאגף אותם יוכלו לזנב אחריו. משם לצעוד למעלה מלך-מעלה מלך לא יכולה לקבל יותר תגבור ממשמר העיר והלורדים של האזור שסיכומם הכללי (ואני מגזים מאוד) יכול להגיע ל15,000 שרעבים מאוד בתוך העיר. לאחר הותרת חיל המצב במקורות הקלשון יש לרנלי 30-40 אלף חיילים משלו-די והותר כדי להסתער על אנשים מורעבים או חזקים. זו תוכנית שלדעתי יכלה לעבוד בצורה לא רעה והייתה נותנת לרנלי נצחון אבל עיקר הביקורת שלי הוא שהוא לקח כוח גדול פי ארבע מזה של אחיו רק בשביל ליצור עליו רושם ולצחוק לו בפנים-וזאת טעות של ראוותן ולא מלך מוצלח.
 

הלדין

New member
טוב.

המעשה של סטאניס היה הטפשי ולא של רנלי. סטאניס בעצמו הודה בכך בפני דאבוס שהוא היה משלם בחייו למחרת לולא מותו של רנלי. המטרה של רנלי בהביאו את הצבאות האלה הייתה להפחיד את סטאניס ולהראות לו מה רב כוחו. והוא הצליח. התגובה של סטאניס היא פשוט לא התגובה שהוא ציפה לה. רנלי אינו רוצה להרוג את סטאניס ולכן העדיף לתת לו את כל הסיכויים להימנע מהעימות. למה שרנלי יחסום את דרכו של טייוין לארצות המערב? זו בדיוק השגיאה שאדמור טאלי עשה. רנלי יודע מקייטלין שרוב בוזז את ארצות המערב וציפה, לבטח, שטייוין יילך להילחם ברוב וישאיר את מעלה מלך חשופה לצבאותיו.
 
בסדר

לא לארצות המערב-למעלה מלך,יאבטח את הגב שלו. ראינו איך רנלי "דיבר" עם סטאניס ואיך הוא רצה לדון,כל מה שהוא אמר הייה-אני חזק,אתה חלש תצטרף אלי+הרבה צחוק על חשבון סטאניס.רואים הוא לא ממש תלה תקוות בפגישה כי ההתרשמות שלו הייתה שיש לסטאניס חרב יפה שתאים לשריון שלו. אם ככה למה לטרוח לבוא בעצמך רק כדי להעליב את סטאניס ולנפנף בכוח שלך. מכתב מכובד בסגנון של:אח מכובד הייתי שמח אם הית לוקח פיקוד על 10,000 הלוחמים הללו ומפליג איתם למעלה מלך-כמובן צריך להתחשב בדעות של מייס ו\או גארלאן טיירל. גם מביע כבוד לסטאניס וגם מסביר לו בעדינות שיש 10,000 חיילים שידעגו לבצע את רצנך. אם סטאניס הייה מקבל או לא מקבל את ההצעה?-זה כבר עניין שחשיבותו זהה לדיון בין שני האחים,ועם הרצון והנכונות שרנלי הביע בשיחה אני חושב שהמכתב הייה יעיל יותר
 
סטאניס מעולם לא היה מקבל כזה דבר

לכל אורך הספרים אומרים כמה הוא געה, וכמה הוא נוקשה. הוא יראה מכתב כזה עלבון, מכיוון שהכתר שייך לו בזכות, ואיך מעז אחיו הקטן, החמס, לתת לו חיילים ולתת לו פקודות?
 
הוא גם לא הייה מקבל

המשלה לאפרסק
אבל רנלי עשה זאת-אתה יכול לנסח את המכתב "הינה מתנה קח ותהנה" ואז להגיע ולהכריז שסטאניס עשה זאת בפקודה. אבל זה לא הרעיון-רנלי מילא לא בנה על זה שסטאניס יצטרף אליו,אז למה לטרוח ולעשות הצגה כזאת?
 
