הבוקר. צומת גהה.

הבוקר. צומת גהה.

נסעתי לעבודה שלא כהרגלי משם, במקום מאיילון או מהכפר הירוק, עקב פקק רצחני שנבע מתאונה בכפר הירוק. בעומדי ברמזור האדום בצומת, מתנפל על השמשה הקדמית שלי ילדון כבן 10 ומתחיל לנקותה במרץ, למרות איתותי ה"לא" שלי. למה לא? כי כדאי שהוא יהיה בבית-ספר? כי כדאי שמישהו ישמור על ילדי הגן ובית-הספר מפני דריסה בצומת, ולא אני אעזור לילדון בדרכו להידרס? כי.. כי.. עוד המון דברים. הילדון המשיך לנקות, בלי לשים לב אליי. נכון, אני רעת לב שלא תרמתי לו. האין זאת? או שמא? מדוע לא אוכפים אי-עבודה של ילדים? מדוע הורים שולחים את ילדיהם להרוויח את לחמם הם במקום שזה יהיה להיפך? מה, לעזאזל, קורה במדינה הזו? למה לא משגיחים, המשטרה למשל, שילדים יוכלו להישאר ילדים? למה לא שואלים ילד כזה איפה אבא ואמא, כדי להביא אותו אליהם ולומר להם שמקומו, בשעה 09:00 בבוקר, בבית-הספר?!
 
הפתרון לעוני: משטרה

איזה רעיון מקסים. למה שנראה ילדים עניים בצומת? בואו נקרא לדוד שוטר שיגרש אותם וכך נוכל להפליג ברכב הליסינג שלנו בלי שיטרידו אותנו מנקי חלונות. כדאי גם לשלוח את דוד שוטר לעצור את סבתא של אותו ילד: המראה שלה מחטטת בפח האשפה מפריע לי מבחינה אסטטית. נכון: מקומו של ילד בשעה 9:00 בבית הספר אבל מקומו בשעה 7:20 הוא ליד שולחן ארוחת הבוקר. מי שלא מוחה כשהילד לא אוכל כמו שצריך שלא יבכה שמציקים לו בצומת.
 
נו, באמת../images/Emo70.gif איזו דמגוגיה...

זה מה שאמרתי? לא, כי לי היה נדמה שאמרתי שהמשטרה צריכה למצוא את הורי הילד ולברר למה לא ניתנים לו חיים נכונים של ילד. יש חוק חינוך חובה חינם (נכון, הוא לא ממש חינם.. אבל עדיין), הילד אמור לקבל אפשרות ללכת ללמוד, ואסור להורים לשלוח את ילדיהם לקבץ נדבות בשמם. אסור, לפי החוק, להעביד ילדים.
 
מה שהילד צריך: ברורים

נו שוין, המשטרה תמצא את הורי הילד ותברר למה לא ניתנים לו חיים נכונים של ילד. נעזור לדוד שוטר ולך ונחסוך לכם בירורים: חיים נכונים של ילד במדינת ישראל עולים יותר כסף ממה שיש להרבה הורים. מדינת ישראל באמצעות ממשלתה הנבחרת החליטה שזה לא מעניין אותה במיוחד והאדישות הזו קיבלה תוקף חוקי בתקציבים של השנים האחרונות שאושרו כחוק בכנסת ישראל. מה בדיוק ישתנה בחייו של הילד כאשר השוטר ירווה את צמאון הידע שלו באמצעות הברור המעמיק הנ"ל? ונניח שהורי הילד קיבלו מדוד שוטר את האינפורמציה על חוקי המדינה ושיננו אותה עד בקיאות מושלמת: מה יתנו ההורים המשכילים הללו לארוחת הבוקר למחרת? חוק חינוך חובה וחוק העסקת נוער מודפסים, להזכירך, על נייר נטול עץ שערכו התזונתי דל.
 
צודק, לצערי.

ולא בכוחי לתקן את העולם. בקושי את עצמי יש לי כוח לתקן
 
רגע ...

צריך לשלם לילד הזה ? מוהנדס היה בטוח שהוא מתנדב מאיזו עמותה תמיד אחרי שהוא מנקה , הוא מושיט יד ... ומוהנדס לוחץ לו אותה בחום איזו פאדיחת עולם !!!!!!!!! מחר מוהנדס ייתן לו מאייה כפיצוי ולמה לא עושים כבר משהו עם הפקקים האינסופיים בגהה פשוט מקומם ... מקומם פלוס אפילו
 
ילדים כאלה מקבלים המון מבית הספר

מעזרה כספית מהבית ספר תתפלאי.... ועד ארוחת צהריים בקפיטריה
 
אכן פליאה

"תתפלאי" לבקשתך אני מתפלא אכן ילדים כפויי טובה: גם מקבלים המון מבי"ס, זוללים ארוחות גורמה בקפיטריה והולכים לצמתים כי הם מעדיפים יין משובח יותר עם האנטריקוט בקפיטריה המופלאה. מה לעשות לגמרי במקרה בני מבקר בבית ספר פחות מופלא שלא זו בלבד שאין בו קפיטריה אלא שאפילו סבון בשרותים נעדר ממנו. קצת קשה לי לראות איזה "עזרה כספית" או "קפיטריה" תהיה לו שם אם אהפוך למובטל או נכה. תודה רבה על הודעותיך המופלאות, המשיכי בבקשה והפליאי אותי גם בנתונים על האחוז היחסי של בתי ספר שיש בהם קפיטריות ועזרה כספית. אגב: רגע לפני שבית הספר ייתן "המון" אולי כדאי שייתן קצת (לא חייבים להתחיל בהמון) יסודות של קריאה, כתיבה, חשבון והרגלי נימוס בסיסיים.
 

AmitNHB

New member
טענות טענות טענות... יש לך גם הצעה

מה אפשר לעשות בכדי לתקן את המצב העוני ? להעלות את המס ל 70 אחוז אולי ? לקצץ עוד קצת בתקציב הביטחון ? לא רק לך כואב הלב על כל ילד שמגיע למצב מחפיר שכזה אבל מה אפשר לעשות ? אין כסף ואין תקציב ! ומי בדיוק אשם במצב אליו הילד הגיע ? בטח שלא הילד עצמו, אבל אולי ההורה ? אזרח אחר שומר חוק, שלמד קשה ועובד קשה בשביל להרוויח משכורת יפה עליה הוא משלם למדינהמס של יותר ממחצית... אולי הוא אשם ?
 
../images/Emo26.gifהנה מה לעשות

לקצץ את תקציב הבטחון בהרבה (אפשר וכדאי ולא תיפול שערה מראשו של איש) להגדיל את שכר המינימום לאכוף את שכר המינימום ותנאים סוציאליים לרדוף עד חורמה את חברות כוח-האדם המנצלות את עובדיהן, אינן משלמות להם שכר מינימום ותנאים סוציאליים ועושקות אותם בעוד 1000 דרכים. להפסיק, עפ"י חוק, העסקת קבלני כוח אדם שאינם מוכיחים שהם עומדים בכל דרישות החוק בנושא העובדים על ידי מוסדות ציבוריים להגדיל את גביית המסים על ידי מיסוי גבוה יותר של הון וסגירת פרצות בחוק שמאפשרות לעשירים לעשות תרגילי מס להגדיל את הקצבאות משמעותית למי שאינו מסוגל לעבוד להגדיל את תקציב החינוך ולנהל את מערכת החינוך כראוי - הגדלה משמעותית של שכר המורים, הפנית תקציבים מסיבית לאוכלוסיות בהן ההורים הם מעוטי-השכלה, הקטנת הכיתות... להגדיל את תקציבי הרווחה across the board - שירותים סוציאלים, מוסדות לנכים קשישים ומוגבלים, וכו. מספיק? יש מלא כסף. הוא רק הולך למקומות הלא נכונים. (קרי-לעשירים)
 

AmitNHB

New member
אה... לא, לא ואממ... לא !

להגדיל ת'תקציב פה להגדיל ת'תקציב שם... מאיפה ? מאיזה כסף ? זה שגדל על העצים ? אי אפשר לקצץ עוד בתקציב הביטחון ! הוא גם ככה קוצץ וכל האנשים האיכותיים בדרך החוצה מצה"ל להרוויח פי 3 בשוק ! לקחת עוד מהעשירים ? יש לי חדשות בשבילך ! לוקחים מהעשירים מעל ומעבר ! הם משלמים 60 אחוז מס ! אתה קולט ? 60 אחוז מס !?! WTF ? אתה מצפה מאנשים יעבדו ויתנו למדינה 70 אחוז ממה שהם מרויחים ? למה מי מת ? אתה לא לא יכול להגדיל את המיסוי על הון. כבר היה אחד שניסה לעשות את זה, קראו לו סילבן שלום, ומהר מאוד הוא הבין שזה מהלך הרסני לשוק, כי כל בעלי ההון פשוט יעבירו את העסקים שלהם לחו"ל, דהה... מי שנכה המדינה צריכה לדאוג לו, מי שלא למד, ויש לו 17 ילדים שהוא לא יכול לכלכל, עם כל הכבוד, עם כל הצער, מה זו אשמתי ?
 
