הבעיה שבמחשבה הפסיכולוגית

SimSim314

New member
גם אם יש בסיס לשיכנוע

עדיין יש פה מרכיב סובייקטיבי מאד חזק, אני חושב שקיקגור לא שיכנע אותך להאמין בכל מחיר. כי הוא פשוט רואה באמונה משהו הרבה יותר יקר מאשר אתה (או אני). כלומר שוב חזרנו לסובייקט.
 
צריך להבחין

השאלה האם יש אלוהים היא שאלה שניתן לשער אותה בוודאות גבוהה מאוד על פי השכל והתשובה היא שאין דבר כזה. מי שטוען אחרת הוא טועה וזה אובייקטיבי. אבל אם בכל זאת אדם יטען שהוא מאוד אוהב אורח חיים דתי וזה יקר לו וכך הוא רוצה לחיות, אין לי התנגדות. זה כמו לטעון "אני מעדיף שוקולד" אז הוא טוען "אני מעדיף להתפלל". קיום האל הוא שאלה אובייקטיבית. בחירה באורח חיים אישי היא סובייקטיבית (כל עוד בשל אורח חיים דתי לא מבצעים מעשים בלתי מוסריים).
 

SimSim314

New member
אוקי נקח שאלה: אמונה באל

אבל האמונה באל כזה שלא ניתן להוכיח בשום צורה, וכל הוכחה של האל תהיה כבר לא האל עצמו אלא תהיה עבודת אלילים במובן מסויים. מה שחשוב הוא שזאת האמונה היחידה שהיא האמונה הטהורה, וכל רציונל איננו שוה את הרגשת האמונה, ושוה לוותר על הכל, ולהסתכן בכל דבר, רק בכדי לשמר את טוהר האמונה. כפי שקירקגור היה אומר, כשאתה מסתכן, אתה עלול לאבד רכוש, אתה גם עלול להרגיש סבל, אבל כל אלו הם חיצוניים לגבי האמונה, שהיא עצמיות הנפש.
 
אם מישהו אומר לי

אני מעדיף להיות דתי על פני חילוני כמו שאחד מעדיף סרטי פעולה על פני סרטי דרמה, אז אין כאן שאלה להכרעה וכל אחד על פי טעמו. אני לא שותף לחוויות הנפשיות- הדתיות של קירקגור אבל אם הוא מרגיש כך אז שיחיה את חייו כרצונו. אבל ברגע שאדם דתי אומר לי שאני טועה בכך שאני לא מנהל אורח חיים דתי. כאן יש לי כבר תשובות רציונאליות בשבילו.
 

SimSim314

New member
כלומר אתה מקבל מערכות אקסיומטיות נבדלות

שצלויות בסובייקט, למרות ששתיהם הגיוניות.
 
הצמערכות האלה לא ששתיהן הגיוניות

אלה שתיהן לא סותרות את ההיגיון. הן נובעות מרגש אבל ההיגיון נותן לגיטימציה לשתיהן.
 

SimSim314

New member
יפה, חזרנו שבסיס הכל הוא רגש של הסובייקט

וההגיון רק נותן לגיטימציה. ההגיון הוא כלי של הרגש, כלומר ברגע שבחרנו את המשחק שאותו נשחק, השכל עוזר לשחק אותו טוב יותר. אבל איזה משחק נבחר, הרגש מחליט. אגב להעיר שהן לא נובעות רק מרגש, הן נובעות מסדרי עדיפיות, הן רגשיות והן רציונליות, תלויי תרבות וחינוך.
 

SimSim314

New member
עכשיו הבנתי

ולמה שלא להשתמש במודל הדיאלקטי? בין האדם שהוא מידת כל הדברים, לבין האדם שמשתמש בכלים מתמטיים עבור הבנת עצמו ? יש פה דיאלקטיקה, התפתחות רעיונית בהבנת האדם את עצמו, כאשר הקריטריון הוא יכולת הניבוי, ויכולת שליטה טובה יותר בפסיכולוגיה שלו. האדם מבין את עצמו טוב יותר ע"י הכלים האמפריים, מה שמאפשר לו לתת פירוש עמוק יותר, שהאדם הוא מידת כל הדברים, ולתת ביקורת על המחקר האמפירי הקודם, וזה מקדם אותו למחקר חדש עמוק יותר, שגם הוא בעיתו יושלך ע"י הבנה פילוספית עמוקה יותר.
 

SimSim314

New member
ודאי שלא רק כיבן שמוזכרת אוסטרולוגיה

"מהי מחשבה פסיכולוגית? זהו סוג החשיבה שמזהה באנשים תכונות. " והסתירה הממשית היא: "מידה היא משהו שלא ניתן לפענח אותו פסיכולוגית, שהרי היא מתמטית ולכן נבלמה פה המחשבה הפסיכולוגית". כלומר אם אני מבין נכון, האדם הוא הכלי המודד של הדברים, והמודד לא יכול להיות נמדד בעצמו. ועל זה טענתי שיש פה דיאלקטיקה, בין מודד לנמדד, כאשר השאיפה להתקרב אל הבנה עצמית.
 

AvR6

New member
פסיכולוגיה

תפקידה של הפסיכולוגיה הוא לחשוף את אופן הפעולה של הנפש. לשלול את הפסיכולוגיה הקלינית פירושו לדחות את המדע. ספיקותיה של הנפש ידועות לכל אדם מעצם הגדרתו כאדם - מחשבה, רציה, רגש, דמוי - מהו נגזרת של מה?, מה יסודי מרעהו?, מהו הדחף היסודי?, מהם הרגשות האלמנטריים? -שאלות אלו, הטעיה אחר מענה לאורך תולדות האידיאות - לא מערערת את העובדה שלנפש יש תכונות, ושהתכונות הללו ניתנות לתפיסה מושגית רפלקטיבית. האנתרופוס מטרון של פרוטאגורס מוכיח את ההפך הגמור מהדבר שאתה מנסה לטעון כאן - טבע האדם בגישה הסוליפסיסטית הוא הדבר היחיד שהאדם יכול להכיר ודבר לא מעבר לו. בצורה כזו אין שום דבר מנגד או מול אופי או טבע האדם, אלא רק השלכות הנפש, הדברים שאת מידתם היא יוצרת - הכל הוא "טבע האדם".
 

5GIPI5

New member
רועי הגדול לא אחסר ,אתה טועה מאוד

מידת כל הדברים טמונה בכל אדם ,אתזה גם טוענת האסטרו לוגיה, אבל היא טמונה בכל אחד במידות שונות, לאנשים פשוט אין זמן לבלות במיטת הפסיכולוג במיוחד כשיש היצע אדיר של סמי מרפא ברישיון משרד הבריאות , למעשה גם כאן מדובר בניסוי וטעיה אתה מגיע לרופא וומשמש שפן נסיונות של סמי מרפא במידה, ההישג כאן הוא הרבה יותר קטלני , מאחר ורוב האנשים הפכו במידה זו או אחרת למכורים לתרופות באישור משרד הבריאות הנטיה היום היא להפוך אותך למכור לתרופות או בעקיפין לשותף במניה שמטילה ביצי זהב.
 
למעלה