הדיאגרמה שלי לפי תוכנית נת"ע+מטרו הרשמית יוני 2018

Ccyclist

Well-known member
הדיאגרמה שלי לפי תוכנית נת"ע+מטרו הרשמית יוני 2018

האם יש עמדות שאפשר להחליף בהן רב-קו ולהעביר את היתרות במקום?
אתמול עברתי במקרה בהדר, גיליתי שבקצה חסן שוקרי, במסופון האוטובוסים הקטנטן (יותר תחנת קצה מגודלת), יש עמדת רב-קו קטנטנה. שאלתי אם אפשר להחליף בה כרטיס (הכרטיס הנוכחי שלי כבר בן 9 ולפעמים קצת מקרטע, אז יאללה) ונאמר לי שכן, אבל אם אני רוצה להעביר את היתרות (נו, אלא מה?) אני צריכה לחזור בעוד ארבעה ימים
.

אני לא עוברת שם בד"כ, ולהגיע במיוחד בעוד ארבעה ימים זה טרטור... ובכלל לא ברור לי, אם כל הנסיעות נרשמות מיד (הרי המכשיר של הפקח יכול לבדוק) ואפילו היישומונים בסלולרי יודעים לקרוא את תוכן הכרטיס העדכני שלי, בדיוק מה הטענתי ומתי הוא עבר וכמה יתרות נשארו וכו' (גם דקה אחרי שזה קרה), מה הביג דיל? אנחנו לא ב-2018?

ונניח שהם חוששים שמשהו לא נרשם אצלם במערכת, הם לא יכולים להצליב את המידע במערכת עם המידע בכרטיס ולראות שהוא זהה? (הרי בכרטיס הכול עדכני). ונגיד שהם חוששים שאולי בכ"ז המערכת לא מעודכנת ועשיתי איזו נסיעה שלא ירדה, אם בלאו הכי לא נסעתי בתח"ץ כבר שלושה ימים, ואפשר לבדוק זאת בקלות בכרטיס, כאמור (וגם לפני שלושה ימים השתמשתי בחופשי יומי, שכמובן עבר זמנו ובטל קורבנו, ואין יתרה להעביר ממנו), למה אני צריכה לחזור בעוד ארבה ימים?


כשאגד החזירו לי זיכוי נאלצתי להגיע לקופה (פעם אחת לא מצאתי זמן ואיבדתי אותו, פעמים אחרות יצא במקרה). חייבת לציין לטובה את רכבת ישראל – כשקיבלתי כרטיס פיצוי הם פשוט הזינו אותו למספר הרב-קו שלי, וכשהעברתי אותו במכשיר ברכבת הוא נטען אוטומטית. כי כבר פאקינג 2018!
הדיאגרמה שלי לפי תוכנית נת"ע+מטרו הרשמית יוני 2018
יתכנו הבדלים מסויימים, אך הצלחתי להתאים את הדיאגרמה שיצרתי בינואר השנה לשינויים התורנים בתוכנית הרשמית.

להגדלה לחצו בלחצן ימין / נגיעה ארוכה ובחרו בטאב חדש. שימו לב שקווי הרק"ל מיוצגים בקו חלול נוסח ה DLR בלונדון או ה Metro Ligro במדריד.

כל הקווים בדיאגרמה הזו הם הקווים הרשמיים בתוכניות נת"ע ור"י. תחנות הרק"ל בשלושת הקווים העיקריים הם השמות הרשמיים. תחנות ר"י העתידיות הן רובן רשמיות. תחנות המטרו והקו החום הן ניחושים לפי התוואי בלבד ויש לקחת אותן בערבון מגגבל כאפשרויות בלבד.

שימו לב לשם הקובץ: As Official "כרשמי" ולא "רשמי".

 

Ccyclist

Well-known member
הדיאגרמה שלי עם ההמלצות שלי לשיפור הרשת

הדיאגרמה שלי לפי תוכנית נת"ע+מטרו הרשמית יוני 2018
יתכנו הבדלים מסויימים, אך הצלחתי להתאים את הדיאגרמה שיצרתי בינואר השנה לשינויים התורנים בתוכנית הרשמית.

להגדלה לחצו בלחצן ימין / נגיעה ארוכה ובחרו בטאב חדש. שימו לב שקווי הרק"ל מיוצגים בקו חלול נוסח ה DLR בלונדון או ה Metro Ligro במדריד.

כל הקווים בדיאגרמה הזו הם הקווים הרשמיים בתוכניות נת"ע ור"י. תחנות הרק"ל בשלושת הקווים העיקריים הם השמות הרשמיים. תחנות ר"י העתידיות הן רובן רשמיות. תחנות המטרו והקו החום הן ניחושים לפי התוואי בלבד ויש לקחת אותן בערבון מגגבל כאפשרויות בלבד.

שימו לב לשם הקובץ: As Official "כרשמי" ולא "רשמי".
הדיאגרמה שלי עם ההמלצות שלי לשיפור הרשת
ע"י הסבת הקו ההיקפי ממטרו לרק"ל אפשר לחסוך מספיק כסף למספר קווי רק"ל נוספים ומערכת מלאה יותר.
&nbsp
ההמלצות הגדולות הן:
&nbsp
חיבור המטרו לנתב"ג שממילא אמור לעבור בחולון יעבור מהמטרו ההיקפי לקו מזרח-מערב שאמור להסתיים בחולון-וולפסון.
&nbsp
ענף עיר למטרו צפון דרום ואי אפשר לשכנע אותי שלכיכר המדינה וכיכר דיזינגוף לא מגיע חיבור מסילתי שיחזק את דרום העיר.
&nbsp
קו רק"ל נוסף - הקו הכחול הבהיר לאורך הטיילת והירקון עד בני ברק שם יוכל לתפקד כקו אורך בעבר הירקון.
&nbsp
החזרת הקו הורוד (כקרקעי או תת קרקעי) כחיבור בפער הצר שבין ענפי המטרו ברעננה ומספר הארכות ושלוחות שיפורטו בפוסט הבא.

 

amit1270

New member
יפה מאוד. באמת מרשים. רק הערה קטנה...

הדיאגרמה שלי עם ההמלצות שלי לשיפור הרשת
ע"י הסבת הקו ההיקפי ממטרו לרק"ל אפשר לחסוך מספיק כסף למספר קווי רק"ל נוספים ומערכת מלאה יותר.
&nbsp
ההמלצות הגדולות הן:
&nbsp
חיבור המטרו לנתב"ג שממילא אמור לעבור בחולון יעבור מהמטרו ההיקפי לקו מזרח-מערב שאמור להסתיים בחולון-וולפסון.
&nbsp
ענף עיר למטרו צפון דרום ואי אפשר לשכנע אותי שלכיכר המדינה וכיכר דיזינגוף לא מגיע חיבור מסילתי שיחזק את דרום העיר.
&nbsp
קו רק"ל נוסף - הקו הכחול הבהיר לאורך הטיילת והירקון עד בני ברק שם יוכל לתפקד כקו אורך בעבר הירקון.
&nbsp
החזרת הקו הורוד (כקרקעי או תת קרקעי) כחיבור בפער הצר שבין ענפי המטרו ברעננה ומספר הארכות ושלוחות שיפורטו בפוסט הבא.
יפה מאוד. באמת מרשים. רק הערה קטנה...
אם כבר הקו ההיקפי הפך לרק"ל (בצדק לדעתי), למה השלוחה הצפון-מערבית של הקו הירוק מסתיימת בתחנת אבא אבן? אין שם מרכז תחבורה שמצדיק את זה. הרבה יותר חכם למשוך אותה עד תחנת הרכבת הרצליה.
 

amit1270

New member
אותו כנ"ל לגבי הקצה הדרומי של הקו האדום

יפה מאוד. באמת מרשים. רק הערה קטנה...
אם כבר הקו ההיקפי הפך לרק"ל (בצדק לדעתי), למה השלוחה הצפון-מערבית של הקו הירוק מסתיימת בתחנת אבא אבן? אין שם מרכז תחבורה שמצדיק את זה. הרבה יותר חכם למשוך אותה עד תחנת הרכבת הרצליה.
אותו כנ"ל לגבי הקצה הדרומי של הקו האדום
שצריך להסתיים בתחנת משה דיין יחד עם הקו החום.
 

alantan

New member
ממש יפה! כל הכבוד על השימוש הקפדני בגריד ועל הביצוע המהוקצע

הדיאגרמה שלי עם ההמלצות שלי לשיפור הרשת
ע"י הסבת הקו ההיקפי ממטרו לרק"ל אפשר לחסוך מספיק כסף למספר קווי רק"ל נוספים ומערכת מלאה יותר.
&nbsp
ההמלצות הגדולות הן:
&nbsp
חיבור המטרו לנתב"ג שממילא אמור לעבור בחולון יעבור מהמטרו ההיקפי לקו מזרח-מערב שאמור להסתיים בחולון-וולפסון.
&nbsp
ענף עיר למטרו צפון דרום ואי אפשר לשכנע אותי שלכיכר המדינה וכיכר דיזינגוף לא מגיע חיבור מסילתי שיחזק את דרום העיר.
&nbsp
קו רק"ל נוסף - הקו הכחול הבהיר לאורך הטיילת והירקון עד בני ברק שם יוכל לתפקד כקו אורך בעבר הירקון.
&nbsp
החזרת הקו הורוד (כקרקעי או תת קרקעי) כחיבור בפער הצר שבין ענפי המטרו ברעננה ומספר הארכות ושלוחות שיפורטו בפוסט הבא.
ממש יפה! כל הכבוד על השימוש הקפדני בגריד ועל הביצוע המהוקצע
ראוי לשלוח לבלוג transit maps.
&nbsp
אני מסכים עם רוב ההצעות שלך, שהגיוניות מאוד.
&nbsp
לגבי נתב"ג, אני חושב שדווקא הקו הסגול (אקספרס) הוא הקו שהכי מתאים למשוך לשם, אפילו אם זה אחרי סיבוב ביהוד ותחנת תעופה. לתייר שמגיע עם מזוודה, הרבה יותר נוח לרדת מרכבת קלה ברחוב בן יהודה ליד המלון שלו מאשר לעלות מהמטרו ולהחליף לרק"ל (גם אם יש מעלית עד לרחוב).
&nbsp
אני ספקני לגבי קו התכלת ונפח הנוסעים לאורכו, במיוחד בחלקו התל אביבי.
&nbsp
לגבי המטרו צפון-דרום, איני רואה איך אתה מכפיל את התדירות בשלוחות כי החלק המרכזי אינו כפול לכל אורכו. כדי לעשות זאת, צריך קטע כפול מהכפר הירוק ועד לשער חולון. במצב כזה, רצוי גם להפריד את הקו לשני קווים נפרדים לחלוטין ולהימנע מהבעיות התפעוליות שיש היום ב־Northern line.
&nbsp
הרגת אותי עם חלק מהשמות הבריטיים - King George V ו־Manchester Square היו השיא...
 

Ccyclist

Well-known member
תודה. הגריד הוא המפתח שמאפשר את הכל.

ממש יפה! כל הכבוד על השימוש הקפדני בגריד ועל הביצוע המהוקצע
ראוי לשלוח לבלוג transit maps.
&nbsp
אני מסכים עם רוב ההצעות שלך, שהגיוניות מאוד.
&nbsp
לגבי נתב"ג, אני חושב שדווקא הקו הסגול (אקספרס) הוא הקו שהכי מתאים למשוך לשם, אפילו אם זה אחרי סיבוב ביהוד ותחנת תעופה. לתייר שמגיע עם מזוודה, הרבה יותר נוח לרדת מרכבת קלה ברחוב בן יהודה ליד המלון שלו מאשר לעלות מהמטרו ולהחליף לרק"ל (גם אם יש מעלית עד לרחוב).
&nbsp
אני ספקני לגבי קו התכלת ונפח הנוסעים לאורכו, במיוחד בחלקו התל אביבי.
&nbsp
לגבי המטרו צפון-דרום, איני רואה איך אתה מכפיל את התדירות בשלוחות כי החלק המרכזי אינו כפול לכל אורכו. כדי לעשות זאת, צריך קטע כפול מהכפר הירוק ועד לשער חולון. במצב כזה, רצוי גם להפריד את הקו לשני קווים נפרדים לחלוטין ולהימנע מהבעיות התפעוליות שיש היום ב־Northern line.
&nbsp
הרגת אותי עם חלק מהשמות הבריטיים - King George V ו־Manchester Square היו השיא...
תודה. הגריד הוא המפתח שמאפשר את הכל.
העבודה מול הגריד הוכיחה לי שסוף מעשה במחשבה תחילה. אם הגריד נכון הכל נופל למקומו הנכון אם כי יתכן שאם ארצה ליצור מפה נוספת מאפס אוסיף כמה טורים ושורות גריד למקומות עמוסים. אם תבקש אשלך לך דיאגרמה או שתיים עם הגריד בפרטי.
&nbsp
לגבי הקווים:
&nbsp
מטרו צפון דרום: אני מעדיף את התוכניות הקודמות, אך לדעתי מטרו מודרני יכול לפעול גם עם הקטעים המשולבים. אם מגיעים לתדירות נוסח קו הויקטוריה של 90 שניות בקטעים המשותפים אז השלוחות תקבלנה רכבת כל 3 דקות ושיכול מלא בין השלוחות הפרבריות לשלוחות המרכז יביא לרכבת כל 6 דקות מכל שלוחה פרברית לכל שלוחה מרכזית (רעננה דרך דיזינגוף לרחובות למשל). בתדירות של כל 2 דקות המשוואה היא 4 דק' בשלוחות (כולל שלוחות מרכז העיר) ו8 דק' מכל שלוחה פרברית לכל שלוחה מרכזית וזה אכן בעייתי.
&nbsp
הקו הסגול ונספחיו: אפשר להפוך אותו למפלצת ע"י שימוש כלשהו בשלוחת הדיור בקטע שבין מוגרבי להרברט סמואל. אני בעד קווי רוחב ברורים ולכן הייתי מציע שהתפצלות בדרך יפו לתחנת יפו ההיסטורית (במקביל לקו האדום) ועלייה דרך הרברט סמואל לשלוחת הדיור באלנבי וממנה או חיבור והמשך הקו לנמל תל אביב צפונית לתוואי הרשמי בארלוזרוב תאפשר סיפוח של מרבית "קו התכלת" (למעט נמל יפו) לקו סגול בהיר / בורדו / אקספרס שמוצאו מנתב"ג. קו כזה יכול לתת שירות ישיר אך איטי מנתב"ג לרוב רצועת המלונות וכן לתפקד כקו הרוחב החסר בין ההגנה לים ( לשלום ולארלוזרוב יש קווי רוחב רשמיים).
&nbsp
שמות:
&nbsp
רחוב המלך ג'ורג' החמישי הוא שמו הנכון של הרחוב. מפאת חוסר מקום השתמשתי ב V.
&nbsp
כיכר מנצ'סטר הינה כיכר במיקום ספציפי ברחוב הרצל של רחובות. היא במיקום שהייתי ממקם בו תחנה והיא שם ייחודי שאינו חוזר על עצמו ב"בינגו השמות" הישראלי.
&nbsp
ככלל הייתי מעדיף לתת לתחנות שמות שכונה או שמות של רחובות ייחודיים לאזור (יוספטל בחולון, אחוזה ברעננה למשל). ברמת העיר זה הסדר שבכל עיר עברית יש רחובות / שדרות / כיכרות הרצל, בן גוריון, העצמאות, בגין, רבין, דיין וכו' אבל ברמת המטרופולין זה בלתי אפשרי, המקבילה העברית של High Street שתמיד מצמידים לו גם את שם האזור. גם הכפולות הניו-יורקיות האלו "בגין רבין" לא אומרות כלום בהקשר מטרופוליטני כי הן יכולות לקרות בכל עיר במטרופולין, והן מתאימות יותר לתחנות אוטובוס כשיש לנוסע מושג באיזו עיר הוא נמצא ופחות למערכת הראשית. כמו כן נמנעתי משמות עממיים על בסיס גופים מסחריים, קניונים וכדומה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

alantan

New member
הערות

תודה. הגריד הוא המפתח שמאפשר את הכל.
העבודה מול הגריד הוכיחה לי שסוף מעשה במחשבה תחילה. אם הגריד נכון הכל נופל למקומו הנכון אם כי יתכן שאם ארצה ליצור מפה נוספת מאפס אוסיף כמה טורים ושורות גריד למקומות עמוסים. אם תבקש אשלך לך דיאגרמה או שתיים עם הגריד בפרטי.
&nbsp
לגבי הקווים:
&nbsp
מטרו צפון דרום: אני מעדיף את התוכניות הקודמות, אך לדעתי מטרו מודרני יכול לפעול גם עם הקטעים המשולבים. אם מגיעים לתדירות נוסח קו הויקטוריה של 90 שניות בקטעים המשותפים אז השלוחות תקבלנה רכבת כל 3 דקות ושיכול מלא בין השלוחות הפרבריות לשלוחות המרכז יביא לרכבת כל 6 דקות מכל שלוחה פרברית לכל שלוחה מרכזית (רעננה דרך דיזינגוף לרחובות למשל). בתדירות של כל 2 דקות המשוואה היא 4 דק' בשלוחות (כולל שלוחות מרכז העיר) ו8 דק' מכל שלוחה פרברית לכל שלוחה מרכזית וזה אכן בעייתי.
&nbsp
הקו הסגול ונספחיו: אפשר להפוך אותו למפלצת ע"י שימוש כלשהו בשלוחת הדיור בקטע שבין מוגרבי להרברט סמואל. אני בעד קווי רוחב ברורים ולכן הייתי מציע שהתפצלות בדרך יפו לתחנת יפו ההיסטורית (במקביל לקו האדום) ועלייה דרך הרברט סמואל לשלוחת הדיור באלנבי וממנה או חיבור והמשך הקו לנמל תל אביב צפונית לתוואי הרשמי בארלוזרוב תאפשר סיפוח של מרבית "קו התכלת" (למעט נמל יפו) לקו סגול בהיר / בורדו / אקספרס שמוצאו מנתב"ג. קו כזה יכול לתת שירות ישיר אך איטי מנתב"ג לרוב רצועת המלונות וכן לתפקד כקו הרוחב החסר בין ההגנה לים ( לשלום ולארלוזרוב יש קווי רוחב רשמיים).
&nbsp
שמות:
&nbsp
רחוב המלך ג'ורג' החמישי הוא שמו הנכון של הרחוב. מפאת חוסר מקום השתמשתי ב V.
&nbsp
כיכר מנצ'סטר הינה כיכר במיקום ספציפי ברחוב הרצל של רחובות. היא במיקום שהייתי ממקם בו תחנה והיא שם ייחודי שאינו חוזר על עצמו ב"בינגו השמות" הישראלי.
&nbsp
ככלל הייתי מעדיף לתת לתחנות שמות שכונה או שמות של רחובות ייחודיים לאזור (יוספטל בחולון, אחוזה ברעננה למשל). ברמת העיר זה הסדר שבכל עיר עברית יש רחובות / שדרות / כיכרות הרצל, בן גוריון, העצמאות, בגין, רבין, דיין וכו' אבל ברמת המטרופולין זה בלתי אפשרי, המקבילה העברית של High Street שתמיד מצמידים לו גם את שם האזור. גם הכפולות הניו-יורקיות האלו "בגין רבין" לא אומרות כלום בהקשר מטרופוליטני כי הן יכולות לקרות בכל עיר במטרופולין, והן מתאימות יותר לתחנות אוטובוס כשיש לנוסע מושג באיזו עיר הוא נמצא ופחות למערכת הראשית. כמו כן נמנעתי משמות עממיים על בסיס גופים מסחריים, קניונים וכדומה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
הערות
בעיות התפעול של הקו הצפוני הן בעיות שתווצרנה גם במצב המוצע - כן, אפשר בתאוריה לספק תדירות טובה בכל השלוחות ובכל הקומבינציות, אבל הבעיה היא תפעולית, לא שירותית. ברגע שיש איחור בשלוחה אחת, נוצרת תגובת שרשרת שגורמת לאיחורים ובעיות בכל הקו. לא בכדי רוצים כבר שנים להרחיב את Camden Town כדי לאפשר פיצול הקו הצפוני לשני קווים נפרדים.
&nbsp
פשוט נראה לי שאין יותר מדי דרישה לתחבורה בבן יהודה בין ארלוזורוב לנמל ובין ככר הכנסת ליפו.
&nbsp
אכן, שם הרחוב הוא המלך ג'ורג', לא קינג ג'ורג'. "המלך" הוא חלק משם הרחוב, הוא לא שם סתמי כמו "רחוב" או "כיכר" שעוד הגיוני לתרגם אותו. כתבתי בעבר לגבי הבעייתיות של תרגום לאנגלית של שמות. הדבר יוצר בלבול במיוחד כשתייר צריך להקשיב לכריזה שמבוצעת בעברית. במצב שאתה מתאר, הוא יחכה לשמוע תחנה בשם "קינג ג'ורג ד'ה פיף'" וכשהכריזה תודיע "המלך ג'ורג'" הוא לא יזהה את השם.
 

סנוי

New member
הייתי שמח ללמוד יותר על הגריד.. נשמע מעניין.


