הארכת זמן ללקויי שמיעה

רונה140

New member
היי צלף

לדעתי, הפיתרון היותר טוב זה שיאפשרו סבסוד של מערכת F.M, כי לא כול הכבדי שמיעה רוצים שתהיה מתמללת בכל מקום שהם הולכים אליו וגם לא לכולם מגיע מתמללת כל הזמן (לי למשל מגיעים רק 16 שעות תמלול בשנה). תחשוב על זה, עם מערכת F.M אתה לא צריך לתאם עם אדם אחר כל פעם איפה להיפגש, ואין סיכוי שתפסיד שיעור כי יש לו מחלה או משהו אחר. גם לשלם למתמללות בכל שיעור שיהיו זו הוצאה מאוד כבדה לאונברסיטה. לפי דעתי סבסוד מערכות F.M לרמת מחירים יותר הגיונית כמו נגיד 3000 שקלים, תועיל לכך שיותר כבדי שמיעה יהיו מונגשים למרצה. זה דורש מהכבד שמיעה כמובן אחריות לתת למרצה את המשדר, אבל מבטיח עצמאות מקסימלית לכבד שמיעה בכתיבה (אתה יודע, יש כאלה שלומדים מלכתוב). הפיתרון הכי טוב, זה להתקין לולאת השראה היקפית שתקיף את כל חדר הלימוד, ואז כבד השמיעה יעבור לT באחד המכשירים וישמע יותר טוב את המרצה ובאוזן השנייה יעבור ל- M כדי שישמע את הסביבה ואת הקול העצמי. כך, בכלל אף אחד מהסביבה צריך לדעת שיש לך ליקוי שמיעה (לפי יוקיטה אם הארכת זמן מסמלת שהכבד שמיעה חושב לאט, אז מתמללת תציג אותו כאילו הוא לא יודע לכתוב).
 

צלף

New member
זה הגיוני בתנאי שמערכת FM פותרת לך את כול

בעיית השמיעה בשיעורים... את צריכה לבדוק אם את זכאית לסיבסוד FM מהביטוח הלאומי - אני לא בקי בזכויות של סטודנטים כבדי שמיעה עכשיו - אבל נראה לי שמי שזכאי לשיקום על חשבון ביטוח לאומי זכאי גם לכיסוי עלות אבזרי עזר לשמיעה. וגם הביטוח הלאומי מימן בשיתוף עם בקול מרכז להשכרת FM שיש בת"א ובירושלים.. LOOP הקפית לכיתותהוא פיתרון מעולה - אבל עדין צריך מקרופון למרצה - אז אין כאו הסתרה של בעיית שמיעה, חוץ מזה LOOP הקפי עולה יותר מ- FM ויותר ממתמללת - נדמה לי שעלות הנגשת כיתה עולה בעשרות אלפים, אני יודע רק על שני מקומות בארץ שבוצעו בהם LOOP בחדרים (אני בטוח שיש יותר), הראשון זה מרכז צגלה של בקול - והשני זה הבית כנסת של קהילת ידידה בירושלים בתלפיות (שמותאם מבחינה הלכתית לפעולה גם בשבת), אפילו בית זוסמן המשוכלל בירושלים - אין שם לולאת השראה הקפית.. אני נגד הסתרה של ליקוי שמיעה - ליקוי שמיעה צריך להיות מוכר כנורמלי כמו ליקוי ראייה, אז שיחשבו שכתב שמיעה חושב לאט (וזה נכון בעצם, בגלל המאמץ המנטלי שכול הזמן משקיעים בשיחזור מילים שלא שמעו טוב) ושיחשבו שהוא לא יודע לכתוב, קודם כול יכירו שיש ליקוי שמיעה - אחר כך לאט לאט יחשבו יותר נכון...
 
יש בזה הרבה היגיון

שלוקח קצת יותר זמן להסביר לאנשים עם מוגבלות כזו או אחרת. אני לא חושב שהשאלה צריכה להיות סביב אם יש או אין יותר זמן במבחן, אלה כמה זמן יותר יש. כי נגיד להסברים אני חושב שמספיק עוד 15 דק' יותר במבחן או משהו בסגנון, אני לא מכיר בדיוק את החוקים אני מעריך.
 

