הגעתי למסקנה מעניינת:

אור גינאל

Well-known member
אם ברור לכל הצדדים שיש לי אינטרס לשקר כמו בשאלה "האם גנבת", אפשר להגיד תאמין לי או לא לענות. אם לא, אפשר "לעבוד בעיניים" על השומע ולגרום לו להאמין בתמימות שאמרתי את דבריי מתוך ידיעה. מצד שני, אולי אפשר להגיד שלא אוכל לענות על השאלה אבל אני מצפה שיאמינו לסיפור. אמנם אולי כשאומרים משהו השומע מניח שנאמר מתוך ידיעה שהוא אמת, ורק אם יחשוד ינסה להחליט אם להאמין, ואולי כשאומרים לאדם דבר הוא תמיד עושה שיקול דעת אם להאמין. אני עושה מחאה אמנותית בכך שאני חושב על זה שאני יכול ומצליח בקשרים וזה משמח אותי ונותן לי כוח להילחם בחברה ולשפר.
נשמע כמו התחלה של סיפור 'טיול בתוך המוח של קלפטומן'
 
חלק מפעולתי לשיפור החברה הוא להגיד דברים נכונים ומדויקים, כמו להגיד לשופט שאני מצפה שיבחר להאמין לי שלא גנבתי במקום להגיד שלא גנבתי כשכן. אני מאמין שדיוק יכול למנוע אי הבנות לא כדאיות בין הצדדים השונים ולשפר את הדיבור בעולם. אני תוהה אם באמת נכון בהיגיון להגיד שאמורים להאמין לי במקום לשקר כדי להשיג מטרות, נראה לי שכשאומרים לאדם דבר הוא תמיד עושה שיקול דעת אם להאמין. אני מנסה לשפר את הדיבור בעזרת תחכומים פילוסופיים שנונים כמו "אתה אמור להאמין לי" "שיהיה לך לא טוב" "קשר חומרי" "אני יכול ליצור אתך קשר טוב".
 
חלק מפעולתי לשיפור החברה הוא להגיד דברים נכונים ומדויקים, כמו להגיד לשופט שאני מצפה שיבחר להאמין לי שלא גנבתי במקום להגיד שלא גנבתי כשכן.
שים בבקשה לב שמרבית הדוגמאות שאתה מביא קשורות לדו שיח עם שופט ונושאו עברה כלשהי. [במקרה שהבאת עכשו - אתה מדבר על גניבה]. זאת רק לתשומת לבך, כאחד שרוצה ליצור עולם אוטופי שבו כולם טובים ישרים והגונים.

אני מנסה לשפר את הדיבור בעזרת תחכומים פילוסופיים שנונים כמו "אתה אמור להאמין לי" "שיהיה לך לא טוב" "קשר חומרי" "אני יכול ליצור אתך קשר טוב".

מה מתוחכם בביטויים :"שיהיה לך לא טוב" ? , "אתה אמור להאמין לי" ? "אני יכול ליצור אתך קשר טוב". ?
אני תוהה אם באמת נכון בהיגיון להגיד שאמורים להאמין לי במקום לשקר כדי להשיג מטרות, נראה לי שכשאומרים לאדם דבר הוא תמיד עושה שיקול דעת אם להאמין.

מדוע אתה חושב שאמירות מדויקות תשפרנה את החברה ?
כדוגמא , מדוע אתה חושב שצריך להאמין למה שאתה אומר כאשר אתה מתייחס לנושא שאין לך מושג עליו ?
 
אני חושב שכשאומרים לאדם דבר הוא עושה שיקול דעת אם להאמין או לא, ולכן אפשר במקום להגיד על שקר שהוא אמת, להגיד שאני מצפה שיאמינו לסיפור שלי שהוא אמת אבל לא אוכל לענות על השאלה אם הוא באמת אמת. אמירות נכונות יפחיתו אי הבנות לא כדאיות, כמו במקרה שהצד שלטובתי ישמע מהצד את האמירה ויחליט לפיה אם להגן עליי מפני הנמען שנגדי. אם אגיד למישהו שקר, האחר שלטובתי יכול להאמין לשקר ולחשוב שלא צריך להגן עליי. אם אגיד למישהו שאני מצפה שיאמין לסיפור, אולי האחר שלטובתי יבין שאני מנסה להטעות את השומע ולכן יגן עליי מפניו. זה טוב בבית המשפט ובמשטרה. כמובן, לא רצוי להגיד כך לאנשים שלא יוכלו להקשיב לדבריי ולהבין אותם. אני מביא את הדוגמא של בית משפט כי אני מנסה ליצור לא רק עולם טוב יותר אלא גם עולם חכם יותר. אני חושב שהעולם טוב אבל חומרני וטיפש, ואני חושב שטיפשות מביאה לחומרנות וחומרנות לתוקפנות וזו הסיבה לסבל בעולם. אני משתמש בביטויים שיעדנו וישפרו את הדיבור כמו "שיהיה לך לא טוב" במקום לקלל, "אתה אמור להאמין לי" במקום לשקר, "אני יכול ליצור אתך קשר טוב" כדי להביע חיוביות של יכולת ליצור קשרים חברתיים טובים. אני מנסה לא לדבר רעות על אנשים אלא להתייחס עניינית למה שאומרים לי ולפתור מריבות בעזרת הסברים וויכוח חיובי ולפעמים נזיפה קלה כמו "התבייש לך" "שיהיה לך לא טוב" "אתה לא בסדר" וכולי כולל איום בתלונה. מלחמתי בעולם בעיקר רוחנית, העולם חומרני ואני מאוד רוחני. אני נלחם כדי להפוך את העולם ליותר רוחני, ואני מאמין שאם יהיה יותר רוחני הוא יהיה יותר טוב. אני אוהב אהבת אמת, ואני מבטא אותה ביחסיי עם אנשים ובמה שאני נותן לעולם. למה הפסקת לענות לי?
 
נערך לאחרונה ב:
הכנתי לי כללי חיים:

לשוחח בעניין עם חברים על דברים שאוהבים לעשות.

לדבר מאוד ברור ולעניין, בשפה יפה אבל במלים פשוטות.

להגיד לחוקרים ולחברים שאני מצפה שיאמינו לי במקום לשקר.

לא לדבר רעות על אנשים.

לפתור מריבות בעזרת הסברים וויכוח חיובי.

לחשוב על יכולות ועל הצלחות.

להיות שמח, אמתי ועדין.

לתת הרבה אהבה ודאגה לחברים.
 
אחרי התלבטות: מצד אחד אני רוצה להיות מעניין ומיוחד ולדבר על תחביבים, ומצד שני אני אומר לעצמי האם בכלל צריך לדבר ככה או שיותר הגיוני להתחיל ממה שלומך ולעבור מנושאים כלליים לאישיים. אז החלטתי, שאני אדם מבוגר. כמבוגר אני מתעניין בתחביבים. אני משקיע היטב בלימודים ובקשור לקידום חיי. חשוב לדבר מאוד ברור ולעניין, ולהגיד לחוקר שאני מצפה שיאמין לי כדי לשמור על הדיוק יכול למנוע אי הבנות לא כדאיות. כדאי לפתור מריבות בעזרת הסברים במקום לדבר רעות על אנשים. אני מאמין בכוח הדיבור. בנוסף אם אני רוצה לעשות מחאה אמנותית שמתנגדת לחברה כדי לשפר אותה, זה צריך להיות בדרך שמחה וחיובית ולא בדרך תוקפנית. אני שואף להיות אדם רוחני, חיובי, אסרטיבי, מתעניין ואוהב.
 
אני מניח שאם אומרים לאדם שהוא רק יאמין לי וזו לא בהכרח האמת, ברור שזה מחשיד כמו להגיד לו שאולי אני מנסה להטעות אותו. צריך לעשות כאילו זאת האמת וכאילו יודעים שזאת האמת ולא כאילו רק רוצים שיאמינו. אם יחשוד שמנסים להטעות אותו, יחקור וירצה לראות.
 

in bal1

Well-known member
הי פילוסוף. סיפרתי לי פעם שאתה לומד קולנוע נכון? אני חושבת שקוראי הפורום מאד ישמחו לקרוא תסריט שכתבת,במקום כל הזמן לחזור על דברים הקשורים לאמירת אמת,תאמין לי,שופט ועוד.
מה דעתך?
 
הי פילוסוף. סיפרתי לי פעם שאתה לומד קולנוע נכון? אני חושבת שקוראי הפורום מאד ישמחו לקרוא תסריט שכתבת,במקום כל הזמן לחזור על דברים הקשורים לאמירת אמת,תאמין לי,שופט ועוד.
מה דעתך?
אני לומד הרבה דברים, עכשיו גמרתי קורס קולנוע ועוד מעט אלמד עוד קורס קולנוע. בעיקרון אני משורר, ופעם הייתי סופר. בהודעה הזאת שלחתי לכם הסבר על הבינה המלאכותית שאני מנסה לפתח, ועל השפה המדעית שהמצאתי. אשמח אם תביעו דעות עליהן.
 
הבינה המלאכותית שלי פשוטה מאוד ומבוססת על מילון אנגלי אנגלי ביסיק של כשבע מאות מילים שאותו המצאתי והכתבתי למחשב. אני מאוד חזק במלים. התוכנה מתרגמת כל מלה לפי הסדר, וכל מלה מורכבת יותר מקודמות ומבוססת על קודמות. נוצרים קבצים שכל קובץ בשם של מלה אחרת באנגלית, ובתוך הקובץ תנאי אחד ארוך שזו ההגדרה. יש קובץ אם שמפעיל על ההגדרות פונקציות כמו לימוד פעולות בעזרת המלים IF SHOULD ובדיקת התכונה של דבר בעזרת המלה CHARACTER, שגם הן מוגדרות בעזרת המילון. אחר כך יש תוכנת חשיבה פשוטה שפותחת כמה קבצים לפי רצף ברשימת קבצים בקובץ, עוברת בהם בקפיצות שונות, יוצרת מסקנות בקבצים חדשים ומוסיפה את שמות הקבצים החדשים לרשימה. אחר כך יש תוכנת רגש שמבוססת על קשר מתמיד בין חלקי מערך גם מחרוזת וגם מספרים, כדי לחקות את המודעות. יש בה משתנה שמגדיר פעולות שקשורות לתוכנה כמו קישור לקבצים, ויש ערך מחרוזת בתחילת המערך שלא משתנה. תוכנה אחרת מכילה תוכנה גרפית שסופרת ברצף את המיקומים על צורה שמצוירת על המסך, מקשרת את מקומות הצורה גם למקומות שמוגדרים לפי המסך ויוצרת פונקציות שמעוותות את הצורה ושמות של דברים שנראים כמו הצורה. אחר כך יש מעבד תמלילים מיוחד שמתכנת את עצמו בעזרת מקרו מורכב ויישום פעולות בזמן תהליך הכתיבה וכחלק ממנו. התכנות העצמי במעבד יוצר מעין פונקציות שמגדירות קשר בין מושג למידע עליו, וזה מתקשר לפונקציות שבתוכנה הגרפית, במילון ובחשיבה. אני עובד גם על פרויקט של שפה מדעית, שבה לכל עיצור משמעות קבועה משלו לפי הדרך שהוא נשמע, ומחברים את העיצורים ויוצרים משמעויות מורכבות מתוך משמעויות העיצורים כאשר גובה התנועה קובע את כיוון הפונקציה שתתואר בעזרת העיצור. למשל: PABAL זה לבן, PABEL זה שחור. HAB זה אור, HEB זה חושך.
 

SupermanZW

Well-known member
הבינה המלאכותית שלי פשוטה מאוד ומבוססת על מילון אנגלי אנגלי ביסיק של כשבע מאות מילים שאותו המצאתי והכתבתי למחשב. אני מאוד חזק במלים. התוכנה מתרגמת כל מלה לפי הסדר, וכל מלה מורכבת יותר מקודמות ומבוססת על קודמות. נוצרים קבצים שכל קובץ בשם של מלה אחרת באנגלית, ובתוך הקובץ תנאי אחד ארוך שזו ההגדרה. יש קובץ אם שמפעיל על ההגדרות פונקציות כמו לימוד פעולות בעזרת המלים IF SHOULD ובדיקת התכונה של דבר בעזרת המלה CHARACTER, שגם הן מוגדרות בעזרת המילון. אחר כך יש תוכנת חשיבה פשוטה שפותחת כמה קבצים לפי רצף ברשימת קבצים בקובץ, עוברת בהם בקפיצות שונות, יוצרת מסקנות בקבצים חדשים ומוסיפה את שמות הקבצים החדשים לרשימה. אחר כך יש תוכנת רגש שמבוססת על קשר מתמיד בין חלקי מערך גם מחרוזת וגם מספרים, כדי לחקות את המודעות. יש בה משתנה שמגדיר פעולות שקשורות לתוכנה כמו קישור לקבצים, ויש ערך מחרוזת בתחילת המערך שלא משתנה. תוכנה אחרת מכילה תוכנה גרפית שסופרת ברצף את המיקומים על צורה שמצוירת על המסך, מקשרת את מקומות הצורה גם למקומות שמוגדרים לפי המסך ויוצרת פונקציות שמעוותות את הצורה ושמות של דברים שנראים כמו הצורה. אחר כך יש מעבד תמלילים מיוחד שמתכנת את עצמו בעזרת מקרו מורכב ויישום פעולות בזמן תהליך הכתיבה וכחלק ממנו. התכנות העצמי במעבד יוצר מעין פונקציות שמגדירות קשר בין מושג למידע עליו, וזה מתקשר לפונקציות שבתוכנה הגרפית, במילון ובחשיבה. אני עובד גם על פרויקט של שפה מדעית, שבה לכל עיצור משמעות קבועה משלו לפי הדרך שהוא נשמע, ומחברים את העיצורים ויוצרים משמעויות מורכבות מתוך משמעויות העיצורים כאשר גובה התנועה קובע את כיוון הפונקציה שתתואר בעזרת העיצור. למשל: PABAL זה לבן, PABEL זה שחור. HAB זה אור, HEB זה חושך.
קיים דמיון מבני בין השפה שהמצאת לבין Lojban, האם התבססת עליה?
 
לא מכיר את שפת לוז'בן, עכשיו בהמלצתך קראתי עליה קצת בויקיפדיה והתרשמתי כללית אבל אני לא יודע עליה. אשמח אם תספר לי עליה ועל עקרונותיה.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה