הארכות זמן במבחנים

kikkler

New member
הארכות זמן במבחנים

היום היה המבחן הרביעי שעשיתי במסגרת האוניברסיטה, וגם הרביעי שהוארך חצי שעה לפני הסיום (או במילים אחרות, עדיין לא היה אף מבחן שהסתיים במועדו המקורי). עד כמה אפשר להכליל את זה? אני סתם נפלתי על רצף או שבאמת באופן שיטתי מאריכים מבחנים? ואם כן, למה עדיין מתעקשים להכריז על אורך המבחן כ-t זמן כשברור שהוא יוארך ?
 

2_be

New member
באופן שיטתי

אם אני חושבת על זה רק אחוז קטן מאוד של המבחנים אצלנו לא זוכים להארכת זמן. וזה לא דבר מיוחד למצוא את עצמך יושב גם 4 שעות במבחן שבפועל אמור להיות 3... מה שכן, אני חושבת שהבעיה היא יותר עמוקה ושפשוט המרצים לא מתאימים (או לא רוצים להתאים) את רמת הקושי של המבחן לנבחנים (עיין ערך- הארכת זמן המבחן, פקטורים גדולים, אחוז גבוה של נכשלים בקורסים מסוימים)
 

zimik

New member
דוקא אצלנו

ברפואה לא נראה לי שכל כך ממהרים לתת הארכות זמן. עד עכשיו היו לי ארבעה מבחנים ובאף אחד מהם לא האריכו אפילו בדקה. בכולם, לפחות אצלי, זה לא היה נחוץ, חוץ מבמבחן אחד: המבחן המעשי במעבדה באנטומיה. זהו מבחן שאמור להימשך כשעה ועשרים דקות, יש 120 תחנות שבהן אמורים לזהות 2 מבנים בתוך כדקה ורבע (משתנה מתחנה לתחנה). מבחן מאוד לחוץ ומלחיץ- ובאמצע עוד היתה רעידת אדמה. בעודי עומדת מעל גופה ותוהה על מה אני מסתכלת כל השולחן רעד לי, ואז כל עובדי המעבדה החלו להתלחשש ביניהם על רעידת האדמה. אוטומטית איבדתי את הריכוז, במחשבות אם הכל בסדר אצל כולם, אם קרה משהו וכו', ככה שדי נהרסו לי שתי תחנות. אבל הם לא הוסיפו אפילו שניה. מסתבר שגם היו רבים שמרוב הריכוז והלחץ בכלל לא שמו לב שמשהו קורה, ולכן אפילו לא התלוננו
.
 
אצלנו

מתוך סה"כ של 2 מבחנים בסמסטר א' (לא, אל תקנאו בי, השאר זה עבודות שכוללות מודלים ותכניות), באחד המרצה הוסיפה חצי שעה על שעתיים. והיה ברור שזה לא בגלל קושי המבחן, אלא כי פשוט לא היה מספיק זמן לכתוב את כל מה שצריך. מה שאכן מעלה את התהיה - למה להתעקש מראש על פרק זמן מסוים כשהוא לא מתאים בכלל למבחן, גם אם הסטודנטים בקיאים בחומר?
 
בחיפה

בעיקרון לא היה לי מבחן אחד שהזמן בו הוארך - והסמסטר עשיתי 8, בכל מקרה יש חלונות בהם קובעים בחינות, ולכל חלון יש זמנן מקסימלי - כי הדודות צריכות לנוח - לפני שהסבב הבא מתחיל. אז גם אם אין זמן לכתוב - אין כל פיתרון
 

bioc1

New member
עד עכשיו בכל המבחנים שעשיתי

ועשיתי המון היתה הארכת זמן, לפעמעם עוד לפני שבמבחן בכלל התחיל העניין תמוה בעיני
 

PooKiPsiT

New member
במבחן הראשון

בשיטות, הבוחנת אמרה לנו ככה: "המבחן הוא עקרונית 3 שעות אבל אם אתם רואים שאתם לא מסתדרים עם הזמן אז תגידו וכמעט תמיד למרצים אין בעיה לתת הארכה".
 

Imperia

New member
אצלנו, שיטתי

הסיבות הן שתיים, לדעתי: 1. שהמרצים אינם מסוגלים להעריך כמה זמן ייקח המבחן, ולכן הם אומרים "ניתן כמה שנראה הגיוני, ואם נראה שהסטודנטים לא יוצאים, נאריך". 2. שברגע שיש תרבות של הארכות, מרצה שלא נותן הארכה, גם אם הוא מראש "נתן את הזמן של ההארכה" נחשב לא הוגן. הוא עשוי לעמוד בלחץ מצד הסטודנטים בזמן הבחינה עצמה. לכן יותר פשוט להם מראש להחליט לתת הארכה.
 

ailag

New member
גם אצלנו

נראה לי שגם היה חוק שהגביל את הזמן שמבחן אמור לקחת, לא? כך שהם לא יכולים לכתוב מראש שהמבחן מתוכנן ל-4 שעות אלא לעשות מבחן של 4 שעות, להודיע שהוא יקח 3 ואז לתת הארכה.
 

Deathatred

New member
הסיבה: בירוקרטיה

אצלנו, יש בתקנון הוראה שמבחן יערך לא יותר מ 3 שעות (לא כולל הארכות זמן). לשנות את התקנה המטופשת הזאת זה דבר כמעט בלתי אפשרי, על אחת כמה וכמה שמדובר באת"א) הרבה יותר פשוט לנצל את הפרצה ופשוט לתת הארכות זמן כמה שצריך. רק מרצה אחד מהפקולטה שלנו מעיז לצפצף בגלוי על התקנה הזאת ולקבוע מראש מבחן ליותר זמן מ 3 שעות (ואף לרשום זאת על הטופס) ואני מניח שכולם פה יוכלו לנחש בקלות במי מדובר.
 

ettt

New member
אצלנו

זה כמעט לא קורה. הפעמים היחידות שזה קרה- כשהמרצה תוך כדי המבחן גילה שהשאלה לט הודפסה כמו שציך, ןלכן אנשים ביזבזו 15 דקות בלי שום סיוי לפתור את השאלה- אז הוא הוסיף 15 דק'. עוד מקרה- בטעות דווח למדור בחינות על בחינה של שעתיים (בחשבונאות!!!), איך שהמרצה ראה את זה הוא "האריך" בשעה- פשוט כי זה הזמן התיקני...
 
אין נהלים קבועים להארכות

כמישהי שהייתה מאחורי הקלעים אני יכולה להגיד לך, שמשך מבחנים נקבע בעיקר בהסתמך על נסיון העבר. לדוגמא, יודעים שלענות על מבחן של כ-50 שאלות אמריקאיות לוקח בממוצע שתי דקות לשאלה, אז מעגלים את זה לשעתיים או שעתיים וחצי. בקיצור, מתאימים את משך המבחן להערכה נדיבה של כמות העבודה הכרוכה בו. הארכה ניתנת בזמן אמת, והיא לא מחויבת המציאות- היא בד"כ נגזרת של התרשמות המתרגלים הנוכחים עד כמה יש בה צורך. לעיתים יוצא, שקורס מסוים מתמודד עם הבחינה לאט יותר מהסטטיסטיקה, או שיש אי הבנה מסוימת לגבי שאלות ואז נותנים הארכה. אבל אם רואים שרוב הסטודנטים עומדים בזמן ואף מסיימים קודם- פחות. בקיצור, לא ניתן לנבא ואין שיטתיות. המטרה של האופציה של הארכה היא לאפשר גמישות מסוימת מול הסטודנטים, שלא ניתן לנבא מראש.
 

Levos

New member
גם לי היו בינתיים 4 מבחנים

ובכולם יצאתי לפחות חצי שעה לפני תום הזמן המוקצב. לא נראה לי שהיו הארכות.
 
זה הכל נהלים..

כמו שכבר אמרו כאן, ה"חוק" היבש קובע שאסור מבחן יותר משלוש שעות, אז במקום זה משתמשים בהארכות.
 
למעלה