תודה. הגריד הוא המפתח שמאפשר את הכל.
העבודה מול הגריד הוכיחה לי שסוף מעשה במחשבה תחילה. אם הגריד נכון הכל נופל למקומו הנכון אם כי יתכן שאם ארצה ליצור מפה נוספת מאפס אוסיף כמה טורים ושורות גריד למקומות עמוסים. אם תבקש אשלך לך דיאגרמה או שתיים עם הגריד בפרטי.
&nbsp
לגבי הקווים:
&nbsp
מטרו צפון דרום: אני מעדיף את התוכניות הקודמות, אך לדעתי מטרו מודרני יכול לפעול גם עם הקטעים המשולבים. אם מגיעים לתדירות נוסח קו הויקטוריה של 90 שניות בקטעים המשותפים אז השלוחות תקבלנה רכבת כל 3 דקות ושיכול מלא בין השלוחות הפרבריות לשלוחות המרכז יביא לרכבת כל 6 דקות מכל שלוחה פרברית לכל שלוחה מרכזית (רעננה דרך דיזינגוף לרחובות למשל). בתדירות של כל 2 דקות המשוואה היא 4 דק' בשלוחות (כולל שלוחות מרכז העיר) ו8 דק' מכל שלוחה פרברית לכל שלוחה מרכזית וזה אכן בעייתי.
&nbsp
הקו הסגול ונספחיו: אפשר להפוך אותו למפלצת ע"י שימוש כלשהו בשלוחת הדיור בקטע שבין מוגרבי להרברט סמואל. אני בעד קווי רוחב ברורים ולכן הייתי מציע שהתפצלות בדרך יפו לתחנת יפו ההיסטורית (במקביל לקו האדום) ועלייה דרך הרברט סמואל לשלוחת הדיור באלנבי וממנה או חיבור והמשך הקו לנמל תל אביב צפונית לתוואי הרשמי בארלוזרוב תאפשר סיפוח של מרבית "קו התכלת" (למעט נמל יפו) לקו סגול בהיר / בורדו / אקספרס שמוצאו מנתב"ג. קו כזה יכול לתת שירות ישיר אך איטי מנתב"ג לרוב רצועת המלונות וכן לתפקד כקו הרוחב החסר בין ההגנה לים ( לשלום ולארלוזרוב יש קווי רוחב רשמיים).
&nbsp
שמות:
&nbsp
רחוב המלך ג'ורג' החמישי הוא שמו הנכון של הרחוב. מפאת חוסר מקום השתמשתי ב V.
&nbsp
כיכר מנצ'סטר הינה כיכר במיקום ספציפי ברחוב הרצל של רחובות. היא במיקום שהייתי ממקם בו תחנה והיא שם ייחודי שאינו חוזר על עצמו ב"בינגו השמות" הישראלי.
&nbsp
ככלל הייתי מעדיף לתת לתחנות שמות שכונה או שמות של רחובות ייחודיים לאזור (יוספטל בחולון, אחוזה ברעננה למשל). ברמת העיר זה הסדר שבכל עיר עברית יש רחובות / שדרות / כיכרות הרצל, בן גוריון, העצמאות, בגין, רבין, דיין וכו' אבל ברמת המטרופולין זה בלתי אפשרי, המקבילה העברית של High Street שתמיד מצמידים לו גם את שם האזור. גם הכפולות הניו-יורקיות האלו "בגין רבין" לא אומרות כלום בהקשר מטרופוליטני כי הן יכולות לקרות בכל עיר במטרופולין, והן מתאימות יותר לתחנות אוטובוס כשיש לנוסע מושג באיזו עיר הוא נמצא ופחות למערכת הראשית. כמו כן נמנעתי משמות עממיים על בסיס גופים מסחריים, קניונים וכדומה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
הייתי שמח ללמוד יותר על הגריד.. נשמע מעניין.
 

Bus Nerd

Active member
אני לא אוהב את ההצעה שלך לקו הירוק

הדיאגרמה שלי עם ההמלצות שלי לשיפור הרשת
ע"י הסבת הקו ההיקפי ממטרו לרק"ל אפשר לחסוך מספיק כסף למספר קווי רק"ל נוספים ומערכת מלאה יותר.
&nbsp
ההמלצות הגדולות הן:
&nbsp
חיבור המטרו לנתב"ג שממילא אמור לעבור בחולון יעבור מהמטרו ההיקפי לקו מזרח-מערב שאמור להסתיים בחולון-וולפסון.
&nbsp
ענף עיר למטרו צפון דרום ואי אפשר לשכנע אותי שלכיכר המדינה וכיכר דיזינגוף לא מגיע חיבור מסילתי שיחזק את דרום העיר.
&nbsp
קו רק"ל נוסף - הקו הכחול הבהיר לאורך הטיילת והירקון עד בני ברק שם יוכל לתפקד כקו אורך בעבר הירקון.
&nbsp
החזרת הקו הורוד (כקרקעי או תת קרקעי) כחיבור בפער הצר שבין ענפי המטרו ברעננה ומספר הארכות ושלוחות שיפורטו בפוסט הבא.
אני לא אוהב את ההצעה שלך לקו הירוק
ירוק בהיר הגיוני מאוד, אבל הפיצול של הירוק עצמו לשלוש (אחת ישרה לרמת החייל, אחת דרך האוניברסיטה, אחת להרצליה) בעייתי, כי הוא מקטין משמעותית את התדירות לאוניברסיטה שהיא אחד ממוקדי המשיכה העיקריים של הקו הירוק.

קווי האוטובוס שהקו הירוק אמור להחליף לשירות לאוניברסיטה הם היום עמוסים באופן קיצוני, ויש הצדקה לתדירות סבירה לאוניברסיטה. התדירות באוניברסיטה בתוכנית של נת"ע היא חצי מהתדירות של הירוק, בתוכנית שלך היא שליש, וזו תהיה תדירות משמעותית נמוכה מדי.
 

alantan

New member
מסכים - זה גם נראה די מיותר אם מיישמים את ההארכה של הקו

אני לא אוהב את ההצעה שלך לקו הירוק
ירוק בהיר הגיוני מאוד, אבל הפיצול של הירוק עצמו לשלוש (אחת ישרה לרמת החייל, אחת דרך האוניברסיטה, אחת להרצליה) בעייתי, כי הוא מקטין משמעותית את התדירות לאוניברסיטה שהיא אחד ממוקדי המשיכה העיקריים של הקו הירוק.

קווי האוטובוס שהקו הירוק אמור להחליף לשירות לאוניברסיטה הם היום עמוסים באופן קיצוני, ויש הצדקה לתדירות סבירה לאוניברסיטה. התדירות באוניברסיטה בתוכנית של נת"ע היא חצי מהתדירות של הירוק, בתוכנית שלך היא שליש, וזו תהיה תדירות משמעותית נמוכה מדי.
מסכים - זה גם נראה די מיותר אם מיישמים את ההארכה של הקו
הסגול לעתידים כפי שהוא מציע באותה מפה.
 

