"הדרך חכמה מההולך"

"הדרך חכמה מההולך"

נתקלתי במשפט הזה לאחורנה, והוא מנקר במוחי מאז. כמה חוכמה, כמה ענווה יש במשפט הזה... מה? מה אתם אומרים?
 
יש כאן, למעשה, שלושה מרכיבים

אם את לוקחת את הדוגמה הזו. הדרך, ההולך ו.....תהליך ההליכה. או במלים אחרות - היודע, הידוע ותהליך הידיעה. קחי אדם שאוחז בתפוח. האדם הוא היודע, התפוח הוא הנודע. כשהוא נוגס ממנו, נעשה גם תהליך הידיעה. בסנסקריט אלה נקראים - רישי, דוואטה וצ'אנדאס. המשפט מראה צניעות רבה. אבל. בלי ההולך, כמה כבר יכולה להיות חשובה הדרך? החשוב בתהליך הזה הוא ההולך. הדרך יכולה לשמש אמצעי להפוך את ההולך לחכם ממנה.
 

בת דמות

New member
הכל חשוב

והשותפים המשתתפים במשפט הזה מתאחדים ב-חוכמה החוכמה של ההולך- עצם ההליכה החוכמה של הדרך- שהיא קיימת ומאפשרת הליכה בעיני החוק הזה מעיד (או מוליך) לגישה אחרת שבה יש אמון בחוכמה גדולה והכרה שהיא לא שלנו, אבל אפשר לנו להיות חלק ממנה. עצם זה שהחוכמה מתגלה לנו בנתיבות מעיד הרבה על מקומנו בה.
 
אנשים טובעים באמצע הדרך ../images/Emo186.gif

הבנתי את המשפט הזה מעט שונה הדרך כאן לא יכולה להיות מושווה לתפוח, או לדרך אספלט, או כל אובייקט אחר. הדרך היא חכמה, אינטליגנטית. הדרך היא הטאו, הרוח הגדולה, האינסוף - במימושם ביקום. לכן ההולך, יכול בצניעות ללכת בדרך עד לאיחוד עימה. כשהוא חושב עצמו גדול יותר מהדרך, זה כבר האגו מדבר
 
העגל לינוק או הפרה להניק?

הרי אנחנו יכולים להתפלפל פה עד קפריסין, לגבי חשיבות הנושא והנשוא, ואם אפשר להחליט מי יותר חשוב... האם עץ שנופל ביער ואף אחד לא שמע אותו, עשה רעש? האם יש בכלל דרך, ואפשר לקרוא לה דרך, אם אף אחד א הולך בה? ואם אנחנו, כל אחד מאיתנו, הוא גם הולך וגם דרך? זו שאלה... לפי דעתי, אם אני הייתי צריכה להחליט, הייתי מורידה את עניין סירגול החשיבות של כל אחד מהמרכיבים פה. אגב, הייתי בטוחה שתגיד ששלושת המרכיבים הם הדרך, ההולך והחוכמה... אתה יודע, לגבי הצניעות, אני לא בטוחה, כי אני רואה הרבה אנשים שנאבקים עם הדרך עד שאם הם מתברכים בשניה של התבוננות, הם מגלים שלא רק שהם לא מתקדמים אחרת, אלא שהם גם סתם מבזבזים אנרגיות... ככה שאולי, אם ממילא אנחנו קטנים והדרך, כמו הדרך, מתקדמת כמו שהיא מתקדמת, זה פשוט עניין של חיסכון באנרגיה? [אגב[ אני מנסה רק להרחיב את מסגרת הדיון, למעשה, אני מאוד מסכימה איתך, שיש פה צניעות שהיא ממידת הנדרש, אם כבר אתה מנסה לעמוד על טיבה של הדרך...]
 

אינקה

New member
העגל להניק והפרה לינוק

ככה זה שיש רצונות פסיכולוגיים כמוסים. ;) אבל בעניין הנושא-נשוא-מושא זה צריך להיות פשוט יותר. המציאות שלנו היא שלמרות שהתנאים משתנים, בכל רגע ורגע שלושת אלו אינם נפרדים. השאלה מי חשוב יותר רק מצביעה על כך שהשואל רואה עצמו כנפרד ממושאיו. הפער הזה לא מתאחה מדיבורים, רק בחוויה ישירה. אינקה
 
השלושה הם אחד - סאמהיטה

רק במצב תודעה של הארה מלאה. בראהמי צ'טאנה. תודעת אחדות. הבנה אינטלקטואלית של המצב איננה מספקת התנסות בו. אדם שאיננו בתודעת אחדות, כל אחד מאלה, עבורו הוא ישות נפרדת לחלוטין. אז יש תאוריה ויש מעשה. אי אפשר לחבר בין השניים.
 
הדרך חכמה מההולך

ולו בדבר אחד: הדרך כבר יודעת מה יש בסוף. הדרך היא ההתחלה, האמצע והסוף גם יחד, בעוד ההולך נמצא בכל רגע רק בנקודה אחת, משער באיזה אופן תמשיך הדרך ומנסה להבין איך מה שעשה עד כה הוביל אותו לנקודה הנוכחית.
 
הדרך כבר יודעת מה יהיה בסוף

אולי גם אנחנו כבר יודעים מה יהיה בסוף? האם בהכרח, זה שיש דרך אומר שהדרך מכירה את עצמה? ניראה לי שזו אמירה, שבדר"כ רחוקה מהמציאות, לגבי כל מה שחי.
 

אינקה

New member
התמונה הגדולה

יש משהו גדול יותר מאיתנו, מגלים אותו לפעמים כשמסתכלים על פרקים בחיים בדיעבד. הדרך אינה נפרדת מן ההולך. אינקה
 

dharmax

New member
->

"הדרך חכמה מההולך". לא חושב ששמעתי אותו קודם, אבל הוא משפט יפה, ותודה שהבאת אותו. הוא מהדהד היטב עם הדהרמה. למעשה, זה די פשוט: נניח שאת רוצה להגיע לעיר מסוימת, בארץ זרה... נקרא לה, לעיר, לצורך העיניין, "נירוונה"... שאלת ואומרו לך: "קחי את כביש מספר 65 עד הסוף," למשל. והכביש הזה, יעבור ויתפתל בין מקומות רבים שאת לא מכירה, אולם בסוף הוא יגיע לעיר נירוונה, כי ככה הכביש נסלל מלכתחילה. סוללי הכביש ידעו איך לסלול אותו. ידעו היכן צריך לעבור. את לא ידעת, שכן זו ארץ רחבה מהדמיון עצמו! אלפי שנים עשוי לקחת לאדם ללמוד את כל תוואי הארץ! ...אבל את צריכה לדעת לנהוג, לדעת להזהר לא לעוף לשוליים (!) או לצאת ביציאה לא נכונה (!!) שתקח אותך למקום אחר לחלוטין. מעבר לזה - הדרך כבר תביא אותך ליעדך... מי סלל את הכביש? הדהרמה. וכאן ישנו משהו מעניין מאוד: המובן של דהרמה ביוגה ובוודות, הוא "חוק הטבע", ויש עוד פירוש, שניתן לנסחו כ"חובתו של אדם". המובן של המילה בבודהיזם, הוא "הדרך". כאן אפשר לראות, כיצד שני הפירושים מתאחדים... המורים הגדולים, כגון בודהא, הסבירו באיזה כביש לבחור, על פני שלל הכבישים, איך לנהוג כראוי, הצביעו על הנתיבים השונים שבכביש, בהם עליך לנווט בתבונה (יש איטיים יותר, איטיים פחות, שמתאימים לכלי רכב כאלה, או אחרים וכו' - עשו את האנלוגיות בעצמכם). סעו שם, בכביש, והוא יקח אותכם לשחקים... ברכות
 
למעשה יש כמה וכמה כבישים

אין דרך אחת ויחידה. נכון. יש הכביש הפתלתל. המסוכן. שלמרות ההדרכה הטובה מאוד של המורה שלך, מתחשק לך להאיץ ובכך אתה מסתכן בלרדת מן השול. להתדרדר לתהום. לא להגיע לעולם למטרה. יש הדרך המורכבת. הגורו שלך הסביר לך הסבר היטב, שכשאתה עובר את ההר הגבוה, עליך לפנות ימינה. אחרת תתברבר. נדמה לך שהגעת למקום הפנייה ואתה פונה. אבל מסתבר, בדיעבד שפנית במקום הלא-נכון. אתה זוכר איך להגיע לתחילת הדרך. צריך להתחיל מהתחלה. אבל. יש גם דרך אחרת. יש 'דרך המלך'. זוהי דרך ללא דרך. לא רק זה. אלא שבראהמה בכבודו ובעצמו נוהג במרכבה שלך (או במכונית או במטוס הסילון). בראהמה בהאוואטי סאראטי. בצורה הכי בטוחה, ללא כל קושי, אתה פשוט לא יכול שלא להגיע למטרה. אתה יושב במושב האחורי (או הקדמי אם אתה מעדיף). שומע מוסיקה שמימית. הדרך טסה. אתה מגיע למטרה לפני שהבחנת בכלל שהתחלתם כבר לנסוע. זו הדרך אותה אני מעדיף.
 

dharmax

New member
וכמובן, תמורת סכום "סימלי"...

...גם ילמדו אותנו את השיטה עם "מאות המחקרים" וכו'? :) אגב, גם את ברהמה המהרישי ניצל מינית "כי הוא חי את החיים במלואם"? בריאות
 

OriIdan

New member
אולי מספיק?

איפה דניאל דיבר על מאות מחקרים, סכום "סימלי" וכד'? אתה לא רוצה ללמוד אל תלמד! אבל אל תפריע לאחרים.
 

dharmax

New member
->

http://www.reference.com/browse/wiki/Maharishi_Mahesh_Yogi http://www.kheper.net/topics/gurus/gurus.htm אולי הוא הבטיח להן תכונות כגון תעופה ואל-מוות ...? (http://www.strippingthegurus.com/stgsamplechapters/maharishi.asp) אבל עזוב... ברכות
 
למעלה