הגיטרה תוביל
ספיישל

Yudokolis

New member
אמת. מה שמוביל לכך

שבברקלי יש שני סוגי אנשים: אנשים מוכשרים מאוד שקיבלו מילגות, ואנשים עם כסף. ולפעמים גם בקבוצה השניה ישנם אנשים מוכשרים וראויים...
 

תומרוק

New member
עובדות...

תשמע, הם עזבו מוקדם, כי הם ידעו שהם יצליחו, ושיש להם את היכולת להצליח, והם כבר לא היו צריכים את ברקלי בשביל זה. את הידע, יש להם, יש להם השכלה מוזיקלית, אולי לא תואר אבל יש להם השכלה. בוא לא נשכח שבכל הדיסקים האחרונים (מ- scence from a memmory) הם הפיקו את עצמם. לא יודע לגבי האחרון שעוד לא בדקתי, אבל לדעתי גם שם הם הפיקו את עצמם. והם גם עושים בזה עבודה מעולה (לטעמי) . ובשביל להפיק דיסק, אתה חייc השכלה מוזיקלית מסויימת, במיוחד דיסקים ברמה שלהם. מה גם שאתה רואה את רמת ההלחנה שלהם, ואת המבנים של השירים. אתה פשוט רואה גאונות במוסיקה שהם עושים...
 

orbiti

New member
הממ, לא הייתי נתפס לכזאת התלהבות

למרות שאני מאד אוהב את הלהקה, יש לפעמים במוזיקה שלהם משהו מעט 'חפיפניקי' שלדעתי היה נמנע אם הם כן היו משלימים את לימודי התואר הראשון בברקלי. לדוגמא: האלבום awake היה ניסיון מאד מעניין לכתוב אלבום שכמעט כולו מבוצע בפוליריתמיקה בין השירה לשאר התפקידים, אבל הידע המוגבל יחסית של חברי הלהקה בהרמוניה ובקצב מורכב מנע ממנו להיות ניסיון נועז באמת, ואם אתה לא מתעמק בו הוא עלול להישמע כמו אלבום מטאל סטנדרטי יחסית. האמת - אני לא בטוח שצריך להאשים כאן דווקא את ההשכלה, כיוון שלחברי הלהקה תמיד היתה גישה מסחרית מסוימת במוזיקה שלהם (לא שהם 'התמסחרו', אבל הם תמיד נאלצו להשתמש בגימיקים מסחריים יחסית, כמו סאונד מאד מסוים וכו'), כך שאולי גם עם יותר השכלה התוצאה לא היתה מהותית שונה.
 

CallMeCavanaugh

New member
סטיב מורס?

איפה הוא מנגן? המורס הגיטריסט היחיד שאני מכיר הוא אלן מורס (אח של ניל מורס), הגיטריסט של ספוקס בירד. יש קשר משפחתי?
 
לא מסכים איתך לחלוטין

העובדה שהקלידים יותר משמעותיים ברוק מתקדם מאשר מברוק רגיל לא אומר שהגיטרה פחות משמעותית. כאמור, רוברט פריפ בקינג קרימזון למשל שלט בזרוע נטויה ובהרבה מהאלבומים שלהם אין קלידים בכלל, יש רק גיטרות. סטיב האו נחשב למעין וירטואוז דווקא, והתפקידים שהוא כותב תמיד מאוד לא קונבנציונליים. כמו כן, סטיב האקט, שאמנם הוא אינו אשף טכני, אך הנגינה שלו מאוד מיוחדת ומעניינת (ולעיתים מפגרת), והוא גם היה אחד מהאנשים הראשונים שניגנו על גיטרה עם טאפינג, הרבה לפני אדי ואן היילן. הגיטריסטים של פינק פלויד, דרים תיאט'ר, קאמל, קווין, Rush וג'טרו טול כולם בעלי יכולות טכניות מזהירות, אם כי הנגינה שלהם יותר מסורתית ופחות שוברת מוסכמות.
 
תשמע, חבוב, זה פשוט לא נכון

"תמיד" זאת מילה די חזקה. באלבומים של קרימזון משנות השמונים והאלה אין מלוטרון בכלל. בStarless and, larks וRed יש מלוטרון בחלק מהשירים, אבל לא בכולם. ולכן, *תמיד* זה לא מדויק. תמיד היה משהו, על אחת כמה וכמה.
 

תומרוק

New member
רשמת שהיו אלבומים שלמים בלי קלידים.

וזה לא מדויק, אמנם לא בדקתי את כולם לחלוטין, אבל לא היה להם אלבום בלי קלידים בכלל,.... עד כמה שידוע לי....זה לא ממש הגיוני. אם היה משהו בסגנון אני אשמח דווקא לנסות ולשמוע...דוגמא??
 

RamiSun

New member
אני חושב שאתה טועה כאן

פריפ בעצמו נתן רצועות של מלוטרון וקלידים באלבום הזה.
 

RamiSun

New member
אוקי , אז כנראה אני טועה.

בכל אופן כתוב על העטיפה אצלי Robert Fripp - Guitar and Devices אז הנחתי שהכוונה למשהו ממשפחת הקלידים...
 

Rubycon

New member
דיוויד גילמור? יכולות מזהירות?

פוטנציאל טכני נמוך (הוא הודה בזה). אני מאוד מעריך אותו בגלל שהוא מיצה את עצמו כמו שצריך, אבל הטכניקה שלו היא בכלל לא מזהירה... (מה גם שההשכלה המוסיקלית שלו שואפת לאפס, אבל זה לא קשור ישירות).
 
אני חושב שכן

כלומר, בכל הנוגע לסולואים על פנטטוני, הוא שולתתת... הוא אמנם לא טכניקן מטורף כמו פטרושי, אבל מבחינתי הוא גיטריסט מוכשר למדי.
 
למעלה