הגעתי למסקנה מעניינת:

אם ברור לכל הצדדים שיש לי אינטרס לשקר כמו בשאלה "האם גנבת", אפשר להגיד תאמין לי או לא לענות. אם לא, אפשר "לעבוד בעיניים" על השומע ולגרום לו להאמין בתמימות שאמרתי את דבריי מתוך ידיעה. מצד שני, אולי אפשר להגיד שלא אוכל לענות על השאלה אבל אני מצפה שיאמינו לסיפור. אמנם אולי כשאומרים משהו השומע מניח שנאמר מתוך ידיעה שהוא אמת, ורק אם יחשוד ינסה להחליט אם להאמין, ואולי כשאומרים לאדם דבר הוא תמיד עושה שיקול דעת אם להאמין. אני עושה מחאה אמנותית בכך שאני חושב על זה שאני יכול ומצליח בקשרים וזה משמח אותי ונותן לי כוח להילחם בחברה ולשפר.
 
נערך לאחרונה ב:

מלאכת מחשבת1

Well-known member
נכתב על ידי "פילוסוף רוחני":
אם ברור לכל הצדדים שיש לי אינטרס לשקר כמו בשאלה "האם גנבת", אפשר להגיד תאמין לי או לא לענות. אם לא, אפשר "לעבוד בעיניים" על השומע ולגרום לו להאמין בתמימות שאמרתי את דבריי מתוך ידיעה. מצד שני, אולי אפשר להגיד שלא אוכל לענות על השאלה אבל אני מצפה שיאמינו לסיפור. אמנם אולי כשאומרים משהו השומע מניח שנאמר מתוך ידיעה שהוא אמת, ורק אם יחשוד ינסה להחליט אם להאמין, ואולי כשאומרים לאדם דבר הוא תמיד עושה שיקול דעת אם להאמין. אני עושה מחאה אמנותית בכך שאני חושב על זה שאני יכול ומצליח בקשרים וזה משמח אותי ונותן לי כוח להילחם בחברה ולשפר.

לא הבנתי מה הקשר בין המשפט האחרון "אני עושה מחאה אמנותית בכך שאני חושב על זה שאני יכול ומצליח בקשרים וזה משמח אותי ונותן לי כוח להילחם בחברה ולשפר." למה שכתוב למעלה.
ד"א, אני גם לא בטוח שהבנתי מה את רוצה לומר בהקשר "אמירת האמת" למרות שזה מוטיב שחוזר בפוסטים שלך כל פעם.
 

SupermanZW

Well-known member
אם ברור לכל הצדדים שיש לי אינטרס לשקר כמו בשאלה "האם גנבת", אפשר להגיד תאמין לי או לא לענות. אם לא, אפשר "לעבוד בעיניים" על השומע ולגרום לו להאמין בתמימות שאמרתי את דבריי מתוך ידיעה. מצד שני, אולי אפשר להגיד שלא אוכל לענות על השאלה אבל אני מצפה שיאמינו לסיפור. אמנם אולי כשאומרים משהו השומע מניח שנאמר מתוך ידיעה שהוא אמת, ורק אם יחשוד ינסה להחליט אם להאמין, ואולי כשאומרים לאדם דבר הוא תמיד עושה שיקול דעת אם להאמין. אני עושה מחאה אמנותית בכך שאני חושב על זה שאני יכול ומצליח בקשרים וזה משמח אותי ונותן לי כוח להילחם בחברה ולשפר.
הודעה זו כתבת בניסוחים שונים עשרות פעמים וזה די מאוס. אשמח לקרוא הגיגים מעניינים יותר מצידך ולא הודעה שחוזרת על עצמה ללא תכלית כמו תקליט שרוט.

נהניתי למשל לקרוא את הודעותיך על פיתוח הרובוט, בינה מלאכותית, שתיים מן השפות שהמצאת, מספר סיפורים שכתבת וזה היה נחמד, חבל שאינך עושה זאת יותר, אך מההודעה הזו ממש נמאס, כי היא חוזרת על עצמה בתדירות גבוהה ולכן נמאסה.
 
הודעה זו כתבת בניסוחים שונים עשרות פעמים וזה די מאוס. אשמח לקרוא הגיגים מעניינים יותר מצידך ולא הודעה שחוזרת על עצמה ללא תכלית כמו תקליט שרוט.

נהניתי למשל לקרוא את הודעותיך על פיתוח הרובוט, בינה מלאכותית, שתיים מן השפות שהמצאת, מספר סיפורים שכתבת וזה היה נחמד, חבל שאינך עושה זאת יותר, אך מההודעה הזו ממש נמאס, כי היא חוזרת על עצמה בתדירות גבוהה ולכן נמ
מצטער, אשתדל לא לחזור על עצמי. הבינה המלאכותית שלי פשוטה מאוד ומבוססת על מילון אנגלי אנגלי ביסיק של כשבע מאות מילים שאותו המצאתי והכתבתי למחשב. אני מאוד חזק במלים. התוכנה מתרגמת כל מלה לפי הסדר, וכל מלה מורכבת יותר מקודמות ומבוססת על קודמות. נוצרים קבצים שכל קובץ בשם של מלה אחרת באנגלית, ובתוך הקובץ תנאי אחד ארוך שזו ההגדרה. יש קובץ אם שמפעיל על ההגדרות פונקציות כמו לימוד פעולות בעזרת המלים IF SHOULD ובדיקת התכונה של דבר בעזרת המלה CHARACTER, שגם הן מוגדרות בעזרת המילון. אחר כך יש תוכנת חשיבה פשוטה שפותחת כמה קבצים לפי רצף ברשימת קבצים בקובץ, עוברת בהם בקפיצות שונות, יוצרת מסקנות בקבצים חדשים ומוסיפה את שמות הקבצים החדשים לרשימה. אחר כך יש תוכנת רגש שמבוססת על קשר מתמיד בין חלקי מערך גם מחרוזת וגם מספרים, כדי לחקות את המודעות. יש בה משתנה שמגדיר פעולות שקשורות לתוכנה כמו קישור לקבצים, ויש ערך מחרוזת בתחילת המערך שלא משתנה. תוכנה אחרת מכילה תוכנה גרפית שסופרת ברצף את המיקומים על צורה שמצוירת על המסך, מקשרת את מקומות הצורה גם למקומות שמוגדרים לפי המסך ויוצרת פונקציות שמעוותות את הצורה ושמות של דברים שנראים כמו הצורה. אחר כך יש מעבד תמלילים מיוחד שמתכנת את עצמו בעזרת מקרו מורכב ויישום פעולות בזמן תהליך הכתיבה וכחלק ממנו. התכנות העצמי במעבד יוצר מעין פונקציות שמגדירות קשר בין מושג למידע עליו, וזה מתקשר לפונקציות שבתוכנה הגרפית, במילון ובחשיבה. אני עובד גם על פרויקט של שפה מדעית, שבה לכל עיצור משמעות קבועה משלו לפי הדרך שהוא נשמע, ומחברים את העיצורים ויוצרים משמעויות מורכבות מתוך משמעויות העיצורים כאשר גובה התנועה קובע את כיוון הפונקציה שתתואר בעזרת העיצור. למשל: PABAL זה לבן, PABEL זה שחור. HAB זה אור, HEB זה חושך.
 
נערך לאחרונה ב:

Harrington

Well-known member
מנהל

הגעתי למסקנה מעניינת​

בלי קשר לכך שכפי שכבר נאמר, העלית פוסט זה כבר עשרות פעמים לפחות ורק מי שנורא משועמם יגיב בשרשור זה, מה לכל הרוחות גורם לאדם לקרוא לעצמו או למסקנה כלשהי שהגיע אליה כ"מעניינת"?? אני מגיע להמון מסקנות בחיים, אבל השאלה אם הן מעניינות אם לאו זו שאלה שנתונה למי ששומע אותן וקובע זאת לגביהן. לא אהין ולא אעז לעשות זאת בעצמי ולהכריז על כך.
 
בלי קשר לכך שכפי שכבר נאמר, העלית פוסט זה כבר עשרות פעמים לפחות ורק מי שנורא משועמם יגיב בשרשור זה, מה לכל הרוחות גורם לאדם לקרוא לעצמו או למסקנה כלשהי שהגיע אליה כ"מעניינת"?? אני מגיע להמון מסקנות בחיים, אבל השאלה אם הן מעניינות אם לאו זו שאלה שנתונה למי ששומע אותן וקובע זאת לגביהן. לא אהין ולא אעז לעשות זאת בעצמי ולהכריז על כך.
היא עניינה אותי כי חשבתי אולי היא תעזור לי להבין את התשובה לשאלה שמעניינת אותי. העניין שיש מצבים קיצוניים מסוכנים ואני רוצה לדעת אם כדאי בהם לשקר או להגיד חצי אמת. למשל אם אני נמצא בבית משפט מושחת ושואלים אותי אם עברתי עבירה, האם אפשר להגיד שאני מצפה שיבחרו להאמין שלא אבל לא אוכל לענות אם זו האמת? אני חושב שלדעת לדבר נכון זה חשוב כדי להסתדר במצבים שונים בחיים. אני מאמין בתקשורת טובה, אני מנסה לפתור עימותים עם אנשים בעזרת הסברים ולא בדיבורים רעים. אני מאמין שהאמת יותר כדאית כי היא מונעת אי הבנות, ושאם אומרים לאדם עם שיקול דעת כמו שופט שאני מצפה שיאמין לסיפור אבל לא אוכל לענות על השאלה, זה יכול להפחית אי הבנות ולעזור להגיע להחלטה נכונה. אגב, מה דעתכם על מה שכתבתי על הבינה המלאכותית ועל השפה המדעית?
 
נערך לאחרונה ב:

מלאכת מחשבת1

Well-known member
בלי קשר לכך שכפי שכבר נאמר, העלית פוסט זה כבר עשרות פעמים לפחות ורק מי שנורא משועמם יגיב בשרשור זה, מה לכל הרוחות גורם לאדם לקרוא לעצמו או למסקנה כלשהי שהגיע אליה כ"מעניינת"?? אני מגיע להמון מסקנות בחיים, אבל השאלה אם הן מעניינות אם לאו זו שאלה שנתונה למי ששומע אותן וקובע זאת לגביהן. לא אהין ולא אעז לעשות זאת בעצמי ולהכריז על כך.
הרינג...משעמם לך ?
פרופסור ליבוביץ האמין שצריך להיות בני אדם טובים במיוחד לא בין ראש השנה ליום כיפור אלא בין יום כיפור לראש השנה.
אתה התחלת כבר את השנה החדשה ברגל שמאל......
תצטרך להתאמץ במיוחד השנה בכדי לכפר על "השיעמום" שלך.
יש אלוהים.......לידיעתך....
 

מלאכת מחשבת1

Well-known member
לא מספיק בשביל לקרוא את המשך תגובתך כשאתה מתחיל כך.
המשך יום שקט ונעים ומשחק מהנה עם עצמך.
העלית פוסט זה כבר עשרות פעמים לפחות ורק מי שנורא משועמם יגיב בשרשור זה
הרינגטון היקר.....לא יעזור לך.
התחלת את השנה החדשה רע, אפילו רע מאוד.
אם תרצה עוד כמה רמזים מדוע, תקבל.
זכור, יש אלוהים, הוא רואה הכל..................
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הרינגטון היקר.....לא יעזור לך.
התחלת את השנה החדשה רע, אפילו רע מאוד.
אם תרצה עוד כמה רמזים מדוע, תקבל.
זכור, יש אלוהים, הוא רואה הכל..................
שמח שגם אתה יודע שיש אלוקים והוא רואה הכל. לגבי השאר, הכל בעיני המתבונן. תצטרך לסלוח לי אם אינך מופיע ברשימת השופטים שאני מקנה חשיבות לדעתם.
 

מלאכת מחשבת1

Well-known member
שמח לשמוע. אין שמחה גדולה יותר מלשמח ולהצחיק אחרים. אשריני אם זכיתי לכך.
הרינגטון , הרינגטון, מה יהיה איתך בסופו של דבר ? עכשו מתבר שיש לך גם בעיות בהבנת הנקרא ....
אסביר לאט לאט...
במשפט שכתבתי : "אתה איש מצחיק" .
המילה "מצחיק" הינה תואר השם ! לא פועל.