Ccyclist

Well-known member
אני חושב שניתן ליישם שם איזה 3 way trade לפי הצורך.

מסכים - זה גם נראה די מיותר אם מיישמים את ההארכה של הקו
הסגול לעתידים כפי שהוא מציע באותה מפה.
אני חושב שניתן ליישם שם איזה 3 way trade לפי הצורך.
למשל: בבוקר ענף הרצליה יקבל יותר רק"לות מהקו הירוק בהיר אך יחזיר אותן לירוק הראשי, ובתמורה הירוק הראשי יעביר חצי מהרק"לות ללולאת האוניברסיטה, רבע או פחות מכך לעתידים וכרבע להרצליה. בשעות הלימודים ובערב אין צורך נרחב בלולאת האוניברסיטה והתדירות שלה יכולה לרדת לרבע מול שלושה שמיניות בשני הענפים האחרים. כמו כן אינני פוסל את האפשרות שהירוק בהיר יעשה גם את צד האוניברסיטה בלולאה.
&nbsp
מטרו צפון דרום לאוניברסיטה מהאיילון הינו קו רשמי ולדעתי הוא יהיה אטרקטיבי יותר מהרק"ל. אם יבנו לקו "ענף עיר / דיזינגוף" האטרקטיביות שלו לסטודנטים תושבי מרכז העיר תהיה גבוהה יותר מהרק"ל. במערכת המלאה הרק"ל הירוק, במיוחד עם הסיבוב דרך אזור שדה דב, תהיה אמצעי משלים לאוניברסיטה ולא אמצעי ראשי.
 

Ccyclist

Well-known member
אופציה אחרת: רק"ל תיגבור תת קרקעי בקו הירוק לשלוחות הצפון.

אני חושב שניתן ליישם שם איזה 3 way trade לפי הצורך.
למשל: בבוקר ענף הרצליה יקבל יותר רק"לות מהקו הירוק בהיר אך יחזיר אותן לירוק הראשי, ובתמורה הירוק הראשי יעביר חצי מהרק"לות ללולאת האוניברסיטה, רבע או פחות מכך לעתידים וכרבע להרצליה. בשעות הלימודים ובערב אין צורך נרחב בלולאת האוניברסיטה והתדירות שלה יכולה לרדת לרבע מול שלושה שמיניות בשני הענפים האחרים. כמו כן אינני פוסל את האפשרות שהירוק בהיר יעשה גם את צד האוניברסיטה בלולאה.
&nbsp
מטרו צפון דרום לאוניברסיטה מהאיילון הינו קו רשמי ולדעתי הוא יהיה אטרקטיבי יותר מהרק"ל. אם יבנו לקו "ענף עיר / דיזינגוף" האטרקטיביות שלו לסטודנטים תושבי מרכז העיר תהיה גבוהה יותר מהרק"ל. במערכת המלאה הרק"ל הירוק, במיוחד עם הסיבוב דרך אזור שדה דב, תהיה אמצעי משלים לאוניברסיטה ולא אמצעי ראשי.
אופציה אחרת: רק"ל תיגבור תת קרקעי בקו הירוק לשלוחות הצפון.
שירות דומה מתוכנן לקו האדום. מסילת דיור בדרום הקטע התת קרקעי וכך התגירות הכוללת לא תהיה תלויה בשלוחות הדרומיות הקרקעיות בלבד.
&nbsp
כדי לצמצם את הגבלות הקיבולת בצד המערבי של לולאת הקו הירוק רק"לות התיגבור לעתידים יפנו מזרחה ברוקח עם חציית הירקון ורק"לות התיגבור לאוניברסיטה יפנו מזרחה ברוקח וצפונה בנמיר לקטע ייעודי בלבון. לרק"לות תיגבור כאלו צריך לאפשר חיוג באוניברסיטה או לפני החיבור לקטע הראשי.
&nbsp
בצורה כזו יהיו למעשה שלושה שלוחות דרומיות שיזינו את שלושת הש
 

bengb

Member
מה זה מסילת דיור?

אופציה אחרת: רק"ל תיגבור תת קרקעי בקו הירוק לשלוחות הצפון.
שירות דומה מתוכנן לקו האדום. מסילת דיור בדרום הקטע התת קרקעי וכך התגירות הכוללת לא תהיה תלויה בשלוחות הדרומיות הקרקעיות בלבד.
&nbsp
כדי לצמצם את הגבלות הקיבולת בצד המערבי של לולאת הקו הירוק רק"לות התיגבור לעתידים יפנו מזרחה ברוקח עם חציית הירקון ורק"לות התיגבור לאוניברסיטה יפנו מזרחה ברוקח וצפונה בנמיר לקטע ייעודי בלבון. לרק"לות תיגבור כאלו צריך לאפשר חיוג באוניברסיטה או לפני החיבור לקטע הראשי.
&nbsp
בצורה כזו יהיו למעשה שלושה שלוחות דרומיות שיזינו את שלושת הש
מה זה מסילת דיור?
 
מה זה שעות הלימודים?

אני חושב שניתן ליישם שם איזה 3 way trade לפי הצורך.
למשל: בבוקר ענף הרצליה יקבל יותר רק"לות מהקו הירוק בהיר אך יחזיר אותן לירוק הראשי, ובתמורה הירוק הראשי יעביר חצי מהרק"לות ללולאת האוניברסיטה, רבע או פחות מכך לעתידים וכרבע להרצליה. בשעות הלימודים ובערב אין צורך נרחב בלולאת האוניברסיטה והתדירות שלה יכולה לרדת לרבע מול שלושה שמיניות בשני הענפים האחרים. כמו כן אינני פוסל את האפשרות שהירוק בהיר יעשה גם את צד האוניברסיטה בלולאה.
&nbsp
מטרו צפון דרום לאוניברסיטה מהאיילון הינו קו רשמי ולדעתי הוא יהיה אטרקטיבי יותר מהרק"ל. אם יבנו לקו "ענף עיר / דיזינגוף" האטרקטיביות שלו לסטודנטים תושבי מרכז העיר תהיה גבוהה יותר מהרק"ל. במערכת המלאה הרק"ל הירוק, במיוחד עם הסיבוב דרך אזור שדה דב, תהיה אמצעי משלים לאוניברסיטה ולא אמצעי ראשי.
מה זה שעות הלימודים?
שעות הלימודים משתנות. הלימודים לא מתחילים לכולם בשעה X ומסתיימים בשעה Y. הצורך להגעה לאוניברסיטה וליציאה ממנה קיים בכל מה שאתה מכנה "שעות הלימודים" וגם בשעות שאין לימודים.
לימודים זה לא 8-17. זה יכול להיות לסטודנט אחד ביום מסויים 8-14 ולסטודנט אחר באותו יום 12-20. וזה יכול להיות גם 8-10 או 12-14.
 

Ccyclist

Well-known member
בוא נגיד ש 10 בבוקר עד 3 ואחרי 6 בערב לא יהיו שיא העומס.

מה זה שעות הלימודים?
שעות הלימודים משתנות. הלימודים לא מתחילים לכולם בשעה X ומסתיימים בשעה Y. הצורך להגעה לאוניברסיטה וליציאה ממנה קיים בכל מה שאתה מכנה "שעות הלימודים" וגם בשעות שאין לימודים.
לימודים זה לא 8-17. זה יכול להיות לסטודנט אחד ביום מסויים 8-14 ולסטודנט אחר באותו יום 12-20. וזה יכול להיות גם 8-10 או 12-14.
בוא נגיד ש 10 בבוקר עד 3 ואחרי 6 בערב לא יהיו שיא העומס.
אני מדבר על הורדת תדירויות לרבע מהיחידות בקו, לא על סגירה או הפעלה כקו יוממים.
&nbsp
אם בקו הקרקעי יש 15-20 רק"לות בשעה אז אני מדבר על הורדת התדירות בקו הירוק בענף סיבוב האוניברסיטה - עתידים ל 5 או 4 רק"לות בשעה (אחת כל 12-15 דקות) בשעות שאינן שיא תנועת הסטודנטים לאוניברסיטה וממנה. ענפי הרצליה ועתידים - רוקח יקבלו 7 ו 8 או 5 ו 6 רק"לות בשעה שמוצאן מהשלוחות הדרומיות ( כל 8.5 ו 7.5 דק' או 12 ו 10 דק' )
&nbsp
הקו הירוק בהיר (אם יעבור בסיבוב, מה שבעצם יותר הגיוני בגלל ניצול התדירות הנמוכה יותר בשלוחות) יריץ כ 7-10 רק"לות בשעה שייצרו תדירות כוללת של 15 - 11 רק"לות בשעה בקטע זה, אחת כל 4 - 5.5 דקות כשאפשר להחליף לקו הירוק העיקרי בתחנות ההשקה שלו בשני הענפים.
&nbsp
כמו כן הפתרון של רק"לות נוספות שמסתיימות במנהרה כמו שמתוכנן בקו האדום יכול לתת אופציה לתגבר נוסף בשלוחות ללא תלות בקיבולת הקטע הקרקעי בשלוחות הדרום ומרוקח לפיצול.
&nbsp
במערכות מטרו ורק"ל אפשר להוריד תדירויות בצורה שאינה מורגשת ב 100% ולכסות דרישה בחלקים אחרים ברשת. כך למשל אפשר להפעיל למשל לו"ז יום א' שאף נוסע לא מרגיש בהבדל משמעותי בינו ליום חול.
&nbsp
&nbsp
 
על סמך מה אתה סבור שהביקוש לעתידים או מעתידים בשעות שאינן

בוא נגיד ש 10 בבוקר עד 3 ואחרי 6 בערב לא יהיו שיא העומס.
אני מדבר על הורדת תדירויות לרבע מהיחידות בקו, לא על סגירה או הפעלה כקו יוממים.
&nbsp
אם בקו הקרקעי יש 15-20 רק"לות בשעה אז אני מדבר על הורדת התדירות בקו הירוק בענף סיבוב האוניברסיטה - עתידים ל 5 או 4 רק"לות בשעה (אחת כל 12-15 דקות) בשעות שאינן שיא תנועת הסטודנטים לאוניברסיטה וממנה. ענפי הרצליה ועתידים - רוקח יקבלו 7 ו 8 או 5 ו 6 רק"לות בשעה שמוצאן מהשלוחות הדרומיות ( כל 8.5 ו 7.5 דק' או 12 ו 10 דק' )
&nbsp
הקו הירוק בהיר (אם יעבור בסיבוב, מה שבעצם יותר הגיוני בגלל ניצול התדירות הנמוכה יותר בשלוחות) יריץ כ 7-10 רק"לות בשעה שייצרו תדירות כוללת של 15 - 11 רק"לות בשעה בקטע זה, אחת כל 4 - 5.5 דקות כשאפשר להחליף לקו הירוק העיקרי בתחנות ההשקה שלו בשני הענפים.
&nbsp
כמו כן הפתרון של רק"לות נוספות שמסתיימות במנהרה כמו שמתוכנן בקו האדום יכול לתת אופציה לתגבר נוסף בשלוחות ללא תלות בקיבולת הקטע הקרקעי בשלוחות הדרום ומרוקח לפיצול.
&nbsp
במערכות מטרו ורק"ל אפשר להוריד תדירויות בצורה שאינה מורגשת ב 100% ולכסות דרישה בחלקים אחרים ברשת. כך למשל אפשר להפעיל למשל לו"ז יום א' שאף נוסע לא מרגיש בהבדל משמעותי בינו ליום חול.
&nbsp
&nbsp
על סמך מה אתה סבור שהביקוש לעתידים או מעתידים בשעות שאינן
שעות העומס גבוה יותר מאשר הביקוש לאוניברסיטה או ממנה?
מספיק שתסתכל על תדירות האוטובוסים שעוברים ליד האוניברסיטה בשעות הללו לעומת תדירות האוטובוסים שנוסעים ברוקח ולעתידים בשעות הללו כדי להפריך את ההנחה הזו שלך.
הקו דרך האוניברסיטה צריך להיות העיקרי, לא הקו דרך רוקח.
ה"קו" דרך רוקח זה זה למעשה הקו המשני.
 

