הבדל בין קו מחושמל לקו לא מחושמל

מצב
הנושא נעול.

suprman1

New member
הבדל בין קו מחושמל לקו לא מחושמל

הבדל בין קו מחושמל לקו לא מחושמל
באתר של רכבת ישראל, ראיתי מפה של רכבת הפרברים כאשר במקרא עשו הפרדה בין קו כפול מחושמל לקו כפול לא מחושמל. מה ההבדל בין שני הקווים האלה?
האם המשמעות של קו מחושמל היא בכך שניתן לשלוט על המסוטים באופן חשמלי ואילו בקו לא מחושמל צריך להזיז אותם ידנית? האם קו מחושמל הוא כבר עם הכנה לרכבת חשמלית בעתיד? איזה עוד שימושים יש לקו מחושמל?
 

yblumann

New member
electified line

הבדל בין קו מחושמל לקו לא מחושמל
באתר של רכבת ישראל, ראיתי מפה של רכבת הפרברים כאשר במקרא עשו הפרדה בין קו כפול מחושמל לקו כפול לא מחושמל. מה ההבדל בין שני הקווים האלה?
האם המשמעות של קו מחושמל היא בכך שניתן לשלוט על המסוטים באופן חשמלי ואילו בקו לא מחושמל צריך להזיז אותם ידנית? האם קו מחושמל הוא כבר עם הכנה לרכבת חשמלית בעתיד? איזה עוד שימושים יש לקו מחושמל?
electified line
an electified line runs on electicty- either from overhead power lines or from a rail [or two] laid alongside the existing rail system. This is opposed to the current operation mode- by disel traction. In many countries it is cheaper to run on electicity, and it is also more enviromentally friendly- much cleaner and leaves less air and track pollution. I always viewed electric traction as the best form of train operation. I have no idea about the comparable costs of disel vs electic traction. any comments? regards Yoram.
 
קווים מחושמלים

הבדל בין קו מחושמל לקו לא מחושמל
באתר של רכבת ישראל, ראיתי מפה של רכבת הפרברים כאשר במקרא עשו הפרדה בין קו כפול מחושמל לקו כפול לא מחושמל. מה ההבדל בין שני הקווים האלה?
האם המשמעות של קו מחושמל היא בכך שניתן לשלוט על המסוטים באופן חשמלי ואילו בקו לא מחושמל צריך להזיז אותם ידנית? האם קו מחושמל הוא כבר עם הכנה לרכבת חשמלית בעתיד? איזה עוד שימושים יש לקו מחושמל?
קווים מחושמלים
למי שלא יודע אנגלית: קו מחושמל הוא קו בו ניתן להפעיל רכבות חשמליות, כלומר רכבות שמקור ההנעה שלהן הוא מנועים חשמליים שמקבלים את אספקת החשמל ממקור חיצוני (היו גם רכבות שעבדו על מצברים, אבל זה סיפור אחר) כמו כבלים עיליים או פסים שלישיים (ולעיתים גם רביעיים). בקו שאינו מחושמל ניתן להפעיל רק רכבות שנושאות על עצמן את מקור ההנעה שלהן כולו - קטרים וקרונועים שמונעים על-ידי מנועי דיזל, מערכות קיטור, מצברים, טורבינות וכיו"ב. אין קשר ישיר בין האם קו הוא מחושמל לבין האם יש בו מערכת איתות ושליטה כזו או אחרת (אם כי חשוב לזכור שמערכות אלקטרוניות חשופות להפרעות אלקטרומגנטיות ממערכת החשמול, כך שיש לדאוג להגנה מתאימה). אין טעם להקים קו מחושמל ללא הפעלה של רכבות חשמליות עליו. עם זאת, אני ממליץ בחום שלא להסתמך על המפה הבלתי-מעוכנת שבאתר הבלתי-מעודכן של רכבת ישראל, ואם יש לך תהיות לגבי קו מסוים אני ממליץ לפנות אל הממונה על פניות הציבור ברכבת ישראל [email protected] .
 

yblumann

New member
Was there ever a plan for electi

קווים מחושמלים
למי שלא יודע אנגלית: קו מחושמל הוא קו בו ניתן להפעיל רכבות חשמליות, כלומר רכבות שמקור ההנעה שלהן הוא מנועים חשמליים שמקבלים את אספקת החשמל ממקור חיצוני (היו גם רכבות שעבדו על מצברים, אבל זה סיפור אחר) כמו כבלים עיליים או פסים שלישיים (ולעיתים גם רביעיים). בקו שאינו מחושמל ניתן להפעיל רק רכבות שנושאות על עצמן את מקור ההנעה שלהן כולו - קטרים וקרונועים שמונעים על-ידי מנועי דיזל, מערכות קיטור, מצברים, טורבינות וכיו"ב. אין קשר ישיר בין האם קו הוא מחושמל לבין האם יש בו מערכת איתות ושליטה כזו או אחרת (אם כי חשוב לזכור שמערכות אלקטרוניות חשופות להפרעות אלקטרומגנטיות ממערכת החשמול, כך שיש לדאוג להגנה מתאימה). אין טעם להקים קו מחושמל ללא הפעלה של רכבות חשמליות עליו. עם זאת, אני ממליץ בחום שלא להסתמך על המפה הבלתי-מעוכנת שבאתר הבלתי-מעודכן של רכבת ישראל, ואם יש לך תהיות לגבי קו מסוים אני ממליץ לפנות אל הממונה על פניות הציבור ברכבת ישראל [email protected] .
Was there ever a plan for electi
Chen, Was there ever a plan to build from the start an electified system?in cases of tunnels etc, was there space reserved for electric traction equipment? why proceed with disel power first and then electic power? it costs more overall and you need to order different sort of equipment- dual operation and later conversion work needed after all Israel is not that large and the network is not that long! regards Yoram
 

