הבחנה לילד בן 3 שנים

מצב
הנושא נעול.

shani74

New member
פשוט לא ייאמן

לא אתווכח איתך, כי את חיה מויכוחים גם כשאת
טועה. יאיר ניצני לא יכול לעשות את הפינה הזאת, כי אין לו את היכולות לכך. לעומתו, שלמה ניצן ז"ל, סופר ובעל חוש הומור. אכתוב לך מה ש-apk רשמה לך - "אם לך חשוב להוכיח שטעיתי, את מוזמנת לחקור בענין ולספר את מסקנותיך"
פשוט לא ייאמן
כתבת בהודעה הראשונה "יאיר ניצן", אז כתבתי לך שזה שלמה ניצן, כלומר דודלי, ושאולי התבלבלת עם יאיר ניצני, כלומר האשם תמיד, ולכן כתבת יאיר. ממש לא ציפיתי שזה יגרור העלבות כאלה - כנראה לא אני חיה מויכוחים, אלא אתה לא מסוגל להודות בטעות. חבל. אה, ואגב, הסופר שלמה ניצן ז"ל - זה מישהו אחר - ולא דודלי
- נראה אותך עכשיו.
 

פולספגן

New member
שוב, צודקת ../images/Emo140.gif

פשוט לא ייאמן
כתבת בהודעה הראשונה "יאיר ניצן", אז כתבתי לך שזה שלמה ניצן, כלומר דודלי, ושאולי התבלבלת עם יאיר ניצני, כלומר האשם תמיד, ולכן כתבת יאיר. ממש לא ציפיתי שזה יגרור העלבות כאלה - כנראה לא אני חיה מויכוחים, אלא אתה לא מסוגל להודות בטעות. חבל. אה, ואגב, הסופר שלמה ניצן ז"ל - זה מישהו אחר - ולא דודלי
- נראה אותך עכשיו.
שוב, צודקת

כנראה שעדיף ללכת
במקום להרדם על המקלדת
 
למה הוא לא ידוע ?

חס וחלילה, לא באתי ללעוג

דרך אגב, גם אני ראתי את את רבקה מיכאלי ואח"כ מני פאר בתוכנית "סיבה למסיבה" ולפני זה סרט ערבי בשעה 18:30. היה גם את הפינה של יאיר ניצן, שהוא התבדח מקטעי עיתונות וכו'. כמובן, גם את סדרת הנוסטלגיה שהיתה כל חופש גדול בשעה 10 - האיים האבודים ואחריה היו היה, אחריה מנהרת הזמן ואח"כ השמן והרזה.
שאלתי אלייך, איך זה שאותו ילד בן שנתיים, לא ידוע היום בציבור
הרי, זה באמת עילוי ואפילו יותר ממה שאיינשטיין, ניוטון ודה-וינצ'י היו בגיל זה . רובם, מחוננים באשר יהיו, בקושי מדברים בשלמות בגיל זה.
למה הוא לא ידוע ?
אתם יודעים, שנות השמונים... אוניברסיטה לקחה אותו תחת חסותו, בפקולטה למדעי המוח מאוד התלהבו. מאז הוא מאושפז באינקובטור פסיכיאטרי עם עוד כמה שבמקרה שמעו "שלושים בצל"...
 

shani74

New member
לא צריך להאמין לכל מה שרואים בטלוויזיה

פולספגן ...
לא ברור לי אם אתה בא ללעוג לי, סתם לא מאמין לי, או מתייחס לדברי ברצינות. אבל יתכן שאתה ורבים מהגולשים כאן צעירים ממני, ובשנות ה-80 לא צפו בתכניות טלביזיה בימי שישי בערב (או שהיו ילדים וכבר ישנו, או שהיו בני נוער ובאותה שעה בילו עם חברים מחוץ לבית). אבל אני הייתי אז בראשית שנות ה-20 שלי, ובימי שישי העדפתי לבלות מול הטלביזיה ולראות את רבקה מיכאלי ואח"כ מני פאר בתוכנית "סיבה למסיבה". אז באחת הפעמים, אצל מני, התארחו זוג הורים מנהריה או עכו (לא זכור לי במדויק) וילדם שהיה אז מעט לפני יום הולדתו השני. הילד ידע כבר אז הרבה דברים ברמה אקדימית, וזה פשוט הדהים אותי, ואת כל מי עוד שצפה בתוכנית. מעט חודשים לאחר מכן (הילד כבר עבר במעט את גיל שנתיים) התפרסמה בעתונות הכתובה ידיעה שאוניברסיטת בר אילן לקחה תחת חסותה את הילד הזה, והוא כבר החל ללמוד שם לתואר אקדימי. זה הדבר האחרון שידוע לי על אותו ילד, שהיום הוא בחור צעיר, באמצע שנות ה-20 שלו. היה גם מישהו אחר, עליו שמעתי רק כשהתבגר בהרבה, והתגלה בגיל "הרבה יותר מבוגר" מעט לפני גיל 5 שלו, ואז נלקח לאוניברסיטה (גם בארץ), הוא התראיין בטלביזיה בערך בגיל 19 כשהוא כבר מזמן בעל תואר דוקטור ומלמד סטודנטים בוגרים ממנו בהרבה. הוא צריך להיות היום בשנות ה-30 שלו. בכל מקרה, מאז שיש טלביזיה בארץ (עוד מעט 40 שנה, אם לא להחשיב את הלמודית) פורסמו בה רק שני מקרים של ילדים שהגיעו בגיל כה צעיר לאוניברסיטה. אם נצא מנקודת הנחה שהיו עוד כמה בודדים אבל הם הצליחו להסתתר מהתקשורת, זה עדיין מצביע על השילוב שאומר שמחד הדבר אפשרי ומאידך הוא בוודאות כל כך נדיר, שלא רק שהאוניברסיטאות לא תתעלמנה ממקרים כאלה אלא אף תשמחנה לאמצם לחיקן. אני בקלות מרשה לעצמי להמר שבישראל כולה מתחת לגיל 18 יש כל שנה כמה עשרות שמסוגלים ללמוד באוניברסיטה כלשהי, מתחת לגיל 14 פחות מ-5 כל שנה, ומתחת לגיל 6 כמה בודדים בכל עשור שנים (אולי אפילו רק אחד). אבל אסור לנו להתעלם מהאפשרות שהמצב יתכן, וגם אם ילדינו לא מסוגלים לכך בגיל מסוים, אין זה אומר שילדו של האחר גם הוא לא מסוגל. אני תמיד יוצאת מנקודת הנחה שיש ויהיו אנשים עולים ברמתם אפילו על איינשטיין, ניוטון ודה-וינצ'י, שכל גאון יתכן שאי פעם יתגלה בעולם גאון יותר ממנו, ורק מצפה שאם יהיה כזה הוריו ויתר סובביו יהיו עירניים להעניק לו את צרכיו ולא יתעלמו מהם. אני אישית עדיין לא מכירה מישהו כה מוכשר, אבל זה לא פוסל את האפשרות שגם היום חיים ביננו כמה בודדים שהם כאלה.
לא צריך להאמין לכל מה שרואים בטלוויזיה
ולא צריך יותר מדי לסמוך על הזכרון של מה שראית בטלוויזיה או קראת בעיתון לפני 20 שנה. ובשורה התחתונה - אני לא יודעת מה בדיוק עשו איתו בבר אילן, אבל אם לילד הזה בן השנתיים היה תואר ראשון מבר אילן בגיל 5, אז אני קוגלגר. אשמח אם תצליחי להוכיח לי שאני קוגלגר
.
 

apk

New member
גם אני לא מאמינה לכל דבר בטלביזיה

לא צריך להאמין לכל מה שרואים בטלוויזיה
ולא צריך יותר מדי לסמוך על הזכרון של מה שראית בטלוויזיה או קראת בעיתון לפני 20 שנה. ובשורה התחתונה - אני לא יודעת מה בדיוק עשו איתו בבר אילן, אבל אם לילד הזה בן השנתיים היה תואר ראשון מבר אילן בגיל 5, אז אני קוגלגר. אשמח אם תצליחי להוכיח לי שאני קוגלגר
.
גם אני לא מאמינה לכל דבר בטלביזיה
אבל השנים למדו אותי למה כן להאמין ולמה לא, כשמביאים את הילד עצמו ועושים איתו דברים שאין דרך שיהיו מבוימים בגיל הזה וכשהתוכנית היא בשידור חי, אז ... רק בור לא יאמין. ולגבי לסמוך על מה שקרה לפני מעל 20 שנה. יש גם דברים מהעבר הקרוב יותר שאני מפקפקת אם אני זוכרת אותם נכון, וגם דברים מלפני 40 שנה שאני זוכרת לפרטי פרטים כאילו התרחשו לפני דקה, ואני בהחלט מסוגלת להבדיל ביניהם. את הדבר הזה אני זוכרת היטב. לי די במה שאני זוכרת, ומהכתבה אני רק יודעת שבר אילן לקחו אותו בגיל שנתיים ללמדו, לא דבר מעבר. אין לי מושג מתי סיים תואר, אבל יש לי מספיק כבוד לאנשי האוניברסיטה ואני בטוחה שהם העניקו לו את צרכיו והוא אכן הוציא תואר בגיל צעיר כלשהו. אז מבחינתי את מהיום קוגלגר, ולכי את תוכיחי שאני טועה.
 

shani74

New member
חובת ההוכחה היא על מי שטען את הטענה

גם אני לא מאמינה לכל דבר בטלביזיה
אבל השנים למדו אותי למה כן להאמין ולמה לא, כשמביאים את הילד עצמו ועושים איתו דברים שאין דרך שיהיו מבוימים בגיל הזה וכשהתוכנית היא בשידור חי, אז ... רק בור לא יאמין. ולגבי לסמוך על מה שקרה לפני מעל 20 שנה. יש גם דברים מהעבר הקרוב יותר שאני מפקפקת אם אני זוכרת אותם נכון, וגם דברים מלפני 40 שנה שאני זוכרת לפרטי פרטים כאילו התרחשו לפני דקה, ואני בהחלט מסוגלת להבדיל ביניהם. את הדבר הזה אני זוכרת היטב. לי די במה שאני זוכרת, ומהכתבה אני רק יודעת שבר אילן לקחו אותו בגיל שנתיים ללמדו, לא דבר מעבר. אין לי מושג מתי סיים תואר, אבל יש לי מספיק כבוד לאנשי האוניברסיטה ואני בטוחה שהם העניקו לו את צרכיו והוא אכן הוציא תואר בגיל צעיר כלשהו. אז מבחינתי את מהיום קוגלגר, ולכי את תוכיחי שאני טועה.
חובת ההוכחה היא על מי שטען את הטענה
ולא על מי שמטיל בה ספק בהעדר הוכחות. אם הייתי צריכה לבדוק כל טענה מופרכת שמישהו טוען באחד הפורומים, לא היה נשאר לי זמן לעשות שום דבר אחר (וגם ככה אני מספיק לחוצה...
).
 

apk

New member
חובת ההוכחה אינה על אף אחת משתינו

חובת ההוכחה היא על מי שטען את הטענה
ולא על מי שמטיל בה ספק בהעדר הוכחות. אם הייתי צריכה לבדוק כל טענה מופרכת שמישהו טוען באחד הפורומים, לא היה נשאר לי זמן לעשות שום דבר אחר (וגם ככה אני מספיק לחוצה...
).
חובת ההוכחה אינה על אף אחת משתינו
זכותך לתת אמון מלא, חלקי או אפסי בדברי, ולא את ולא אני חייבות להוכיח. הקוראים יקראו, וכל אחד יבחר למה ועד כמה להאמין. אבל ... אם נאמר דבר ואת רוצה לטעון לוודאות חוסר הנכונות שלו, אז ורק אז חובת ההוכחה היא עליך. אני כאשר אני נתקלת בפורום באמירה שנראית לי אמיתית ושכדאי ללמוד ממנה, אני מתייחסת אליה כאל נכונה בערבון מוגבל, אבל לא דורשת מכותב ההודעה שיביא לי הוכחות לנכונות דבריו. אם דבריו שגויים בעיניו אז יתכן שאביע את דעתי ויתכן שלא, אך בודאי לא אדרוש מהכותב שיוכיח את דבריו. אם ארצה לטעון שהכותב מדבר שטויות ומה שהוא אמר לא היה ולא נברא, וזה יהיה חשוב בעיני, אז אטרח אני לחפש את ההוכחות ואם יסתבר שצדקתי אשתמש בשמחה במידע שגיליתי, אך אם יתברר שטעיתי או שאתנצל או שאשתוק ולא אומר דבר. אז מבחינתי אני בטוחה באמיתות דברי ואין לי כל סיבה לחפור לעומקם מעבר למה שאני יודעת וספרתי, ומי שרוצה שיאמין מי שרוצה אחרת לא יאמין. אם לך חשוב להוכיח שטעיתי, את מוזמנת לחקור בענין ולספר את מסקנותיך. יחד עם זה חשוב לא להיות פתיה ולהאמין שכל (או כמעט כל) מה שנאמר בתקשורת אסור לתת בו אמון, זה גרוע בהרבה מאשר לתת אמון עיוור בכל. צריך לדעת לבחון דברים ולדעת שיש בתקשורת דעות ויש עובדות אמת ויש עובדות שקר ולהבין כל דבר מהו, ולא לשלול כל דבר על הסף (ולאמר שרק דבריך או התואם את דעותיך נכון הוא).
 

apk

New member
ואפילו נניח שכל דברי בדותא הם

לא צריך להאמין לכל מה שרואים בטלוויזיה
ולא צריך יותר מדי לסמוך על הזכרון של מה שראית בטלוויזיה או קראת בעיתון לפני 20 שנה. ובשורה התחתונה - אני לא יודעת מה בדיוק עשו איתו בבר אילן, אבל אם לילד הזה בן השנתיים היה תואר ראשון מבר אילן בגיל 5, אז אני קוגלגר. אשמח אם תצליחי להוכיח לי שאני קוגלגר
.
ואפילו נניח שכל דברי בדותא הם
האם גם ספור חייו של מוצראט איננו ידוע לכל? ו ... כעת אני מסיימת להכיר לשירילי ספר על סיפור חייו של רש"י, גם הוא כבר בגיל 6 יכל היטב להשתלב בכל אוניברסיטה. אז תאמרו שאולי המקרים נדירים אף יותר ממה שהצעתי בעבר, אבל אפילו אם יש ילד אחד כזה בממוצע כל מאה או מאתיים שנה, עדיין האפשרות קיימת ואסור לשלולה על הסף.
 
סיפור מוצרט ידוע לכל

ואפילו נניח שכל דברי בדותא הם
האם גם ספור חייו של מוצראט איננו ידוע לכל? ו ... כעת אני מסיימת להכיר לשירילי ספר על סיפור חייו של רש"י, גם הוא כבר בגיל 6 יכל היטב להשתלב בכל אוניברסיטה. אז תאמרו שאולי המקרים נדירים אף יותר ממה שהצעתי בעבר, אבל אפילו אם יש ילד אחד כזה בממוצע כל מאה או מאתיים שנה, עדיין האפשרות קיימת ואסור לשלולה על הסף.
סיפור מוצרט ידוע לכל
וגם גאונים מוסיקליים אחרים שכבר בגיל רך יצרו יצירות מופת. אבל אפילו הם לא למדו בגיל שנתיים באקדמיה.
 

apk

New member
כי אז פחות החשיבו תעודות ותארים

סיפור מוצרט ידוע לכל
וגם גאונים מוסיקליים אחרים שכבר בגיל רך יצרו יצירות מופת. אבל אפילו הם לא למדו בגיל שנתיים באקדמיה.
כי אז פחות החשיבו תעודות ותארים
אז אנשים למדו בדרכים רבות ושונות, ויתכן שרבים מאותם עילויים של העבר (בכל התחומים) לו חיו בתקופתנו היו נחשבים למפגרים ולא מגיעים לכלום, כי לא התאימה להם הלמידה במוסד מסודר. יתכן גם שבימינו רבים הולכים לאיבוד, בדיוק מהסיבה הזאת. כשלא נדרשו תעודות, כל אדם באמת למד בקצב הנכון לו והגיע למיצוי עצמי גבוה בהרבה משל ועקב כך גם תרם הרבה יותר הן לעצמו והן לחברה. היום אנחנו חוסמים אנשים מלהתקדם בזה שאנחנו קובעים קצב התקדמות סביר, ואם מישהו מתקדם לאט מידי ישר מודבקת לו תווית של מפגר, ואם מהר מידי אז פשוט עוצרים אותו. אנחנו שוכחים שכל אדם וכל ילד הוא אחר.
 

shani74

New member
מוסיקה היא לא תחום אקדמי

כי אז פחות החשיבו תעודות ותארים
אז אנשים למדו בדרכים רבות ושונות, ויתכן שרבים מאותם עילויים של העבר (בכל התחומים) לו חיו בתקופתנו היו נחשבים למפגרים ולא מגיעים לכלום, כי לא התאימה להם הלמידה במוסד מסודר. יתכן גם שבימינו רבים הולכים לאיבוד, בדיוק מהסיבה הזאת. כשלא נדרשו תעודות, כל אדם באמת למד בקצב הנכון לו והגיע למיצוי עצמי גבוה בהרבה משל ועקב כך גם תרם הרבה יותר הן לעצמו והן לחברה. היום אנחנו חוסמים אנשים מלהתקדם בזה שאנחנו קובעים קצב התקדמות סביר, ואם מישהו מתקדם לאט מידי ישר מודבקת לו תווית של מפגר, ואם מהר מידי אז פשוט עוצרים אותו. אנחנו שוכחים שכל אדם וכל ילד הוא אחר.
מוסיקה היא לא תחום אקדמי
והיא לא נלמדת באותו אופן, וגם היום יש הרבה שמגיעים להישגים יפים, הן בביצוע והן בהלחנה, בגיל צעיר, ונחשבים לילדי פלא. אבל אין ילדים בני שנתיים שמוציאים תואר בשלוש שנים - וזה לא קשור לחשיבות התעודות, אלא לכמות החומר האקדמי שניתן ללמוד ולכלי החשיבה המתאימים שניתן לפתח בזמן כה קצר של חיים.
 

פולספגן

New member
גם מוזיקה לומדים באקדמיה

מוסיקה היא לא תחום אקדמי
והיא לא נלמדת באותו אופן, וגם היום יש הרבה שמגיעים להישגים יפים, הן בביצוע והן בהלחנה, בגיל צעיר, ונחשבים לילדי פלא. אבל אין ילדים בני שנתיים שמוציאים תואר בשלוש שנים - וזה לא קשור לחשיבות התעודות, אלא לכמות החומר האקדמי שניתן ללמוד ולכלי החשיבה המתאימים שניתן לפתח בזמן כה קצר של חיים.
גם מוזיקה לומדים באקדמיה
בארץ יש באונ' ת"א פקולטה למוסיקה. ובעולם זה מאוד נפוץ, קחי לדוגמא את פולין, שם יש אוניברסיטה מאוד נחשבת למוסיקה, נמצאת בעיר לודז', ברח' 1 במאי.
 

