ההתנשאות הבלתי נסבלת של הדתיים

ההתנשאות הבלתי נסבלת של הדתיים

שלום לכולם. האם ידוע לכם מהי משמעותו האמיתית של המשפט "ואהבת לרעך כמוך?" אומר מראש, למען הכנות, שאני לא. תמיד חשבתי שאני יודע למה הכוונה, אבל בשיחה שהיתה לי לפני כמה שנים עם חבר דתי (יש לי כמה כאלה), הוסבר לי למה למעשה מתכוונת התורה במונח "רעך." ובכן, מסתבר ש"רעך" הוא רק אדם שומר מצוות. מי שלא שומר מצוות ממילא לא נחשב יהודי, וודאי שאינו נחשב לרעך, ואינו זכאי לשום יחס של אהבה... כה אמרה התורה. העם הנבחר, עם הסגולה, האור לגויים... כל אלה הם ביטויים מתנשאים. יין נסך, למשל, היא עוד מצווה הגורמת לריחוק. השגחה פרטית מול השגחה כללית, ועוד כהנא וכהנא. אחד הדברים המרחיקים (אותי לפחות באופן אישי) מהדת, היא התנהגותם השחצנית והמתנשאת של הדתיים. על הדת אני לא יודע מספיק כדי שאוכל לחרוץ דעה, אבל אם לכך התכוון הבורא, אז ממילא איני מעוניין במורשת שכזו... מה דעתכם?
 
הפלצנים הדתיים אכן מתנשאים.

וכל ההתנשאות הזאת אין מאחריה שום דבר ממשי.יהוה של היהדות בסך הכל אמונה עיוורת ללא כל ביסוס או היגיון מינימלי. הדת מחורבנת,הרסנית,מניפולטיבית ,אכזרית ובעיקר גזענית. ולפיכך,אני לא מתפלא בכלל למה כל כך שונאים אותנו ברחבי העולם.
 

צהוב 2005

New member
על אף

שהסרחת את האיזור עם ביב השופכין שלך. אשאלך שאלה, אם הדת היהודית היא הגורמת שישנאו אותנו. למה השואה פרצה דוקא בגרמניה מקום שבו מספר היהודים הדתיים שאף ל- 0? כידוע יהודי גרמניה ראו בעצמם קודם כל גרמני ורק אח"כ יהודי. אז למה הייתה השואה???
 
השנאה והרצון להרוג טבועים בנו

אנחנו בנויים להרוג. רגש השנאה הוא חלק ממנגנון הרצח הטבוע בנו. זה לא באשמתנו, אלא תכונה קמאית הנחוצה לקיום ולשרידה. אבל אנחנו לא רוצחים ככה סתם את כל מי שמתחשק לנו, אלא מפנים את האלימות כלפי אויבים הנבחרים על פי מפתחות מסוימים. היהודים מהווים מיעוט בכל ארצות מושבם (בקרוב גם בישראל בזכות הרחם הפלשתינאית), ואת המיעוטים תמיד קל לרצוח יותר מאשר את הרוב.
 
מספר היהודים בגרמניה של 1900

לא שאף לאפס בשום מובן, ויצא לי כיהודי אחרי השואה לגור בגרמניה ולחוות על בשרי את שנאת הזרים של היהודים שם. פעם עבדתי בשביל קרן קיימת באיסוף תרומות מבתי עשירים יהודים שם, והיהודים שחשבו אותי בטעות לגוי (שכן אני מדבר את שפת הגוים, בדיוק כמוהם, יש לציין) השאירו אותי על מפתן הדלת ואמרו אחד לשני ביידיש "אל תתן לגוי להכנס ולטמא לנו את הבית". גישה כזו תביא עליה שונאים רבים, גם אם מדובר ביהודי אחד הגר בקנטון צרפתי (ראה דוגמת אפרים קישון ז"ל). האם אתה יודע שיהודי אירופה, בכל פעם שהיו עוברים ליד כנסיה, היו יורקים? האם נראה לך הדבר כלגיטימי? מה היינו חושבים לו היו עושים עכו"ם אותו דבר ליד בית כנסת? והאם ידוע לך, שלמרות האמונה היהודית כי ישו אינו המשיח כלל, היו יהודי אירופה מתקבצים בליל חג המולד ולא מתפללים שחרית מנחה וערבית, מחשש לעילוי נשמתו?? אני מציע לכל האנשים הנחמדים כאן, המנסים לטשטש עניין בקריאות גנאי וברעש גדול לקיים את מצוות "צא ולמד" בטרם כתיבת משפטים חסרי שחר.
 
אצלי, בסקוטלנד, לא ראיתי יהודים

יורקים על יד כנסיות, אבל ראיתי הרבה שנאה בין האורתודוכסים והרפורמים
 
השוואה מקוממת

כמה יהודים נהרגו בשם הנצרות ? וכמה גויים מתו בשם היהדות ב-2000 השנה האחרונות ? צריך ללמד אותך על עלילות דם, פוגרומים, אינקויזיציה, גירושים, בזיזות ? האם אינך סולד מצלב קרס ? למה הסלידה הזו לגיטימית וסלידת היהודים מהצלב הנוצרי אינה לגיטימית מבחינתך ?
 

Governor

New member
התגובה העוינת במופגן למראה צלב,

והיריקה על נושאי צלב, בתהלוכות טכסיות (בירושלים, למשל), מעידה על פחד לא רציונלי וחסר בטחון חסר הסבר יהודי מאוזן בנפשו לא יעשה זאת השוו זאת עם מעשה הדקירה של ישי שליסל (בן 30, תושב קרית ספר). גם אם רבים אינם ממש נלהבים לצפות בגלויי חיבה פומביים מופגנים של בני אותו מין, רק מופרעים ירימו יד או יניפו סכין טפוסים פסיכוטיים סבורים שיהוה צווה להיתקף פאניקה ואבדן עשתונות למראה צלב, או הומוסקסואלים, אז נתקפים פאניקה ואבדן עשתונות למראה צלב, או הומוסקסואלים צלב קרס הוא במקור, סמל הינדו-ארי (Aryan) קוסמי עתיק, בו הקרסים הם בכוון נגד-השעון. הנאצים אמצוהו תוך טרנספורמצית שקוף-מראה, והפכו את הקרסים לכוון השעון צלב קרס הוא ענין אחר לגמרי. אם אינך תופש זאת - ספק אם יצליח מישהו להסביר זאת לך...
 
צהבהב0000,או שאתה באמת לא יודע,

או שאתה רק משחק אותה לא יודע. רבים מהיהודים שנרצחו בשואה היו דתיים שלא נדבר על מיליון וחצי יהודים שנרצחו והיו לפני גיל בר-מצווה. אז למה הייתה השואה? שאל את אלוהיך הכל-יכול!
 

galgal21

New member
למה אתה מלא בכל כך הרבה שנאה ???

כאילו שכל הדתות הן הרסניות וגזעניות באופן גורף. ומה אם החילוניים אין בהם גזעניים ? רוצחים ? סוחרי עבדים (בעבר וגם בהווה) ? אכזריים והרסניים ? ההסטוריה מלאה במשטרים וארגונים חילוניים שהיו כאלו.
 
