הגבלת גיל למכירת אלכוהול:

Silly Wisdom

New member
הגבלת גיל למכירת אלכוהול:

הוגשה בישראל הצעת חוק חדשה: הגיל המותר לצריכת אלכוהול בישראל יהיה 21. אסור למכור אלכוהול מהשעה 11 בלילה עד 7 בבוקר. ותהיה הגברת ענישה נגד מי שמוכר אלכוהול לקטינים.... אני בעד- (ממילא אני בת 22) מה אתם אומרים? לדעתי זה יהיה יותר טוב- אבל מאוד קשה לאכיפה. אבל באמת הנוער בארץ נסחף יותר מדי
 

ItsikH

Member
כוונות טובות ומלים יפות בואו נראה קודם כל מה מזה ייושם, יש לנו לא מעט תקדימים מהשנים האחרונות של חוקים מגבילים חסרי שיניים. עניינית: ../images/Emo41.gifהועלתה פה הטענה בענין גיל השרות הצבאי, זה לא רק ענין של צדק או מוסר אלא גם פרקטיקה - איך בדיוק תאמר לאדם שאתה מצהיר בפניו שהוא כבר בוגר (מגייס אותו לצבא, נותן לו נשק, ואפילו פיקוד על חיילים) שבענין הזה דווקא הוא לא מספיק בוגר? לכן הגבלת הגיל היא לא מעשית. שלא לדבר על כך שכבר כיום לא מצליחים לאכוף זאת. עדיף להשקיע את המאמץ באכיפת גיל המינימום הנוכחי. ../images/Emo41.gifהגבלת השעות היא רעיון מצוין כשלעצמו, אפילו הייתי אומר עוד לפני 11 עדיף, אבל שוב לא ברור עד כמה זה ייאכף באמת, ממש כשם שכל נער יכול היום לקנות כמעט בכל פיצוציה סיגריות או בירה.
 

Silly Wisdom

New member
צודק....

המממ אני נשמחה לראות שאתה נשאר איתנו (; הממממ אני חושבת שכמה חוקים בנושא הזה בהחלט יהיו טובים.... איסור מכירת אלכוהול... ובעיקר שההורים יתחילו לשים לב לאן הם שולחים את הילדים שלהם, לעזאזל אני עד גיל 15 הייתי ב12 בבית!!! (אחרי זה כבר חזרתי בתשובה זה לא ממש היה רלוונטי)
 

aint mindless

New member
בעד../images/Emo45.gif

הגיע הזמן שמישהו התעורר.. הפשע והתאונות דרכים קשורים בדרך כלשהיא לאלכוהול, והדרך היחידה למגר אותם היא דרך האלכוהול. שאפו
 

ItsikH

Member
מעט הסתייגות למרות שזה נכון, צריך להזהר מאוד בנסיון "לפתור" בעיות באמצעות הטלת הגבלות. מעבר לכך שיש בזה משהו לא מוסרי בעיני, זה גם פשוט לא עובד - כי אם האזרח לא יודע ולא מבין שיש בעיה, קשה מאוד לאכוף את האיסור. החינוך וההדרכה קודמים לאיסור, האיסור לבד - הוא אות מתה ולא יכובד גם אם ילווה בענישה, ותועלתו מוגבלת ביותר. כשהמחוקק מתרכז בהטלת איסורים (שעלותם נמוכה יחסית ויש להם גם הכנסה בצידם, ולכן קל כל כך "ללחוץ על ההדק") במקום במניעה, הוא מועל בתפקידו. הדוגמא הידועה ביותר היא תאונות הדרכים - כי רמת הוראת הנהיגה בארץ היא בגובה הדשא לאחר כיסוח, והחקיקה בתחום התעבורה ארכאית לגמרי, אבל משטרה וקנסות יש בשפע - זה עוזר למישהו? ואם כבר מדברים על זה, למה לא למסות את האלכוהול? הכפלת מחירו גם תקטין את הצריכה, הלא כן? בפרט של צעירים?
 

Silly Wisdom

New member
קלעתם להרצאה על חכמי חלם....

אם יש בור באמצע הגשר במקום לתקן אותו הם בונים בית חולים מתחת.... זו מדינת ישראל ה``חכמה`` שלנו.... לגבי המיסוי.... גם ככה 50 ש``ח לבקבוק וודקה זה יחסית יקר.... והילדים בכל מקרה מוצאים דרך לקנות אותו, ובסווף אנחנו המבוגרים נסבול מזה /tapuzforum/images/Emo201.gif
 

Silly Wisdom

New member
לגבי דרכי אכיפה....

