Golf Bravo
New member
"הארץ" היום - חבר פורום מתראיין!
"הארץ" היום - חבר פורום מתראיין!
הנה באה הרכבת אחרי 7 שנים של געגועים יצא לדרך קו הרכבת המחודש - 83 דקות מירושלים לתל אביב מאת עמירם ברקת רבבות מתושבי ירושלים יצאו ב-26 בספטמבר 1892 כדי לחזות ב"מרכבות סוסי האש והברזל" מגיעות לעיר. תזמורת צבאית טורקית ניגנה מארשים, כבשים נשחטו ונאומים נרגשים נישאו על הקדמה שתביא הרכבת בכנפיה לעיר. ציפיות כאלה לא היו אתמול לאף אחד מהנוכחים בטקס חנוכת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב. קו הרכבת הנוסטלגי נחנך אתמול מחדש, לאחר שבע שנים בהן היה סגור לרגל שיפוצים. רק כמה עשרות מתושבי ירושלים הגיעו לתחנת הרכבת במלחה שבדרום העיר כדי לחזות ברכבת הראשונה היוצאת בדרכה לשפלה. בטקס קצר, חסר גינונים, הגיש ראש העיר, אורי לופוליאנסקי, זר פרחים לנהג הקטר והרכבת יצאה לדרך. את הקו הנוכחי מבית שמש לירושלים בנתה רכבת ישראל בשנתיים חצי, קצת יותר מהזמן שנדרש לצרפתים לבנות קו באורך כפול מיפו לירושלים בסוף המאה ה-19. כמו בימי הטורקים גם הקו הנוכחי הוא חד מסילתי, עובדה שמגבילה את מספר הרכבות היכולות לנסוע בקו מדי יום ל-30. עלותו הכוללת של הקו, באורך 33 קילומטר, הגיעה לחצי מיליארד שקל. זמן הנסיעה לתל אביב הוא כ-83 דקות, כולל שלוש עצירות בבית שמש רמלה ולוד. מדובר בשיפור משמעותי לעומת התקופה העות'מאנית, אך עדיין ארוך בהרבה מהנסיעה ברכב פרטי, שעומדת על כ-45 דקות (אם אין פקקים). ברכבת ישראל מאשימים בכך את התוואי המפותל שלאורכו הונח הקו המקורי. לדבריהם, הפיתולים הרבים מאלצים את הרכבת לנסוע במהירות ממוצעת לא מרשימה של עד 70 קמ"ש. הפער לעומת הרכבים הפרטיים אמור להיסגר רק ב-2009, עם השלמת התוואי החדש מתל אביב לבירה, דרך נתב"ג, שיקצר את משך הנסיעה לכ-30 דקות. ואולם התושבים שהגיעו לתחנת הרכבת אתמול לא התרשמו מהנתונים הלא מחמיאים. "אנחנו מתרגשים מעצם העובדה שיש לנו רכבת", אמר שלום גולדברגר שהגיע עם אשתו ושלושת ילדיו הקטנים. "בשבילנו הרכבת זה נוסטלגיה, זה מזכיר לנו את ירושלים הישנה". מאיר מלכה, שהגיע לתחנה עם בנו אמיר, מגדיר את עצמו כפריק של רכבות: "גם הבן שלי כזה. עכשיו הוא בונה מודל של הרכבת עבור תצוגה במוזיאון במצודת דוד. שנינו באנו לראות את הרכבת, להריח אותה, לחוש אותה". נוסע אחר, הד"ר אליהו ריכטר מהיחידה לרפואה תעסוקתית וסביבתית בבית החולים הדסה עין כרם, התהלך לאורך הקרונות שוב ושוב כשהוא אחוז התרגשות: "הרכבת הזאת היא אולי לא הכי מהירה אבל היא נוחה ונקייה ובהחלט עומדת בסטנדרטים בינלאומיים". ריכטר, מראשי הפורום לתחבורה ציבורית, רואה בפתיחת הקו ניצחון חשוב על התומכים בסלילת כבישים. "לא האמנו שנגיע ליום הזה לפני שבע שנים, כשסגרו את הקו. חשבנו שחסידי ציונות הזפת, כך אני קורא לתומכי הכבישים, ניצחו", הוא אמר. יובל אזולאי מוסיף: מאות מתושבי אשקלון חגגו אמש את חנוכת קו רכבות הנוסעים מהתחנה החדשה שהוקמה באחרונה בצפון העיר לתל אביב. ב-21:59 יצאה רכבת הנוסעים הראשונה מאשקלון צפונה. מעתה כמעט בכל שעה עגולה, 27 פעמים ביום, תגיע או תצא רכבת נוסעים מאשקלון לכיוון מרכז הארץ.
