הגיע חג הקציר, אפשר לעניין אתכן בהחלפת החלב?

טלימה

New member
הגיע חג הקציר, אפשר לעניין אתכן בהחלפת החלב?

לכבוד שבועות כדאי שנדבר קצת על חלב, לא? הנה משהו שפרסם האיש שלי אתמול בווינט. מתוכו אני בוחרת לצטט כאן את זה: "השנה יצאתי באביב למסע מקומי של גילוי מקורות החלב באיזור. עוד רגע אספר לכם מה מצאתי, אבל קודם, למען הגילוי הנאות, חשוב לי לכתוב שאני לא צורך מוצרי חלב כמעט בכלל, וכתזונאי והיסטוריון של תזונה כל המידע שנתקלתי בו מראה שאין לבני האדם צורך תזונתי בחלב או במוצריו. על דיעותי בהרחבה אפשר לקרוא כאן. אם אתם אוכלים מוצרי חלב, הטור הזה הוא בשבילכם, בואו ננסה ללמוד ביחד מהם מוצרי החלב הבריאים יותר ומהן הדרכים המתחשבות יותר להשיג אותם." חשוב לי להדגיש שאני לא תזונאית, ואני לא מתכוונת לענות תשובות כאן בשמו. אני מתכוונת לייצג את עמדתי שלי בלבד, וגם זה - במסגרת הזמן העומד לרשותי. זה בעקבות ניסיון קודם שהיה לי כאן עם דיונים ארכניים על מוצרי חלב.
 

dido81

New member
מנצל"שת פשטידה לשבועות ללא מוצרי חלב

למישהי / מישהו יש המלצה?
 

cornetti

New member
נהניתי לקרוא

שמחה שנכתב קצת על הצד השני של חלב בחג הזה, במיוחד באתר "מיינסטרימי"
 

צימעס

New member
מסובך

עבורי, חלב הוא אחד ממוצרי המזון הבסיסיים, כמו לחם, כמו ביצים. משהו שהופך מנה טבעונית למנה משביעה. כך בילדותי (חלב בכוסמת, שמנת במרק, לבן בסלט), וכך היום - לא עובר יום בלי שמי מאיתנו אוכל יוגורט/גבינה (טוב, הגזמתי. קורה שיוצאים משגרה...). לאחרונה אני מעדיפה חלב צאן על פני בקר, משיקולים של מה זה עושה לי, והילדים - בעקבותי - אוכלים "מה שטעים, כלומר כמו אמא". בתוך זה, מעניינת ההבנה שככל הנראה חלב צאן באמת מתאים לנו יותר ("לנו" שיש לנו בגנים שרידים מקומיים). מעניינת גם ההבנה שחלב הוא עונתי. (למרות שזה ממש טפשי: מה, אני לא יודעת שכולן ממליטות באותו זמן, ושחלב זה משהו שיש אחרי המלטה ולא 365 ימים בשנה? אפילו שאני יודעת שספק הגבינות המקומי שלי יוצא לחופש כשאין חלב, זה לא התרגם אצלי לאוכל עונתי). קיצור, לגבי עצמי השתכנעתי שיש פער עצום בין ה"אמור" ל"טעים"/"נוח", וה"בפועל" גר איפשהו ביניהם. בברכת חג שבועות שאינו נסמך על התפריט. (למרות שאחרי הכל, בשבועות כן יש מוצרי חלב מקומיים!)
 

shani shay

New member
אם תרשי לי להתעלם מהעניין ה"מקומי"

אני מסכימה עם ההנחה הבסיסית של אישך שבני אדם לא צריכים / אמורים / ____ (השלימו כאוות נפשכם) לצרוך חלב בקר. אותי אישית זה די דוחה אפילו. הייתה תקופה שהערצתי את "אל תגעו לי בעטינים" פשוט מפני שהתחברתי לכתוב והרגשתי שאני מבינה את המדע וההגיון מאחורי זה . (נראה לי שזה הזמן לשים
). סבלתי בעבר מאד מליחה, וביום שהפסקתי לאכול מוצרי חלב - זה נעלם ומאז לא חזר (הייתי מכורה לקוטג' ולכל סוג מעדן / יוגורט שקיים). אני חושבת שתעשיית החלב בארץ היא כל כך היילי אסטימייטד, ש: 1. אין מצב שזה אי פעם ישתנה (כמו ש"אל תגעו לי בעטינים" הופץ דרך האינטרנט ולא בשום חנות ספרים, רחמנא ליצלן....). 2. סחתיין על אישך, או בעצם - סחתיין על YNET שנתנו במה לדעה שבדרך כלל נאמרת בשקט בשקט. ולעניין ה"מקומי" - האמת? זה עושה לי עצוב. כשאת מטיילת בסופר ליד מקררי הגבינות (הישראליות, לא המיובאות) זה מרגיש לך טוב, את לא יכולה שלא להגיד "וואו, איזה היצע יש בארץ...", אבל בעצם, ההיצע הזה הוא מין פיקציה סינטטית. כי אם העיקרון ה"מקומי" היה קיים, לא היו כל כך הרבה סוגים מעובדים במשך כל ימות השנה. מעניין אם אי פעם יקום המשווק שחודשים על גבי חודשים יגיד לצרכניו - "מצטער, זו לא העונה". מעורר מחשבה. (אצלי, בכל אופן). שני נ.ב - שיהיה חג שמח בכל מקרה, כן?
 

Nia11

New member
יופי של כתבה

רק הערה קטנה לגבי הגדיים - לא בכל משק (ואפילו אורגני) נותנים לגדיים לינוק מחלב אמם. ביקרתי לפחות במחלבה אחת בה הגדיים נלקחים מיד מהאם ומופרדים ממנה, ומואכלים בפורמולה, כדי שאנחנו נוכל להשתמש בכל החלב של העז. לאחר שראיתי את זה הפחתתי עוד יותר את צריכת החלב שלי.
 

עומינגה

New member
מנצל"שת- המלצה לנטורופטית

לצערי לאור כשלון עם דיאטנית ילדים של הקופה... לפני כמה זמן היתה פה המלצה לנטורופטית, אם מישהו זוכר או מכיר מאזור השרון, לתינוקות? מישהי שיכולה לעזור עם תפריט צמחוני? תודה!
 

טלימה

New member
איפה בשרון?

בכל אופן. אני מכירה רק את האיש בחתימה שלי.... אבל הוא עושה ביקורי בית אם זה עוזר... ומקפיצה לך גם.
 

עומינגה

New member
לא כזה משנה איפה,

פשוט סתם מעצלנות ליסוע לת"א או משהו כזה.. למה, איפה הוא נמצא?
 

POOH*

New member
לא נטרופטית אבל עזרה לנו

אנחנו היינו אצל טובה קראוזה בהרצליה שעזרה לנו לבנות תפריט עבור ביתי הצמחונית. אני ממליצה בחום. POOH
 
מנצלש"ת - מתכון עוגת "גבינה" טבעונית חיה

הכנתי בעבר, הכנתי היום כעוגת יומולדת עם תוספת שכבת אננס, אכין מחר כעוגת יומולדת (לילדה אחרת) בשיפור נוסף. אפשר להיות גמישים עם פירות וטעמים, זאת עוגה נוחה. http://therawtarian.com/raw-cheesecake-recipe/
 

noamk1

New member
../images/Emo45.gif

כתבה ממש יפה. רק חבל שהיא כ"כ קצרה... הייתי שמחה לעוד.
 
למעלה