הגרמנים מכים שנית-WIND

ozitex

New member
הגרמנים מכים שנית-WIND

זוכרים את BRAINTICKET ? ובכן,הנה לכם להקה ממשיכה,גם היא מבית היוצר של הקראוטרוק. להקת WIND החלה את הקריירה שלה מאד מוקדם,בשנת 1964,טרם קראו לעצמם בשם הסופי הזה,הם כבר תפקדו,ארבה מחברי הלהקה,במועדונים של הצבא האמריקאי בדרום גרמניה.ההצלחה שלהם היתה כה גדולה עד כי הם חתמו על חוזה הופעות מול חיילי הצבא האמריקאי בוויטנאם ובמשך חצי שנה הופיעו בדרום מזרח אסיה,בג'ונגלים,בחום הטרופי... ב-1970 ההרכב הורחב,השם WIND כבר ניתן ללהקה והיא הקליטה קטעים מוכרים כמו PARANOID ו-I HEAR YOU KNOCKING שהיו להיטים גדולים בזמנו,אבל רק ב-1971 התמזל מזלם להקליט את האלבום הראשון שלהם,SEASONS והוא זכה להצלחה מסחררת כשמכר 30,000 עותקים במהירות. הסאונד הפסיכדלי הכבד שלהם עשה להם רק טוב והם הופיעו עם להקות כמו TOMORROWS GIFT והשיא המוקדם היה הופעה משותפת עם CAN בהמבורג.השיא האמיתי היה בהופעה בה הופיעה גם ה-PINK FLOYD וזה כבר היה השיא והאלבום הבא שלהם,MORNING הוקלט ב- (1972) CBS כשבדרך הם דחו הצעה מהלייבל הפרוגרסיבי ISLAND. על תקליט זה לא ארחיב את הדיבור,אין קשר בינו לבין קודמו ולרגע נדמה כאילו כל המוסיקאים שם הוחלפו. שישייה יש בהרכב הנשען על זמר מעולה,אגריסיבי,סאונד כבד עם ניחוח פסיכדלי,קצב אינסופי,המון אורגן פאזי,המון גיטרות פאזיות ולא בכדי השוויתי אותם לבריינטיקט,גם בצליל וגם בסגנון. גם קטע יותק שקט באלבום SEASONS הוא פסיכדלי בסגנון פינק פלויד, ובקטע האחרון,הזוי לחלוטין,עם מעברים למצבים מוסיקליים דמיוניים שונים,מלווה גיטרה שקטה ואורגן מעומעם שירה מרוחקת משהו...אבל חוזר מהר מאוד לקצב בלתי מתפשר,עם סולואי גיטרה פרועים, כאומר,התקליט הזה נותן בראש.. מומלץ ביותר. יצא בלייבל SECOND BATTLE.
 

Jflyaway

New member
הייתי חייב להקפיץ את ההמלצה הזו

שכן זה אלבום אהוב עלי במיוחד, וזה גם אחד האלבומים הגרמנים הבודדים שהכרתי שאין בו את סממני ה KRAUTROCK המובהקים, ויחד עם זאת הוא פסיכדלי למהדרין.
 

Barmelai

New member
Wind קיבלו תו תקן

עוז, משום מה בכל פעם שאני משיג אלבום על פי הבקורות שלך יש לי תחושה שאני מכיר אותם כבר משמיעה ראשונה. התאורים שלך מצטיינים בתימצות של האוירה והסאונד היחודיים לאלבום ו-בינגו. מה שעוז אומר זה מה שיוצא מהרמקולים. אז מה אתה אומר, אתה גם יודע לרקוד על ארכיטקטורה?
ואם WIND מקבלים תו תקן, מי אני שלא אשיג לי חתיכה אחת?
 

Jflyaway

New member
בענייני תו תקן ל KRAUTROCK

אחד הטובים ששמעתי מעודי, מן הז'אנר ההוא, היה האלבום: BURRY MY HEART IN A WOUNDED KNEE של ההרכב GILA השילוב של מערב+מזרח+פולק+רוק+פסייח פשוט עובד שם נפלא. אני נותן לו תו I S O ... אגב : ISO = INSTANT SPONTANIOUS ORGASM
 

ozitex

New member
G.A.A

אני אמשיך לנצל הצלחה ואמליץ כאן על מונסטר פסיכדלי גרמני נוסף שלא מאופיין על ידי אלמנטים קראוטיים,כפי שציין יואל. להקת G.A.A ניתנ להקה מאוד בלתי ידועה ומוערכת בגרמניה שנוסדה בשת 1973 אבל הקליטה את אלבום הבכורה שלה רק בשנת 1975 ושמו בגרמנית- 'Auf Der Bahn Zum Uranus' אני לא דובר גרמנית אז רק על פי הידע המצומצם שלי התרגום הוא משהו בסגנון של "ברכבת לאורנוס" או משהו דומה לזה. המוסיקה היא בסגנון שמערב מספר זרמים בפסיכדליה.יש בו קטעים בסגנון של ספייס רוק,מאוד אווירתי עם שירה המועברת דרך ווקודר,כך שהקול מתעוות ושמע כמו משהו חללי,זה מאופיין בעיקר בקטע הראשון הנקרא URANUS,אפשר להבחין באלמנטים פלויידיים רבים המזכירים את SAUCERFULL. הקטע השני,מאידך הוא קטע ביטי עם גיטרות אקוסטיות,סולו חשמלית עדין ואווירתי,מתמשך וסוחף ועבודת כלי הקשה מצויינת. ההמשך מפתיע דווקא עם פסנתר רקע יפה ושירה הזויה מאוד מלודית,מזכיר את להקת WALLENSTEIN למי שמכיר,גם קטע ספייס-רוק מובהק ויפה מאוד. בהמשך הופכת הלהקה כוון לגיטרות פאזיות שנותנות בראש עם תיפוף תואם,סטייל BRAINTICKET,יופי של מוסיקת רוק פסיכדלית למהדרין. הקטע האחרון הוא אחלה דבר..דו שיח גיטרות מעולה אינסטרומנטלי..סוחף ויפהפה.בין לבין, הלהקה לא בוחלת גם בהליכה לבלוז פסיכדלי...עם גיטרת סולו תואמת. היכולת של ההלקה לבצע מעברים בין מקצבים לסגנונות ולשלב גם אווירה פרועה וגם מלודיות מפתיעה היא עיקר כוחה של הלהקה. מה שמעיב (אולי) על הכל היא העובדה שדווקא הכוון הקולי המצויין לכשעצמו של הלהקה מאופיין בשירה בגרמנית בלבד וזה עניין שמפריע ללא מעט אנשים. למי שיכול להתעלם מעובדה זו,צפויה חוויה מאחת הלהקות המפתיעות ביותר שבאו מגרמניה,לא להקת קראוט טיפוסית-להקה פסיכדלית טיפוסית. האלבום הזה יצא בדיגיפאק נחמש למראה בהוצאת OHRWASCHL ממינכן,אבל הוא סובל מסאונד קצת בעייתי.ההורדה בוצעה,בהיעדר מאסטר,הישר מאחת הוינילים המקוריים (שיצאו רק ב-300 עותקים-לידיעת יוסי..) וההיס וההפרעות המקוריות יכולות להתפרש כסאונד מקורי נחמד או לחילופין,כהפרעה. למרות זאת,זה לא מעיב על החוויה. הלייבל DARDEN OF DELIGHT הוציא אסופת הקלטות מאוחרת יותר של הלהקה משנת 1975 שהיתה אומרה לצאת בויניל תחת הכותרת Alraunes Alptraum אבל נגנזה בשעתו. אני לא מכיר את ההקלטות הללו אבל אני משער שאם הם בכוון זהה לאלו שב-URANS. להקה מומלצת בכל פה!
 
למעלה