הגיטרה תוביל
ספיישל

Cvamp

New member
הגיטרה תוביל ../images/Emo47.gif ספיישל

דיפדתי אחורה בכמה דפים אחורה וראיתי שירשורים על: הבס בליין i before e - התוף הוא הכל נתמקד בגיטרות מובילות שהרי יש לנו ליווי אז הפעם: ספיישל - מיהם נגני/יות גיטרות מובילות האהובים עליכם ביותר ברוק מתקדם?
 

Cvamp

New member
בהונות למעלה

רשימה חלקית
Jimi Hendrix Duane Allman of the Allman Brothers Band B.B. King Eric Clapton Robert Johnson Chuck Berry Stevie Ray Vaughan Ry Cooder Jimmy Page of Led Zeppelin Keith Richards of the Rolling Stones Buddy Guy Lee Ranaldo, Thurston Moore of Sonic Youth Peter Green of Fleetwood Mac Brian May of Queen John Fogerty of Creedence Clearwater Revival Clarence White of the Byrds Robert Fripp of King Crimson Lou Reed Zoot Horn Rollo of the Magic Band Jerry Miller of Moby Grape Steve Howe of Yes Robbie Robertson of the Band David Gilmour of Pink Floyd Neil Young Tony Iommi of Black Sabbath Joan Jett Dave Davies of the Kinks Robby Krieger of the Doors Robert Randolph Leigh Stephens of Blue Cheer Greg Ginn of Black Flag Kim Thayil of Soundgarden Jeff Beck Zal Cleminson Mick Green Greg Lake Jan Akkerman​
 

Cvamp

New member
)-8 האמפפפ

מיהם הגיטריסטים - במיוחד ברוק מתקדם - שאהובים עליכם - לא חייבים להיות ג. מוביל -
 
אההם

לא יהיה יותר קל לכתוב על הגיטריסטים שאתה לא אוהב? וברצינות, נראה שאתה באמת אוהב את כולם, אז למה לבחור את השמונים הכי טובים מתוך שמונים ואחד שיש? אם אתה רוצה להאדיר את ענף הגיטרות במוסיקה, למה שלא תבנה איזה אתר של גיטריסטים ברוק, עם ביוגרפיות ותוכן מקורי משלך? שוב, אני לא מתכוון "להרוס את המסיבה", רק להחליף את המוסיקה.
 

yehuda kotton

New member
גיטרות ברוק מתקדם

הגיטרה היא לא ממש הכלי המרכזי ברוק מתקדם כמו קלידים למשל ובכלל הסגנון לא מבוסס על וירטואוזיות בנגינה אלה על ההלחנה. גיטריסטים ממש משפיעים אפשר למנות באצבעות יד אחת. מעבר לפריפ וסטיב הוו (איך כותבים את זה??) קשה לי לחשוב על גיטריסטים שממש פיתחו סגנון או סאונד ייחודי ושהשפיעו על אחרים.
 
גיטרות

אני חושב שלא ניתן להכליל לגבי כל הזרמים של הפרוג, לגבי מרכזיות הגיטרה לעומת כלים אחרים. אבל לגבי להקות ספציפיות, ניתן בהחלט לומר, שהגיטרה מרכזית בהן מאוד ושוות ערך לפחות לקלידים, שנגני הגיטרה שלהן, היו חדשניים מבחינת סגנון נגינה וסאונד. דיוויד גילמור, למשל, למרות שלא היה וירטואוז ענק, היה בעל סאונד מיוחד שמזוהה כל-כך עם פינק-פלויד שרבים אחרים ניסו לחקות אחר-כך. בסצנת הקנטרברי פיל מילר היה ועודנו גיטריסט בעל סאונד מלא וייחודי, וסגנון הנגינה שלו הוא סגנון שניתן לזהות בקלות. אפרופו פיל מילר, אף אחד לא ענה על השאלה שלי לגבי ההופעה החיה של מא'צינג מול לרדיו 1 של bbc. ההופעה הוצאה על דיסק ב1994 או 1995, ואני משווע למצוא את הדיסק, כל מידע יתקבל בברכה. תודה.
 
עוד גיטרות

אגב יהודה, לפי מה שאתה כותב, יש לך ההזדמנות להיות הגיטריסט היחיד מלבד פריפ והאו שיפתח סגנון וסאונד ייחודיים וישפיעו על אחרים.
 

תומרוק

New member
ג'ון פטרוצ'י

הוא אמנם שייך לז'אנר של פרוג מטאל, אך בהחלט יש לו מקום בין אלה שהשפיעו מאוד על להקתם ועל הפרוג בכלל, הוא גיטריסט מ-ד-ה-י-ם!
 

Rudess

New member
בהחלט

פטרוצ'י הוא המלך. אבל לא נשכח גם את סטיב מורס מייקל רומיאו,רויין סטולט.
 