אני זוכרת שכשהייתי בחטיבת ביניים תמיד היו עושים לנו סדנאות והרצאות מודעות על סמים וסיגריות אולי גם אלכוהול.... הם ממש פירקוו את הנושא לגורמי גורם הראו לנו תמונות של ריאות של מי שמעשן ודוגמא של ריאות משקית שמתפוצצת אחרי אחרי 3 או 4 שחטות.... אותי זה הרחיק, ולא רק אותי.... לפחות עד שהיה לנו שכל להתחכם מול הכל.... לדעתי צריכים להחזיר את הסדנאות ולהשקיע בחינוך!!!!
 

Womanizer99

New member
בעד מאוד

פחות אמבולנסים לבתי חולים באמצע הלילה עם נערים ונערות שקרסו מעודף אלכוהול בגופם.
 
אני בעד לשתות מגיל18 למרות שזה

בשביל הסטלבט כי אז בגילי כבר יודעים איך לשתות בכיף(כמוני)
 

Tsuf w

New member
כאילו זה יעזור...

יש מספיק דרכים להשיג אלכוהול,לא העלאת הגיל ולא להפסיק לימכור משעה 11 יעזרו
 

ItsikH

Member
רגולציה היא "פתרון" קל הטלת הגבלות ואיסורים לא פותרת דבר, רק מגדילה את הכנסות המדינה. דוגמאות אחרות - סמים, זנות. הטיפול צריך להיות חברתי וגם אישי, אבל זה עולה כסף במקום להכניס כסף אז אף פוליטיקאי לא יתגייס לנושא.
 
אלכוהול בכל כמות ובכל גיל

פוגע במוח. אצל צעירים זה חמור עוד יותר, והכמויות הגדלות, גם התכיפות גדולה יותר הן סכנה של ממש. כל עוד יהודים צרכו מעט יין לקידוש בערב שבת, לא התגוללו יהודים בקיאם בחוצות. האופנות החדשות מסכנות של עידוד השתיה מסכנות את כולנו. גם את אלה שרק במקרה עוברים ליד אדם שתוי.
 
ממש לא להגביל

גיל 18 וזהו.כמה אפשר להגביל,בסוף אנחנו נהיה כמו סעודיה.בלי אלכוהול בכלל....
 

Slow Cheetah

New member
נגד.

אם נערים מתחת לגיל 21 כל כך לא אחראיים, הם בהחלט לא אמורים לשרת בצבא ולהתנהג כאנשים בוגרים. מתגייסים לצבא בגיל 18, מה שאומר שלפי המדינה אנו בוגרים מספיק כבר בגיל הזה, ואני חושבת שזה כולל לקיחת אחריות על עצמך. בואו נודה בעובדות: אדם שמשתכר באופן קבוע וסובל מהתוצאות ולא מפסיק, הוא לא מישהו שאנחנו רוצים שיגן עלינו. אבל עדיין רבים מתגייסים, אפילו מבינים דברים טוב יותר. אז למה לקבוע חוק שבעצם מראה כמה התפיסה שבגיל 18 אנחנו אמורים להיות בוגרים טיפשית? בנוסף, גם אם כן יחוקקו חוק כזה, למה שזה יעבוד? יבקשו יותר שאנשים אחרים יקנו בשבילם.
 

Gitoros

New member
נגד העלאת הגבלת הגיל מ18 ל21.../images/Emo31.gif

ומסיבה מאוד ברורה. אתם סומכים על הצעירים האלו (בטווח הגילאים של 18-21) שיחזקיו נשק ביד,ילחמו את המלחמות שלכם,יהיו מפקדים בשטח ואחראים על חיי אחרים ויותר מזה שיהיו אחראים על חייכם וחיי משפחותיכם אבל לא סומכים עליהם שידעו להשים לעצמם גבול מהסיבה שהם לא אחראיים מספיק? אתם סומכים עליהם שידעו מתי נכון וכמה להשתמש כשזה נוגע לנשק אבל כשזה נוגע לאלכוהול זה כבר עובר את הגבול.זה נשמע לכם הגיוני? המלחמה באלכוהול מוצדקת אבל חשוב לא לאבד פרופורציות. במקום זאת אפשר להגביר את החינוך על השתייה וחסרונותיה ואיך נכון וכמה נכון לשתות גם בשורות הצבאי.
 
לא מטריד אותי...

גם כי עברתי את הגיל וגם כי אני לא איזה צרכן אובססיבי של אלכוהול ... בירה פעם ב... וודקה רדבול באירועים... לא רציני. בעיני כאשר שתיית אלכוהול הופכת לתרבות , היא הופכת לפסולה ושלילית ויש למגר אותה בתבונה ולא בחקיקות גורפות כאלה או אחרות.
 
למעלה