הדרך הנכונה להכין שקדי עגל

ספארקי1

New member
הדרך הנכונה להכין שקדי עגל

אני רוצה להכין כמנה ראשונה בארוחת ערב חגיגית שקדי עגל במחבת. טעמתי מנה דומה בכמה מסעדות והתלהבתי מאוד. א. חלק מהמתכונים טוענים שיש לבלש את השקדים במים עם חומץ ואז להעביר למחבת להשחמה. חלק אחר גורס שיש "לזרוק" אותם יש למחבת. מה נכון? ואם צריך לבשל קודם אז למה? ב. מישהו יוכל להציע לי מתכון מוצלח לשקדים? משהו פשוט...עם לימון ואולי קצת שום.. תודה!
 

bigjack

New member
../images/Emo71.gifשקדי עגל בזיתים ולימון כבוש

מתכון קליל לאוהבי חלקי הפנים. הרבה שנים אני אוהב לאכול בשיפודיות שקדי עגל ורק לא מזמן למדתי מהתכנית של חיים כהן הגדול שאפשר גם לטגן ולבשל אותם בבית. כבר הספקתי פעמיים להוסיף שקדי עגל לתבשילי קדירה עם בשרים וירקות וזה יצא בטעם גן עדן. אתמול אחרי הקנייה החודשית חזרתי עם שלל של שקדי עגל נקיים ולבנים והתחשק לי קצת לנשנש אבל בלי בישול ארוך ובלאגן. וככה נולד המתכון הבא שיצא מאד טעים. שקדי עגל בזיתים ולימון כבוש - bigjack מצרכים: 300 גר` שקדי עגל חתוכים לקוביות 10 זיתים סורים דפוקים ללא הגלעינים 1 כף לימון כבוש קצוץ (אני השתמשתי במוכן של תבליני פרג) 3 כפות שמן זית 1 בצל חתוך לרצועות 2 שיני שום קצוצות פטרוזיליה קצוצה גס מלח פלפל שחור חצי כפית כורכום 1 כפית תבלין שווארמה או חוואייג` למרק 1 כוס מים רותחים ההכנה: מטגנים במחבת עמוקה את הבצל בשמן עד להזהבה קלה, מוסיפים שום, שקדי עגל, זיתים, לימון כבוש ותבלינים, מטגנים 5 דקות תוך כדי ערבוב, מוסיפים חצי מכמות הפטרוזיליה ומים רותחים. מביאים לרתיחה, מכסים את המחבת ומבשלים כשעה עד לצמצום הרוטב. מגישים עם פטרוזיליה קצוצה למעלה.
 

trick1

New member
המתכון מתאים לעל האש?

אני אוהב לבשל את הבשר שלי על המנגל יש לך אולי איזה מתכון מנצח לכבד? או באמת לשקדי עגל? הבעיה שלי שהם כל הזמן מתייבשים ואם אני שם רוטב או מרינדה זה מקבל טעם שונה אני אוהב לתבל כמה שפחות מתכונים לאסאדו...
 

smadidi

New member
כבד ו.. שקדי עגל

על האש חוץ ממלח טיפה ופלפלשחור אפשר טיפה שמן וזהו
 
למעלה