האם שני אנשים עם השם טורנהיים הם

האם שני אנשים עם השם טורנהיים הם

בהכרך קרובים? לאחרונה עומדת אימי במרכז נסיון ברור בין-יבשתי בשאלה זו והרי הפרטים בהרחבה: 1. אחות סבתי נשואה מזה כשישים שנה לאימרה טורנהיים (Turheim) החיי מאז הוולדו לפני 91 שנה (!) בבודפסט, הונגריה. הוריו הגיעו מאוסטריה וככל הנראה מוצאם מפולין (?) 2. לפני כשנה נישא נכד של חברים של אימי לצעירה בשם טורנהיים כאן בירושלים באחת החצרות החסידיות. ככל הידוע למשפחת החתן גם משפחה זו מוצאה בפולין אך לא ידוע על תחנה אוסטרית או הונגרית בדרך. 3.בשלב זה אילו הפרטים הידועים במלואם. אנחנו מנסים לברר בהונגריה שמות עבריים של אימרה שלושת אחיו ( Armin Lili שנעלמו בשואה ו- Aranka ששרדה כמותו אך לא האריכה ימים). כמו כן אנחנו מנסים להציל פרטים נוספים על תולדות משפחה השנייה כאן בירושלים. מה אתם מציאים?
 
תיקון לפני ההערות הנוזפות- Turnheim

ולא כפי שרשמתי בטעות בהודעה הראשונה. בינתיים עד שיתקבלו הצעות נוספות אני פונה לנזכר היחיד ב-JEWISHGEN.
 

Melitz

New member
השם העברי של אימרה אילן, אם הבנתי אותך נכון, אתה מבקש בין היתר לברר (גם) מהו השם העברי של אימרה. חמי, יליד הונגריה (1922) נולד עם השם הפרטי אימרה ועיברת אותו ל-אפרים. אלי
 

עב

New member
שמות עבריים לדוברי הונגרית ועוד

1. אין שום קשר בין השם ההונגרי לשם העברי. הנושא כבר נדון כבר בפורום וראינו שאותו שם הונגרי יכול לקבל שלל שמות עבריים. 2. יהדות הונגריה מורכבת משלושה חלקים עיקריים: יהודים שהיו בה לפני כיבוש הטורקים במאה ה - 16, מהגרים ממורביה ואוסטריה שהגיעו להונגריה אחרי גירוש וינה במאה ה - 17 ויהודים מפולין, בעיקר מגליציה, שנמלטו לממלכת הונגריה אחרי 1772 כאשר פולין חולקה בין רוסיה לאוסטריה. החלק האחרון היווה 50% מיהודי הונגריה ערב השואה. יכול להיות שחלק מהמשפחה שאתה מנסה לאתר היגר להונגריה וחלק נותר בפולין. אל תשכח שבין השנים 1772 -1918 הייתה זו "חיה" פוליטית אחת, כאשר להונגרים הייתה אוטונומיה וחיי היהודים בה היו נוחים יחסית ולכן הונגריה הייתה יעד להגירה.
 
כן, אני מבקש עכשו והענפים השונים שם

פרטי עברי זהה שאולי יצליח לחבר את המשפחות. מירושלים קבלתי: נתנאל חיים יעקב ואהרון בצלאל יואל. מארה"ב רק את השם מרים ומהונגריה אקבל את התשובות עוד שבועיים. לפיכך אני מנסה עוד לאתר את שמות שני התאומים בארה"ב: Hi, I am so sorry but the names you mentioned in your e-mail are not familiar to me at all, Turnheim was the last name on my maternal's grandmother side and a lot of members died in the holocaust, they all originated in Poland though, my grandma had a few brothers ( 1 set of twin boys) and one sister, my grandmothers name was Miriam Turnheim. Sorry I can't give you any more detailed information, but I doubt that any relatives are in Israel now. אולי משם בכל זאת יהיה משהו?
 

friend9

New member
ספר הניצולים מבודפשט

שם הספר:
Counted remnant: register of the Jewish survivors in Budapest. 1946.​
רשומים שם רק 3 טורנהיימים: אימרה, אשתו ואמו.
Turnheim Imre born: Budapest 1912 mother's name: Baron Terez address: VI, Podmanickyt u. 63 Turnheim Imrene (wife of Imre) maiden name: Munk Klara born Budapest 1919 mother's name: Frank Etel address: VI, Podmanicky u. 63 Turnheim Morne (wife of Mor) maiden name: Baron Terez born Budapest 1876 mother's name: Tanzer Antonia address: III, Beszterce u. 20​
ארנקה, לילי וארמין אינם בספר.
 

עב

New member
באתר של קלארספלד

האתר אוצר בתוכו 350,000 שמות של יהודי הונגריה. לפי מה שראיתי, ישנה ניצולה בשם ארנקה טורנהיים, ילידת 1914 בתה של טרז ברון הנשואה לשנדור Baranyai-Burger גרה ברחוב Beszterce 20 האם מתאים? לילי וארמין לא ברשימה.
 
זה אוצר אמיתי ומצאתי את כל משפחתה

של אימי ואבי אני צריך לבדור ולמיין כי האפשרויות עוד רבות. תודה רבה. דיווח ותוצאות בקרוב.
 
מדהים פרופסור,זה הם אבל איך ומה?

זה היה קצת מהיר מדי בשבילי. תסביר לי לאט איך הגעת לזה? במילים אחרות מאיפה הספר, איפה אני יכול לראות אותו והאם למשל גם משפחת מונק וקולטאי (הוריה של קלרי ואחותה (סבתי) ג"כ מופיעים שם?
 
האדמו"ר מלוקווע זצ"ל

שמו היה הרב צבי טורנהיים זצ"ל, הוא ברח מפולין לפני מלחה"ע לארה"ב, משם עשה את דרכו ואת רוב שנותיו בברזיל. בשנים האחרונות התגורר בבני ברק. בנו מ"מ הרב שמואל טורנהיים גר בב"ב - נסה אצלו, או אצל אחיו יאיר טורנהיים ברמת הגולן.
 

א77

New member
האדמו"ר מלוקעווע - וולברוז

ואגב, בתו של האדמו"ר זצ"ל נשואה לדיין בביה"ד הרבני בחיפה בשם גמזו.
 

friend9

New member
counted remnants

הספר הזה כולו רשימה של יהודי בודפשט ב-1946. לפי הקטלוג המאוחד הוא נמצא בספריית אונ' בן גוריון ובספרייה הלאומית. הספר במלואו כלול, יחד עם רשימות נוספות, בפרויקט NEVEK של מכון קלארספלד, שהקישור אליו כבר הובא ע"י עב, ומגיעה לה תודה על כך. באתר NEVEK כלולות רשימות מתוך
Deportations from the counties: Hajdu County, Zala County, Bekes County ) Internment camps in Hungary: Sarvar, Kistarcsa (not published) Labor battalions: Labor battalions detached to the Eastern Front Concentration camps: Stutthof , Strasshof (Austria, incomplete list, to date unpublished), Lichtenwoerth (Austria, un published)​
ומעוד מקורות.
 

friend9

New member
נ. ב.

אינני פרופסור ולא דוקטור, סתם אחד מעמך ישראל, שמתעניין.
 
כן אני מבין וזה מצטרף למרבה ההפתעה

לרשימות מענינות נוספות שכבר הכרתי ומצאתי שהן את הדוד והדודה של אימי. מדובר הרשימות של משרדי הסוכנות היהודית ברחבי העולם (במקרה של בבודפסט) אליהן הגיעו אנשים רבים להרשם ולא בהכרך מימשו את כוונתם זו (כמו אותם דוד ודודה שחיים עד היום בבודפסט). הרשימות זמינות ועומדות לעיון הציבור בארכיון הציוני המרכזי בירושלים. הן אינן מאוחזרות וכלולת השרות שנותן עתה הארכיון באמצעות הפקס ולכן צריך להגיע למקום לפתוח את האינדקס הכללי של הארכיון, לאתר את המשרד הא"י המבוקש לפי הארץ והעיר ושם לבדוק האינדקס הפנימי, להזמין תיקים רלוונטיים לפי שנים ושמות. בקיצור המקורות שהצגתם לי הן השלמה נאה ביותר. אני נעזר בהם כבר לעניינים נוספים שמחוץ לכגדר המחקר המשפחתי המזדמן הזה. תודה
 

עב

New member
ניסיתי את בן גוריון

הספר counted remnats קיים בקטלוג אך לא על המדף וגם לא ברשימת המושאלים. אז איפה הוא? לספריית האוניברסיטה פתרונים!!! זאת הספרייה הכי מתסכלת שאני מכירה (אולי כי אני משתמשת בה).
 

friend9

New member
במחסן

בקטלוג מסומן מיקום הספר: 1C, שפירושו - במחסן. יש לגשת לספרנית יעץ ולהזמין את הספר מן המחסן. אחת ליום, בשעה 13.30 מביאים ספרים מן המחסן. אבל עכשיו, כשכל הספר כלול באתר NEVEKLARSFELD, אין כבר צורך בספר המודפס.
 
למעלה