הבטלנית כנעפו מצטרפת למר"ץ

  • פותח הנושא Fasz
  • פורסם בתאריך
קריירה זה אולי כסף בעיניך, לא בעיני

הכסף אצלי נמצא בתחתית סולם העדיפויות. תמיד אני אעדיף צדק ועזרה לחלשים על פני כסף. אתה ואנשים כמוך אלה שסוגדים לכסף, לא אני.
 
אבל צריך כסף בשביל לעזור לעניים

העזרה לחלשים שיכול להציע אדם ללא כסף ביננו לא שווה הרבה. נניח הוא מתנדב פעם בשבוע במשך 4 שעות לחלק מזון. יפה! אין כל ספק. זה שקול, לתרומה שנתית של כ 5,000 ש"ח. אם תרצה לחלק 3 פעמים בשבוע נגיע לתרומה שנתית של 15,000 ש"ח. כלומר, אם גאידמאק הקים עיר אוהלים ב 75 מיליון ש"ח, התרומה שלו הייתה שווה ל 5,000 ממתיקים אשר מתנדבים לחלק מזון, 3 פעמים בשבוע במשך שנה. אם נסתכל על המשופם, הרי הוא קיבל, על פי הכתבה הזאת, תרומות בסכום של כ 300 אלף ש"ח, סכום השקול ל 20 ממתיקים המתנדבים לחלק מזון, 3 פעמים בשבוע במשך שנה. רק על מנת להכניס את "העזרה" שאדם ללא כסף מסוגל להעניק לפרופורציות.
 

Fasz

New member
מר פורמן, אני מבין כי הינך חלק

אינטגרלי בקרב חברי האסכולה הממתיקית
 
אני מכיר אותו מימים ימימה

תחזור אחורה בפורום ותראה דיונים משעשעים מאוד בו ממתיק מעלה טענות חסרות כל בסיס ואני מביא לו את הנתונים שמוכיחים שהוא אינו יודע על מה הוא מדבר, פעם אחר פעם אחר פעם אחר פעם.
 
כן, שמענו עליך...../images/Emo192.gif

יותר טוב תגיד כמה הפסדת מירידת הדולאר לשפל חסר תקדים הערב?
 
אני כלום, אם כי אני מודה ומתוודה

זה בניגוד להערכות שלי. מצד שני זה ממש לא טוב למדינה... זה רע ליצואנים וטוב ליבואנים.
 
למה זה רע למדינה? זה מעלה את השקל

דווקא שהדולאר עולה השקל יורד. ובוא לא נשכח שגם כל החשבונות שאנחנו משלמים, אם זה מיים, חשמל, כבלים וכו' צמודים לדולאר...
 

vinney

Well-known member
זה רע ליצואנים

משמע זה רע למדינה. שקל חזק => יותר ייבוא פחות ייצור מקומי. בתור מי שנורא דואג לעובדים בארץ - אתה האחרון שצריך להגיד שזה טוב למדינה. אבל פה שוב, אתה הרי לא מייצר שום דבר, נכון? חוץ מדמגוגיה ושקרים.
 
כי אנחנו מייבאים יותר משאנו מייצאים

לידיעתך, סין שומרת על המטבע שלה חלש מאוד. תנסה להבין מדוע. בעקרון כאשר השקל מתחזק זה אומר שיותר זול לייבא ויותר יקר ליצא, כלומר אתה עוזר ליבואנים שקונים סחורה שמייצרים אותה בחול ופוגע בייצרנים המקומיים ובעיקר ביצואנים שמייצרים בארץ ומייצאים לחו"ל. אכן, מוצרים בדר"כ מוזלים כתוצאה מכך ונראה כי בסה"כ המדינה "מרוויחה" מכך, אך יש לזה מחיר והוא פגיעה בחברות המקומיות ובעיקר בעובדים שלהם.דרך אגב, אם אנחנו לא במצב מאוזן, אנחנו לא יכולים לאורך זמן לייבא יותר מאשר לייצא וככל שהפער גדל המצב מתערער והלחצים לפיחות חד גוברים. אם היה לנו פער הפוך, קרי היינו מייצאים יותר מאשר מייבאים, יתכן וזה היה מועיל לנו, לא במצב שלנו היום. מאחר והמשק שלנו הוא משק מוטה יצוא, אנחנו נפגעים עד מאוד משקל חזק. אם ניקח מפעל שמתחרה ביבוא מחו"ל, הרי התוצאה של שקל חזק היא שהמחיר של המוצר מחו"ל ירד בעוד המחיר של המוצר בארץ לא ישתנה, ומכאן, יש פגיעה במפעלים המקומיים על חשבון מפעלים בחו"ל וזה רע למדינה שכבר כך מייבאת יותר משהיא מייצאת. דרך אגב, מי שהוא בעל נכסים רבים בארץ, בהחלט מרוויח מהתחזקות השקל
אבל לא באמת נראה לי שאתה דואג להם, נכון? הערה אחרונה, מדוע החלטת שהמים קשורים לדולר??? חברת החשמל שמייבאת את חומרי הגלם קשורה לדולר, אבל בהחלט לא כבלים, מים וכו. ביננו גם אין כל הגיון כלכלי ששכר דירה יהיה צמוד לדולר. בעקרון מה שאמור להיות מושפע הם מחירי הסחורות המיובאות והתקבול שמתקבל מיצוא סחורות.
 