זו הייתה הדרך המנומסת ביותר שמצאתי להגדיר אותך בלי להקלע לחיכוך עם הגברת המנהלת......
מצבך האמיתי שונה לגמרי. תתאמץ ותחשוב טוב ותגיע בעצמך למסקנה המבוקשת.

תצטרך לסלוח לי אם אינך מופיע ברשימת השופטים שאני מקנה חשיבות לדעתם.
חחחחח, מעניין אם אתה מקנה חשיבות כלשהי לדעה שלך !!. מה שנקרא Self defence......

נ.ב ישנה אפשרות בסבירות גבוהה שיופיע ממקלדתך המשפט הידוע "קראתי עד כאן......והחלטתי......בלה בלה בלה....].
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הרינגטון , הרינגטון, מה יהיה איתך בסופו של דבר ? עכשו מתבר שיש לך גם בעיות בהבנת הנקרא ....
אסביר לאט לאט...
במשפט שכתבתי : "אתה איש מצחיק" .
המילה "מצחיק" הינה תואר השם ! לא פועל.
אין הדבר משנה מאומה מתגובתי. עמך הסליחה.
זו הייתה הדרך המנומסת ביותר שמצאתי להגדיר אותך בלי להקלע לחיכוך עם הגברת המנהלת......
אשריך שאתה מקפיד על שלום בית. המשך כך!
מצבך האמיתי שונה לגמרי.
הממ.. זה מצער.
תתאמץ ותחשוב טוב ותגיע בעצמך למסקנה המבוקשת.
תודה, אבל בכל תגובותיך אלי עד היום זה ועד בכלל, טרם הצלחת לגרום לי להרגשת צורך להתחיל להתאמץ או "לחשוב טוב" באופן מיוחד כדי להתמודד איתך ועם הגיגיך. אולי יבוא יום בו אזכה לקרוא ממך תגובה עניינית כלשהי וזה ישתנה, אך לצערי הרב, נראה שאנו לא רק עוד לא שם אלא אף רחוקים מכך. אם כי לעולם לא תאבוד תקוונתנו.
חחחחח, מעניין אם אתה מקנה חשיבות כלשהי לדעה שלך !!. מה שנקרא Self defence......
לא יודע למה זה מתייחס אך כאמור מעלה, אם הצלחתי להצחיק את כבודו, מבחינתי יום מבורך ומוצלח.
נ.ב ישנה אפשרות בסבירות גבוהה שיופיע ממקלדתך המשפט הידוע "קראתי עד כאן......והחלטתי......בלה בלה בלה....].
כך אני כותב במקרים מאוד מסוימים. הודעתך הנוכחית לא נפלה תחת הגדרות אלו, שמן הסתם מודעות לכל קורא היטב (לצערי אני נזקק לכתוב אותם די הרבה לאור רמת התגובות והנימוס בפורום). כך שאם התכוונת לעקוץ או משהו בסגנון, צר לי לאכזב, אבל תצטרך להתאמץ יותר.
 
אין הדבר משנה מאומה מתגובתי. עמך הסליחה.

אשריך שאתה מקפיד על שלום בית. המשך כך!

הממ.. זה מצער.

תודה, אבל בכל תגובותיך אלי עד היום זה ועד בכלל, טרם הצלחת לגרום לי להרגשת צורך להתחיל להתאמץ או "לחשוב טוב" באופן מיוחד כדי להתמודד איתך ועם הגיגיך. אולי יבוא יום בו אזכה לקרוא ממך תגובה עניינית כלשהי וזה ישתנה, אך לצערי הרב, נראה שאנו לא רק עוד לא שם אלא אף רחוקים מכך. אם כי לעולם לא תאבוד תקוונתנו.

לא יודע למה זה מתייחס אך כאמור מעלה, אם הצלחתי להצחיק את כבודו, מבחינתי יום מבורך ומוצלח.

כך אני כותב במקרים מאוד מסוימים. הודעתך הנוכחית לא נפלה תחת הגדרות אלו, שמן הסתם מודעות לכל קורא היטב (לצערי אני נזקק לכתוב אותם די הרבה לאור רמת התגובות והנימוס בפורום). כך שאם התכוונת לעקוץ או משהו בסגנון, צר לי לאכזב, אבל תצטרך להתאמץ יו
ילדים הפסיקו לריב!
 

מלאכת מחשבת1

Well-known member
קבל סיפור אמיתי; לפני אי-אילו שנים התנהל תיק בערכאה שיפוטית כלשהי בירושלים עיה"ק. מצד אחד הייתה המדינה ומצד שני ערבייה כלשהי שלעמדת המדינה הונתה אותה. במסגרת ההליך הובא דודה של אותה ערבייה, שייח' ערבי מבוגר, להעיד. הבן אדם, החל מהמשפט הראשון שהוציא מפיו ועד האחרון, פנה במהלך עדותו לפחות 50 פעמים (וזאת לא הקצנה) להרכב ואמר 'תאמינו לי, אני לא משקר'. בתום עדותו ולאחר שיצא מהאולם, כל בעלי התפקידים (עוה"ד וההרכב) הסתכלו אלו על אלו. לא היה שם אחד שהאמין שהאיש לא שיקר מתחילת דבריו ועד סופם. זה כלל את עוה"ד שהביא אותו לעדות, כאשר לכתחילה עדות הדוד/שייח' היה כל מה שהיה לו בתיק כראיה. כל השאר היה נסיבתי. אמנם, בתוכן דבריו הוא העיד בדיוק כפי שהיה מצופה ממנו. נתן את התשובות הרצויות והכל. אבל העובדה שחזר שוב ושוב ושוב ושוב על כך שאינו משקר, פשוט הסירה ממנו כל אמינות עד כדי רמת גיחוך.

אולי אפשר ללמוד מזה משהו...

רק מזכיר שגם עדות מהווה ראיה, כאשר לעתים כל הראיות בתיק הן העדויות. במקרים כאלו דיבור אסרטיבי או נכון יותר, דיבור משכנע (שלעתים יכול להיות אסרטיבי ולעתים צריך להיות בדיוק להיפך) יכול לחלוטין לשכנע את ביהמ"ש.
בלי קשר לכך שכפי שכבר נאמר, העלית פוסט זה כבר עשרות פעמים לפחות ורק מי שנורא משועמם יגיב בשרשור זה,
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח אתה איש מצחיק......
 

משתפרת1

Well-known member
אם ברור לכל הצדדים שיש לי אינטרס לשקר כמו בשאלה "האם גנבת", אפשר להגיד תאמין לי או לא לענות. אם לא, אפשר "לעבוד בעיניים" על השומע ולגרום לו להאמין בתמימות שאמרתי את דבריי מתוך ידיעה. מצד שני, אולי אפשר להגיד שלא אוכל לענות על השאלה אבל אני מצפה שיאמינו לסיפור. אמנם אולי כשאומרים משהו השומע מניח שנאמר מתוך ידיעה שהוא אמת, ורק אם יחשוד ינסה להחליט אם להאמין, ואולי כשאומרים לאדם דבר הוא תמיד עושה שיקול דעת אם להאמין. אני עושה מחאה אמנותית בכך שאני חושב על זה שאני יכול ומצליח בקשרים וזה משמח אותי ונותן לי כוח להילחם בחברה ולשפר.
שאלות לי אליך:
האם אתה נוהג באופן קבוע לשקר? כי אף אחד ממכרי לא יעלה על דעתו לחשוב שאני משקרת כשאני אומרת לו משהו. אם באופן קבוע אתה דובר אמת אנשים לא יחשבו שאתה משקר ולא יהיה צורך להבהיר שבפעם הספציפית הזו אתה דובר אמת.
אתה נוהג לגנוב כל הזמן? מדוע לחשוב על מצב בו תיתפס בגניבה? או באופן כללי יותר: כמה פעמים הועמדת בפני שופט? כמה פעמים היית צריך לשכנע אותו בצדקתך? וגם אם אדם מועמד לדין- האם אמירה כלשהי של הנאשם (ולא ראיות מוצקות) תשכנע אותו?
אחרי שאתה טוחן כל כך הרבה פעמים את הנושאים הללו, אנא שאל את עצמך את השאלות שהצבתי. אינך צריך לענות לי, אלא לעצמך. נראה לי שהתשובה תגרום לך להפנות את האנרגיה המחשבתית שלך לכיוונים אחרים.
 
שאלות לי אליך:
האם אתה נוהג באופן קבוע לשקר? כי אף אחד ממכרי לא יעלה על דעתו לחשוב שאני משקרת כשאני אומרת לו משהו. אם באופן קבוע אתה דובר אמת אנשים לא יחשבו שאתה משקר ולא יהיה צורך להבהיר שבפעם הספציפית הזו אתה דובר אמת.
אתה נוהג לגנוב כל הזמן? מדוע לחשוב על מצב בו תיתפס בגניבה? או באופן כללי יותר: כמה פעמים הועמדת בפני שופט? כמה פעמים היית צריך לשכנע אותו בצדקתך? וגם אם אדם מועמד לדין- האם אמירה כלשהי של הנאשם (ולא ראיות מוצקות) תשכנע אותו?
אחרי שאתה טוחן כל כך הרבה פעמים את הנושאים הללו, אנא שאל את עצמך את השאלות שהצבתי. אינך צריך לענות לי, אלא לעצמך. נראה לי שהתשובה תגרום לך להפנות את האנרגיה המחשבתית שלך לכיוונים אחרים.
אני לא מדבר על שקרנות, אלא על דיוק. אני חושב שבהיגיון אפשר וכדאי יותר להגיד דברים נכונים ע"י שמדברים על מה שמצפים שהשומע יאמין במקום להגיד ששקר אמת. אם אומרים להאמין, לא אומרים דבר לא נכון כי באמת אפשר לבחור להאמין לנו גם אם יאמינו לדבר שקרי. אני חושב שזה טוב בבית המשפט ובמשטרה. אני מנסה לשפר את הדיבור בעזרת דיבורים אסרטיביים, נכונים ומדויקים ובעזרת התעניינות בתחביבים של חברים.
 

משתפרת1

Well-known member
אני לא מדבר על שקרנות, אלא על דיוק. אני חושב שבהיגיון אפשר וכדאי יותר להגיד דברים נכונים ע"י שמדברים על מה שמצפים שהשומע יאמין במקום להגיד ששקר אמת. אם אומרים להאמין, לא אומרים דבר לא נכון כי באמת אפשר לבחור להאמין לנו גם אם יאמינו לדבר שקרי. אני חושב שזה טוב בבית המשפט ובמשטרה. אני מנסה לשפר את הדיבור בעזרת דיבורים אסרטיביים, נכונים ומדויקים ובעזרת התעניינות בתחביבים של חברים.
אם אתה דובר אמת אתה לא צריך להתחיל עם "תאמין לי". רק אם אתה מוכר כמי שמזייף יש למאזין בעיה עם אמינותך. ושוב אתה חוזר לבית המשפט והמשטרה, שני מצבים שאני בעשרות שנותי לא עמדתי בהם, ואני בטוחה שגם אתה לא נתקל בהם השכם והערב, למרות שזו לפחות הפעם ה- 20 שאני קוראת אותך דן בזה. זה פשוט לא רלוונטי. בכל מקרה אם תגיע לבית משפט שום דיבור אסרטיבי או לא לא ישכנע את השופט, רק ההוכחות.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אני לא מדבר על שקרנות, אלא על דיוק. אני חושב שבהיגיון אפשר וכדאי יותר להגיד דברים נכונים ע"י שמדברים על מה שמצפים שהשומע יאמין במקום להגיד ששקר אמת. אם אומרים להאמין, לא אומרים דבר לא נכון כי באמת אפשר לבחור להאמין לנו גם אם יאמינו לדבר שקרי. אני חושב שזה טוב בבית המשפט ובמשטרה. אני מנסה לשפר את הדיבור בעזרת דיבורים אסרטיביים, נכונים ומדויקים ובעזרת התעניינות בתחביבים של חברים.
קבל סיפור אמיתי; לפני אי-אילו שנים התנהל תיק בערכאה שיפוטית כלשהי בירושלים עיה"ק. מצד אחד הייתה המדינה ומצד שני ערבייה כלשהי שלעמדת המדינה הונתה אותה. במסגרת ההליך הובא דודה של אותה ערבייה, שייח' ערבי מבוגר, להעיד. הבן אדם, החל מהמשפט הראשון שהוציא מפיו ועד האחרון, פנה במהלך עדותו לפחות 50 פעמים (וזאת לא הקצנה) להרכב ואמר 'תאמינו לי, אני לא משקר'. בתום עדותו ולאחר שיצא מהאולם, כל בעלי התפקידים (עוה"ד וההרכב) הסתכלו אלו על אלו. לא היה שם אחד שהאמין שהאיש לא שיקר מתחילת דבריו ועד סופם. זה כלל את עוה"ד שהביא אותו לעדות, כאשר לכתחילה עדות הדוד/שייח' היה כל מה שהיה לו בתיק כראיה. כל השאר היה נסיבתי. אמנם, בתוכן דבריו הוא העיד בדיוק כפי שהיה מצופה ממנו. נתן את התשובות הרצויות והכל. אבל העובדה שחזר שוב ושוב ושוב ושוב על כך שאינו משקר, פשוט הסירה ממנו כל אמינות עד כדי רמת גיחוך.

אולי אפשר ללמוד מזה משהו...
בכל מקרה אם תגיע לבית משפט שום דיבור אסרטיבי או לא לא ישכנע את השופט, רק ההוכחות.
רק מזכיר שגם עדות מהווה ראיה, כאשר לעתים כל הראיות בתיק הן העדויות. במקרים כאלו דיבור אסרטיבי או נכון יותר, דיבור משכנע (שלעתים יכול להיות אסרטיבי ולעתים צריך להיות בדיוק להיפך) יכול לחלוטין לשכנע את ביהמ"ש.
 

משתפרת1

Well-known member
קבל סיפור אמיתי; לפני אי-אילו שנים התנהל תיק בערכאה שיפוטית כלשהי בירושלים עיה"ק. מצד אחד הייתה המדינה ומצד שני ערבייה כלשהי שלעמדת המדינה הונתה אותה. במסגרת ההליך הובא דודה של אותה ערבייה, שייח' ערבי מבוגר, להעיד. הבן אדם, החל מהמשפט הראשון שהוציא מפיו ועד האחרון, פנה במהלך עדותו לפחות 50 פעמים (וזאת לא הקצנה) להרכב ואמר 'תאמינו לי, אני לא משקר'. בתום עדותו ולאחר שיצא מהאולם, כל בעלי התפקידים (עוה"ד וההרכב) הסתכלו אלו על אלו. לא היה שם אחד שהאמין שהאיש לא שיקר מתחילת דבריו ועד סופם. זה כלל את עוה"ד שהביא אותו לעדות, כאשר לכתחילה עדות הדוד/שייח' היה כל מה שהיה לו בתיק כראיה. כל השאר היה נסיבתי. אמנם, בתוכן דבריו הוא העיד בדיוק כפי שהיה מצופה ממנו. נתן את התשובות הרצויות והכל. אבל העובדה שחזר שוב ושוב ושוב ושוב על כך שאינו משקר, פשוט הסירה ממנו כל אמינות עד כדי רמת גיחוך.

אולי אפשר ללמוד מזה משהו...

רק מזכיר שגם עדות מהווה ראיה, כאשר לעתים כל הראיות בתיק הן העדויות. במקרים כאלו דיבור אסרטיבי או נכון יותר, דיבור משכנע (שלעתים יכול להיות אסרטיבי ולעתים צריך להיות בדיוק להיפך) יכול לחלוטין לשכנע את ביהמ"ש.
כאשר הנאשם הוא זה שמוסר את גירסתו (וזה המצב שפילוסוף מתיחס אליו) הוא חייב ראיות, ושום דיבור אסרטיבי לא יוציא אותו מהצרה.
עדים- זה משהו אחר. עד שראה/שמע/השתתף זה בעצם שווה ערך לראיה.
 
למעלה