תומרוק

New member
כן כן גם הם

אבל להגיד שאיןגיטרסטים מובילים בז'אנר, רק בגלל שהכלי המוביל הוא קלידים ולא גיטרה, זה נראה לי לא נכון....
 

yehuda kotton

New member
פטרוצי

פטרוצי הוא מעולה אבל לדעתי הוא לא הביא משהו ייחודי ממש משל עצמו או פרץ דרך כמו האחרים שהזכרתי. מבחינת סגנון וטכניקה הוא ממשיך דרכם באופן ישיר של פורצי הדרך בגיטרה משנות ה-80. בדרים, כמו ברוב הפרוג, הייחוד זה דווקא בכתיבת המוסיקה הייחודית ולא דווקא בביצוע טכני(שאינו עולה מבחינה טכנית על הרבה להקות מטאל אחרות). סטיב מורס - לדעתי מעט מאוד קשר לפרוג למרות שהיו לו לא מעט נגיעות בסגנון בתחילת דרכו. הוא דווקא אולי היחידי ברשימה שבאמת הביא משהו ייחודי וחדש משל עצמו גם מבחינה סגנונית וגם מבחינה טכנית. מייקל רומיאו חיה רעה אבל אין לו שום קשר לדיון שלנו (תן לי חצי מהמהירות שלו ואני אהיה מרוצה). רויין סטולט לא ראוי בכלל להכלל ברשימה עם היתר שהזכרתה, למרות שהנגינה שלו באלבום השני של קאיפה (הכל תחת השמש) מרגשת אותי עד דמעות.
 

RamiSun

New member
רויין סטולט

אני חושב שהוא גיטריסט וכותב ענק. גם בקאיפה גם בפלאוור וגם בטראנסאטלנטיק והוא מרגש לא רק באלבום השני של קאיפה. אף שמה שהוא הביא זה לדעתי זה יותר היתוך של כמה גיטריסטים יחודיים לאחד מאשר סגנון יחודי משל עצמו, אבל גם זה משהו מעניין
 

תומרוק

New member
לגבי פטרוצ'י

ולגבי דריםבכלל, איך אתה יכול להגיד שהם לא עולים באיכות הנגינהעל כל לקת מטאל אחרת??? קודם כל כמו שאתה בעצמך אמרת, בכתיבה של המוזיקה אף אחד לא משתווה אליהם, ולא בחכמת הנגינה או בהפקה, ואין שום ספק שכל אחד ואחד שם הוא נגן מ-ד-ה-י-ם מבחינה אישית ומבחינת כל הלהקה. אתה חייב לזכור שהם בכל זאת (חלקם) נפגשו בברקלי.....!
 

orbiti

New member
ברקלי?

עם כל הכבוד לדרים ת'יאטר (ויש כבוד) החבר'ה בסה"כ סיימו משהו כמו שנה וחצי מתוך הלימודים בברקלי , ולמעט ג'ורדן רודס (שיש לו תואר מג'וליארד, למיטב ידיעתי) לאף אחד מהם אין השכלה מקיפה במיוחד. אם אתה מחפש נגנים משכילים בפרוג, כדאי שתבדוק את קרי מיניר מג'נטל ג'איינט או ריק ווייקמן מיס שלמדו באקדמיה המלכותית למוזיקה בלונדון (קרי סיים תואר, ווייקמן לא).
 

Rubycon

New member
זה לא משנה כמה זמן הם היו בברקלי

זה שאני עובד אצלו, לדוגמא, אחרי שהשתחרר מצה"ל לא היה צריך ללכת לברקלי כי הוא פשוט ידע כל מה שהוא היה צריך, במקום להשקיע שנה בברקלי על תולדות ועל מבנים הרמוניים וללמוד לעבוד עם מיקסר ועוד 1001 דברים שאתה יכול ללמוד שם הוא חסך את הזמן והתחיל לצבור נסיון בחו"ל. חוץ מזה, לבחור שמעליך, איך אתה יכול להגיד שאף אחד לא לוקח אותם מבחינת הפקה? אמנם באלבומים המאוחרים ההפקה יותר מלוטשת מהקודמים אבל זה לא מתקרב לרמה של בוב דרייק לדוגמא, בשני האלבומים שהוא השתתף של Thinking Plague או A Mere Coincidence של הסיינס גרופ (ויש עוד, אלו רק דוגמאות... נבלנה... פייב-יו-יוז...) אורביטי, מה שאמרתי בפסקה למעלה לא אומר שאתה טועה מבחינת קונטקסט - זה נכון שאם הם היו נשארים עוד שנתיים בברקלי המוצר המוגמר היה הרבה יותר מלוטש, זה נכון.
 

Rubycon

New member
תראה

לברקלי יש רפ גבוה מאוד - אף פעם לא ביקרתי שם אבל זה ככה לא ישירות בגלל שהמורים בברקלי הפיקו אלף גאונים, אלא בגלל שאלף גאונים קיבלו את הכלים להפעיל את המוח (ו\או האצבעות) שם. אתה יכול לקבל את הכלים האלו לאו דווקא בברקלי, הכל עניין של השקעה. כלל המעבר - אתה צודק.
 

orbiti

New member
לא כ"כ קשה להתקבל לברקלי

צריך יכולת נגינה ושמיעה כלשהי, וזהו פחות או יותר. זה לא אומר, כמובן, שלא למדו שם תותחי על, אבל בהחלט למדו שם (אני מניח, סטטיסטית, לא מידע אמיתי) גם הרבה מוזיקאים בינוניים.
 

HelterSkelter1

New member
תקנו אותי אם אני טועה

אבל הגורם העיקרי שמגביל אנשים להתקבל לשם זה העלות הכספית...
 
לא טעית

בדיוק לפני כמה ימים שמעתי מאנשים יודעים דבר שאכן הקריטריון העיקרי בקבלה לברקלי זה הכסף.
 
למעלה