הבדלים בגובה קצבה

הבדלים בגובה קצבה

שלום לאחרונה שמעתי על 3 מקרים שונים אחד מהשני (כלומר שלושה אנשים שאין ביניהם שום קשר) שמקבלים קצבה של למעלה מ-5000 ש"ח לחודש על נכות פסיכיאטרית בעבור מאניה דיפרסיה שלושתם היו מאושפזים בעבר בבי"ח פסיכיאטרי האם יש קשר בין אשפוזים לקצבה? אם כן - האם אשפוז יום אף הוא גורם להעלאת קצבה? האם יש באיזשהו מקום "תעריפון" שמפרט על מה מקבלים וכמה - אם באחוזים אם בלקויות? כיום לאחר שלא אושר לי שיקום מקצועי עקב מצבי הנפשי, וכאשר סל השיקום מוקפא, אני מוצאת את זה קשה עד בלתי אפשרי לשרוד בחיי היום יום מקצבה של 2000 ש"ח לחודש + 650 ש"ח השתתפות בשכ"ד מבחינת ביטוח לאומי אני מוגדרת כסובלת ממניה דיפרסיה. אולם בעקבות האשפוז האחרון התברר כי האבחון שלי לא היה מושלם - ובנוסף למניה דיפרסיה אני סובלת גם מהפרעת אישיות גבולית שעל פי מחקרים רבים היא לקות שאינה ברת טיפול למרות נסיונות חוזרים ונשנים אני לא מצליחה למצוא את עצמי בשוק העבודה עקב השינויים התכופים במצבי הרוח שעם התרופות אמנם נחלשים אבל עדיין קיימים, וכאמור - שיקום מקצועי לא אושר לי מכיוון שמצבי הנפשי לטענת העובדת הסוציאלית והמכון שבדק אותי, לא מאפשר לי לעסוק בכיוון שרציתי = וכיוונים אחרים שהוצעו דורשים השקעה כספית עצומה בסיום ההכשרה - מה שמן הסתם אין ביכולתי להוציא. איך ניתן לחיות בכבוד? מה הגורם להבדלים הכל כך משמעותיים בין הקצבאות של האנשים הסובלים מאותה לקות? (כולם ביטוח לאומי - אף אחד מהם לא משרד הבטחון. אחת התאבדה לפני שנתיים, השניה מאושפזת היום שוב במחלקה סגורה והשלישי התחתן בינתיים, התגרש וחי כרגע בחו"ל) ואם יש אכן סיכוי שמגיעה לי קצבה גבוהה יותר - איך מתקנית את הדורש תיקון? אשמח לתשובות נואשת...
 
אני רק שאלונת

ברוכה הבאה אל הפורום. כל הכבוד על הפתיחות והגילוי. את גיבורה אמיתית. מאוד מעריכה את הרצון. אינני בקיאה כל כך בזכויות שמקבלים בבריאות הנפש. כדי לא להטעות, את יכולה לפנות ל- עמותת 'קולות - העצמה לצרכנים בבריאות הנפש', תמצאי גם מענה זכויות בשיקום. יש באתר זה עוד מידע רב. כמו גם את יכולה לפנות ל-ש.י.ל. שרות חינם של משרד העבודה והרווחה בטלפון 1800506060 , יש להם גם סיוע משפטי חינם. כמו גם יש בלוחות של פורום זה יעוץ משפטי חינם באמצעות האינטרנט. אני מאמינה שבין כל אלו תמצא תשובה לשאלותיך. אני בטוחה שאינך לבד. יש בתפוז שני פורום לבריאות הנפש, כמו גם פורום לבריאות הנפש של האישה. הכנסי לפורומים, באות ב תמצאי. בהצלחה ונשמח לדעת באמת את הזכויות.
 

Booki ben yogli

New member
הקיצבה המקסימלית היא 2100 ש"ח

קיצבה מלאה היא בין 1800 - 2100 ש"ח תלוי באחוזי נכות רפואיים מי שנשוי עם ילדים מקבל יותר עפ"י החוק ויכול באמת להגיע גם קרוב ל5000 ש"ח אם הוא למשל נשוי עם 2 ילדים
 
שניים מהם לא היו נשואים בזמן תחילת

הקצבה. אחד התחתן והתגרש אח"כ ויש לו ילד אחד שגר עם האישה, השניה לא נשואה - לא נישאה מעולם ומן הסתם בגילה כבר לא תנשא וילדים בטח לא יהיו לה..
(כיום היא שוב מאושפזת) השלישית - זו שהתאבדה - היתה נשואה עם ילדים אבל שניהם היו מעל גיל 30 בשנים האחרונות בהן קיבלה קצבה כזו המחשבה היחידה שעלתה לי בעקבות קישור שצירפו לי באחד הפורומים לאתר המל"ל היא שאולי הסכום נובע מתוספת שר"מ ואז השאלה היא אם אדם שאין לו נכות פיזית, אבל בעקבות אפיזודות של דכאון חמור - לא מצליח לשמור על הגיינה אישית (בית מבולגן ומלוכלך ברמות קיצוניות, תקופות ארוכות של הזנחה גופנית עקב הדכאון) זכאי לתוספת שר"מ ובמה היא מתבטאת. האם שולחים מישהו שיסייע בעבודות הבית הבסיסיות - או שנותנים קצבה שאיתה שוכרים עזרה ע"פ בחירה ?
 

skeptic

New member
קצבת שר"מ, שרותים מיוחדים

הנה ההגדרה של הביטוח הלאומי. """" קצבה בשיעור של 50% עד 150% מקצבת יחיד מלאה, שהיא בסכום השווה ל - 25% מהשכר הממוצע. הקצבה משולמת מהחודש שהוגשה התביעה ועל פי כללי הזכאות, למי שתלוי בעזרת אדם אחר בפעולות היום-יום (ניידות בבית, לבישה, רחיצה, אכילה, הגיינה אישית) או שזקוק להשגחה למניעת סכנת חיים לעצמו או לסובבים אותו. """" ההדגשה לא במקור.
 

skeptic

New member
מקסימום 4,763 ש' לחודש (ינואר 2006)

לפי הפירוט הבא: קצבה מלאה 1,937. קצבת קח"ן נוספת 308, (לזכאים). אשה 968, (50% מקצבה בסיסית). כל ילד 775, (40% מקצבה בסיסית). תוספת תלויים, אשה וילדים, מותנית במבחן הכנסות.
 
למעלה