הדיאגרמה שלי לפי תוכנית נת"ע+מטרו הרשמית יוני 2018

blake7

New member
כן, זה מה שקראתי לו "ציר משאבים" במקום רמתיים או סוקולוב

הנה מה שנראה לי יותר הגיוני, ציר ביניים בלב הישוב.
סימון מסלול על מפת גוגל אז סלח לי על חוסר העיקולים והזוויות בין הקווים.
&nbsp
בהחלט נראה כמו סוג של עיקול לרכבת במהירות איטית של מטרו.
כן, זה מה שקראתי לו "ציר משאבים" במקום רמתיים או סוקולוב
 

alantan

New member
תיקון: רכבת ישראל לא תעשה זאת ב־20 דקות

מה שאפשרי בלונדון או ביג'ינג לא ריאלי בכפר סבא
הייתי וראיתי פלאים הנדסיים ומערכות הסעת המונים רבות ושונות.
רדיוס הפניה של קו פיקדילי נראה קרוב לחצי קילומטר, וגם אז, בתחנות על הסיבוב הקרונות לא יכולים להיות צמודים לרציף והנוסעים מתבקשים ל mind the gap.
אני יכול לדמיין רציפים תת קרקעיים נחפרים מתחת ליסודות המחלף רב המפלסים, אני לא רואה אפילו את המגלומן ישראל כ"ץ משקיע את התקציב הנ"ל כדי שכפר סבאים יוכלו להגיע לתל אביב ב34 דקות, כשרכבת ישראל תעשה זאת ב20 דקות (פעמיים בשעה) ב2019.
בדרך כלל תחנות עם "4 זוגות רציפים תת קרקעיים בעומקים שונים" נעשו בcut and cover, ולחפור את זה מתחת למחלף ורכבת פעילים זה פשוט יקר, לא בלתי אפשרי, אבל קשה להצדקה מתחת לציר האיילון, ובטח ב-531.
תיקון: רכבת ישראל לא תעשה זאת ב־20 דקות
הערכות זמן נסיעה לסבידור מרכז:
מרעננה מערב: 22 דקות (42 דקות דרך ראש העין)
מרעננה דרום: 26 דקות (38 דקות דרך ראש העין)
מסוקולוב: 29 דקות (35 דקות דרך ראש העין)
מנורדאו: 33 דקות (31 דקות דרך ראש העין)
&nbsp
מדברים ברצינות על מטרו ב-2040 (אנחנו בפורום יודעים מנסיון שסביר יותר שזה יהיה 2060, מעניין כמה מאיתנו נהיה בחיים אז, מנחש שכ"ץ כבר לא יהיה בפוליטיקה)
 

Rubim88

New member
22 דקות ל15 ק"מ עם 3 תחנות בדרך זו הערכה לא ריאלית

תיקון: רכבת ישראל לא תעשה זאת ב־20 דקות
הערכות זמן נסיעה לסבידור מרכז:
מרעננה מערב: 22 דקות (42 דקות דרך ראש העין)
מרעננה דרום: 26 דקות (38 דקות דרך ראש העין)
מסוקולוב: 29 דקות (35 דקות דרך ראש העין)
מנורדאו: 33 דקות (31 דקות דרך ראש העין)
&nbsp
מדברים ברצינות על מטרו ב-2040 (אנחנו בפורום יודעים מנסיון שסביר יותר שזה יהיה 2060, מעניין כמה מאיתנו נהיה בחיים אז, מנחש שכ"ץ כבר לא יהיה בפוליטיקה)
22 דקות ל15 ק"מ עם 3 תחנות בדרך זו הערכה לא ריאלית
ל2040, אפילו אם יוסיפו עוד 3 תחנות בצפון הרצליה גלילות וקק"ל. לפחות 5 דקות פחות מזה אם יוסיפו ויותר אם המצב ישאר.
 