אם כבר זה רע רק לתעשיינים

עובדה שהם היחידים שיצאו בקריאות לנגיד בנק ישראל פישר להוריד בעקבות ירידת הדולאר את הריבית ב2 אחוז, כדי שהדולאר יעלה בחזרה. מה שאומר שהם היחידים שייפגעו מכך, ואתה יודע מה? אותי מעניין העם, האיש הקטן ברחוב, לא התעשיינים ובטח לא העשירים והמיליארדרים שאם יפסידו פה ושם כמה ג'ובות לא יקרה להם שום דבר. אני מעדיף שבוזגלו ומסעודה יוכלו לשלם פחות על החשמל ושאר החשבונות שלהם, מאשר שלייבוביץ' ודנילביץ' ירוויחו עוד כמה מיליונים על חשבון העובדים שלהם אותם הם מנצלים ומשלמים להם בסוף גם שכר רעב. כך שבעיני ירידת הדולאר היא דבר מצויין, והלוואי ורק ימשיך לרדת אפילו עד לשקל.
 

Fasz

New member
"לייבוביץ' ודנילביץ' ", מדוע

לדבר בגסות ובגזענות? נראה כאילו והעתקת איזה מאמר מ'הקשת הדמוקרטית המזרחית' בו המזרחים ("מסעודה ובוזגלו")לעולם לא יוכלו להתפתח, והאשכנזים רק צוברים וצוברים ממון("לייבוביץ' ודנילביץ'"). אך לבייב והאחים עופר, אינם זכורים לי כאוכלי צימעס וגפילטע. כך שהאנלוגיה שלך שגויה מיסודה.
 
סתם בלי שום קשר לאשכנזי-ספרדי

בוזגלו זה ממבחן בוזגלו הידוע, ומסעודה זה השם הראשון שעולה לי בראש כשאני חושב על עמך. מעולם לא נתקלתי במסעודה בעלת ההון או המיליארדרית מסעודה. לעומת זאת לא מעט מהמיליונרים ובעלי ההון יש להם את צ'דיק בסוף. ותתפלא אך אני חושב שהאחים עופר, ובעיקר יולי עופר המושחת שמחזיק את מפעלי ים המלח שבהם מועסקים עובדי קבלן חסרי זכויות ובשכר רעב, ושלא פעם התייחסתי אליהם בהודעותיי, כמו למשל בעניין צים, לא פחות, אם לא יותר גרועים מכל הלייבוביצ'ים והדנילביצ'ים למיניהם...
 

vinney

Well-known member
אם בוזגלו עובד אצל דנילוביץ'

ודנילוביץ' פושט רגל כי לדעתך זה טוב לבוזגלו הדולר הנמוך, וזה שהתעשיין דנילוביץ' יפסיד כי לא חסר לא זה לא בעיה שלך, מה לדעתך יקרה לבוזגלו? אתה קודם התרעמת על כך שמפטרים ישראלים ומזיזים תעשיות למזרח הרחוק, ועכשיו אתה בא וטוען ההיפך המוחלט ממה שטענת אז? מה נסגר איתך? תגיד הכל העיקר שלא תסכים איתנו?
 
../images/Emo13.gif

אם זה רע לתעשיינים זה רע לעובדים. עוד לא הבנת את זה? מדוע אתה חושב שסגרו מתפרות והעבירו אותן לסין? דולר נמוך פוגע גם בתעשיית ההיטק, אבל שם לכל היותר לא יעלו את שכר העובדים. במפעלים מסורתיים, התוצאה תהיה פיטורים וסגירת מפעלים. מעבר לזה שכאשר העוגה בכללותה נפגעת, נפגעים מי שמקבלים באופן יחסי יותר ממה שהם משלמים, ואלו הם השכבות הנמוכות ולא הגבוהות. בעלי הון נפגעים אך ורק אם הם מחזיקים דולרים. אם הם מחזיקים את כספם בארץ, הם ממש לא נפגעים מכך.
 

vinney

Well-known member
אבל רגע, לפני שניה בדיוק

טענת ששלי ויתרה על קריירה, וכבסיס לטענה אמרת שהיא הייתה מרוויחה יותר בתפקידה הקודם. איך זה מסתדר עם זה שקריירה זה לא רק כסף? לא מובן, אבל נו שוין, זה לא חדש שאתה סותר את עצמך הודעה אחרי הודעה.
 
שלי לא עשירה?

דרך אגב, אני לא שמעתי על איזושהי תרומה כספית שלה לעניים, אבל בהחלט יתכן שהיא נותנת בסתר או שסתם לא יצא לי לשמוע על תרומה שכזאת. לך יצא?
 

משקיף25

New member
אשרת, את נופלת בפח שטומן הקפיטליזם

החברה הקפיטליסטית הרקובה שלנו, תמיד מראה לנו כמה גידמאקים או "ביג-שאטים" אחרים ש"עשו את זה" ואומרת לנו: הנה, גם אתם יכולים... אם רק תעבדו קשה יותר... אז מה אם מפריטים את כל החברות הציבוריות והשירותים החברתיים בישראל מהידיים שלכם לטובת האוליגרכיה המקומית. בסוף גם יומכם יגיע, רק חכו. אחד לאלף הוא אלפיון עליון... מכולכם אלפית תצליח בסוף, אבל כ-ו-ל-כ-ם תסגדו לגאידמקים ולאחוז הבודד שלמד ראיית חשבון/משפטים ואחר כך גם הצליח לעשות עם זה משהו כאן.
 
למעלה