המרחפת

New member
הרציונל

הרציונל כפי שהוצג בזמנו על ידי הארגונים שביקשו ליצור את ההקלה הזו בבתי הספר ולאחר מכן באוניברסיטה היה שהמבחן נעשה בשפה שהיא בעצם שפה שניה לנבחן. שפתו הטבעית היא שפת סימנים, העברית הינה שפה שניה מבחינתו ובאופן גורף כל מי שנבחן בשפה שאינה שפתו מקבל הארכת זמן בשל הצורך לבצע תירגומים בראש (אצלי בכיתה כל הסטודנטים דוברי הערבית הם בעלי תוספת זמן). אינני נכנסת לדיון האם זה טיעון טוב או לא, אלא רק מציגה את הרציונל בעת יצירת ההקלה. רוב המגיבים בשרשור הם כבדי שמיעה ואניח שעברית היא שפה שכן טבעית להם. אך אינני רואה כיצד אפשר לעשות את האבחנה "הוא דובר שס"י ויקבל הארכה, הוא דובר עברית ולא יקבל". באשר למרצה שנכנס ומודיע הודעה - לא, אינני ממשיכה לפתור את המבחן כדי שלא יקרה שלא אשים לב ולא אשמע שהוא הולך מהכיתה בלי שאדע מה הוא אומר. וגם זה קרה לי. ראש החוג סירבה לאשר לי הכנסת מתורגמנית/ קלדנית למבחן בטענה שהשאלות למרצים הן בכתב והמרצה אינו נכנס לכיתה, אך זה אינו המצב בפועל. בתקופת המבחנים האחרונה קצתי בעניין, דרשתי מהבוחנים להעביר לי כל הודעה בכתב, כשאחת מהן באה ללחוש לי מה אומרים אמרתי לה בקול רם שתכתוב וכשמרצה נכנס ומודיע אני אומרת בקול "מה אמרת". לפעמים מודיעים הודעות שקשורות לתוכן המבחן ומאד מכעיס אותי לא לדעת ולא להיות באותו מצב עם שאר הכיתה. להרגשתי זה כן מבזבז לי זמן מהבחינה.
 

moran f

New member
דבר בשם עצמך...

אני בהחלט חושבת שצריך למצוא דרך לברר האם הנבחן דובר שפת סימנים או לא (בהנחה שאנשים אחרים שעברית היא השפה השניה שלהם מקבלים הארכת זמן זהה).
 

המרחפת

New member
זה קשה

את ההקלה הזו מתחילים בבית הספר ועל אף שמוזר לחשוב על כך, גם בגיל התיכון קורה פעמים רבות שעדיין אין שפה שהיא יותר שלטת וטבעית בשל הבלבול הרב שזורעים מערכת החינוך והשיקום בדוברי השפה. וכיצד תגידרי ילד שבעקרון דובר עברית אך גם שס"י היא אפשרות טובה מבחינתו? או ילד דו לשוני? על אף שהייתי רוצה מאד להביע את עמדתי בעניין, אין לי זמן כרגע (או בחודשיים הקרובים...) לנסח אותה בצורה ברורה ומנומקת, ועדיף לי כרגע כלום מבערך.
 

moran f

New member
לא הכל צריך להיות קל.

מה עושים עם ילדים דו לשוניים כשלא מדובר בחרשים? זו צריכה להיות המדיניות גם לגבי ילדים שדוברים גם עברית וגם שס"י. למה שבמקרה של החרשים זה יהיה אחרת, אם הסיבה להקלה היא שפת אם מול שפה שניה? אני בהחלט מוכנה לחכות חודשיים כדי לשמוע את דעתך בנושא
 

moran f

New member
ועוד הערה קטנה

אני בהחלט חושבת שה"הקלה" של תוספת זמן מקלה גם על המערכת - לא צריך למצוא פתרונות, יש תוספת זמן! לא? אז זהו - לא. אני בהחלט חושבת שדברים כמו הבלבול שאת מתארת צריכים להיות על הכוונת ולהיפתר, בצורה זו או אחרת. להגיד "המערכת מבלבלת אז בואו ניקח תוספת זמן וזהו במקום לתקן את המצב" - גם זה לא נכון בעיני.
 

moran f

New member
עצומה? LOL

כלי כל כך יעיל, בעיקר במקרה כזה שבו יש כל כך הרבה שנהנים מהמצב שהם ממש ירוצו כדי לחתום על עצומה כזו (טוב, אני מודה - עצומה היא כלי לא יעיל בעיני בכמעט כל מצב). מעבר לכך - אני לא אצליח לשנות כל דבר שאינו נכון בעיני. יותר מזה - אני גם לא אוכל לנסות. לכן יש סדר עדיפויות. אני לא אשת חינוך ואין לי ילדים במערכת החינוך, ולכן הבעיה הזו נמצאת נמוך בסדר העדיפויות שלי. גם את הדיון הזה - לא אני פתחתי. לכן לא, לא ניסיתי ליזום שינוי כלשהו. כמובן, העובדה שכרגע אני לא פועלת כדי לתקן מצב ששגוי בעיני לא צריכה למנוע ממני להצהיר עליו כעל שגוי - להפך, אולי הדיון הזה ודיונים אחרים כמוהו יצליחו לגרום למישהו שהנושא כן חשוב לו, ו/או למישהו שיש לו כלים ויכולות יותר מתאימים משלי לפעול בנושא, כן לנסות לשנות? מעבר לכך, הדיון מעניין מאוד בעיני, וכמו שאמרתי - אשמח לחכות גם חודשיים כדי לשמוע את עמדתה של המרחפת בנושא.
 
למעלה