הדברה בבית ותינוק זוחל

גילילי2

New member
הדברה בבית ותינוק זוחל

הי בנות, חייבת לעשות הדברה בבית (יש לנו בשבוע האחרון פלישה של ג'וקונים קטנים ומגעילים), בררתי מול מספר חברות ונאמר לי שבמקרה ויש תינוק זוחל בבית אסור לו להיות בבית מינימום 24 שעות ומכוון שרצוי לא לשטוף את הריצפה 3 - 4 ימים אח"כ אז יש בעיה לתת לו לזחול על הריצפה בימים אלו. הבנתי שיש היום חומרים שלא צריך להמתין כ"כ הרבה זמן אבל החברות שדברתי איתן טוענות שאומנם החומר היום הוא ללא ריח לוואי אבל זה עדיין אותו החומר. מי יכולה להגיד לי איך בכל זאת מדבירים בית שיש בו תינוק זוחל ואין אפשרות לצאת מהבית ל - 4 ימים????
 

אוצה

New member
אסור, אסור אסור!!!

גם החומרים ששמים ללא ריח הם עדיין רעל! גז עצבים! ועל מנת שהחומר יעבוד כדאי באמת לא לשטוף כמה ימים את הבית ועם תינוק זוחל זה פשוט סכנה. גם אני בררתי לפני כמה חודשים לגבי ריסוס. חלק מהמרססים חסרי האחריות אמרו לי שאין בעיה וכו'. העיקר שאזמין אותם. שני מדבירים אחראים הסבירו לי באריכות שכדאי בכלל להשאיר אצת החומר כשבוע בבית ובטח לא לשטוף. אחד אמר לי לא להיות עם תמיר בכלל באזור. אם זה באמת מכה פשוט תאלצו ללכת להורים/ משפחה/ חברים/ חופש. אין ברירה. בכלל לא הייתי לוקחת סיכון. אם את עדיין מתלבטת תשאלי את המדביר באיזה חומר הוא משתמש, ומה הריכוז ותתקשרי למחלקה הטרטולוגית ברמב"ם. שם יגידו לך מה ההשפעות/ תופעות הלוואי והסכנות בלי אינטרסים כלכליים.... אצלי הייתי מכת פרעושים ועדיין לא ריססתי. בסופשבוע הזה מאחר ולא נהיה בבית כולל יום כיפור אני מזמינה מרסס אבל תמיר כבר הולך ועדיין אני לא אכניס אותו עד שלא אנקה את הבית ביסודיות מרשימה.... עכשיו, פרקטית- האם הג'וקונים שלך הם תיקנים או ג'וקים חומים עם גב עגול (אלו שאוכלים דגנים וקמח בקיץ...). אם מזה הצרה שלך את יוכלה נקודתית לחסל את המקורות שלהם (להעיף מהמזווה את כל שקיות הפסטה, חיטה, דגנים וכו') ולשים מה שלא נגוע במקרר. לרסס שם בחומר נגד חרקים (כשהבייבי לא בבית!) ולאווררר ולשטוף היטב. אם זה ג'וקים- אכן צריך מדביר. סליחה על ההרצאה אבל לדעתי זה בנפשנו לא לחשוף את העוללים לחומרי הדברה.
 

גילילי2

New member
הי אוצה,

המון תודה על המידע. אכן מה שכתבת בנוגע לחומר ההדברה הוסבר לי ע"י המדביר ואני יודעת שזו בעיה. לגבי הג'וקונים, אין לי מושג האם אלו תיקנים או ג'וקים חומים - הם קטנים (בגודל חצי ס"מ בערך) וחומים כהים - בדקתי כבר בארונות המזווה ודווקא האוכל לא נגוע בכלל (איכס!!!!!!!!!!!! אני שונאת אותם) לא מצאתי אפילו אחד בארונות העליונים, לדעתי הם יוצאים מסדק כלשהוא מאזור הארון של חומרי הניקוי ופח הזבל (אולי מהביוב) בארון התחתון - בכל מקרה, אני לא יכולה לחיות בבית ככה - ג'וקים זו החיה היחידה שאני ממש, אבל ממש נגעלת. טוב, אין ברירה ונאלץ לצאת מהבית.
 

ענוגה

New member
יש הדברה וטרינרית, בחומרים בטוחים

וידידותיים לאדם ובמיוחד לילדים וחיות תרימי טלפון ותבררי - עדיף בהרבה על הדברה רגילה עשיתי בעבר בהמלצת הווטרינרים שלי ד"ר דה לה רוקה - 1-800-300-935 בהצלחה
 
איפה הייתם אתמול כשביררתי../images/Emo10.gif

היום עשינו הדברה, רננה לא הייתה בבית כ5 שע' ורק אז הבאנו אותה וכמובן שהיא לא על הרצפה, האם זה מסוכן???
 

אוצה

New member
אני ממליצה לאוורר את הבית ממש טוב

ולשטוף את הרצפה יסודי מאוד, כולל ארונות וכל דבר שהיא מגיעה אליו כי ריח ההדברה אמנם מתאדה אבל נותר אבק שמכיל את הרעל. בעיקרון הג'וקים הולכים על זה כמה ימים ומתים מהמגע עם הרעל. באמת, בלי להלחיץ, אבל הייתי נמנעת מלתת לרננה לזחול על הרצפה עד שאת בטוחה שה-ב-ר-ק-ת את הבית. ולגיליל- כנראה שאת באמת צריכה לעשות ריסוס. וגם תבררי אם יש לך ביוב פתוח- תמצאי דרך לסגור את הפתח שממנו הם מגיעים (רשת/ סיליקון וכו') כי אחרת הם יחזרו... טבעם של ג'וקים.
איכס. גם אני הולכת לעשות הדברה בסופשבוע... אבל אנחנו לא נהיה כמה ימים בבית.
 
היא עוד לא זוחלת, למזלי...

והבית מאווררר כל הזמן, היום עשיה\נו ניקיון יסודי בבית, מקוה שזה מספיק
 

אוצה

New member
SORRY. אין דבר כזה רעל לא רעיל

גם הדברה ירוקה שמבוססת על תמצית מחרציות- זה רעל!!!! זה אמנם "בטוח" יותר, אבל זה רעל. ההרכב הכימי הוא שקובע. אני ממש מתקוממת מזה שמוכרים לוקשים כאלה. בררתי היטב את הנושא כי בנוסף לעולל פעיל יש לי גם חתול בבית... רעל זה רעל זה רעל. להוציא ילדים וחיות מהבית. נקודה. אם את עדיין לא בטוחה- אשמח לעשות לך בדיקה של ההרכב של החומרים ה"בטוחים" שהם מפרסמים וללת לך אנליזה מקצועית (לא שלי אבל של המכון הטרטולוגי).
 
כשאין ברירה אז מוצאים פתרונות

אם את חייבת להדביר אז צאו ל 24 שעות הראשונות,דאגי לאורר אח"כ את הבית היטב ואח"כ 3-4 ימים להשתדל לצאת יותר מהבית לטיולים/קניון,חברות... אגב אני עשיתי הדברה והיינו צריכים להשאיר את הבית סגור 3 שעות ואח"כ לאורר היטב,3-4 ימים לא לשטוף עם סבון ולא בפינות ואח"כ רגיל וטפו טפו... לדעתי נסי פשוט לצאת בימים האלה יותר.. וכשמגיעים הביתה לשים אותו בלול או כבר ישר במיטה
 

גילילי2

New member
עדכון למי שמתכוונת לעשות הדברה:

אז ככה, הבוקר יצר איתי קשר המדביר שלי - הוא הסביר לי שיש היום חומר דמוי ג'ל שמפזרים/מורחים נקודתית במקומות הנגועים/אסטרטגיים בבית - זה "מגרה" את הג'וקים לבוא לטעום "מהמעדן" והורג אותם כמובן. השימוש בג'ל הזה הרבה יותר בטוח בבתים שיש בהם ילדים קטנים/זוחלים ובע"ח - לחתולים הדברה בנוזל ממש סכנת חיים (ויש לנו גם חתול)!! יתרון נוסף - אין צורך לרוקן את כל הארונות ואין צורך לצאת מהבית בכלל. החיסרון - ההשפעה היא לא מיידית כמו הדברה בנוזל, ויש צורך להשלים את הטיפול בריסוס ב - K300/1000 כשהמדביר מנחה את בעלי הבית היכן לרסס וכיצד בצורה היעילה ביותר - ההדברה מעלימה את הבעיה כליל בד"כ תוך שבוע ויש אחריות לשנה מהמדביר.
 

אוצה

New member
איזה קטע,בדיוק התייעצתי על אותו דבר

המדביר שלי שמגיע לעושת הדברה מחר אמר לי שזה עדיין רעל (זה מכיל פרומון שזה הורמון המין של הג'וקים והם חושבים שזו נקבה ובאים לעשות לה מעשים... הסקרנותהרגה את הג'וק
). הקיצר זה עדיין רעל. ואם אין בעיה בארונות (כי שמים את זה בארונות מטבח בעקרון) אז אולי כדאי להימנע. אגב, לפני כמה שנים עשיתי את ההדברה הזן וזה באמת עזר יופי. זה היה בגלל החתול. עכשיו אני חוששת כי תמיר בשלב פתיחת הארונות ומדובר בנקודות זעירות אמנם (זה מין דבר חום ששמים טיפות בשולי המדפים והראונות)-> ואני באמת לא רוצה שתמיר יגע בזה. אבל שכל אחת תעשה את השיקולים שלה.
 

גילילי2

New member
הבן שלי קטן משלך ב - 10 ימי וגם הוא

בקטע של פתיחת ארונות/דלתות/מגירות וכל מה שנמצא מול עיניו ובגובה שלו. את הארונות אנחנו ננעל (חלקם נעולים בין כה) וננסה למנוע בכלל הסתובבות שלו באזור המטבח. מכוון שיש לי גם ילד קטן וגם חתול אז נראה לי שזה הפיתרון הנכון ביותר עבורינו. ושאלה קטנה נוספת: תוך כמה זמן ההדברה הזו פתרה לך את הבעיה? ולכמה זמן היא החזיקה מעמד? המון תודה על כל המידע
 

POOH*

New member
נראה לי יותר מסוכן...

מה קורה כשהתינוק/ילד זוחלים וטועמים מה"מעדן"??? אנחנו עושים ריסוס פעם בשנה.. נוסעים ללילה מחוץ לבית דואגים שמישהו יבוא למחרת לאוורר לפני שאנחנו חוזרים.. וזהו.. שאר השנה חיים בלי ג'וקים ושאר אורחים.. POOH
 

גילילי2

New member
זה דווקא פחות מסוכן כי לא מפזרים

בכל רחבי הבית אלה בתוך ארונות או סדקים/פתחים קטנים וחשוכים שג'וקים כ"כ אוהבים - ובתקופה הזו צריך למנוע מהילד לפתוח ארונות או למנוע ממנו להתקרב לאזורים אחרים שבעל הבית יודע שהם "נגועים" ויש שם הדברה. ובכל מקרה רק לידע כללי: בבית שיש בע"ח - לגבי כלבים יש להוציא מהבית ל - 24 שעות מינימום ולגבי חתולים שנוהגים להתחכך בקירות ואז ללקק את הפרווה זה הרבה יותר מסוכן ולכן יש להרחיק מהבית ל - 72 שעות מינימום!!!
 
לי עשו אחרת

שעה אח"כ לשטוף, חמש שעות אחרי השטיפה אפשר לחזור. זוחלת+כלב.... המדביר זה "דויטש ובניו"
 
למעלה