Ccyclist
Well-known member
"מצא את ההבדלים" - רשימת הארכות ושלוחות מלאה
כל השינויים שאני ממליץ למערכת:
 
מטרו:
 
1 - מטרו היקפי / הקו הצהוב ההיקפי: הסבה לרק"ל, ביטול שלוחת נתב"ג מאור יהודה, העברת הקישור לקו אחר. ממילא לא יסעו בקו הזה יותר מכמה תחנות בין ענף או שניים אז עדיף לשנמך אותו ולחסוך כסף לטובת מרכיבים אחרים ברשת.
 
2 - מטרו צפון דרום (שחור בייצוג שלי): בחירת הצבע מכוונת ואמורה להזכיר את הקו הצפוני שבפרבריו גר חלק ניכר מהקהילה היהודית בצפון לונדון. במקום ששני הענפים יפעלו בתדירות נמוכה בגלל הקטע המרכזי אני מציע שיהיה ענף שני במרכז העיר שיחבר את כיכר המדינה, כיכר דיזינגוף, אלנבי/יהודה הלוי ויחזק את דרום העיר. בנוסף אני מציע שהקו ימשיך תחנה אחת בלוד מהתחנה הסופית המתוכננת לתחנת הרכבת בלוד. חבל להפוך את לוד ל"קלפהאם ג'אנקשן" הישראלית (תחנת רכבת עילית ענקית, 17 רציפים, ללא תחנת תחתית).
 
3 - הארכת מטרו מזרח-מערב (אפור בייצוג שלי) מתחנת חולון וולפסון דרך חולון לשפירים, נתב"ג (טרמינלים 3, 1) וכן לתחנת תעופה באיירפורט סיטי. הארכה זו תיתן חיבור מטרו הגיוני יותר למרכז העיר דרך דרום העיר, וכן חיבור בין כל מוקדי אזור נתב"ג.
 
רק"ל (קווים)
 
4- החזרת הקו הורוד. כמקבילה הצפונית של הקו החום וכחיבור בין שני ענפי המטרו צפון-דרום מדובר בקו שיש בו צורך לערי צפון גוש דן. אם ההתנגדות היא לתוואי במפלס הרחוב יש לשקול אפשרויות של יציקת סלארי שייצרו תוואי תת קרקעי בצורה מהירה וזולה יותר, או את הגבלת ה TBM לאזורים העמוסים ביותר באחוזה וויצמן תוך שימוש בכמה שיותר תוואים עיליים. אני חושב שאפשר להפעיל את הקו על תוואי הקו ההיקפי-צהוב עד הרצליה אם יהיו תחנות מרובות רציפים או אם הרצליה תפעל כתחנת טרמינל עבור חלק מרק"לות הקווים הוורוד או הצהוב-היקפי.
 
5- הקו הכחול בהיר שהמצאתי. לא יתכן שכל מוקדי התיירות של רצועת החוף וגני התערוכה לא יזכו לחיבור יעיל ביניהם. כמו כן הקו מסוגל לפנות לדרך בן גוריון בעבר הירקון (ההמלצה שלי: סיבוב דרך בני ברק וששת הימים) כדי ליצור ציר אורך בעבר האיילון שחסר מאד בתוכניות הרשמיות. כמו הקו ההיקפי הצהוב לא מדובר בקו שאמורים לנסוע בו ברציפות אלא בקו לקטעי נסיעה ובסיס להחלפות.
 
שלוחות לקווי רק"ל קיימים:
 
6- הקו הירוק בהיר. המצאה משותפת של הפורום ומי שהציע אותו לראשונה יכול לקבל את כל הקרדיט. ההצעה היא שמשום ששלוחת קריית אריה תהיה בתדירות נמוכה ושלוחות עבר הירקון של הקו הירוק תהיינה בחצי תדירות אפשר להעביר קו אחד בין שתי שלוחות הקו הירוק ולקו האדום. בדיאגרמה שלי הקו עובר דרך חיבור חדש ברוקח כדי שלא לעשות את כל סיבוב האוניברסטיה בין הרצליה וצפון תל אביב לעתידים ופתח תקווה אך יתכן שאפשר לעשות את הסיבוב גם בצד הצפוני של הלולאה.
 
6א- הארכת שלוחת קריית אריה של הקו האדום והקו הירוק בהיר מזרחה לסגולה כחלק מסעיף 6.
 
6ב- פנייה מזרחה של הקו הירוק מהקטע המרכזי לרוקח לכיוון עתידים והשלמת לולאת הקו הירוק כחלק מסעיף 6.
 
7- הארכת הקו הסגול צפון-מזרחה לעתידים דרך אבא הלל ותחנת בני ברק. זהו חיבור גם בין מרכז ת"א לאזור זה וגם חיבור בין ציר האורך של הקו הכחול בהיר המוצע לעתידים. אני מציע שהקו יעבור דרך אזור בורסאת היהלומים בגשר מעל לאיילון.
 
8- שלוחת אקספרס של הקו הסגול, ענף יהוד, דרך כביש 461 המערבי ופארק אריאל שרון. הקו הסגול ארוך מדי לשמש חיבור בין יהוד למרכז תל אביב ואי אפשר לעמיס שירות אקספרס על קו דו מסילתי.
 
9- הארכת הקו הסגול ענף יהוד עד לתחנת הרכבת תעופה (איירפורט סיטי) שאני ממליץ שתהיה הטרמינל של קו המטרו מזרח-מערב. חיבור כזה יתן גישה לנתב"ג מבקעת אונו ללא המשך הקו הסגול עד נתב"ג.
 
10- המשך הקו החום עד לנתב"ג, טרמינלים 3 ו 1. בגלל טבעה של נסיעת הטסים לנמל התעופה עם מטען וכו' אינני ממליץ לסיים את הנסיעה בטרמינל 3 ולהחליף למטרו אלא להמשיך עד טרמינל 1. החיבור הזה יכול להיות שימושי גם לבאים מתחנת רכבת ישראל בטרמינל 3 לטרמינל 1.
 
המלצה לגבי תשתית:
 
11- באזורים מסויימים כמו אזורי תעשייה ומשרדים וכן בשדות פתוחים אני ממליץ על בניית ויאדוקטים לקווי הרק"ל במקום הסתמכות על מינהור כשתנאי הרחוב או הקרקע אינם מאפשרים רק"ל במפלס הרחוב או הצומת. זהו אמצעי נפוץ במערכות מטרו (פריס וברלין מלאות בקווי מטרו עילי, ה DLR עושה שימוש בויאדוקטים רבים) ומתאים לאזורים בהם אין את הבעיה של הצצה לחלונות הדירות.
"מצא את ההבדלים" - רשימת הארכות ושלוחות מלאהדיאגרמת "מצא את ההבדלים" בין ההמלצות שלי לתוכנית הרשמית
כל ההבדלים מודגשים בצהוב בהיר, וליד כל שינוי יש כיתוב תמציתי באנגלית המסביר את ההבדל.
 
בגלל אורך רשימת ההבדלים לא אכלול אותה בפוסט הזה אלא בפוסט נפרד.
 
אתן קרדיט אחד לפורום על "הקו הירוק בהיר" שהומצא בדיון כאן ונכלל אצלי כולל הארכת שלוחת קריית אריה עד סגולה.
כל השינויים שאני ממליץ למערכת:
 
מטרו:
 
1 - מטרו היקפי / הקו הצהוב ההיקפי: הסבה לרק"ל, ביטול שלוחת נתב"ג מאור יהודה, העברת הקישור לקו אחר. ממילא לא יסעו בקו הזה יותר מכמה תחנות בין ענף או שניים אז עדיף לשנמך אותו ולחסוך כסף לטובת מרכיבים אחרים ברשת.
 
2 - מטרו צפון דרום (שחור בייצוג שלי): בחירת הצבע מכוונת ואמורה להזכיר את הקו הצפוני שבפרבריו גר חלק ניכר מהקהילה היהודית בצפון לונדון. במקום ששני הענפים יפעלו בתדירות נמוכה בגלל הקטע המרכזי אני מציע שיהיה ענף שני במרכז העיר שיחבר את כיכר המדינה, כיכר דיזינגוף, אלנבי/יהודה הלוי ויחזק את דרום העיר. בנוסף אני מציע שהקו ימשיך תחנה אחת בלוד מהתחנה הסופית המתוכננת לתחנת הרכבת בלוד. חבל להפוך את לוד ל"קלפהאם ג'אנקשן" הישראלית (תחנת רכבת עילית ענקית, 17 רציפים, ללא תחנת תחתית).
 
3 - הארכת מטרו מזרח-מערב (אפור בייצוג שלי) מתחנת חולון וולפסון דרך חולון לשפירים, נתב"ג (טרמינלים 3, 1) וכן לתחנת תעופה באיירפורט סיטי. הארכה זו תיתן חיבור מטרו הגיוני יותר למרכז העיר דרך דרום העיר, וכן חיבור בין כל מוקדי אזור נתב"ג.
 
רק"ל (קווים)
 
4- החזרת הקו הורוד. כמקבילה הצפונית של הקו החום וכחיבור בין שני ענפי המטרו צפון-דרום מדובר בקו שיש בו צורך לערי צפון גוש דן. אם ההתנגדות היא לתוואי במפלס הרחוב יש לשקול אפשרויות של יציקת סלארי שייצרו תוואי תת קרקעי בצורה מהירה וזולה יותר, או את הגבלת ה TBM לאזורים העמוסים ביותר באחוזה וויצמן תוך שימוש בכמה שיותר תוואים עיליים. אני חושב שאפשר להפעיל את הקו על תוואי הקו ההיקפי-צהוב עד הרצליה אם יהיו תחנות מרובות רציפים או אם הרצליה תפעל כתחנת טרמינל עבור חלק מרק"לות הקווים הוורוד או הצהוב-היקפי.
 
5- הקו הכחול בהיר שהמצאתי. לא יתכן שכל מוקדי התיירות של רצועת החוף וגני התערוכה לא יזכו לחיבור יעיל ביניהם. כמו כן הקו מסוגל לפנות לדרך בן גוריון בעבר הירקון (ההמלצה שלי: סיבוב דרך בני ברק וששת הימים) כדי ליצור ציר אורך בעבר האיילון שחסר מאד בתוכניות הרשמיות. כמו הקו ההיקפי הצהוב לא מדובר בקו שאמורים לנסוע בו ברציפות אלא בקו לקטעי נסיעה ובסיס להחלפות.
 
שלוחות לקווי רק"ל קיימים:
 
6- הקו הירוק בהיר. המצאה משותפת של הפורום ומי שהציע אותו לראשונה יכול לקבל את כל הקרדיט. ההצעה היא שמשום ששלוחת קריית אריה תהיה בתדירות נמוכה ושלוחות עבר הירקון של הקו הירוק תהיינה בחצי תדירות אפשר להעביר קו אחד בין שתי שלוחות הקו הירוק ולקו האדום. בדיאגרמה שלי הקו עובר דרך חיבור חדש ברוקח כדי שלא לעשות את כל סיבוב האוניברסטיה בין הרצליה וצפון תל אביב לעתידים ופתח תקווה אך יתכן שאפשר לעשות את הסיבוב גם בצד הצפוני של הלולאה.
 
6א- הארכת שלוחת קריית אריה של הקו האדום והקו הירוק בהיר מזרחה לסגולה כחלק מסעיף 6.
 
6ב- פנייה מזרחה של הקו הירוק מהקטע המרכזי לרוקח לכיוון עתידים והשלמת לולאת הקו הירוק כחלק מסעיף 6.
 
7- הארכת הקו הסגול צפון-מזרחה לעתידים דרך אבא הלל ותחנת בני ברק. זהו חיבור גם בין מרכז ת"א לאזור זה וגם חיבור בין ציר האורך של הקו הכחול בהיר המוצע לעתידים. אני מציע שהקו יעבור דרך אזור בורסאת היהלומים בגשר מעל לאיילון.
 
8- שלוחת אקספרס של הקו הסגול, ענף יהוד, דרך כביש 461 המערבי ופארק אריאל שרון. הקו הסגול ארוך מדי לשמש חיבור בין יהוד למרכז תל אביב ואי אפשר לעמיס שירות אקספרס על קו דו מסילתי.
 
9- הארכת הקו הסגול ענף יהוד עד לתחנת הרכבת תעופה (איירפורט סיטי) שאני ממליץ שתהיה הטרמינל של קו המטרו מזרח-מערב. חיבור כזה יתן גישה לנתב"ג מבקעת אונו ללא המשך הקו הסגול עד נתב"ג.
 
10- המשך הקו החום עד לנתב"ג, טרמינלים 3 ו 1. בגלל טבעה של נסיעת הטסים לנמל התעופה עם מטען וכו' אינני ממליץ לסיים את הנסיעה בטרמינל 3 ולהחליף למטרו אלא להמשיך עד טרמינל 1. החיבור הזה יכול להיות שימושי גם לבאים מתחנת רכבת ישראל בטרמינל 3 לטרמינל 1.
 
המלצה לגבי תשתית:
 
11- באזורים מסויימים כמו אזורי תעשייה ומשרדים וכן בשדות פתוחים אני ממליץ על בניית ויאדוקטים לקווי הרק"ל במקום הסתמכות על מינהור כשתנאי הרחוב או הקרקע אינם מאפשרים רק"ל במפלס הרחוב או הצומת. זהו אמצעי נפוץ במערכות מטרו (פריס וברלין מלאות בקווי מטרו עילי, ה DLR עושה שימוש בויאדוקטים רבים) ומתאים לאזורים בהם אין את הבעיה של הצצה לחלונות הדירות.