shani74

New member
אני יודעת שלומדים מוסיקה גם באוניברסיטה

גם מוזיקה לומדים באקדמיה
בארץ יש באונ' ת"א פקולטה למוסיקה. ובעולם זה מאוד נפוץ, קחי לדוגמא את פולין, שם יש אוניברסיטה מאוד נחשבת למוסיקה, נמצאת בעיר לודז', ברח' 1 במאי.
אני יודעת שלומדים מוסיקה גם באוניברסיטה
ואפילו, בין היתר, גרתי עם שותפה שלמדה באוניברסיטת תל אביב שירת אופרה, בעוד בן זוגה למד הלחנה וניצוח - ולכן אני יודעת בודאות שלימוד המוסיקה שונה מאוד מלימוד אקדמי רגיל, ויש מעט מאוד קורסים תיאורטיים והרבה שיעורים מעשיים. זאת בניגוד לתחום כמו ההיסטוריה של המוסיקה, למשל, שהוא אכן תחום אקדמי. גם משחק אפשר ללמוד באוניברסיטה - ועדיין זה אינו תחום אקדמי ככל התחומים, וניתן להגיע להישגים יפים מאוד גם בו בגיל צעיר. האמנויות אינן תחומים אקדמיים, גם אם הן נכנסו לאוניברסיטה (אולי, כמו ש-apk אמרה, כי כולם היום רוצים תעודות). לעומת זאת, חקר האמנויות ותולדות האמנויות הם כן תחומים אקדמיים - אך כאלה שלימודם אינו הכרחי למי שמעוניין לעסוק באופן מעשי באמנויות אלה (צייר לא חייב ללמוד תולדות האמנות, סופר לא חייב ללמוד ספרות, ומוסיקאי לא חייב ללמוד באוניברסיטה או אפילו לדעת לקרוא - אם כי בדרך כלל צייר כן צריך לראות הרבה ציורים, סופר לקרוא הרבה ספרים ומוסיקאי לשמוע הרבה מוסיקה - אבל לא ללמוד את הכללים שהחוקרים הגיעו אליהם עד כה בקשר לתחומים הללו - זה יכול אולי לעזור, ולקצר את התהליך - אבל לא הכרחי) - וזה לא קשור לאוניברסיטה או לא. לעומת זאת, בתחום כמו מתמטיקה הצטבר כל כך הרבה ידע רלבנטי וחשוב שהכרחי למי שמעוניין לתרום תרומה לתחום, שאין ברירה אלא לקרוא וללמוד הרבה חומר אקדמי כדי להגיע לרמה סבירה שתאפשר לתרום תרומה משמעותית (והלימוד לאו דווקא צריך להתרחש באוניברסיטה - אבל הוא עדיין אקדמי, במובן שהוא מתבסס על קריאה ולימוד של חומר שנכתב על ידי קודמיך).
 