alantan

New member
הזמנים הללו הם 2019 - עם הציוד והאיתות של היום

22 דקות ל15 ק"מ עם 3 תחנות בדרך זו הערכה לא ריאלית
ל2040, אפילו אם יוסיפו עוד 3 תחנות בצפון הרצליה גלילות וקק"ל. לפחות 5 דקות פחות מזה אם יוסיפו ויותר אם המצב ישאר.
הזמנים הללו הם 2019 - עם הציוד והאיתות של היום
 

Rubim88

New member
גם יותר מדי אפילו עם הנדיבות של הרכבת, כבר היום

הזמנים הללו הם 2019 - עם הציוד והאיתות של היום
גם יותר מדי אפילו עם הנדיבות של הרכבת, כבר היום
לוד-כפר חבד-ההגנה-השלום(18 ק"מ) לוקח 20 דקות ו17 בלי כפר חבד.
בית יהושע-הרצליה-אונ'-סבידור(21 ק"מ) לוקח 19 דקות.
 

alantan

New member
מסכים, אבל לצערי אלה הזמנים, וזה תואם לביצועי הקו הקיים

גם יותר מדי אפילו עם הנדיבות של הרכבת, כבר היום
לוד-כפר חבד-ההגנה-השלום(18 ק"מ) לוקח 20 דקות ו17 בלי כפר חבד.
בית יהושע-הרצליה-אונ'-סבידור(21 ק"מ) לוקח 19 דקות.
מסכים, אבל לצערי אלה הזמנים, וזה תואם לביצועי הקו הקיים
דרך ראש העין. נקודת האמצע של הלולאה נמצאת מעט מערבית לנורדאו, ומספר התחנות זהה:
נורדאו - רה"ע - סגולה - ק' אריה - ב"ב - האוניברסיטה (6 תחנות)
נורדאו - סוקולוב - רעננה דרום - רעננה מערב - הרצליה - האוניברסיטה (6 תחנות)
 

Rubim88

New member
לקחת את הקטע דרך ראש העין כרפרנס להערכה זה לא בדיוק מדויק

מסכים, אבל לצערי אלה הזמנים, וזה תואם לביצועי הקו הקיים
דרך ראש העין. נקודת האמצע של הלולאה נמצאת מעט מערבית לנורדאו, ומספר התחנות זהה:
נורדאו - רה"ע - סגולה - ק' אריה - ב"ב - האוניברסיטה (6 תחנות)
נורדאו - סוקולוב - רעננה דרום - רעננה מערב - הרצליה - האוניברסיטה (6 תחנות)
לקחת את הקטע דרך ראש העין כרפרנס להערכה זה לא בדיוק מדויק
לא יודע מה עובר על הקטע הזה אבל המהירות הממוצעת שם מאוד עלובה. יותר מדויק להתבסס על קטע בית יהושע-סבידור שרובו משותף לנסיעה מערבה מרעננה מערב(חוץ מ2.5 ק"מ עד למסילת החוף). הקטע הזה (21 ק"מ) לוקח לרכבת 19 דקות, למרות שהמרחק גדול ב6 ק"מ. על בסיס זה ניתן להעריך את זמן הנסיעה מרעננה מערב להרצליה ואז פשוט להוסיף את הזמן לשאר התחנות כפי שידוע כבר היום.
 

alantan

New member
צריך להתיחס למספר העצירות - מבית יהושע עד הרצליה אין אף תחנה

לקחת את הקטע דרך ראש העין כרפרנס להערכה זה לא בדיוק מדויק
לא יודע מה עובר על הקטע הזה אבל המהירות הממוצעת שם מאוד עלובה. יותר מדויק להתבסס על קטע בית יהושע-סבידור שרובו משותף לנסיעה מערבה מרעננה מערב(חוץ מ2.5 ק"מ עד למסילת החוף). הקטע הזה (21 ק"מ) לוקח לרכבת 19 דקות, למרות שהמרחק גדול ב6 ק"מ. על בסיס זה ניתן להעריך את זמן הנסיעה מרעננה מערב להרצליה ואז פשוט להוסיף את הזמן לשאר התחנות כפי שידוע כבר היום.
צריך להתיחס למספר העצירות - מבית יהושע עד הרצליה אין אף תחנה
 

Rubim88

New member
רשמת "מרעננה מערב: 22 דקות (42 דקות דרך ראש העין)"

לא כתבתי על הקטע מרעננה מערב להרצליה, שמוערך בכשבע דקות
רשמת "מרעננה מערב: 22 דקות (42 דקות דרך ראש העין)"
אבל אם אתה מוסיף את ה7 דקות האלה ל11 דקות מהרצליה לסבידור אז זה 18~ דקות ולא 22.
 

alantan

New member
אתה צודק, הלו"ז מטעה קצת

רשמת "מרעננה מערב: 22 דקות (42 דקות דרך ראש העין)"
אבל אם אתה מוסיף את ה7 דקות האלה ל11 דקות מהרצליה לסבידור אז זה 18~ דקות ולא 22.
אתה צודק, הלו"ז מטעה קצת
באמת ברכבות רבות, מהרצליה לאוניברסיטה בין 6 ל-7 דקות ובין האוניברסיטה לסבידור בין 4 ל-5 דקות.
&nbsp
אבל ברכבות מנתניה לרחובות למשל, לדוגמא, רכבת 223, 225, 227 וכו' - 7 דקות לאוניברסיטה ועוד 6 דקות לסבידור (כנראה עם המתנה ארוכה בסבידור). ורכבות 953, 955 וכו' - 7 דקות לאוניברסיטה ועוד 7 דקות לסבידור.
 

Rubim88

New member
בגלל עצירות ממושכות וכל מיני "תזמונים"

אתה צודק, הלו"ז מטעה קצת
באמת ברכבות רבות, מהרצליה לאוניברסיטה בין 6 ל-7 דקות ובין האוניברסיטה לסבידור בין 4 ל-5 דקות.
&nbsp
אבל ברכבות מנתניה לרחובות למשל, לדוגמא, רכבת 223, 225, 227 וכו' - 7 דקות לאוניברסיטה ועוד 6 דקות לסבידור (כנראה עם המתנה ארוכה בסבידור). ורכבות 953, 955 וכו' - 7 דקות לאוניברסיטה ועוד 7 דקות לסבידור.
בגלל עצירות ממושכות וכל מיני "תזמונים"
עדיף לבדוק את הלו"ז מהמוצא(הכי קרוב למה שמחפשים) ליעד אותו מחפשים, והמינימום הוא זה שקובע מה אפשרי.
 

alantan

New member
אבל אנחנו לא מדברים על מה אפשרי, אלא על מה יהיה בפועל...

בגלל עצירות ממושכות וכל מיני "תזמונים"
עדיף לבדוק את הלו"ז מהמוצא(הכי קרוב למה שמחפשים) ליעד אותו מחפשים, והמינימום הוא זה שקובע מה אפשרי.
אבל אנחנו לא מדברים על מה אפשרי, אלא על מה יהיה בפועל...
 

Rubim88

New member
איזה אינטרס יש לרכבת לא לשאוף לזמן המינימלי?

אבל אנחנו לא מדברים על מה אפשרי, אלא על מה יהיה בפועל...
איזה אינטרס יש לרכבת לא לשאוף לזמן המינימלי?
שהוא כמובן כולל כבר אקסטרות נכבדות כמנהג ר"י, וחשוב לציין שכל זה על מסילה חדשה שהיא למעשה בלעדית לקו.
 

alantan

New member
נראה לי שהם בדעה שלא רוצים לסנדל את עצמם

איזה אינטרס יש לרכבת לא לשאוף לזמן המינימלי?
שהוא כמובן כולל כבר אקסטרות נכבדות כמנהג ר"י, וחשוב לציין שכל זה על מסילה חדשה שהיא למעשה בלעדית לקו.
נראה לי שהם בדעה שלא רוצים לסנדל את עצמם
הקווים החדשים (מודיעין למשל) נוטים להיות עם זמני נסיעה גרועים בהשוואה לקו חיפה-ת"א. כנראה שרוצים להתחיל עם זמנים גרועים, ותמיד אפשר להוריד אם הציבור ילחץ עליהם. הרבה יותר קשה להאריך את זמני הנסיעה המתוכננים אחרי שמתרגלים לטוב...
 

Rubim88

New member
להשוות את קו חיפה-ת"א לקו למודיעין זה כמו להשוות תפוחים

נראה לי שהם בדעה שלא רוצים לסנדל את עצמם
הקווים החדשים (מודיעין למשל) נוטים להיות עם זמני נסיעה גרועים בהשוואה לקו חיפה-ת"א. כנראה שרוצים להתחיל עם זמנים גרועים, ותמיד אפשר להוריד אם הציבור ילחץ עליהם. הרבה יותר קשה להאריך את זמני הנסיעה המתוכננים אחרי שמתרגלים לטוב...
להשוות את קו חיפה-ת"א לקו למודיעין זה כמו להשוות תפוחים
ותפוזים.
במסילה למודיעין לאורך יותר מחצי אורך המסילה לא ניתן לנסוע יותר מ120 קמ"ש, מוסיפים לזאת תפעול עם רכבות המורכבות מקטר דיזל חלש + 9/10 קרונות ,שיפועים החל ממחלף ענבה והעובדה שהקטעים שכן ניתן לנסוע 140-160 קמ"ש הם קצרים יחסית כך שהרכבות לא באמת יכולות להאיץ(שוב קטרי דיזל חלשים ורכבות ארוכות) למהירות הזו. במסילה בין חיפה לת"א פרופיל המהירות נראה אחרת לגמרי וגם המהירות הממוצעת שהרכבות מגיעות אליה , זה לא קשור לקווים חדשים או ישנים. אני מצרף טבלה להשוואה של מהירות התכן של הקטע בין חוף הכרמל לסבידור מול ההגנה למודיעין מרכז.

אם בר"י באמת נוהגים כפי שאתה סובר, מדובר בעניין חמור מאוד לאור ההשקעות הרבות ברשת המסילתית.

 

alantan

New member
צריך להתיחס למספר העצירות - מבית יהושע עד הרצליה אין אף תחנה

 

alantan

New member
צריך להתיחס למספר העצירות - מבית יהושע עד הרצליה אין אף תחנה

 

techman1

Member
עכשיו מה שנשאר זה להקים לו"ז משוער לפתיחת כל קו/תחנה חדשים

הדיאגרמה שלי לפי תוכנית נת"ע+מטרו הרשמית יוני 2018
יתכנו הבדלים מסויימים, אך הצלחתי להתאים את הדיאגרמה שיצרתי בינואר השנה לשינויים התורנים בתוכנית הרשמית.

להגדלה לחצו בלחצן ימין / נגיעה ארוכה ובחרו בטאב חדש. שימו לב שקווי הרק"ל מיוצגים בקו חלול נוסח ה DLR בלונדון או ה Metro Ligro במדריד.

כל הקווים בדיאגרמה הזו הם הקווים הרשמיים בתוכניות נת"ע ור"י. תחנות הרק"ל בשלושת הקווים העיקריים הם השמות הרשמיים. תחנות ר"י העתידיות הן רובן רשמיות. תחנות המטרו והקו החום הן ניחושים לפי התוואי בלבד ויש לקחת אותן בערבון מגגבל כאפשרויות בלבד.

שימו לב לשם הקובץ: As Official "כרשמי" ולא "רשמי".
עכשיו מה שנשאר זה להקים לו"ז משוער לפתיחת כל קו/תחנה חדשים
על פי הערכות שניתן לקבל כמובן, כדי לדעת למה לצפות.

וכל הכבוד לבונה המפה - אתה מוכשר ביותר.
 
למעלה