"הארץ" היום - חבר פורום מתראיין!
הנה באה הרכבת אחרי 7 שנים של געגועים יצא לדרך קו הרכבת המחודש - 83 דקות מירושלים לתל אביב מאת עמירם ברקת רבבות מתושבי ירושלים יצאו ב-26 בספטמבר 1892 כדי לחזות ב"מרכבות סוסי האש והברזל" מגיעות לעיר. תזמורת צבאית טורקית ניגנה מארשים, כבשים נשחטו ונאומים נרגשים נישאו על הקדמה שתביא הרכבת בכנפיה לעיר. ציפיות כאלה לא היו אתמול לאף אחד מהנוכחים בטקס חנוכת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב. קו הרכבת הנוסטלגי נחנך אתמול מחדש, לאחר שבע שנים בהן היה סגור לרגל שיפוצים. רק כמה עשרות מתושבי ירושלים הגיעו לתחנת הרכבת במלחה שבדרום העיר כדי לחזות ברכבת הראשונה היוצאת בדרכה לשפלה. בטקס קצר, חסר גינונים, הגיש ראש העיר, אורי לופוליאנסקי, זר פרחים לנהג הקטר והרכבת יצאה לדרך. את הקו הנוכחי מבית שמש לירושלים בנתה רכבת ישראל בשנתיים חצי, קצת יותר מהזמן שנדרש לצרפתים לבנות קו באורך כפול מיפו לירושלים בסוף המאה ה-19. כמו בימי הטורקים גם הקו הנוכחי הוא חד מסילתי, עובדה שמגבילה את מספר הרכבות היכולות לנסוע בקו מדי יום ל-30. עלותו הכוללת של הקו, באורך 33 קילומטר, הגיעה לחצי מיליארד שקל. זמן הנסיעה לתל אביב הוא כ-83 דקות, כולל שלוש עצירות בבית שמש רמלה ולוד. מדובר בשיפור משמעותי לעומת התקופה העות'מאנית, אך עדיין ארוך בהרבה מהנסיעה ברכב פרטי, שעומדת על כ-45 דקות (אם אין פקקים). ברכבת ישראל מאשימים בכך את התוואי המפותל שלאורכו הונח הקו המקורי. לדבריהם, הפיתולים הרבים מאלצים את הרכבת לנסוע במהירות ממוצעת לא מרשימה של עד 70 קמ"ש. הפער לעומת הרכבים הפרטיים אמור להיסגר רק ב-2009, עם השלמת התוואי החדש מתל אביב לבירה, דרך נתב"ג, שיקצר את משך הנסיעה לכ-30 דקות. ואולם התושבים שהגיעו לתחנת הרכבת אתמול לא התרשמו מהנתונים הלא מחמיאים. "אנחנו מתרגשים מעצם העובדה שיש לנו רכבת", אמר שלום גולדברגר שהגיע עם אשתו ושלושת ילדיו הקטנים. "בשבילנו הרכבת זה נוסטלגיה, זה מזכיר לנו את ירושלים הישנה". מאיר מלכה, שהגיע לתחנה עם בנו אמיר, מגדיר את עצמו כפריק של רכבות: "גם הבן שלי כזה. עכשיו הוא בונה מודל של הרכבת עבור תצוגה במוזיאון במצודת דוד. שנינו באנו לראות את הרכבת, להריח אותה, לחוש אותה". נוסע אחר, הד"ר אליהו ריכטר מהיחידה לרפואה תעסוקתית וסביבתית בבית החולים הדסה עין כרם, התהלך לאורך הקרונות שוב ושוב כשהוא אחוז התרגשות: "הרכבת הזאת היא אולי לא הכי מהירה אבל היא נוחה ונקייה ובהחלט עומדת בסטנדרטים בינלאומיים". ריכטר, מראשי הפורום לתחבורה ציבורית, רואה בפתיחת הקו ניצחון חשוב על התומכים בסלילת כבישים. "לא האמנו שנגיע ליום הזה לפני שבע שנים, כשסגרו את הקו. חשבנו שחסידי ציונות הזפת, כך אני קורא לתומכי הכבישים, ניצחו", הוא אמר. יובל אזולאי מוסיף: מאות מתושבי אשקלון חגגו אמש את חנוכת קו רכבות הנוסעים מהתחנה החדשה שהוקמה באחרונה בצפון העיר לתל אביב. ב-21:59 יצאה רכבת הנוסעים הראשונה מאשקלון צפונה. מעתה כמעט בכל שעה עגולה, 27 פעמים ביום, תגיע או תצא רכבת נוסעים מאשקלון לכיוון מרכז הארץ.