פולספגן

New member
במתמטיקה אולי, אבל במחשבים, בוגרי יחידות

אני יודעת שלומדים מוסיקה גם באוניברסיטה
ואפילו, בין היתר, גרתי עם שותפה שלמדה באוניברסיטת תל אביב שירת אופרה, בעוד בן זוגה למד הלחנה וניצוח - ולכן אני יודעת בודאות שלימוד המוסיקה שונה מאוד מלימוד אקדמי רגיל, ויש מעט מאוד קורסים תיאורטיים והרבה שיעורים מעשיים. זאת בניגוד לתחום כמו ההיסטוריה של המוסיקה, למשל, שהוא אכן תחום אקדמי. גם משחק אפשר ללמוד באוניברסיטה - ועדיין זה אינו תחום אקדמי ככל התחומים, וניתן להגיע להישגים יפים מאוד גם בו בגיל צעיר. האמנויות אינן תחומים אקדמיים, גם אם הן נכנסו לאוניברסיטה (אולי, כמו ש-apk אמרה, כי כולם היום רוצים תעודות). לעומת זאת, חקר האמנויות ותולדות האמנויות הם כן תחומים אקדמיים - אך כאלה שלימודם אינו הכרחי למי שמעוניין לעסוק באופן מעשי באמנויות אלה (צייר לא חייב ללמוד תולדות האמנות, סופר לא חייב ללמוד ספרות, ומוסיקאי לא חייב ללמוד באוניברסיטה או אפילו לדעת לקרוא - אם כי בדרך כלל צייר כן צריך לראות הרבה ציורים, סופר לקרוא הרבה ספרים ומוסיקאי לשמוע הרבה מוסיקה - אבל לא ללמוד את הכללים שהחוקרים הגיעו אליהם עד כה בקשר לתחומים הללו - זה יכול אולי לעזור, ולקצר את התהליך - אבל לא הכרחי) - וזה לא קשור לאוניברסיטה או לא. לעומת זאת, בתחום כמו מתמטיקה הצטבר כל כך הרבה ידע רלבנטי וחשוב שהכרחי למי שמעוניין לתרום תרומה לתחום, שאין ברירה אלא לקרוא וללמוד הרבה חומר אקדמי כדי להגיע לרמה סבירה שתאפשר לתרום תרומה משמעותית (והלימוד לאו דווקא צריך להתרחש באוניברסיטה - אבל הוא עדיין אקדמי, במובן שהוא מתבסס על קריאה ולימוד של חומר שנכתב על ידי קודמיך).
במתמטיקה אולי, אבל במחשבים, בוגרי יחידות
צבאיות שעוסקות במחשבים (ממר"ם, 8200 וכו') יודעים מחשבים טוב יותר מכל בוגר אוניברסיטה
 

shani74

New member
בתור מי ששירתה ביחידה כזאת

במתמטיקה אולי, אבל במחשבים, בוגרי יחידות
צבאיות שעוסקות במחשבים (ממר"ם, 8200 וכו') יודעים מחשבים טוב יותר מכל בוגר אוניברסיטה
בתור מי ששירתה ביחידה כזאת
אין לי ספק שזה נכון (אם כי גם בקורסים של יחידות כאלה מתבצע פעמים רבות לימוד אקדמי כלשהו, גם אם לא במסגרת האוניברסיטה) - אבל גם תכנות מחשבים הוא תחום מעשי יותר מאקדמי, ושעות של תכנות יעזרו הרבה יותר ביכולת תכנות מלימוד תיאורטי של מדעי המחשב באוניברסיטה (ושוב, לימוד תיאורטי לא חייב להיעשות רק באוניברסיטה - אפשר לקרוא לבד ספרים או חומר באינטרנט, מה שרבים מאנשי היחידות הללו אכן עושים. במקרה של תכנות צריך לפחות ללמוד איזושהי שפת תכנות, ובדרך כלל גם קצת אלגוריתמיקה לא תזיק). apk, לעומת זאת, דיברה על מתמטיקה כשהיא התייחסה לילד בן השנתיים.
 
