ההתנתקות תקדם את כלכלת ישראל

onlytrue

New member
ההתנתקות תקדם את כלכלת ישראל ../images/Emo98.gif

טוב... לא בדיוק... "להכניס חזרה את הפלשתינים זה דבר מאוד בעייתי", אומר בני פפרמן, סמנכ"ל תכנון, מחקר וכלכלה במשרד התעשיה והמסחר, "המשק הישראלי לא בנוי לתופסת של עשרות אלפי פלשתינים, זוהי מכת מוות לעובדים ברמות שכר נמוכות ויגדיל את האבטלה חזרה לרמה של 10.5%.
 

onlytrue

New member
יכנסו לכאן מוצרים זולים ויהרסו את ה

הכלכלה. אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: פגיעה קשה בסוחרים בישראל מתחרות לא הוגנת ע"י סחורות שלא שילמו עליהן מכסים, פגיעה בגביית המסים של המדינה, פגיעה באיכויות חומרי הגלם שיכנסו, ופגיעה קשה ביצרנים מקומיים בתחומים כגון חקלאות, טקסטיל, צעצועים ומוצרי אלקטרוניקה.
 

onlytrue

New member
כנס קיסריה:ההתנתקות עלולה לגרום

נזק בלתי הפיך לכלכלה הישראלית. הפרופסור צבי זוסמןוכלכלנים אחרים: לא כולם אופטימיים לגבי הפרמטרים האלה. הנזק לכלכלה הישראלית, כתוצאה ממדיניות שגויה "ביום שאחרי", עשוי לעלות לנו בעשרות אלפי מובטלים, הגדלת הפערים באוכלוסייה, והפסדים של מיליארדים בהכנסות המדינה ממסים ובפעילות העסקית כל שנה.
 

אלי.

New member
ומה הקשר בין הינתקות

ובין הכנסת פועלים פלשתינאים לישראל ? זה מעוגן איפשהו בהחלטת ממשלה ?
 

אריאל5

New member
אם הינתקות זה אומר שפועלים ימשיכו

להיכנס זה אומר שגם לשיטתך אנחנו לא נפרדים מהם אנחנו מגרשים את עצמינו ומכניסים אותם לתל אביב אז באמת לא הבנתי את ההגיון של השמאל.
 

אלי.

New member
ומי אומר שהינתקות זה אומר שפועלים

ימשיכו להכנס לישראל ? ואם אתה עצמך נוקב במילה "ימשיכו" - אז מה הקשר להינתקות ? הרי לדבריך הם כבר כאן.
 

onlytrue

New member
יכניסו עוד עשרות אלפי פלסטינים

לאחר ההתנתקות בעקבות לחץ של הפלשטינים וגורמים בינלאומיים זו תוצאת ההסכם של פרס שרון והרשות
 

onlytrue

New member
התשובה היא בקטע הבא

זה מתוך הכתבה תסתכל על הפסקה הרביעית אחרי הכותרת האבטלה תעלה ל-10.5% ההתנתקות מעמידה את ישראל במצב בעייתי בהקשר זה: גורמים פלשתיניים ובינלאומיים דורשים כי ישראל תגדיל באופן משמעותי את היתרי העבודה על מנת לשפר את המצב הכלכלי בשטחי הרשות ולו רק לטווח הקצר. "להכניס חזרה את הפלשתינים זה דבר מאוד בעייתי", אומר בני פפרמן, סמנכ"ל תכנון, מחקר וכלכלה בתמ"ת, "המשק הישראלי לא בנוי לתופסת של עשרות אלפי פלשתינים, זוהי מכת מוות לעובדים ברמות שכר נמוכות ויגדיל את האבטלה חזרה לרמה של 10.5%.
 

אלי.

New member
זו תשובה שלגמרי אינה קשורה בהינתקות

אלא נקשרת אליה באופן מלאכותי ע"י אינטרסנטים שלא מבינים מימינם ומשמאלם. הרי כל בר דעת מבין שאם אין הינתקות, והפלשתינאים נשארים תחת שליטתה המלאה והבלעדית של מדינת ישראל - הרי אז ורק אז מדינת ישראל חייבת לתת להם עבודה. בכל סיטואציה אחרת, ישראל לא חייבת להם שום דבר.
 

onlytrue

New member
איך אתה יכול לקרוא ללין

אינטרסנט שלא מבין מימינו ומשמאלו. -מדובר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר. -מדובר בהתאחדות התעשיינים - מדובר ב בני פפרמן, סמנכ"ל תכנון, מחקר וכלכלה בתמ"ת, -בנקודה הזו מסכימים גם המשרדים הכלכליים הרלוונטים - האוצר, התמ"ת, החקלאות והבריאות.כולל המשרד של אולמרט התומך בהתנתקות. אומרים לך שלפי ההסכם עם הפלשטינים לא תהיה ביקורת מכס על המוצרים המוכנסים לעזה. אומרים לך שבעסקה סיבובית עלולים להציף את השוק במוצרים פגומים וזולים ולגרום לפשיטת רגל של מפעלים. -------------- לפחות אתה חייב להסכים שההסכם שתפרו שרון ופרס מול הרשות עלולים לגרום נזק לכלכלה הישראלית וחייבים לשנותו אם בכל זאת רוצים בהתנתקות.
 

אלי.

New member
אין לי ויכוח עם לין הכלכלן.

יש לי ויכוח עם לין שקושר את ההינתקות עם פעילויות שהרבה יותר סביר שיקרו אם לא תהיה הינתקות. וכן, אני מסכים שההסכם המתרקם לא טוב למשק הישראלי (בהנחה שקיימת חפיפה בין עבודות 'שפלשתינאי מבצע' ובין עבודות 'שיהודי מבצע').
 

onlytrue

New member
נו, בדיוק על זה דברתי

גם לין לא מדבר על ההתנתקות. הוא מדבר על ההסכם הגרוע וחסר האחריות של פרס ושרון.
 

אלי.

New member
בחייך, למה אתה הורס ויכוח טוב ?

טוב, נו - אז מי קשר את ההסכם להינתקות ?
 

onlytrue

New member
תקרא את ההמשך בהודעה למטה

מצטער שקלקלתי ויכוח טוב. אני לדוגמא נגד ההנתקות, אבל האמת חייבת להאמר, שפה יצאתי נגד ההסכם המלווה את ההנתקות של שרון פרס והרשות הפלשטינית, שהוא גרוע בפני עצמו
 

onlytrue

New member
המשך. . .

עם הרשות, שמלווה את ההינתקות. וכן יש חפיפה. תסתכל על אבטלה של מעל 15% אצל ערבים ישראלים. מרביתם עבדו בבניין וטכסטיל.
 

אלי.

New member
ו ... ?

איפה יש יהודי שעובד בבניין וטקסטיל ? אם אמנון אינו זכרוני, אזי פועלי בניין בישראל שומעים בד"כ מוזיקה של איברהים טטליסיס. (וטקסטיל כבר מזמן 'פאסה' בישראל, לא ?)
 

onlytrue

New member
מה קרה אלי ../images/Emo98.gif

אבטלה של ערבים ישראלים כבר לא נחשבת
לא מתאים לך
 

אלי.

New member
נחשבת, נחשבת ...

כשאתחיל לשמוע באתרי הבנייה את סילסולי פאריד ועבד-אל-וואהב (לא דראושה
) אם יש בעיות שכבר כאן, והן לא מטופלות - לא צריך לרוץ לבעיות תיאורטיות.
 

onlytrue

New member
יש לחץ מתגבר על ישראל להכניס עובדים

פלשטינים בכמויות לאחר ההתנתקות לפחות עד 2008. כפי שנכתב בקטע גורמים פלשתיניים ובינלאומיים דורשים כי ישראל תגדיל באופן משמעותי את היתרי העבודה על מנת לשפר את המצב הכלכלי בשטחי הרשות ולו רק לטווח הקצר
 
אלי ידידי אתה לא הבנת מה הולך כאן.

ישראל התחייבה בפני האמריקנים לעזור בהקמת המדינה הפלשתינית. שר החוץ הפלשתיני מר שמעון פרז נוסע בעולם ומגייס כספים לרשות. שר החוץ הישראלי סטיב עסוק במלחמות נגד השגריר. שר האוצר הישראלי מר בנימין נתניהו עוד לא החליט מתי להפיל את שרון. ואכן נכון להתנתקות אין שום קשר עם מה שקורה באיזור. ההתנתקות היא לצורך אחד בלבד. הורדת שרון מהתיקים הפליליים שלהם.
 
למעלה