KatarBoBo

New member
קווים מחושמלים

קווים מחושמלים
למי שלא יודע אנגלית: קו מחושמל הוא קו בו ניתן להפעיל רכבות חשמליות, כלומר רכבות שמקור ההנעה שלהן הוא מנועים חשמליים שמקבלים את אספקת החשמל ממקור חיצוני (היו גם רכבות שעבדו על מצברים, אבל זה סיפור אחר) כמו כבלים עיליים או פסים שלישיים (ולעיתים גם רביעיים). בקו שאינו מחושמל ניתן להפעיל רק רכבות שנושאות על עצמן את מקור ההנעה שלהן כולו - קטרים וקרונועים שמונעים על-ידי מנועי דיזל, מערכות קיטור, מצברים, טורבינות וכיו"ב. אין קשר ישיר בין האם קו הוא מחושמל לבין האם יש בו מערכת איתות ושליטה כזו או אחרת (אם כי חשוב לזכור שמערכות אלקטרוניות חשופות להפרעות אלקטרומגנטיות ממערכת החשמול, כך שיש לדאוג להגנה מתאימה). אין טעם להקים קו מחושמל ללא הפעלה של רכבות חשמליות עליו. עם זאת, אני ממליץ בחום שלא להסתמך על המפה הבלתי-מעוכנת שבאתר הבלתי-מעודכן של רכבת ישראל, ואם יש לך תהיות לגבי קו מסוים אני ממליץ לפנות אל הממונה על פניות הציבור ברכבת ישראל [email protected] .
קווים מחושמלים
 

suprman1

New member
../images/Emo24.gif../images/Emo51.gifלכולם על התשובות

הבדל בין קו מחושמל לקו לא מחושמל
באתר של רכבת ישראל, ראיתי מפה של רכבת הפרברים כאשר במקרא עשו הפרדה בין קו כפול מחושמל לקו כפול לא מחושמל. מה ההבדל בין שני הקווים האלה?
האם המשמעות של קו מחושמל היא בכך שניתן לשלוט על המסוטים באופן חשמלי ואילו בקו לא מחושמל צריך להזיז אותם ידנית? האם קו מחושמל הוא כבר עם הכנה לרכבת חשמלית בעתיד? איזה עוד שימושים יש לקו מחושמל?
לכולם על התשובות
עדיין אני לא מבין מה השימוש הספציפי שרכבת ישראל עושה היום בקו מחושמל. אולי קטרBOBO יוכל לענות על זה?
 

urielp

New member
גם אני עדין לא מבין למה השקיעו

לכולם על התשובות
עדיין אני לא מבין מה השימוש הספציפי שרכבת ישראל עושה היום בקו מחושמל. אולי קטרBOBO יוכל לענות על זה?
גם אני עדין לא מבין למה השקיעו
בקווים חשמליים - האם ישנה כוונה בעתיד לעבור לרכבות חשמליות? האם כאשר נביט מעל לקווים אלו נראה חוטי חשמל כמו ברכבות החשמליות של אירופה?
 
קווים חשמליים בישראל

גם אני עדין לא מבין למה השקיעו
בקווים חשמליים - האם ישנה כוונה בעתיד לעבור לרכבות חשמליות? האם כאשר נביט מעל לקווים אלו נראה חוטי חשמל כמו ברכבות החשמליות של אירופה?
קווים חשמליים בישראל
חשוב להבהיר - בישראל אין עדיין אף קו רכבת מחושמל, ולמיטב ידיעתי גם לא היה אף פעם כזה. אני מניח שהראשון יהיה זה של הרכבת הקלה בירושלים, אבל אני מקווה שבקרוב נראה גם את הקו לכפר סבא 'מתחשמל' (הוא נמצלא בראש 'רשימת החיסול' בנושא זה ברכבת, אבל האם זה אומר שיחשמלו גם את הקו הישן לירושלים???) ועוד ועוד, ואז כנראה יהיו חוטי חשמל פרוסים לאורך המסילות מעל לרכבות.
 
קטרים מס' 741 עד 782 יוכלו לעבור

לכולם על התשובות
עדיין אני לא מבין מה השימוש הספציפי שרכבת ישראל עושה היום בקו מחושמל. אולי קטרBOBO יוכל לענות על זה?
קטרים מס' 741 עד 782 יוכלו לעבור
הסבה לחישמול ! קטרים מס' 731 עד 740 לא יכולים לעבור הסבה כזו.
 
המבנה הכללי לא מאפשר. כדי להתאים

למה לא יוכלו האם המנועים עובדים
על מתח-תדר אחר או שאין מקום לפנטוגרף??
המבנה הכללי לא מאפשר. כדי להתאים
את קטרים מס' 731 - 740 לחשמל יש להחליף להם את כל השלדה דוקא. כלומר לבנות בפועל קטר חדש. לקטרים 741 - 782 יש שלדה שונה עם אפשרויות מודולריות שאינן קיימות בקטרים 731 - 740. דוקא בימים אלה אני מברר לגבי קטרים מס' 702 - 709 בעניין זה. לכאורה תיתכן אפשרות לחשמלם אך אקבל תשובה על כך רק בשבוע הבא - אני מקווה. יש להם שוני רב מקטרים מס' 731 - 782 ויש להם כנראה (ואני אומר זאת בזהירות יתרה - אתה יודע אני לא מתחייב על משהו שלא בדקתי עדיין) אפשרות לחישמול. ?!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה