הגיע העת שאנשי קבע ישרתו במילואים

הגיע העת שאנשי קבע ישרתו במילואים

כיום המעטים שמשרתים במילואים ממשיכים להיפגע כלכלית, משפחתית, תעסוקתית ואקדמית. מערך המילואים נשחק והולך. אין שום סיבה שבעולם שאנשי הקבע לא ישרתו במילואים. יתרה מכך, יש את כל הסיבות מדוע הם כן ישרתו. להיות בקבע זו עבודה כמו כל עבודה אחרת, ובדיוק כמו שאיש מילואים נקרא להתייצב לשירות מילואים ולעזוב את מקום עבודתו, כך יש לקרוא לאנשי הקבע לשרת במילואים ולסייע בהקלת הנטל העצום הנופל על כתפיהם של המעטים שעדיין משרתים במילואים.
 
האמת, שכבר בשנות ה 80 היו כאלה...

...הם היו בעיקר קצינים קרביים אשר רכשו באזרחות או דרך הצבא מקצוע טכנולוגי, עברו לשרת ביחידות מחקר/פיתוח אבל נישארו איתנו להצבת חירום ולכן גם התאמנו איתנו ו"עשו קו"... נ.ב. המג"ד שלי ד'היום, ילד בן 33+ הוא כזה...
 
שכחתי לציין את עיקר מחשבתי...

...כמו כל מהנדס באזרחות כך גם מהנדס בקריה/מפח"ש או כל יחידה דומה יכול לתת 30 יום ב"קו"... יותר מזאת, כל חייל בקבע(נגד/קצין) אשר בעורף, שילקח פעם בשנה לשבועיים של אבטחה/שמירה, לפי מיטב זיכרוני בחיל האוויר היה נוהג כזה, ניתקלתי בהם בישובים נידחים בבקעה ובשטחים...
 

ניר נגר

New member
בימים אלה אנשי הקבע לא מללקקים

דבש...אל לנו לשכוח שהצבא האיכותי שלנו בנוי מאנשים איכותיים, אנשים איכותיים לא יישארו במערכת שלא נותנת להם תנאים טובים.אני לא אומר יש עדיין הרבה שומן בצבא הקבע... אגף כוח אדם גילה באחרונה כי הפיטורים ההמוניים והפגיעה בתנאי השירות הביאו למרמור קשה בקרב הקצינים והנגדים * בצה"ל נבהלו מהממצאים, והחליטו להסתיר את התוצאות * דובר צה"ל: "הממצאים מופצים למקבלי ההחלטות הרלוונטיים במטה הכללי"
 

פלסטיק

New member
אנשי קבע עושים סרבנות אפורה

מכיוון שאנשי קבע מקורבים להנהלה וועד העובדים הם מקבלים פטור ממילואים (אבט"ש במקרה שלהם) אם הפרופיל שלהם 64 או נמוך ממנו. לכן כל מה שמוטל עליהם כדי לא לעשות מילואים הוא להנמיך לפרופיל 64 (לא בעיה גדולה) לעומת אנשי מילואים שאינם מקורבים לצלחת ולכן אינם נהנים מהזכות לסרבנות אפורה מהסוג הזה. אם צה"ל מוצא תרגיל עקום כדי להכשיר את הסרבנות של חיילי הסדיר שלו עצמו במקום להתמודד איתה מצחיקה התלונה שלו על חוסר מוטיבציה של אנשי מילואים.
 
למעלה