זה נכון לכל תחום

בתור מי ששירתה ביחידה כזאת
אין לי ספק שזה נכון (אם כי גם בקורסים של יחידות כאלה מתבצע פעמים רבות לימוד אקדמי כלשהו, גם אם לא במסגרת האוניברסיטה) - אבל גם תכנות מחשבים הוא תחום מעשי יותר מאקדמי, ושעות של תכנות יעזרו הרבה יותר ביכולת תכנות מלימוד תיאורטי של מדעי המחשב באוניברסיטה (ושוב, לימוד תיאורטי לא חייב להיעשות רק באוניברסיטה - אפשר לקרוא לבד ספרים או חומר באינטרנט, מה שרבים מאנשי היחידות הללו אכן עושים. במקרה של תכנות צריך לפחות ללמוד איזושהי שפת תכנות, ובדרך כלל גם קצת אלגוריתמיקה לא תזיק). apk, לעומת זאת, דיברה על מתמטיקה כשהיא התייחסה לילד בן השנתיים.
זה נכון לכל תחום
אוניברסיטה נותנת לך את הכלים לקחת נושא וללמוד אותו לבד. אבל, זה דורש המון משמעת עצמית ואם אין דחיפה, אז לרוב לא יוצא אל הפועל. אך, דחיפה לא חייבת לבוא ממוסד זה או אחר, אלא ממטרה ... באשר להודעה המקורית, לא נראה לי הגיוני שילד בן שנתיים יפתור משוואות שמבוגרים לא יכולים לפתור. אם כל הכבוד לכשרונו, או לגאונתו, אין לו את הכלים הבסיסיים כדי לעשות זאת!
 

Forum User

New member
זו הכללה גורפת ומאוד לא נכונה

במתמטיקה אולי, אבל במחשבים, בוגרי יחידות
צבאיות שעוסקות במחשבים (ממר"ם, 8200 וכו') יודעים מחשבים טוב יותר מכל בוגר אוניברסיטה
זו הכללה גורפת ומאוד לא נכונה
העומק שמגיע מרכישת הידע באוניברסיטה "שווה" הרבה יותר מכל ה"ידע" הספציפי שמנפק השירות הצבאי ביחידה כזו או אחרת. לראייה, מקומות עבודה רציניים, שעוסקים במחקר ופיתוח, מעדיפים בד"כ בוגרים מצטיינים חסרי נסיון על פני יוצאי יחידות צבאיות חסרי השכלה פורמאלית.
 

shani74

New member
גם את מכלילה מדי

זו הכללה גורפת ומאוד לא נכונה
העומק שמגיע מרכישת הידע באוניברסיטה "שווה" הרבה יותר מכל ה"ידע" הספציפי שמנפק השירות הצבאי ביחידה כזו או אחרת. לראייה, מקומות עבודה רציניים, שעוסקים במחקר ופיתוח, מעדיפים בד"כ בוגרים מצטיינים חסרי נסיון על פני יוצאי יחידות צבאיות חסרי השכלה פורמאלית.
גם את מכלילה מדי
זה תלוי ביחידה הצבאית, וכמובן גם בבן אדם הספציפי. יש הרבה מקומות עבודה רציניים שיעדיפו למחקר ופיתוח בוגרים של יחידות מסוימות ללא תואר במדעי המחשב (וודאי שכאלה שכן יש להם תואר, רק שהוא במתמטיקה או בפיסיקה, למשל, ולא במדעי המחשב - אבל גם כאלה בלי כל תואר) על פני בוגר מדעי המחשב מצטיין אך חסר נסיון. אשמח לדעת על מה הנתונים שלך מתבססים.
 

Forum User

New member
מתבססים על הרבה שנות נסיון בתחום

גם את מכלילה מדי
זה תלוי ביחידה הצבאית, וכמובן גם בבן אדם הספציפי. יש הרבה מקומות עבודה רציניים שיעדיפו למחקר ופיתוח בוגרים של יחידות מסוימות ללא תואר במדעי המחשב (וודאי שכאלה שכן יש להם תואר, רק שהוא במתמטיקה או בפיסיקה, למשל, ולא במדעי המחשב - אבל גם כאלה בלי כל תואר) על פני בוגר מדעי המחשב מצטיין אך חסר נסיון. אשמח לדעת על מה הנתונים שלך מתבססים.
מתבססים על הרבה שנות נסיון בתחום
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה