הגדרה לאדם מוסרי:

הם גורמים לנזק בעצם זה שהם דת

זה שהם לא מתפרעים כמו כל הדתות האחרות זה משהו אחר, זה בגלל שהם דת צעירה יחסית. חכה חכה, תן להם כמה מאות שנים והם יעשו צרות כמו הזקנים.
 
מה פתאום!!!

דבר בשימך בלבד. בן האדם הממוצע דווקא יכול וצריך ללכת על פי ההיגיון, אחרת הוא "לא נורמלי" ע"פ מושגיך. ואין צורות לאמונה באלוהים. מוטב שתלמד במקום ללהג.
 

pdib

New member
שים לב שלא דיברתי בשם../images/Emo26.gif

אף אחד. דיברתי על האדם הממוצע. יש כאלה שמאמינים בדברים שקרו, או בישות עליונה שמנהלת את העולם, ולמה? לאו דווקא בגלל שזה נכון, פשוט נוח להם להאמין. נוח להאמין.
 
שוב../images/Emo26.gif../images/Emo26.gif../images/Emo26.gif

אני מציע לך לקרוא מה כתבת שנית. כשאתה מדבר על האדם הממוצע אתה מכניס לאחרים מילים לפה.
 

Btvs69

New member
רוע מחושבן אני מרחם עליך ../images/Emo151.gif

והמשפט הנבחר להפעם הוא "אדם מוסרי הוא קוסמופוליטי, אנרכיסטי וסוציאליסטי" תפתח את העיניים מר רוע. מה אתה רואה.מה אתה חושב. איזה פלספן אתה,אתה מת להיות גיבור אוניברסלי שמשחק במציאות מדומה. אתה בעצם מת לחיות אם מרקורי. החלק הכי חיוני שבך מת מזמן,ואתה רצחת אותו במו ידיך אומלל.
 

Agent Saimon

New member
לא מסכים!

בני אדם עדיין לא בשלים לדמוקרטיה, אתה רוצה לתת להם אנארכיה? השתגעת? בני אדם , לצערנו, זקוקים לגבולות, ל"רועה", לשוטרים, חוקות, ומה לא. האדם המוסרי הוא קוסמופוליט, סוציאליסט, ומטריאליסט!
 

Rotema3

New member
כי מההתחלה הם לא הובשלו לזה,

לא הגיע הזמן לשנו את המצב? כאשר כל אדם יהיה ברשות עצמו הרצון לפרוץ גבולות פחות יבער בו. אפשר להסתכל על זה משני הצדדים. -מה זה מטריאליסט?
 

Agent Saimon

New member
עדיין לא.

העבודה על האדם תימשך דורות. כדי להשמיד את החיה, את הבהמה שבאדם ולהפוך אותו ליצור תבונתי באמת צריך הרבה זמן. לתת עכשיו אנארכיה רק תהרוס את המעט שהשגנו במאות הקודמות. אנשים יחזרו לעבדות, פיאודליזם, תאיזם, ושאר הרעות. מטריאליסט-materialist אדם שמאמין בחומר, ולא בעל טבעי\רוחניות ודברים כאלה. זה כמו אתאיסט אבל כזה שלא מאמין בגלגולי נשמות, אסטרולוגיה, על טבעי ושאר ההבלים.
 

Rotema3

New member
ככל שהשנים עוברות והעולם מתפתח

המוסר פוחת עוד ועוד באנשים, והחייתיות רק גוברת. ברגע שאתה מגביל חיה, אוסר אותה-היא רק תתנגד יותר, ותתנהג בצורה בהמית יותר. -זה אמור להיות אדם טוב?
 

Agent Saimon

New member
ולמה זה?

יש התקדמות. יש גם גורמים שבולמים- כגון דת או בורות, אבל יש התקדמות. ? קודם כל לא בהכרח-ראה ערך דת. שנית, לא להגביל, לחנך... -זה אמור לעשות אותו אינטלגנטי, תבוני יותר.
 

Rotema3

New member
השאלה היא איך לחנך?

ואיך אתה חושב שזה נוגד אנרכיזם? זה לא. חינוך עפ"י התפיסה האנרכיסטית הוא זה שלא מגביל, בשונה מהחינוך הנוכחי. ההגדרה למטריאליסם-"חמרנות, תפיסה חומרית, השקפה שלפיה החומר הוא הגורם ראשוני ביסוד העולם ובכל תופעות החיים והחברה, גשמיות". רציונליזם לא? רוחניות לא נוגדת אנטלגנטיות. {הרבה טמון בתוך ה'רחוניות מלבד מה שציינת}.
 

Agent Saimon

New member
אי אפשר שלא להגביל

כי בלי גבול- לא יהיה גבול. אם לא לחנך את האדם מגיל קטן לערכי הומניזם למשל- הוא מאוד יכול להפוך לחלאת אדם, אם תהיה השפעה שלילית עליו (והיא תהיה, היא ישנה תמיד). כן, לא הגדרתי מטרילאיזם טוב, אלא חלקית מאוד ולא מדויק. אך אני חוזר- כמו שיש להיפטר מדת, כך צריך גם מהרבה הבלים רוחניים.
 

pdib

New member
טוב, תשמע, אחרי הגדרה כזאת

אני מציע שאולי גם תפתח מילון משלך, שיש בו כל מיני הגדרות הזויות... כי לפי הגדרתך, אין בארץ הזו מוסרי אחד...
 
סמוך על כהה השכל הזה

המתקרא 'רועי החושב', שיפתח לעצמו מילון וילמד את כל הגדרותיו השטותיות.
 
זו הגדרה של פרופסור ישעיהו ליבוביץ'

אני לא המצאתי את זה. ובאמת אין הרבה אנשים מוסריים לפי ההגדרה הזו. אז מה? זה מוכיח שההגדרה מוטעית? לא נראה לי... אבל כן נראה לי שאתה קונפורמיסט- כי קונפורמיסט יקבל את הערכים המקובלים על הרוב כמוסר מוחלט, וזה בדיוק מה שאתה עושה.
 
וקונפורמיזם הוא

אנטי אנרכיסטי. כלומר- הוא אנטי מוסרי. לפיכך אתה לא מוסרי (וזה מסביר למה חשת צורך להתנגד להגדרה הזו- כדי להצדיק את עצמך).
 

pdib

New member
מה קשור לקונפורמיסט עכשיו?!

תקשיב, נראה כאילו יש לך בעיה בסיסית בהבנה של החיים. לכל מילה שממציאים, יש הגדרה, לפיכך ובהתאם לזאת למילה "מוסרי" יש הגדרה. רוצה לדעת מה היא? פתח מילון! ההגדרה שתמצא שם, היא המוסכמה בין דוברי העברית. אם בא לך עכשיו לשבת ולהגדיר את המילים הללו מחדש, שב תגדיר, כתוב מילון, נראה מה יצא מזה. אם עכשיו אני מגדיר שכל ירח הוא שמש, ואתה בא אליי ואומר לי: אתה אידיוט, אתה לא צודק? לא! אתה לא צודק. כי זכותי להגדיר שהירח הוא שמש. מה לעשות שזה קצת סותר את ההגדרות המקובלות. בלכסיקון שלי השמש שקול לירח לפי הלכסיקון שלך. קצת אידיוטי, אבל זה מה יש. אבל כמו שזה נראה לי, לא התכוונת להגדיר מחדש את המילה מוסרי, או הפרופ' הנכבד.
 
למעלה