בכל מקום יש ניכור ויש שנאה

היכן שתמצא בן אדם, תמצא ניכור ותמצא שנאה. אנחנו בנויים ככה. זה לא באשמתנו. אבל אנחנו משתדלים לא לשנוא את כל העולם כי יש גם תועלת ביצירת קשרים. אז אנחנו ממיינים את האנושות לפי רמות קירבה שונות. נסבלת או לא נסבלת ההתנשאות שלהם, גם אתה מסדר את החברים שלך לפי איזשהו דירוג; אמנם אינך משתמש לכך בספר התורה, אבל סביר שיש לך מפתח מיון הכולל נימוקים רציונאליים או אמוציונאליים כלשהם.
 

moazin 1

New member
"אהבת לרעך כמוך" זו כל התורה כולה

כל אחד מרשה לעצמו לתת פרשנות כפי ראות עיניו המשפט הזה הוא התמצית שסביבו כתבו תורה שלמה. אז לבוא ולהגיד מישהו אמר לי.שמעתי ממישהו זה לא נשמע רציני.במקום שיש אהבה יש גם שנאה. לבוא ולהגיד שאני אוהב את כולם זו יהירות שלא במקומה כי זה אותו הדבר כמו להגיד שאנחנו שונאים את כולם.להאשים אחרים זו המחלה של האתאיזם אנשים דתיים באמת באידיאולוגיה אמורים לבדוק את עצמם ולא להאשים את הזולת.אחת המצוות בן השאר היא לאהוב גם את השונאים.
 

saar7650

New member
היכן קראת שגוי אינו רֵע?

המצוות "לא תעמוד על דם רעך", "ואהבת לרעך כמוך" מתייחסות אל הגוי כמו אל היהודי, שכן גם גוי הוא רֶע. רבינו בחיי לשמות. והראיה "וישאלו איש מאת רעהו ואשה מאת רעותה". "העם הנבחר, עם הסגולה, האור לגויים... כל אלה הם ביטויים מתנשאים" הסבר בדיוק מה הבעיה בכל דבר ונדון בצורה ענינית על כל פרט ופרט. "יין נסך, למשל, היא עוד מצווה הגורמת לריחוק" הסיבה באיסור יין נסך הוא החשש שמא ייעדו אותו לעבודה זרה והוא אסור בהנאה. אך לדוג' אם מוסלמי יפתח את בקבוק היין, אין לנו בעיה עם זה שהרי אינו מקריב לעבודה זרה. כך שלא מדובר ביחס כללי לגוי, אלא בחשש לגוי שעובד ע"ז. אולי כדאי שתתחיל נושא מסוים ביחסי יהודי וגוי ונדון על כך בצורה ענינית.
 
מהיכרות אישית עם הנושא

אוכל לומר לך שאתה טועה. בהלכה האורתודוכסית יין נסך נוצר אף כשגוי פותח את בקבוק היין, מעביר עליו יד, מוזג אותו וכו'. ואגב, לא מדובר רק ביין שתסס וכו' - מספיק לשים ענבים בכוס עם מים ואין לשתות זאת עם לא-יהודי או עם יהודי שאינו שומר מצוות. ונראה לי שלמר פרימוי אף נסיון אישי שכזה, שבמקום לשתות יין עם חבריו שומרי המצוות הוא 'נאלץ' להסתפק בוויסקי או במשקה חריף אחר שאינו עשוי מענבים
 

צהוב 2005

New member
הוכחת את חוסר ידיעותיך בטוב טעם

אין איסור לשתות עם יהודי מחלל שבת, כל משקה העשוי מענבים. הגוי או היהודי הנ"ל יכול להעביר ידו מעל הבקבוק 50 שנה ולא אוסרו כלל. האיסור הוא רק שהוא נוגע בבקבוק פתוח או מוזגו. אם יהודי שומר שבת ימזוג לו יוכלו לשתות ביחד בלי שום בעיה. אם זאת הרבה רבנים מתירים היום גם שהיהודי או הגוי ימזגו משום שהיינות מפוסטרים. אז פעם הבאה שאתה כותב דברים שאתה לא מכיר על בוריים, עדיף אולי שלא לומר.
 
דקדק בדבריך

מאחר שרובנו מבינים כאן מה שהרב (או סמינר ערכים זה או אחר) לימד אותם ולא יותר מזה, הריני לצטט מתוך אתר אינטרנט של "מסורת": "הסיבות [לאיסור שתיית יין גוי, אף אם הוא סגור] הן, כאמור לעיל, רוחניות טהורות, ונוגעות בעצם הנפש הרוחנית של היהודי.בשל כך, בתהליך ייצור היין, ישנה הקפדה חמורה ביותר, והיא מתחילה מהכרם עצמו, דרך טיפוח הקרקע, גידול הגפנים, טיפול בענבים, בציר, תסיסה, בקבוק, יישון ואף בהגשת היין. [שימו עכשיו לב לקביעת המשנה:] נקבע כי גוי, או אף תינוקו של גוי, שייגע ביין הכשר, או אף יהודי שאינו שומר מצוות (עד כדי כך הגיעה החומרה), עשוי להפוך את היין ללא כשר." וכדי להשלים את מה שאמרת: "הכשרות מגיעה אף לידי רגע ההגשה, כלומר, שאם גוי מוזג לך את היין, או רק נוגע בבקבוק כשהוא פתוח, זה כבר הופך את היין כולו ללא כשר. לא זו אף זו, אלא שאף יהודי חילוני שאינו שומר מצוות, אינו יכול למזוג ליהודי שומר מצוות, משום החשש הכבד לעבודה הזרה, כי היין הוא בעל עוצמות רוחניות וסופג את הקדושה או הטומאה שמסביבו." וכן יש איסור לשתות יינות של גוים לא מחשש טומאה, כי אם מחשש הנאה. ולראייה כתובת האתר: http://www.masoret.co.il/html/showart.asp?ID=33 כמה טוב שעל כל קביעה של רב אחד יש אלפי קביעות מנוגדות של חבריו לספסל האמונה...
 

Back bencher

New member
בהנתן שתי דגימות יין, אחת `כשרה`,

והאחרת ש`טופלה` ע"י לא יהודי, כפי שהסברת לעיל, או ע"י יהודי שאינו שומר תורה ומצוות - אם לא קים מבחן או נסוי, ולו תאורטי, ואפילו במחשבה בלבד, היכול להכריע מי מן הדגימות `כשרה` ומי `אינה כשרה`, סימן שכל האבחנה ביניהם היא ענין לימבואי טהור, והזיה מטורפת של `חכמים`, אשר הצליחו להנחיל לרבים את טרופם...
 

צהוב 2005

New member
מי אמר שיש הבדל?

הבדל אין. חכמים אסרו לשתות יין מטעמים אחרים למשל שיבואו לשבת ולשתות עמהם,ומשם יכירו המשפחות ולאחר מכן יתחתנו נישואי תערובת. ולכן אמרו על תשבו איתם ותעשו איתם מסיבות משותפות.
 
ומה עם בירה?

וקולה? ומילקשייק? מדוע אותם מותר לשתות עם גויים? כמו כן, עדיין נשאלת השאלה מה ההבדל הכימי בין מים שבירך עליהם הרב המקובל זכריה צפאפא שליט"א ובין סתם מים מהברז.
 

צהוב 2005

New member
תשובות

1. חכמים גזרו רק על יין כי זה משקה אלכוהולי של זמנם. ולנו אין לשנות/ להוסיף/ להפחית על גזירתם (טעם איסור השינוי אינו קשור לשרשור זה אתה מוזמן לפתוח שרשור חדש). 2. איני יודע על איזה מים אתה מדבר. ואינני מכיר את המקובל שהזכרת אבל אם מדובר במקובל שמחלק מים שברך עליהם ובמיוחד למשלמים עליהם. הרי שמדובר במתחזה הדומה לבצרי וידידיו. אבל יש להוסיף דבר מעניין מאוד על מים. כנס לאתר "הדברות" וחפש לינק פלאי עולם ושם תראה דבר מדהים על המים. שגילה זאת פרופסור יפני. אשתדל להביא את העיקר הדברים בהמשך.
 
למעלה