הגיע הזמן לשינוי פרדיגמה בלימודי המתמטיקה.

aetzbarr

Member
למען תלמידי ישראל דרוש להכניס שינוי עמוק בלימודי המתמטיקה, ושינוי כזה לעולם לא יבוא מתוך המערכת, אלא מבחוץ.

ובמה מדובר

יש למתמטיקה חלק הגיוני וברור של לספור אחת, שתיים, שלוש, וכו'. כולם משתמשים בחלק זה באופן טבעי, ואותו יש להשאיר על כנו.

אבל יש גם חלק בלתי הגיוני של המתמטיקה הפועל בתחום הגיאומטרי, ויש בו ידיעות כזב המוצגות כידיעות אמת.

מתמטיקאים מתוך המערכת לא יסלקו את ידיעות הכזב , מטעמים ברורים.


המתמטיקה הפועלת בתחום הגיאומטרי היא בלתי הגיונית, אינה מדויקת, יש בה ידיעות כזב, ואף על פי כן היא מוצגת כהישג מופלא של האדם.

הצגה שכזו מעוררת סלידה ותגובה טבעית של שנאת מתמטיקה ,ולא פלא שהיא מתפתחת לחרדת מתמטיקה הדורשת טיפול פסיכולוגי.

תלמידים רבים סובלים מחרדת המתמטיקה הבלתי הגיונית הפועלת בתחום הגיאומטרי, מכיוון שהיא מוצגת כהגיונית, נכונה, ומדויקת.

חרדה זו תיעלם אחרי שינוי עמוק בלימודי המתמטיקה, ושינוי כזה יוכל לבוא מהתלמידים עצמם , שיגלו כי המלך הוא עירום.


לפני שאני מצרף קובץ הסבר רציני, רצוי לקרוא את השיר הבא.

השיר הזה מתאר את המתמטיקה הבלתי הגיונית הפועלת בתחום הגיאומטרי זה כבר 2000 שנים, ומלמדים אותה בבתי הספר.


שיר שמח ( חדו"א ) ובעצם הוא שיר עצוב.



מי כאן סופר ומי מונה

בא בריצה דקארט רנה

אין קו יותר ואין צורה

זו ממש צרה צרורה

אני חושב אני קיים

והאמת טבעה בים.



אוי לי ווי לי מה קרה לי

הבלגן ממש טוטאלי

איני – פיני – טסי – מלי

דיפרנציאלי ואינטגרלי

אין מפלט ואין מנוס

סביב סוגר קלקולוס



הגבול ברח קפצה נגזרת

לא הבנתי, מה זאת אומרת

טורי אינסוף על הסולם

התאספו כאן ,כל כולם

נדחקים בשצף קצף

מחפשים הם את הרצף



ומשיקים כה עדינים

מחפשים מעגלים

תרים אחרי נתיב עומקה

של נקודת ההשקה

והפונקציה זזה ומתפתלת

ממתינה לאנליזה קצת אחרת.



ארכימדס נתן כאן טון

ואחריו גם בא ניוטון

ומי באופק שם מציץ

אולי אולי זה גם לייבניץ

שביל היסטוריה כבר נפרס

הנה צועד פיתגורס



אוי לי ווי לי מה קרה לי

הבלגן ממש טוטאלי

איני – פיני – טסי – מלי

דיפרנציאלי ואינטגרלי

אין מפלט ואין מנוס

סביב סוגר קלקולוס

א.עצבר



 

קבצים מצורפים

  • שני החלקים של המתמטיקה ההגיוני והבלתי הגיוני.pdf
    KB 72.3 · צפיות: 0
  • המפעל המתמטי של ארכימדס קרס.pdf
    KB 492.6 · צפיות: 1
  • הגיע הזמן להחליף את המתמטיקה בכמתנות.pdf
    KB 521.9 · צפיות: 0
למעלה