האם תחבורה ציבורית צריכה להיות ממומנת ומוסדרת ע"י המדינה?

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
גם במזרח ירושלים ובינה לערי הגדה היה כך עד לפני מספר שנים

זה עובד במדינות עולם שלישי
בהן אין הרבה מכוניות, ולכן התחבורה שמתפתחת היא לא תחבורת בודדים אלא לרוב טרנזיטים (דולמושים במזרח תורכיה, מיקרו-בוס באזורים הנידחים של רומניה, ושכחתי כבר מה היה השם המקובל לכאלה בג'ונגלים של בוליביה...).

כדי לא ללכת רחוק זה המצב עד לא מזמן בין היישובים הבדווים הסובבים את באר שבע לבאר שבע, המדינה לא נתנה שירות והתפתח שירות די מסודר של חאפרים. כלי הרכב המקובל דווקא היה טנדר פיק-אפ.
המחיר היה קבוע וידוע, והיה בערך פי 2 ממה שהם משלמים היום.
המסלול ו"התחנות" היו גם קבועים וידועים, אבל כמובן שלא היו מפרוסמים בשום מקום.
על עוד יעדים חוץ מבאר שבע, לא היה מה לדבר.
גם במזרח ירושלים ובינה לערי הגדה היה כך עד לפני מספר שנים
ולאחרונה גם שם העסק הוסדר.
 
אתה רוצה שהתחץ יהפוך להיות כולו של מוניות שירות?

האם תחבורה ציבורית צריכה להיות ממומנת ומוסדרת ע"י המדינה?
אולי עדיף לבטל את כל זה, מי שרוצה להפעיל תחבורה ציבורית פשוט יוכל לעשות את זה, באיזה מסלול, תדירות ומחיר שהוא רוצה ושייקבע בשוק החופשי. במקביל מי שלא משתמש בזה לא יצטרך לשלם על זה.
אתה רוצה שהתחץ יהפוך להיות כולו של מוניות שירות?
 
דמגוגיה

אתה רוצה שהתחץ יהפוך להיות כולו של מוניות שירות?
דמגוגיה
אף מפעיל פרטי לא יפעיל במקום קו 66/51/1 או כל קו חזק אחר (ותודה לרוכב לאוטובוסים על תרומתו לז'רגון) מוניות שירות אם תינתן לו האפשרות להפעיל כלי רכב המיועד להסעת המונים. נדמה לי שקוראים לו אוטובוס.
 
זו לא דמגוגיה, כנראה לא הבנת את הרעיון שלו.

דמגוגיה
אף מפעיל פרטי לא יפעיל במקום קו 66/51/1 או כל קו חזק אחר (ותודה לרוכב לאוטובוסים על תרומתו לז'רגון) מוניות שירות אם תינתן לו האפשרות להפעיל כלי רכב המיועד להסעת המונים. נדמה לי שקוראים לו אוטובוס.
זו לא דמגוגיה, כנראה לא הבנת את הרעיון שלו.
ניצן יתקן אותי אם אני טועה, הכוונה במה שהוא אמר מוניות שירות זה לאו דווקא הרכב עצמו אלא כל העניין שאין לו"ז מסודר וקבוע, אין תחנות קבועות וגם המחיר משתנה בהתאם לשעה וליום...
 

Ccyclist

Active member
בשלב מסוים זה אכן יהיה העתיד (למעט המחיר)

זו לא דמגוגיה, כנראה לא הבנת את הרעיון שלו.
ניצן יתקן אותי אם אני טועה, הכוונה במה שהוא אמר מוניות שירות זה לאו דווקא הרכב עצמו אלא כל העניין שאין לו"ז מסודר וקבוע, אין תחנות קבועות וגם המחיר משתנה בהתאם לשעה וליום...
בשלב מסוים זה אכן יהיה העתיד (למעט המחיר)
המכוניות ללא נהג של גוגל, ופלטפורמה כמו ÜBER יוכלו ליצור לפני סוף העשור הזה רשת מבוססת דרישה אם יהיה להן קנה מידה של מיניבוס או מונית שירות.
&nbsp
במקרים רבים יש מעגל קסמים של דרישה נמוכה ותדירות נמוכה שלא מאפשרת שירות בין-פרברי נוח, והציבור פונה לאמצעים אחרים. רשת מבוססת דרישה תוכל לענות על הפערים האלו. אבל- נסיעה משותפת ותמחור שיאפשר שימוש תדיר (מנוי למשתמשים רגילים, הנחות וסיבסוד לאוכלוסיות שיש עניין ציבורי בהנחות עבורן) יעבירו גם את סוג התחבורה הזו לטור ה"ציבורי" של המשוואה בסופו של דבר. מפעילה עירונית תוכל לשלוח כמה מיניבוסים כאלו במקום אוטובוס שעתי ריק. מפעילת מוניות לעומת זאת לא תוכל להציע שירות רשת (עלייה באמצע נסיעות קיימות) ללא פרישה רחבה ביותר.
 


זו לא דמגוגיה, כנראה לא הבנת את הרעיון שלו.
ניצן יתקן אותי אם אני טועה, הכוונה במה שהוא אמר מוניות שירות זה לאו דווקא הרכב עצמו אלא כל העניין שאין לו"ז מסודר וקבוע, אין תחנות קבועות וגם המחיר משתנה בהתאם לשעה וליום...
 
ואת קווים 66/51/1 כיום לא מפעיל מפעיל פרטי?

דמגוגיה
אף מפעיל פרטי לא יפעיל במקום קו 66/51/1 או כל קו חזק אחר (ותודה לרוכב לאוטובוסים על תרומתו לז'רגון) מוניות שירות אם תינתן לו האפשרות להפעיל כלי רכב המיועד להסעת המונים. נדמה לי שקוראים לו אוטובוס.
ואת קווים 66/51/1 כיום לא מפעיל מפעיל פרטי?
 
מוניות שירות זה הכלי הזה שאנשים בוחרים לנסוע בו למרות שהוא

אתה רוצה שהתחץ יהפוך להיות כולו של מוניות שירות?
מוניות שירות זה הכלי הזה שאנשים בוחרים לנסוע בו למרות שהוא
יותר יקר ופחות מרווח (לרגליים) מאוטובוס? מעניין למה הם עושים את זה...
&nbsp
אז לא.
אני מציע, (ובעצמי לא בטוח אם זה יעבוד או לא אבל העלתי את זה לדיון) שכל אחד יוכל להפעיל איזה כלי שהוא רוצה.
&nbsp
אין סיבה בעולם שחברה פרטית לא תוכל לספק שירותי לו"ז, כירטוס, מעקב באמצעות אפליקציות ועוד. ואין שום חובה שתהיה איזה אחידות בנושאים האלה.
דוגמא שנראה לי היתה בסרטון למעלה: חברה פרטית תציע אוטובוסים ברמות שירות שונות, מאוטובוסים צפופים רגילים ועד אוטובוס מחלקה-ראשונה עם 2 או 3 טורים של מושבים בלבד, ארוחת בוקר וכו'.
אפילו אם נסיעה כזאת תהיה יקרה מפרייבט, אני מדמיין את העובדים שנוהגים כל בוקר מקנאים בחבריהם שמגיעים באוטובוס ולא להיפך.
 

amit1270

New member
יש סיבה שחברה פרטית לא תספק שירותי לו"ז, כירטוס ומעקב

מוניות שירות זה הכלי הזה שאנשים בוחרים לנסוע בו למרות שהוא
יותר יקר ופחות מרווח (לרגליים) מאוטובוס? מעניין למה הם עושים את זה...
&nbsp
אז לא.
אני מציע, (ובעצמי לא בטוח אם זה יעבוד או לא אבל העלתי את זה לדיון) שכל אחד יוכל להפעיל איזה כלי שהוא רוצה.
&nbsp
אין סיבה בעולם שחברה פרטית לא תוכל לספק שירותי לו"ז, כירטוס, מעקב באמצעות אפליקציות ועוד. ואין שום חובה שתהיה איזה אחידות בנושאים האלה.
דוגמא שנראה לי היתה בסרטון למעלה: חברה פרטית תציע אוטובוסים ברמות שירות שונות, מאוטובוסים צפופים רגילים ועד אוטובוס מחלקה-ראשונה עם 2 או 3 טורים של מושבים בלבד, ארוחת בוקר וכו'.
אפילו אם נסיעה כזאת תהיה יקרה מפרייבט, אני מדמיין את העובדים שנוהגים כל בוקר מקנאים בחבריהם שמגיעים באוטובוס ולא להיפך.
יש סיבה שחברה פרטית לא תספק שירותי לו"ז, כירטוס ומעקב
זה לא ישתלם לה.
 
אם זה יועיל לה מבחינה עסקית, היא תעשה את זה

יש סיבה שחברה פרטית לא תספק שירותי לו"ז, כירטוס ומעקב
זה לא ישתלם לה.
אם זה יועיל לה מבחינה עסקית, היא תעשה את זה
אם לא, תבוא חברה אחרת ותספק שירות טוב יותר.
אם זה לא ישתלם, אז זה לא יקרה (בניגוד לעכשיו שזה קורה על חשבון משלמי המיסים)
 
כלומר אתה רוצה שתהיה רק תחבורה ציבורית "משתלמת"

אם זה יועיל לה מבחינה עסקית, היא תעשה את זה
אם לא, תבוא חברה אחרת ותספק שירות טוב יותר.
אם זה לא ישתלם, אז זה לא יקרה (בניגוד לעכשיו שזה קורה על חשבון משלמי המיסים)
כלומר אתה רוצה שתהיה רק תחבורה ציבורית "משתלמת"
ומי שזקוק לתחבורה ציבורית לא "משתלמת" - זב"שו...
רק שרוב לקוחות התחבורה הציבורית הם אנשים שזקוקים לאותה תחבורה ציבורית לא "משתלמת".
 
שיתכבדו האנשים שזקוקים לתחוברה ציבורית "לא משתלמת"

כלומר אתה רוצה שתהיה רק תחבורה ציבורית "משתלמת"
ומי שזקוק לתחבורה ציבורית לא "משתלמת" - זב"שו...
רק שרוב לקוחות התחבורה הציבורית הם אנשים שזקוקים לאותה תחבורה ציבורית לא "משתלמת".
שיתכבדו האנשים שזקוקים לתחוברה ציבורית "לא משתלמת"
וידאגו לה בעצמם. אף אחד לא צריך לספק להם את זה בכפיה.
כמו שהחרדים דואגים לעצמם בתחומי צרכנות שונים.
 
שיתכבדו האנשים שזקוקים לכביש לא משתלם וידאגו לו בעצמם

שיתכבדו האנשים שזקוקים לתחוברה ציבורית "לא משתלמת"
וידאגו לה בעצמם. אף אחד לא צריך לספק להם את זה בכפיה.
כמו שהחרדים דואגים לעצמם בתחומי צרכנות שונים.
שיתכבדו האנשים שזקוקים לכביש לא משתלם וידאגו לו בעצמם
שיתכבדו האנשים שזקוקים לבית ספר לא משתלם וידאגו לו בעצמם
שיתכבדו האנשים שזקוקים לבית חולים לא משתלם וידאגו לו בעצמם
שיתכבדו האנשים שזקוקים לאספקת חשמל לא משתלמת וידאגו לה בעצמם
שיתכבדו האנשים שזקוקים לאספקת מים לא משתלמת וידאגו לה בעצמם

בעצם, למה שלא כל האנשים ידאגו לכל דבר שהם זקוקים לו בעצמם?
למה בכלל צריך מדינה ורדויות מקומיות?
שכל אחד יחיה עם עצמו וידאג לעצמו.
לא יהיו מיסים
לא יהיה ביטוח לאומי
לא תהיה ארנונה
לא יהיה מימון של תפקידים ומוסדות ציבוריים

יהיה כיף...
 
אני מסכים **לחלוטין** עם כל מה שאמרת פרט לשלוש שורות האחרונו

שיתכבדו האנשים שזקוקים לכביש לא משתלם וידאגו לו בעצמם
שיתכבדו האנשים שזקוקים לבית ספר לא משתלם וידאגו לו בעצמם
שיתכבדו האנשים שזקוקים לבית חולים לא משתלם וידאגו לו בעצמם
שיתכבדו האנשים שזקוקים לאספקת חשמל לא משתלמת וידאגו לה בעצמם
שיתכבדו האנשים שזקוקים לאספקת מים לא משתלמת וידאגו לה בעצמם

בעצם, למה שלא כל האנשים ידאגו לכל דבר שהם זקוקים לו בעצמם?
למה בכלל צריך מדינה ורדויות מקומיות?
שכל אחד יחיה עם עצמו וידאג לעצמו.
לא יהיו מיסים
לא יהיה ביטוח לאומי
לא תהיה ארנונה
לא יהיה מימון של תפקידים ומוסדות ציבוריים

יהיה כיף...
אני מסכים **לחלוטין** עם כל מה שאמרת פרט לשלוש שורות האחרונו
כפיה מותרת רק בשביל להבטיח את חירויות הפרט הבסיסיות. היא איננה מותרת בשביל לספק לך מילקי במחיר נמוך, שירותי בריאות על חשבון אחרים וכן הלאה.
 
אה ולגבי ביטוח לאומי

אני מסכים **לחלוטין** עם כל מה שאמרת פרט לשלוש שורות האחרונו
כפיה מותרת רק בשביל להבטיח את חירויות הפרט הבסיסיות. היא איננה מותרת בשביל לספק לך מילקי במחיר נמוך, שירותי בריאות על חשבון אחרים וכן הלאה.
אה ולגבי ביטוח לאומי
המוסד הזה צריך לעבור מהעולם ויפה שעה אחת קודם
 
ומי קובע מהן חירויות הפרט הבסיסיות?

אני מסכים **לחלוטין** עם כל מה שאמרת פרט לשלוש שורות האחרונו
כפיה מותרת רק בשביל להבטיח את חירויות הפרט הבסיסיות. היא איננה מותרת בשביל לספק לך מילקי במחיר נמוך, שירותי בריאות על חשבון אחרים וכן הלאה.
ומי קובע מהן חירויות הפרט הבסיסיות?
המילקי לא שייך לנושא.
אתה רוצה להפוך את הדיון לויכוח בין הקפיטליזם לסוציאליזם, אבל זה לא הויכוח.
אני דוגל בקפיטליזם ובשוק חופשי, אבל שוק חופשי לא יכול לקיים תחבורה ציבורית.
יש שירותים וענפים שהשירות בהם יתקיים רק אם הקולקטיב (כלומר המדינה) ידאג לקיומם.
אם המדינה לא תדאג לחבר את כל יישוביה לתשתית החשמל והמים, שום גוף פרטי לא ידאג לכך.
כבר ראינו את הגופים הפרטיים שלא רוצים לפעול באזור X או ליד גבול Y.
ניסו לתת לגוף פרטי להקים ולהפעיל רכבת קלה בגוש דן - זה נכשל.
 
מה לגבי הזכות הטבעית שלי להנות ממילקי בטעם תות בשני שקל?

ומי קובע מהן חירויות הפרט הבסיסיות?
המילקי לא שייך לנושא.
אתה רוצה להפוך את הדיון לויכוח בין הקפיטליזם לסוציאליזם, אבל זה לא הויכוח.
אני דוגל בקפיטליזם ובשוק חופשי, אבל שוק חופשי לא יכול לקיים תחבורה ציבורית.
יש שירותים וענפים שהשירות בהם יתקיים רק אם הקולקטיב (כלומר המדינה) ידאג לקיומם.
אם המדינה לא תדאג לחבר את כל יישוביה לתשתית החשמל והמים, שום גוף פרטי לא ידאג לכך.
כבר ראינו את הגופים הפרטיים שלא רוצים לפעול באזור X או ליד גבול Y.
ניסו לתת לגוף פרטי להקים ולהפעיל רכבת קלה בגוש דן - זה נכשל.
מה לגבי הזכות הטבעית שלי להנות ממילקי בטעם תות בשני שקל?
לדעתי זה בדיוק הויכוח: האם יש אלטרנטיבה לשליטה מוחלטת של המדינה בתחום התחבורה הציבורית.
&nbsp
 
יש אלטרנטיבה לשליטה מוחלטת, אבל האלטרנטיבה הזו לא מצויה

מה לגבי הזכות הטבעית שלי להנות ממילקי בטעם תות בשני שקל?
לדעתי זה בדיוק הויכוח: האם יש אלטרנטיבה לשליטה מוחלטת של המדינה בתחום התחבורה הציבורית.
&nbsp
יש אלטרנטיבה לשליטה מוחלטת, אבל האלטרנטיבה הזו לא מצויה
בגופים פרטיים.
ותסלח לי, אבל מי שמשווה את ענף התחבורה הציבורית למילקי, כנראה לא ממש מכיר את הענף הזה.
 
אף אחד לא השווה את ענף התחבורה הציבורית למילקי

יש אלטרנטיבה לשליטה מוחלטת, אבל האלטרנטיבה הזו לא מצויה
בגופים פרטיים.
ותסלח לי, אבל מי שמשווה את ענף התחבורה הציבורית למילקי, כנראה לא ממש מכיר את הענף הזה.
אף אחד לא השווה את ענף התחבורה הציבורית למילקי
פשוט פתחת בדיון על מה הן זכויות טבעיות וניסיתי להגיד בזה שזכויות טבעיות הן זכויות לפעולה. לא זכויות להנות מפירות פעולה של אחרים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה