ההופעה של מתי אתמול

s h i s h a

New member
תודה על הדיווח../images/Emo45.gif

נראה שהייתה אחלה הופעה
אין כמו חידושים
 

PianoGirl20

New member
חייבת להגיד משהו.

עם כל הכבוד הרב שיש לי למתי כספי, לדעתי ההרגל הזה שלו לעצור שיר באמצע ולהעיר לנגן או לזמר באמצע שיר לפני כל הקהל (ואם זה מצולם לטלויזיה אז בכלל..) הוא הרגל מגונה ומגעיל. אם זה כל כך הפריע לו שהנגן ניגן אקורד X ולא אקורד Y, הוא היה יכול להגיד לו את זה אחרי השיר, בשקט, באוזן, או אפילו יותר טוב- אחרי ההופעה. כשהוא עוצר ככה את השיר באמצע זה גם מפריע ומעצבן את הקהל שבסך הכל רוצה להנות מהשיר וממש לא מזיז לו אם היה שם אקורד X ולא אקורד Y, וזה גם יכול להיות מאוד מביך לנגן או לזמר. אני באמת לא מבינה איך אדם במעמדו לא יודע שככה לא מתנהגים, וזה עם כל הכבוד לדייקנות ולפדנטיות המטורפת שלו. שיישמור את זה להקלטות באולפן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מסכימה. ../images/Emo45.gif

למעשה המקום הנכון לכך הוא חדר החזרות. אם לא עולים על טעות בחזרה, ודאי שלא מתקנים אותה על הבמה מול הקהל! אם זו טעות של אי ידיעה, מתקנים אח"כ, עבור ההופעה הבאה, ואם זו טעות חד פעמית, הרי שבלאו הכי אין מה לעשות. קורה שאנשים טועים ומתבלבלים. היופי הוא ש-99.9% מהקהל לא יודע על הטעויות האלה, ואין שום סיבה לספר לו. זה לא מועיל לאף אחד וזה לא מוציא טוב את הנגן, ובטח שלא את מתי.
 

PianoGirl20

New member
נכון.

לא רק שהקהל בלאו הכי לא יודע על הטעות, הוא גם בטח לא רוצה שיעצרו שיר באמצע במיוחד בשביל שיספרו לו על כך.. מעניין אם גם מתי כשהוא עושה איזה טעות הוא ככה נעצר ומספר לקהל על הטעות שלו..
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לפי מה שהבנתי, הוא עצר ישר על ההתחלה

שזה דווקא סביר. כלומר, אם מתחילים לא טוב, אז זה בהחלט בסדר בעיני לעצור ולהגיד "אוקיי, 'תלבלבנו, מתחילים מחדש". זה קורה פה ושם.
 

מארסו

New member
למיטב התרשמותי

זה מכוון. הוא עשה את זה גם בהופעה אחרת של "את האישה שלי" שנכחתי בה, ונדמה לי שאפילו במופע האולפן שלו מתחילת שנות ה 80 יש קטע דומה. אני לא בדיוק מבין את הרציונל, לדעתי הוא רואה בזה איזה משהו משעשע עבור הקהל, ואם זה מתואם עם הנגנים אז אולי זה לא נורא.
 

PianoGirl20

New member
אם זה מכוון..

אז זה כבר משהו אחר, אבל עדיין....אני לא רואה מה משעשע בזה, במיוחד שלקהל לא ברור אם זו אכן בדיחה או לא. חוץ מזה, שימצא דרכים אחרות לשעשע את הקהל..
 

PianoGirl20

New member
לא ידעתי שזה היה

על ההתחלה. אבל עדיין, אותי לימדו שכשמתחילים לנגן, וזה לפני קהל, לא מפסיקים גם אם יש טעות. (זה לפחות מה שלימדו אותי בשיעורי הפסנתר..).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מסכימה איתך

אבל דווקא קורה לפעמים בהופעות שמתחילים לא טוב ואז עוצרים ומתחילים מחדש. זה קרה לבועז מעודה על במת כוכב נולד; למיכל אמדורסקי בשיר בקדם אירוויזיון; זה קרה לצמד זמרות ספרדיות באירוויזיון לפני כ-15 שנה; זה קרה לפול מקרטני באנפלגד שלו ב-MTV... (אפילו מונצח בדיסק) ואלה סתם דוגמאות שקופצות לי עכשיו לראש בלי להתאמץ, יש עוד המון. אם יש טעות באמצע, ממשיכים ולא עוצרים; אבל אם מתחילים לא טוב, זה בסדר לעצור ולהתחיל שוב.
 

PianoGirl20

New member
כן, אבל תשימי לב,

בכל אחד מהמקרים האלו, האדם שהפסיק את השיר זה הזמר עצמו, כשהוא עצר בגלל שהוא עצמו עשה טעות, ולא אחד מהנגנים שלו. אני רוצה לראות שמתי יעצור שיר באמצע בגלל שהוא עצמו עשה טעות, ולא אחד מהנגנים שלו.
 