עופר פ7

New member
כל הכבוד ושאלה לגבי הקו השחור

הדיאגרמה שלי עם ההמלצות שלי לשיפור הרשת
ע"י הסבת הקו ההיקפי ממטרו לרק"ל אפשר לחסוך מספיק כסף למספר קווי רק"ל נוספים ומערכת מלאה יותר.
&nbsp
ההמלצות הגדולות הן:
&nbsp
חיבור המטרו לנתב"ג שממילא אמור לעבור בחולון יעבור מהמטרו ההיקפי לקו מזרח-מערב שאמור להסתיים בחולון-וולפסון.
&nbsp
ענף עיר למטרו צפון דרום ואי אפשר לשכנע אותי שלכיכר המדינה וכיכר דיזינגוף לא מגיע חיבור מסילתי שיחזק את דרום העיר.
&nbsp
קו רק"ל נוסף - הקו הכחול הבהיר לאורך הטיילת והירקון עד בני ברק שם יוכל לתפקד כקו אורך בעבר הירקון.
&nbsp
החזרת הקו הורוד (כקרקעי או תת קרקעי) כחיבור בפער הצר שבין ענפי המטרו ברעננה ומספר הארכות ושלוחות שיפורטו בפוסט הבא.
כל הכבוד ושאלה לגבי הקו השחור
אני רואה שהמטרו השחור עובר באחד הענפים המרכזיים שלו באיילון במקביל לתחנות סבידור, השלום וההגנה. האם הוא בעצם המסילות החמישית והשישית של הרכבת או שזה בנוסף?
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי זה בנוסף ושתי התוכניות מאד מוזרות בעיניי.

כל הכבוד ושאלה לגבי הקו השחור
אני רואה שהמטרו השחור עובר באחד הענפים המרכזיים שלו באיילון במקביל לתחנות סבידור, השלום וההגנה. האם הוא בעצם המסילות החמישית והשישית של הרכבת או שזה בנוסף?
לדעתי זה בנוסף ושתי התוכניות מאד מוזרות בעיניי.
לדעתי עדיף שהמנהרות התת קרקעיות של ר"י תשמשנה לקווים פרבריים (לולאת השרון, לולאת רשל"צ העתידית, ואולי גם קו פרברי כלשהו לבינימינה וקו דרך השרון למסילה המזרחית מצפון לעיר ומדרום שני קווי אשקלון) כסוג של מטרו רכבתי כנהוג בערים רבות (לונדון, פריס, מדריד, מילאנו, ברצלונה).
&nbsp
הבחירה לייעד אותן לרכבת "מהירה" כאשר זו תצטרך ממילא לעצור בתל אביב לא ברורה לי. ממילא התאוצה והמהירות הגבוהה יתחילו מעבר לתחום מנהרות האיילון.
&nbsp
באשר לרעיון להקים קו מטרו דווקא מתחת לאיילון לכשיגיע לתדירות של עד 40-48 רכבות לכיוון לשעה אחרי הריבוע והחישמול - אני ממש לא מבין מה הצורך בכפילות הזו. אני מסכים להשקה או חיתוך בין המטרו לר"י כי שתי המערכות יזינו האחת את השניה.
 

Ccyclist

Well-known member
דיאגרמת "מצא את ההבדלים" בין ההמלצות שלי לתוכנית הרשמית

הדיאגרמה שלי לפי תוכנית נת"ע+מטרו הרשמית יוני 2018
יתכנו הבדלים מסויימים, אך הצלחתי להתאים את הדיאגרמה שיצרתי בינואר השנה לשינויים התורנים בתוכנית הרשמית.

להגדלה לחצו בלחצן ימין / נגיעה ארוכה ובחרו בטאב חדש. שימו לב שקווי הרק"ל מיוצגים בקו חלול נוסח ה DLR בלונדון או ה Metro Ligro במדריד.

כל הקווים בדיאגרמה הזו הם הקווים הרשמיים בתוכניות נת"ע ור"י. תחנות הרק"ל בשלושת הקווים העיקריים הם השמות הרשמיים. תחנות ר"י העתידיות הן רובן רשמיות. תחנות המטרו והקו החום הן ניחושים לפי התוואי בלבד ויש לקחת אותן בערבון מגגבל כאפשרויות בלבד.

שימו לב לשם הקובץ: As Official "כרשמי" ולא "רשמי".
דיאגרמת "מצא את ההבדלים" בין ההמלצות שלי לתוכנית הרשמית
כל ההבדלים מודגשים בצהוב בהיר, וליד כל שינוי יש כיתוב תמציתי באנגלית המסביר את ההבדל.
&nbsp
בגלל אורך רשימת ההבדלים לא אכלול אותה בפוסט הזה אלא בפוסט נפרד.
&nbsp
אתן קרדיט אחד לפורום על "הקו הירוק בהיר" שהומצא בדיון כאן ונכלל אצלי כולל הארכת שלוחת קריית אריה עד סגולה.

 
למעלה