הגדרה לאדם מוסרי:

הגדרה לאדם מוסרי:

אדם מוסרי הוא קוסמופוליטי, אנרכיסטי וסוציאליסטי! יהדות היא די סוציאליסטית- היא באמת דואגת לעניים שלה. אבל היא ממש לא אנרכיסטית- היא כופה ומכריחה וכ"ו והיא ממש לא קוסמופוליטית- היא נגד עמים אחרים במהותה!
 

ירון316

New member
לא ממש נכון

הגדרות המוסר משתנות מחברה לחברה ובכל מקרה, אנארכיזם אינו ממש מוסרי.
 

ירון316

New member
כי אנארכיה היא חייתית

אף אחד לא באמת רוצה אנארכיה, גם לא אלה המגדירים עצמם כאנארכיסטים.
 

One Echoe

New member
מה חשבת?

אנרכיזם, חבר. לדעתי זו גישה אוטופית, אבל שמע, יש לה עקרונות מסוימים.
 

אלוללל

New member
היהדות והדוסים זה לא אותו הדבר

היהדות לא אנרכיסטית. היא לא רוצה להרוס את הסדר החברתי ולבנות תחתיה אחר. הדוסים כן רוצים. היהדות כן קוסמופוליטית במידה מסוימת עובדה שהיא מדברת להרבה עמים. הדוסים לא מדברים לשום דבר. יש ביהדות חוקים סוציאליסטים אבל יש גם עבדים ושפחות. ואילו הדוסים פשוט מקדשים את המסכנות, את הסגפנות, הפרישות, צניעות, ואת העוני. כמו הנוצרים אותו דבר.
 

טרף טרף

New member
אז מזה בעצם היהדות?

כל אחד עושה מזה מה שנח לו, בגדול זוהי אמונה שהגיע זמנה לעבור מן העולם בתור אמונה ולהבין שזה כמו המיתולוגיה היוונית.
 

אלוללל

New member
האמונה כן פרחה נשמתה

בלי ששמנו לב האתאיסטים הגדולים ביותר הם בעצם תלמידי ישיבה, אולי הם עברו להאמין שאלוהים צריך לציית לרב? ובכול מקרה זה כבר לא יהדות. יהדות היא תרבות בעני, התרבות הועברה ע"י אנשי דת בעיקר. אז נשארנו עם הדת במרכז. אים נקלף אותה נמצא הכול. ערכים. שפה, ספרות. ז`בוטינסקי טען שהדת היא אוסף דעות קדומות, הוא טען שהדת היא הקליפה ששמרה על התרבות. אני חושב שהמדינה הזאת היא בעצם הוכחה לדבריו.
 

pdib

New member
וממתי יש לך הסמכות לקבוע ../images/Emo26.gif

מתי דברים אמורים לעבור מן העולם?? לא, שאני אדע לפנות אלייך להבא.
 

טרף טרף

New member
היגיון, שמעת על זה?

הדתות המונותאיסטיות גורמות לנזק ולהרס והיהדות כמו הנצרות והאיסלאם, עם המדע שיש היום אין טעם להמשיך להאמין באמונות תפלות אילו, מילא אמונות תפלות שלא גורמות נזק אבל היהדות גורמת נזק דווקא לנו היהודים בעיקר בכך שיש אנטישמיות, הגיע זמנינו להשתלב בין שאר העמים כמו כל עם נורמלי, לא להיכחד אלא להשתלב.
 

pdib

New member
תראה,../images/Emo26.gif

אתה טוען שהדתות המונותאיסטיות גורמות לנזק והרס. בן האדם הממוצע לא יכול שלא להאחז באמונה באל, לכן תמיד אנשים יאמינו באלוהים. לא משנה באיזו צורה.
 

טרף טרף

New member
אם ימציאו דת נורמלית כמו הבהאיים

שהם לא גורמים לנזק אז ניחא, אבל 3 הדתות העיקריות היום הן פשוט אסון לאנושות, וחוץ מזה, לא כולם חייבים להאחז באמונה באל, אם אתה יודע שמשהו הוא המצאה שלך בדמיון איך זה יכול להועיל לך במשהו? הבודהיסטים למשל לא מאמינים באל והם האנשים הכי נורמלים וטובים שיש.
 

pdib

New member
אבל ../images/Emo26.gif

כשאתה נאחז במשהו, מאמין בו, זה נותן לך תקוות. תגיד מה שתגיד, זה נכון.
 
הבאהיים? פחחחח

הם לא גורמים לנזק כי יש להם הסכם עם ממשלת ישראל שלא להמיר אנשים לדת שלהם בתחומי ישראל. אני בטוח שהמצב שונה בארצות אחרות.
 
למעלה