אושיהו

New member
לא מסכים

אני חושב שזה משעשע. קודם כל, זה לא קורה הרבה. שנית, זה נחמד שמתי מתקשר עם חברי הלהקה, לעתים זה בירידות שונות, קריצות, חיוכים או תיקונים. זה לא מפחית מאיכות הנגנים המעולים איתם הוא עובד. אני אוהב לראות את ה"מתח" המקצועי שיש בהופעות של מתי. אם אני רוצה הופעה ללא הפסקות, אקשיב לדיסק. אני יודע שהוא אדם נחמד מאוד, לכן זה לא מוריד מההערכה שלי אליו, להיפך. הפרפקציוניזם הזה מצחיק אותי, גורם לי להעריך עוד יותר כל תו ותו, ולזכור תמיד שמתי לא בא "לחרטט" לנו ממיטב שיריו, אלא קודם כל נותן ריספקט אדיר לשירים וללחנים, ללא קשר לנסיבות.
 

PianoGirl20

New member
מצטערת, אבל בעיניי

זה יותר חשוב קודם כל לתת 'ריספקט' לאנשים שנמצאים איתך ועובדים איתך, מאשר לתווים ולמוזיקה שהמצאת. קודם כל שיתנהג בצורה אנושית, ואז שיהיה פרפקציוניסט. אם הכל מתנהל ברוח טובה וזה משהו מתוכנן, אז סבבה, אין לי בעיה. אבל אם זה לא מתוכנן או שזה לא ברור כל כך לקהל, אז זה כבר פחות משעשע. חוץ מזה שיש מספיק זמרים ופרפורמרים שנותנים שואו מדהים בלי להעיר לאף אחד מהנגנים שלו גם כשהם מתבלבלים. סתם לדוגמא, בהופעה של יהודית רביץ, יהודית נמצאת כל הזמן בקשר עם הנגנים שלה. יש המון חיוכים, המון קריצות ובדיחות פנימיות, ועדיין כל זה מתנהל גם ללא הערות ביניים של יהודית כלפיי הנגנים שלה, גם כשהם עושים טעות (וזה גם קורה לפעמים).
 

אושיהו

New member
התשובה נמצאת בדבריך:

1. מתי הוא סופר דופר אנושי. 2. זה ברור ועוד איך לקהל, לפחות לקהל הותיק שמכיר את פועלו של מתי (40 שנה). ---> יתר הדברים ברורים לדעתי. אני יכול להבין מנין את מגיעה, אך חשוב לשמור על ראש פתוח ולהבין שבמקומות סופר מקצועיים, יש לעתים התנהגויות כאלה. אני לא רואה בזה בעיה, בייחוד כי הנגנים הנפלאים של מתי יודעים בדיוק עם מי הם עובדים. את יכולה להיות בטוחה שההערות הספורות של מתי לא פוגעות במוניטין הנהדר של נגניו. רובם ככולם ענקים. אני זוכר את ההוראה של מתי לבצע מחדש את הסיום לשיר (מההופעה עם החולצה הצהובה). הנגנים שם היו אלון הלל, ירון בכר, רומנו, ארז נץ וכו' - כל אחד נגן אדיר. שום הערה מקצועית לא תפגע ביכולות ובמוניטין שלהם, היי בטוחה. enough said.
 

אושיהו

New member
תוספת -

אדרבה, דווקא נגנים בינוניים/אנונימיים/בתחילת דרכם, עשויים להיפגע מתופעה כזאת. מתי יכול להרשות לעצמו לדבר אל הנגנים הנהדרים איתם הוא עובד, דווקא בגלל שהם כאלה. אם תביטי ב"ספיישל כוכב נולד" שנערך לכבוד מתי, תראי שהוא החמיא לכל מתמודד, גם אם צלע מעט, בשל הסיטואציה. בקיצור, אין מה להתרגש, יש רק מה ללמוד ממתי הנהדר.
 

PianoGirl20

New member
אני מבינה אותך, אבל...

זה לא ממש משנה שהנגנים הם מקצועיים ושהמוניטין שלהם לא יפגע מההערות.. ברור שזה לא יפגע בהם, אבל זה לא היה העניין. העניין הוא שלדעתי לא עושים כזה דבר, בלי קשר למי הנגנים. זה פשוט עניין של צורת התנהגות. אבל...אם אתה אומר שזה משהו שקורה כבר הרבה זמן וזה בצחוק והנגנים יודעים שזה בצחוק, אז בסדר, מבחינתי אין לי יותר טענות כלפיי מתי.. סתם הייתי שמחה אם הוא היה מתנהג בצורה קצת פחות של שואו-אוף כזה, ופדנטיות מטורפת...צריך לזכור שבסך הכל הופעה היא בשביל הכיף ובשביל שהקהל יהנה. זו לא תחרות וזה לא לא שמישהו עומד לו ליד הקלידים ובודק אם הוא ניגן אקורד X ולא Y. אבל שוב...אם זה בשביל הקטע והקהל נהנה מזה אז באמת סבבה, אין לי יותר טענות כלפיו.
 

tiramisu1

New member
בעיניי הנאציזם הזה דווקא מאד חינני ../images/Emo6.gif

וזה ש"עולים" על טעות ומתחילים מחדש זה חלק מההנאה של הופעה חיה. כמו שבתיאטרון פתאום קורה שהשחקנים טועים וצוחקים והקהל מוחא כפיים. * * הבהרה: מחבר ההודעה שונא תיאטרון בכל מאודו, אבל הדוגמה טובה.
 
למעלה