תרגע

אפשר לקצץ את תקציב הבטחון, ובהרבה. פרטים, אם תרצה, בארכיון "הארץ" במאמריהם של רבים וטובים. כשאני אומר עשירים, אינני מתכוון לשכירים. אני מתכוון לבעלי ההון. אני מתכוון למס ירושה שאפילו בארה"ב אוכלת-יושביה העניים מונהג. והבולשיט על בעלי ההון שיעבירו את עסקיהם לחו"ל כבר שחוק וחלוד. בחו"ל מצבם לא יהיה טוב יותר. ואם כן, שילכו. יבואו אחרים במקומם. באמת זו לא אשמתך. זו אשמת הממשלות לדורותיהן והפוליטיקאים המושפעים על ידי בעלי ההון. אבל זו כן אחריותך, כאדם.
 

AmitNHB

New member
אתה צודק במאת האחוזים לגביי מס

הירושה, אבל גם בארה"ב הוא לא הונהג לרווחת הממשל, שכן כמה מיליונים פה ושם פעם בכמה שנים לא ממש מדגדגים לתקציב הפדרלי שנתי של 2.5 טריליארד דולר. המטרה היא למנוע שושלות ותו לא, שלא יהיה מצב מגוחך כמו בארץ של 20 משפחת אשר שולטות ב 70 אחוז מהמשק. כאמור, אתה צודק לגביי זה, אבל מעבר לזה אתה לא יודע על מה אתה מדבר, ורבים וטובים גם אני מכיר, ואלו הם דוגמאות חיות לכאלה שעזבו את צה"ל או כאלה שהעבירו את עסקיהם לחו"ל, או כאלה שמתכננים ירידה מארץ. בולשיט אתה אומר ? חלוד ? שחוק ? ok, תאמין במה שאתה רוצה, נראה את פרץ או מישהו אחר מעלה מיסים... נראה מה יהיה פה.
 
זה לא שורש התופעה

במקרים המתפרסמים בעיתונות שהשירותים החברתיים חקרו מקרים כאלה התברר שהילדים מאולצים על ידי סרסורים כאלה ואחרים לעשות את העבודה הזאת. המצב בו ילד קם בבוקר, רואה שאין אוכל בבית ומחליט ללכת לצומת על מנת לסייע בכלכלת משפחתו מתאים לספרים דוגמת "הלב" אבל לא מייצג את המצב במדינת ישראל, הבעיה כאן היא עבריינות, בעלי זרוע שמאלצים את הילדים הללו לעשות זאת.
 
קראתי

את התגובות שלך עד עכשיו ואני פשוט נגעלת מהציניות והגועליות שאתה מציג בהודעות אם כל כך אכפת לך מהמצב של האנשים האלו במקום להפעיל את הלשון הארסית שלך למה אתה לא קם ועושה משהו????? מזו שנמאס לה מאנשים שהם אנטי כלפי כל העולם!!!
 
צר עולמך כעולם נמלה

"אנטי כלפי כל העולם" מי בדיוק נכלל באותו עולם? כנראה שעבורך בעלי הון ומשרתיהם בשרות הציבורי הם "העולם". הילד העני, הוריו ואחיו אינם נכללים בעולם שלך ולכן אפשר להשתלח בהם בלי להיות "אנטי עולם". זהו, אם לא שמת לב, פורום באינטרנט: אי אפשר להפעיל בו אלא את הלשון (או את המקלדת). בעולם האמיתי אני עושה מה שיכול אזרח חסר כוח או הון לעשות: אני נותן כסף לעניים המבקשים זאת וכן לעמותות המסייעות להם, אני משתדל לקנות בחנויות קטנות ולא ברשתות שיווק (כך שמי שירוויח מקנייתי יהיו אנשים שיוכלו לפרנס משפחה בכבוד ולא מיליונרים) ובבחירות אצביע עבור מפלגה סוציאליסטית . בנוסף אני מנצל את לשוני הארסית נגד מי שמדרדרים רבבות לחיי השפלה ומחסור. מה לעשות: יש מי שבוחר להיות גועלי (כהגדרתך) כלפי ילד עני בצומת ויש מי שמפנה גועליותו למי שבנה חברה הדוחפת ילדים לצמתים.
 
למעלה