האם MDF מתאים לשימוש כחומר לנגרות?

yerets

New member
האם MDF מתאים לשימוש כחומר לנגרות?

זו שאלה או ויכוח שראיתי מעל במות רבות, גם כאן בפורום. הויכוח כנראה לא יסתיים לעולם, ובקישור הנלווה יש עוד קצת מידע ודעות של עורכי המגזין Fine Woodworking על הנושא.
 

DHDror

New member
דעתי בעניין היא -

כן , למטלות מסוימות הוא חומר מתאים. רבים מאיתנו , חובבי העץ סולדים מהחומר מאחר והוא פשוט אינו עץ. אבל אם מתיחסים למה שאנחנו עושים כאל 'יצירה' אז גם חומרים אחרים אפשריים . ואם מתכת וברזל יכולים להכלל ברשימת החומרים אז למה לא MDF ?! צריך לזכור שהחומר הוא גמיש והוא מתפרק ולהבריג ברגים לתוכו זאת בעיה אבל הוא יכול להיות חומר מצוין לחזיתות ולגופים מסוימים. יתרונותיו הם במחיר הנמוך , שטח פנים קשה יותר מעצים רכים והוא אינו מתעוות בגלל כיווני סיבים וכדומה. עד היום עשיתי רק פרויקט אחד מהחומר הזה . אני לא אוהב את החומר הזה אבל לפרויקט הזה הוא היה החומר המתאים ביותר.
 

DHDror

New member
אה , ותמונה של הפרוייקט שעיקרו בעיצובו -

מזנון לבן מבריק , מגירה גדולה באמצע ושתי דלתות שבפתיחה נתמעות בתוך הדופן למראה נקי. 111 222 333
 

yerets

New member
Wow פרוייקט יפהפה

מה אתה מחביא אותו
דעתי האישית היא, שעם כל החסרונות של MDF, בכל מקום בו נדרש משטח חלק ויציב כמו משטח לשולחן, בסיס לפורניר וכדומה MDF צריך להישקל ברצינות. אולם באותה מידה ניתן גם לשקול חומרים אחרים שאינם עץ כלל וכלל, כמו זכוכית, פלסטיק, ברזל וכו'.
 

p a g e u p

New member
ממש יפה דרור הדבר הראשון שעלה לי לראש כשראיתי

את התמונות - "פיייייייייייי איזה תותח יא אלללההה "
ושאלה לי אליך... מה זה החומר הלבן שמצפה את הMDF ? איך עובדים איתו ? איך מדביקים בצורה כל כך מושלמת ?
 

DHDror

New member
הציפוי הלבן הוא...

צבע לבן של סיטרואן ברלינגו...נצבע בתנור במוסך לרכב...
 

p a g e u p

New member
מגניבבבב

יש באמת מקומות שצובעים בתנור באזור המרכז גם ליחידים ולא רק לנגריות וסיטונאים ?
 

© RoNa

New member
ועוד שאלה

הצביעה הזו לא מייקרת מאוד את העבודה/פרוייקט? המזנון נראה מרשים.
 

yulevi

New member
333 יופי של רעיון

אני מהסולדים של תחליפי העץ,ב MDF לא נגעתי אף פעם,מעדיף לעבוד באורן ולא בתחליפי העץ
 

zvika f

New member
הגדרה

בהגדרתו הפורום הוא נגרות ואומנות בעץ ולכן מטבע ההגדרה טוב שיעסוק בכך. דמיין לך שהשידה שהכנת היתה עשויה עץ מלא.טבעי מצופה לכה וכל מרקם העץ גלוי לעין. איזה יופי
 

Martok

New member
לא צריך להיות נוקשה, ל MDF יש גם יתרונות

בראש ובראשונה MDF הרבה יותר זול ומהיר לעבודה כשמדובר במשטחי עץ. דלתות הפנים אצלי בבית עשויות ממסגרות עץ לימבה מלא, עם חזית MDF מצופה בפורניר לימבה. המשקופים גם הם מעץ מלא. התוצאה ניראית כמו עץ מלא, המחיר היה 1/3 לעומת יצור של אותה דלת מעץ מלא. כבונוס, הדלת מבודדת רעש בצורה מעולה. יש לי ארונות מטבח שעשויות דובדבן מלא (כולל החזית) ואני יכול לומר שלא רואים הבדל משמעותי לעומת חזית MDF מצופה פורניר. מחיר של כל דלת מטבח מעץ מלא לעומת זאת, עולה כמו דלת פנימית. הדלתות כבר בנות 5 שנים ונראות חדשות כמו ביום שהתקינו אותן. גם דלתות הארון בחדר השינה עשויות באותה צורה. הארון עצמו בנוי מסנדוויץ, אך הדלתות בנויות ממסגרות עץ מלא עם חזית MDF. ל MDF יש עוד יתרון חשוב בבנית דלתות והוא שהוא לא מתעוות כמעט בכלל. החסרונות של MDF ידועים: חוסר עמידות למים , גימור תעשיתי ונטיה להתפרקות בקצוות. אם אתה מודע לבעיות ומשתמש בחומר נכון (מסגרות מעץ קשה לדוגמא) ,יש לו יתרונות על בניה בעץ מלא.
 

yerets

New member
לימבה? האם זה אגוז אפריקאי?

וחוץ מזה דלתות יפפיות
 

Martok

New member
לימבה כפי שמולי הסביר,מכונה בארץ אגוז אפריקאי

ראיתי דלת דומה שהיתה עשויה מאגוז אמריקאי, הדלת היתה מדהימה, אך המחיר הרבה יותר. הראתי את התמונה לנגר בשם סלאח קבהה מהכפר ברטעה וביקשתי הצעה לדלת כמה שיותר דומה, אבל במחיר שפוי. הוא הציע לבנות את הדלתות מלימבה ולגוון לצבע דומה לאגוז אמריקאי. הוא הכין כמה דוגמאות צבע על לוחות לימבה, עד שהגענו לצבע המבוקש. התוצאה יצאה יפיפיה ובמחיר של דלתות מוכנות מדיקט. בהמשך הוא בנה עבורי גם מיטה וארון לחדר השינה ואפילו מראה תואמת. בקומה העליונה יש לי דלת כניסה מסיבית מאלון והוא בנה עבורי ארון מאלון במראה תואם לדלת. הוא עושה עבודה מעולה במחירים טובים מאוד. מי שמעוניין בפרטים שלו אשמח לשלוח במסר.
 

yerets

New member
אוקי, הצבע לא היה נראה לי אגוז אפריקאי

עם הגיוון הכל ברור
 

Ofer Ringer

New member
אכן שם הפורום הוא

נגרות ואומנות בעץ, בעולם הנגרות מצאו שימוש נרחב לחומר הMDF, יש לחומר יתרונות וחסרונות כמו כל דבר בחיים. לא חייבים לאהוב אותו, אך לא ניתן להתעלם ממנו בענף הנגרות כפי שלא ניתן להתעלם מכל חומרי הלביד הנמצאים בשוק ומשמשים בתעשית הרהיטים והנגרות. מי שלא אוהב להשתמש בו ניתן להבינו ברצונו להשתמש בחומרים טבעיים. אך ניתן להבין ולכבד את כל מי שיוצר נגרות בחומרים מתועשים על פי טעמו. די להערות שאנו רואים פה כל פעם שנכתב בפורום צרוף האותיות MDF.
 
למעלה