הגעה לנתב"ג

liorts

New member
הגעה לנתב"ג

למה צריך להגיע 3 שעות לפני הטיסה לנתב"ג ? שעה וחצי שעתיים לא מספיק ? זה נכון גם ב-4 לפנות בוקר (הטיסה ב-7) ?
 

אלדד(מ)

New member
כדי להספיק לקנות את כל הדיוטי פרי

וברצינות - כדי לחלק את הזמן שיספיק להעביר את כולם בבדיקה הבטחונית. אם היו מודיעים לבוא שעה וחצי לפני הטיסה היה נוצר לחץ עצום בבבדיקה הבטחונית ובבידוק, עד כדי כך שחלק היו מפספסים את הטיסה, דברים שכבר קרו. 3 שעות מחלקות את הנוסעים יותר טוב, כי אף אחד לא מגיע בדיוק 3 שעות לפני הטיסה. השדה סגור עד 6 בבוקר להמראות כדי למנוע רעש לסביבה. החל מ 6 בבוקר יוצאות הרבה טיסות לכל העולם ויש לחץ בשדה.
 

meravbr

New member
השדה סגור עד 5 להמראות מ-1 בלילה...

(אנחנו גרים על נתיב ההמראות, שומעים אותם מצוין החל מ- 5 לפנות בוקר...)
 

eaz1514

New member
שווה לבדוק אם אפשר לעשות צ'ק אין

מוקדם - לפי חברת התעופה. כך עשינו ערב סוכות בשנה שעברה והגענו שעה וחצי לפני הטיסה. טסנו באל על, היה תור של כחצי שעה על מסלול ההמראה בגלל עומס הטיסות אבל חסכנו שעה וחצי שינה בלילה.
 

אמנון כ

New member
אני פעם פספסתי טיסה ככה...

לפני כשנתיים (עוד בשדה הישן), הגעתי שעתיים וחצי לפני טיסה. התור לאל על היה כל כך ארוך שכשכבר הגעתי לצ'ק אין, כבר לא היה מקום. למרות שהיה לי מקום שמור (כולל כיסא שמור!) הטיסה הייתה באובר בוּק (כמו כל הטיסות), ופשוט נתנו את המקום שלי למישהו אחר. למרות שאני טס בכל חודש כמה וכמה פעמים, וגם עושה צ'ק אין בזהב של אל על (שם התור קצר יותר), אני עדיין מקפיד להגיע שעתיים וחצי לפחות לפני הטיסה. כך אפשר לשבת לנוח ולהירגע לפני הטיסה ולא להילחץ ולהיות בפניקה. מה שכן - את הזמן הפנוי אני מעביר בלאונג' של אל על (קינג דיוויד - לבעלי נוסע מתמי זהב או פלטינה בלבד) או בלאונג' השני (שכרגע שכחתי את שמו) אליו ניתן להיכנס באמצעות כרטיס ויזה זהב עסקי שיש לי. באופן אישי אני לא חסיד גדול של הדיוטי פרי.
 

רינת24

New member
מי שמראש מוותר על הדיוטי פרי יכול

לבוא 2.5 שעות לפני הטיסה הם אומרים לך 3 שעות כי לוקחים בחשבון את הזמן שתבזבזי בדיוטי פרי זה גם תלוי באיזה מטוס טסים במטוסים הגדולים מתחילים לעלות לפחות שעה לפני הטיסה בקטנים זה פחות
 

Old Girl

New member
אני לא מצליחה להבין מה קורה כאן

אני חיה במדינה אחרת? מעולם לא הגענו יותר מ - 2.5 לפני הטיסה מאז שיש השדה החדש, ותמיד אנחנו יושבים שעה שלמה בבית קפה אחר כך (שזאת המקבילה לדיוטי פרי מבחינת העברת הזמן).
 
אין מה להבין

אם מסרת את המזוודות מראש וקיבלת מקום וכרטיס עליה למטוס ובנוסף את עוברת את הזיהוי באמצעות כף היד, - אין כל סיבה להיסטריה. מועדים לשמחה.
 
בדיוק כך

רק לטיסה הראשונה מנתב"ג החדש הגענו 3 שעות לפני כי אמרו לנו שיש לחץ וגם הליכה יחסית ארוכה וגם כך היה כתוב בהוראות שקיבלנו. לא רק שלא היה שום לחץ, הבדיקה הביטחונית לא התחילה אפילו כי דוכן חברת הטיסה לא נפתח וכך המתננו כמו טמבלים גם לפני הבדיקה הבטחונית וגם אחרי הצ'ק-אין. אחרי הצ'ק-אין המתננו בלאונג' קינג דיויד שזה לאונג' לנוסעי הביזנס וכו' וממש התביישתי מהנוסעים הזרים שהיו שם. הצוות שתיפעל אותו עשה טובה כשענה על שאלה ועשה את זה עם פרצוף חמוץ. הכיבוד לא טעים ועלוב, לא דואגים למלא את החסר, אין דוכן החתלה בשרותים והורים לתינוקות צריכים לעשות את זה בלאונג' עצמו תוך אקרובטיקה. אף אחד מאנשי הצוות לא דואג לנקות את השולחנות והמושבים, אלא רק לעתים רחוקות מרפרפים מעליהם ובכל מקום שרוצים לשבת יש פרורים וסימני ניגובים של דליפות ומריחות. בקיצור - בושה אחת גדולה.
 

magihawk

New member
במקרה אני עובד בנתב"ג

ודווקא בשעות שרשמת בד"כ יש הרבה עומס (זה תלוי גם ביום - יום ראשון ושישי לפנות בוקר מאוד עמוסים, ימי שלישי למשל פחות עמוסים, אבל זה משתנה). לכן אם באמת הטיסה שלך ב-7 בבוקר עדיף להגיע יחסית מוקדם אם אתה רוצה להגיע גם לדיוטי פרי. אבל זה כמו פקקי תנועה בבוקר, זה עניין של 10 דקות אם תגיע לעומס או לא. אם תגיע ב-4:00 לשדה כנראה תהיה בין הראשונים ואז באמת תהיה כבר בסביבות 4:30 בדיוטי פרי. אם תגיע ב4:30 כבר יהיה תור ותחכה הרבה זמן בבידוק הבטחוני, רק לקראת 6:00 תגיע לדיוטי פרי. אבל אם תגיע ב-5:30 לשדה, כבר נרגע הלחץ ועד 6:15 תהיה בדיוטי פרי. אבל שוב, זה לא מדע מדוייק, זה תלוי ביום. אגב, צ'ק אין מוקדם אפשר רק באל-על, ואם אפשר אז עדיף. תהנה!
 

ק ר מ י

New member
הדברים שכתבת נכונים לזמן חגים או

בכלל? אנחנו מתכוונים לנסוע באמצע נובמבר, זה תקף גם לזמן הזה?
 

magihawk

New member
בחגים/קיץ זה מורגש יותר

אבל זה גם כך בד"כ. אומנם באמת בחורף, מסוף סוכות ועד חנוכה הלחץ נרגע ויש פחות טיסות, אבל עדיין יש שעות מסויימות שבהן יוצאות כמה טיסות יחד ויש לחץ, ואז שעות מסויימות שריק לגמרי. אם את יודעת יום ושעה ספציפיים יהיה יותר קל להגיד לך בדיוק.
 

ק ר מ י

New member
אני עוד לא יודעת בדיוק אבל

בעיקרון זה יוצא יום ראשון בבוקר (אני מניחה שטיסה של 6-6.30 בבוקר) לפראג.
 

magihawk

New member
זו שעה די עמוסה

כדאי להגיע מוקדם, אם רוצים להספיק להסתובב בדיוטי פרי. אם את טסה באל-על אז כדאי לעשות צ'ק אין מוקדם בטרום טיסה ברכבת צפון, זה יחסוך לך בשעות האלה הרבה זמן בשדה. אבל גם אם לא, זה אמצע נובמבר אז יותר רגוע, גם שעתיים לפני אמור להיות מספיק זמן.
 
למעלה