הגירה לארץ ישראל

yoavep

New member
הגירה לארץ ישראל ../images/Emo53.gif ../images/Emo92.gif

ענפים מסויימים ממשפחתי הגיעו מאוקראינה לארץ ישראל ב-1948. היכן ניתן למצוא רשימות של המהגרים לארץ ישראל? לפני כשנה ניסיתי לחפש ואז נאמר לי שהרשימות האלה נמצאות בגבעת רם בירושלים ושאין שום אפשרות להשיג אותם אלא רק אם נוסעים לשם ומחפשים לבד. מישהו יכול לעזור פה? תודה מראש יואב
 

נחי

New member
רשימות עולים

תיקים של עולים נמצאים בארכיון הציוני באוסף סגור לקהל.אם אתה מעונין אתה צריך לבוא עם פרטים מזהים על עצמך ועל האדם אותו אתה מחפש.בתקופה הנוכחית מתבצע מיחשוב של רשימות העולים על ידי חיילות אולם הדבר עדיין אינו קרוב לסיומו.בקשות לעליה קיימות גםן באוספים פתוחים באותו ארכיון אולם בצורה מאד לא מסודרת.כדאי להיעזר בשירותי היעוץ.אם העולים הגיעו כמעפילים ניתן לפנות לאתר מחנה המעפילים עתלית שם מתנהל רישום ממוחשב של מעפילים.אם הגיעו כעולים חוקיים בתקופת המנדט ניתן לחפש במיקרופילם של :pALESTINE GAZZETE שם נרשמו שינויי השם.יש עוד אפקרויות שונות תלוי בסוג המידע הקיים והמבוקש.
 

yoavep

New member
רשימות עולים

תודה 1. יש לי מספר שאלות - את המיקרופילם - היכן ניתן למצוא? 2. הארכיון הציוני - היכן נמצא והאם יש לך טלפון שלו? או שניתן להשיג ב-144? 3. כנ"ל לגבי עתלי - יש לך טלפון???
 

נחי

New member
רשימות עולים

1.באגף הביבליוגרפי בספריה הלאומית 2+3 הכל ב144 www.bezeq.co.il
 
למעלה