סטאניס גם לא היה לוקח ממנו חיילים

במתנה לדעתי. גם את זה הוא היה רואה כעלבון, שאחיו הקטן שולח לו חיילים כי הוא (רנלי) חושב שהוא (סטאניס) חלש. הוא היה חייב לכבוש את זה, אחרת היו אומרים עליו שהוא לא עושה כלום. אחרי שהיה כובש את קץ-סופה מידי סטאניס היה לו משהו לזקוף לזכותו מלבד הצבא האדיר שלו. חוץ מזה, כמו שאומרים -"אם לא מנסים אי אפשר לדעת". הוא לפחות ניסה לשכנע את סטאניס להצטרף אליו. הוא לא הצליח - חבל.
 
10,000 +חיל המצב בקץ סופה

מספיקים בהחלט למחוץ את סטאניס-ואיך שהוא ניסה? מה שאתה אומר מראה איזה מין מנהיג מוצלח הוא
 

nedisrael

New member
זה כל הקטע, רנלי העדיף להימנע

מקרבות בסדר גודל גדול. הוא העדיף שהיריבים יתישו זה את זה או שיפחדו ממנו עד כדי כך שיצטרפו אליו. הוא האמין שכוחותיו העדיפים בבירור יוכלו להשיג את מטרותיו. כל העניין הוא שרנלי לא רצה למהר לבצע משהו, הוא העדיף לראות לאן הרוח נושבת ואז להחליט על אסטרטגיה בזמן שיריביו מותשים. תחשוב מה היה קורה אם הוא היה מחסל את צבאו של סטאניס. לא היה כוח שהיה יכול לעצור אותו מלבד התנקשות ויכול מאוד להיות שהוא היה הופך להיות מלך בלי שפיכות דמים מיותרת.
 
אז מה יש לנו

יש לנו את הכוח החזק ביותר בווסטרוז שיכול לגמור את מלחמה בענין של חודש מקסימום -במקום זה הוא יושב על הגדר ורואה איך ווסטרוז עולה באש: ממש מלך חכם נחרץ הדוג לבני עמו.
 

nedisrael

New member
זה כבר ממש לא נכון

80,000 חיילים לא יכולים לגמור מלחמה "תוך חודש מקסימום". לא כשמולם עומדים צבאות שביחד מונים בערך 80,000 גם כן (לאניסטר, סטארק ודורן). המלחמה הזו הייתה מתמשכת המון זמן גם אם רנלי היה נכנס למלחמה מההתחלה. ההבדל בין רנלי לשאר הצדדים הוא שהוא רצה לנצח את המלחמה בקלות ללא יותר מדי אבידות, כך שלאחר המלחמה הוא יהיה מלך מתקבל על הדעת על כל המפסידים שישנאו אחד את השני יותר מאשר אותו. אם רנלי היה מרסק את המערב והצפון, היה סיכוי טוב שהם בכל זאת לא היה נשבעים לא אמונים ומכוננים ממלכות משל עצמם. רנלי לא היה יכול לכבוש את הצפון בגלל חפיר קאילין וגם המערב לא היה נופל בקלות. התכנון של רנלי היה שהצדדים המותשים מלחימה יכנעו ויכופפו את הברך בלי יותר מדי שפיכות דמים מול צבאו של רנלי גם בגלל שהמלחמה נמאסה עליהם וגם בגלל כוחותיו העדיפים בבירור של רנלי. רנלי רצה להיות מוכן לכל מצב ובשביל זה הוא היה צריך לחכות, אני לא חושב שניתן לומר שהוא חיכה פרק זמן מוגזם. בהנחה שהוא היה מרסק את סטאניס מול קץ סופה, לא יותר מדי זמן אחר כך היינו מוצאים אותו מול שערי מעלה מלך ואולי אפילו עם ברית עם רוב סטארק.
 
פה אתה עושה טעות אחת

הכלת את כל האויבים כשאתה צריך להבין את הדבר הכי חשוב-לרנלי יש את הכוח החזק ביותר יחסית לכל אחד,ואין מצב שיהיו בריתות. רוב לעולם לא יחבור לטיויון כדי לקוף את רנלי מאחור-ולדורנים יש דרך ארוכה מספיק לעבור כדי שרנלי יוכל להארך מחדש. רנלי לא הייה צריך להיות ראוותן ולהביא את כל 20-30 אלף הפרשים נגד סטאניס או לבוא בעצמו כדי לצחוק על אחיו. אמנם זה נכון שהוא הייה צריך לאמן את צבאו וכו' אבל מרגע שסטאניס ביצע את המהלך שלו הוא היה צריך לפעול במהירות ובנחרצות במקום להמשיך במה שעשה קודם. התוכנית שהצעתי היא רק דוג' לכך-למעשה הוא יכול הייה להתעלם ממעלה מלך ולהטיל מצור על ארנהול לדוג'. כל פעולה נחרצת של הכח העצום שלו היתה מספיקה כדי להפיל את האיזון ולתת לו ניצחון.
 

הלדין

New member
בכן...

רנלי לא בא כדי לצחוק על אחיו. הוא בא לשאת ולתת איתו. הוא לא חייב לעשות זאת והוא יכל לתקוף גם בלי משא ומתן. רנלי הגיע במהירות האפשרית לקץ סופה מרגע ששמע על פלישתו של סטאניס. מעלה מלך היא בירת ווסטרוז; לכיבושה ישנו ערך רגשי. מהו מלך בלי בירתו? ארנהול היא לא כלום מנקודת המבט הזאת.
 
קראת את ההודעה הראשונה שלי?

בהודעה ההיא הצעתי תוכנית לכיבוש מעלה מלך וטיפול בסטאניס ומה שאמרתי מאוחר יותר זה שהוא יכול הייה לעשות הרבה דברים אחרים. ובקשר לסטאניס-נו באמת ככה מדברים?לספר משל על שזיף? לצחוק עליו בפנים? לא בדיוק דרך שגרתית לניהול משא ומתן.
 

nedisrael

New member
זה מו"מ שנועד להפחיד

הטעות של רנלי היא שהוא היה צריך לדעת שאין להפחיד את סטאניס, אבל הוא אולי חשב שהוא יוכל להטות את נושאי דגלו של סטאניס לעבור לצידו שלו עם הכוחות הברורים בעדיפותם. לגבי התגובה הקודמת שלך, זה די שטחי. מנהיג חייב לקחת בחשבון את כל ההשלכות ואסור לעשות הנחות שיכולות להתברר כשגויות. לגבי דורן, אין הרבה סיכוי שאם רנלי היה לוקח את 80,000 החיילים שלו לכיוון מעלה מלך, הוא היה יכול להגיב בזמן למתקפה כוללת של דורן על הדרום. ומתקפה הזו הייתה אפשרית הרבה יותר, אם הברית בין הלאניסטרים למארטלים הייתה מבשילה כמו שצריך. 40,000 חיילים דורנים היו יכולים לעשות נזק כביר לאדמות טיירל שהן מרכז כוחו של רנלי. אני מתכוון לכך שרנלי רצה להכריע את המלחמה בלי שנאה ושפיכות דמים מיותרת.
 
ברמות גנים היו 10,000 איש

שיתבצרו בטירות יוכלו להדוף את המארטלים די הרבה-חוץ מזה דוראן הוא אדם זהיר ולא הייה יצא למלחמה כלכך מהר או גם אם כן לא הייה מספיק לקבץ את נושאי דגלו בזמן. ובקשר לטעות של רנלי-אדם שלא מכיר את אחיו לא ניתן לצפות ממנו להצליח כמלך. על המאמר בכלל-המאמרים על ג'יים וסטאניס גרמו לי לחשוב ולשנות נקודת מבט,המאמר על יחסי הכוחות בצפון גרם לי להסתכל על הבגידה של בולטון בצורה שונה לגמרי,אבל המאמר הזה רק מחזק את הדעה הלא בדיוק חיובית שלי על רנלי כמלך
 

nedisrael

New member
10,000 חיילים מתבצרים הם כלום

מה ימנע מ40,000 החיילים של דורן לשרוף את כל האזור העצום של אנשי מארטל? 10,000 חיילים שהיו מתבצרים ברמות גנים, היו מונעים מאנשי מארטל לכבוש את העיר, זה נכון. אך הם לא היו יכולים למנוע את כיבוש כל שאר הדרום ע"י הכמות הזו של החיילים בעוד רנלי עסוק בלחימה מול הלאניסטרים והסטארקים. אתה אומר שדוראן מארטל הוא אדם זהיר, זה נכון, אך על מלך לא לעשות כאלה הנחות שעלולות לגרום לו לתבוסה. רוב סטארק חשב שאנשי הברזל אצלו ביד, תראה מה קרה לו. רנלי לא היה יכול להיות בטוח שברית בין הלאניסטרים והמארטלים (שכמו שטיריון אמר, אין ביניהם שנאה מלבד רצח אליה בניגוד לשנאה שקיימת בין בני מארטל לטיירל ובאראת'יאון) לא תמוטט את כל מה שהוא בנה, לכן הוא היה חייב להיזהר. ואתה יכול להיות בטוח לגמרי שאם רמות גנים אספה 80,000 חיילים, דורן לא הייתה יושבת בשקט ולא אוספת את חייליה כי זו סכנה ממשית. זה לא שהוא לא הכיר את אחיו, אבל הוא קיווה. להביא את כל פרשיו איננה טעות מכיוון שקרב היה יכול לשפר את האימון של אנשים שרובם המכריע אינם מנוסים במלחמה. שמע, אני שמח שהמאמרים האחרים השפיעו על הדעה שלך. אם המאמר הזה לא, חבל, אבל לפחות זה גרר מחשבה מעמיקה בעניין
 
ודיון מרתק../images/Emo8.gif

תן לי לישון על זה היום-ואולי הדעה תתבסס מחר,אני שומר על ראש פתוח
 
ישנתי על זה אבל

רק עולות לי יותר תהיות על יכולתו של רנלי: אתה טוען שלא ניתן לבסס אסטרתגעה על סמך "הכרה". אני טוען שזה כל הרעיון: אתה ואני מקבלים מידע מועט למדי על דוראן מארטל אבל רנלי ידע על אופיו הרבה יותר (אם לא הרי זה עוד מינוס להיותו שליט מוצלח). מלבד זאת הרבה דברים נקבעים על פי אופי האנשים לדוג': אדוארד מלך אנגליה החליט להפסיק לברוח מכיוון שידע פיליפ מלך צרפת כאדם לחוץ יקפוץ על ההזדמנות לחסל את צבאו מבלי להתחשב בנסיבות.אם נרצה להישאר בתחומי שש"אוק הרי שטיוויון לאינסטר (שלכל הדעות מנהיג צבאי מהמעלה הראשונה) הייה מוכן להקריב את כל האגף השמאלי שלו כדי לפתות את רוב סטארק (שהחשיב לצעיר אמיץ אך נמהר) לתקוף עם מלוא הכוח-ואז להשמידו.(ואין זה משנה שרוב לא נכח בקרב על המזלג הירוק-התוכנית נבנתה על הידיעה שהוא שם). בקשר לדעתך שדורן תגייס את חייליה מול אנשי טיירל-גם אם כן-דוראן יעדיף להשאירם בתחומי ארצו (בשלב זה ברית מארטל-לאינסטר עוד לא נכרתה ומירסלה לא בסנספיר) מלבד זאת ב"משא ומתן" עם סטאניס הוא לא בדיוק מדבר כמו אדם ש"קיווה" להשכין שלום "אתה רצה בקץ-סופה? אתן לך אותה במתנה" אילו ידע את אופיו של סטאניס לא הייה אומר זאת,ואם לא ידע ואמר הרי זה מראה כמה הוא "קיווה" לאחד כוחות עם טאניס. בקשר ל10,000 מול 40,000 -ביצות דורן פועלות לשני הכיוונים:במקרה והייה נודע למפקד עליהם (גארלאן אני מניח) שהדורנים מתחילים לחצות את ההרים האדומים כל שהייה עליו לעשות הייה לפרוש את צבאו בביצות-ואז או להלחם בתנאי שטח שיקחו מהדורנים חלק מירונם המספרי (ואת הפרשים המהירים שהם הכוח המשמעותי בצבא דורן),או במקרה והדורנים ימנעו מלחימה לזנב אחריהם כל הזמן. הדבר האחרון על מה שאמרת כתרגולת לצבא-אני רואה קרב ביחס של 2.5\1 עם התקפה מתוך הטירה כתרגולת,טבח של 5\1 כשהם רכובים הוא פשוט טבח.אלה אם כן אתה רוצה מופע ראווה מרהיב שבו מופגן מלוא הכוח של אביריך הפרחוניים.
 
למעלה