גם במזרח ירושלים ובינה לערי הגדה היה כך עד לפני מספר שנים
ולאחרונה גם שם העסק הוסדר.
גם במזרח ירושלים ובינה לערי הגדה היה כך עד לפני מספר שניםזה עובד במדינות עולם שלישי
בהן אין הרבה מכוניות, ולכן התחבורה שמתפתחת היא לא תחבורת בודדים אלא לרוב טרנזיטים (דולמושים במזרח תורכיה, מיקרו-בוס באזורים הנידחים של רומניה, ושכחתי כבר מה היה השם המקובל לכאלה בג'ונגלים של בוליביה...).
כדי לא ללכת רחוק זה המצב עד לא מזמן בין היישובים הבדווים הסובבים את באר שבע לבאר שבע, המדינה לא נתנה שירות והתפתח שירות די מסודר של חאפרים. כלי הרכב המקובל דווקא היה טנדר פיק-אפ.
המחיר היה קבוע וידוע, והיה בערך פי 2 ממה שהם משלמים היום.
המסלול ו"התחנות" היו גם קבועים וידועים, אבל כמובן שלא היו מפרוסמים בשום מקום.
על עוד יעדים חוץ מבאר שבע, לא היה מה לדבר.
ולאחרונה גם שם העסק הוסדר.