הגירה לארה"ב - אזרחות לילדים

Yleviin

New member
שלום
אני אזרח ארה"ב ומתכנן הגירה לארה"ב לילדים שלי אין אזרחות.
לפי הבנתי יש לי שני אפשרויות להתחיל תהליך הגירה עבורם:
1. לבקש אשרת הגירה בטופס I-130
2. תהליך אזרחות על בסיס זכאות של הסבא שחי בארה"ב מספיק שנים
אנחנו מתכננים לעבור בתחילת שנה הבאה ובאפשרות הראשונה אני מבין שאוכל בינתיים להוציא וויזב מיוחדת שיוכלו כבר לעבור ולהתחיל בית ספר, איך שאני מבין באפשרות השניה הם יצטרכו להיכנס כתיירים ורק שם לעשות את האזרחות ולכן אני חושש שזה לא יאפשר להם בית ספר, האם אני צודק?
למישהט יש תובנות לגבי איזה תהליך עדיף?
תודה רבה
 

dafni1233

New member
לפי מה שאני יודעת, אם אתה אזרח אמריקאי ואתה מגיש בקשות הגירה עבור הילדים (ובהנחה שהם מתחת לגיל 21 או 18 לא בדיוק זוכרת) אז ברגע שאתה נכנס לארה"ב הם הופכים להיות אזרחים באופן אוטומטי.
אח"כ צריך להוציא מספר סושיאל וכו אבל זה כבר בירוקרטיה שאפשר להתגבר עליה בחודשים הראשונים למעבר וממילא בדרך כלל לא מכניסים ישר לבית הספר אלא יש תקופת הסתגלות.
האופציה של להיכנס כתיירים נשמעת לי בעייתית בהרבה כי אתה נכנס על ויזת תייר עם כוונת הגירה ברורה, ומנגד, ברור הרי שהכוונה היא להתאזרח אז אני לא ממש בטוחה לגבי העניין הזה. אולי גם בדרך הזו האזרחות היא מיידית וניתן להישאר בארה"ב.
מישהו יודע ויכול להרחיב?
 
נערך לאחרונה ב:

vinney

Well-known member
לא, בדרך השניה האזרחות היא לא מיידית אלא צריך להתעסק עם ההגירה ולהביא להם מסמכים והוכחות קודם כל.

עם ויזת הגירה בכניסה הם מקבלים חותמת שהופכת אותה לגרין קארד. לפי החוק קטין בעל גרין קאד ילד לאזרח אמריקאי הופך אוטומטית לאזרח אמריקאי, כך שעצם קבלת הגרין קארד מאזרחת אותם. מבחינה ביורקרטית תצטרך להוציא דרכון, SSN, וכו׳, אבל זה ביורקרטיה שמעידה על הסטטוס, לא הסטטוס עצמו.
 
למעלה