האם רכבות משא פועלות לפי לוח זמנים

מצב
הנושא נעול.

traiNir

New member
האם רכבות משא פועלות לפי לוח זמנים

האם רכבות משא פועלות לפי לוח זמנים
קבוע, בדומה לרכבות נוסעים?
 

ה דרומי

New member
נצל"ש לסיפור על רכבת העמק

האם רכבות משא פועלות לפי לוח זמנים
קבוע, בדומה לרכבות נוסעים?
נצל"ש לסיפור על רכבת העמק
נמצא ב
טיולים לחג.
 
לוח הזמנים של רכבות המשא

האם רכבות משא פועלות לפי לוח זמנים
קבוע, בדומה לרכבות נוסעים?
לוח הזמנים של רכבות המשא
בשביל לענות עלשאלתך, עלי לחלק את המושג 'רכבות משא' לשניים - 1. רכבות משא 'אמיתיות', כלומר רכבות משא שנוסעות לפי לוח זמנים בין יעדים עיקריים - בארץ אלו בדרך כלל חצרות מיון כיום. 2. שליחויות - אלו הן רכבות משא מזדמנות ולמרחקים קצרים, המשרתות יעדים מסוימים או קבוצות של יעדים קרובים במשך פרק זמן מסוים של היום. שליחויות כוללות למעשה קטר עיתוק/קו ראשי בלבד, שמוקצה לצורך העניין מראש, ומשמש כ-'כלבויניק' של אותם יעדים במשך פרק זמן מוגדר מראש. רכבות משא אכן מופעלות, כאמור, לפי לוח זמנים מסודר, שמפורסם במסגרת 'לוח הזמנים התפעולי' של רכבת ישראל, שהוא לוח הזמנים הפנימי המלא - כולל רכבות משא ותנועות של מערכי קרונות נוסעים ריקים ושל קטרים בודדים על הקו הראשי. בפועל, מרבית רכבות המשא בארץ כיום הן בד"כ רכבות שחשיבות הדיוק בהגעה בזמן שלהן נמוכה, ולכן לא נדיר לראות רכבות כאלו נוסעות שעות רבות לאחר שהיו אמורות לנסוע, במיוחד בימים של שיבושים במערכת שליחויות לא מופיעות בלוח הזמנים התפעולי עצמו, גם כאשר השליחות משתמשת בקטע מהקו הראשי. מה שכן מופיע לגבי השליחויות הוא הקצאה של קטר לשעות מסוימות בסידור הקטרים, שהוא נספח המצורף ללוח הזנים התפעולי. כך לדוגמא, בלוח הזמנים התפעולי הנוכחי מוקצה מדי יום חול קטר במשך 24 שעות לתפקידי עיתוק בנמל חיפה, כלומר בין רציפי המכולות בנמל לתחנת חיפה מזרח ולתחנת חיפה מיון. אין זה אומר שתראו את הקטר מתרוצץ כל היום, אולם תמיד יהיה קטר מוכן לפעולה בתפקיד זה. לנמל אשדוד, לעומת זאת, מוקצים מדי יום שני קטרים, אחד לעבודות כלליות ושני לטיפול ברכבות מחצבים. שליחות שונה למדי היא שליחות 'דגון' בחיפה, שמוגדרת כיום 'שליחויות דגון ושליחויות באיזור חיפה' וקיימת מדי יום מהשעה 05:00 עד לגמר הפעילות. את השליחות הזאת תראו מתרוצצת די הרבה בתחנת חיפה מרכז הסמוכה לממגורות 'דגון' וגם גוררת רכבות ארוכות של קרונות תבואה לכיוון 'חיפה מיון'. כיום מוקצים מדי יום 11 קטרים לשליחויות השונות, מתוכם שישה באיזור הדרום (כולל שליחות בני ברק). כמובן שקטר שמוקצה לשליחויות שמשכה רק חלק מהיום יכול לשמש בשאר היום לרכבות בלוח הזמנים, ולהיפך - ישנם קטרים רבים כל יום שבין הפעלת רכבות משא מבצעים עבודות עיתוק בתחנות.
 

suprman1

New member
האם תחנת מיון חיפה

לוח הזמנים של רכבות המשא
בשביל לענות עלשאלתך, עלי לחלק את המושג 'רכבות משא' לשניים - 1. רכבות משא 'אמיתיות', כלומר רכבות משא שנוסעות לפי לוח זמנים בין יעדים עיקריים - בארץ אלו בדרך כלל חצרות מיון כיום. 2. שליחויות - אלו הן רכבות משא מזדמנות ולמרחקים קצרים, המשרתות יעדים מסוימים או קבוצות של יעדים קרובים במשך פרק זמן מסוים של היום. שליחויות כוללות למעשה קטר עיתוק/קו ראשי בלבד, שמוקצה לצורך העניין מראש, ומשמש כ-'כלבויניק' של אותם יעדים במשך פרק זמן מוגדר מראש. רכבות משא אכן מופעלות, כאמור, לפי לוח זמנים מסודר, שמפורסם במסגרת 'לוח הזמנים התפעולי' של רכבת ישראל, שהוא לוח הזמנים הפנימי המלא - כולל רכבות משא ותנועות של מערכי קרונות נוסעים ריקים ושל קטרים בודדים על הקו הראשי. בפועל, מרבית רכבות המשא בארץ כיום הן בד"כ רכבות שחשיבות הדיוק בהגעה בזמן שלהן נמוכה, ולכן לא נדיר לראות רכבות כאלו נוסעות שעות רבות לאחר שהיו אמורות לנסוע, במיוחד בימים של שיבושים במערכת שליחויות לא מופיעות בלוח הזמנים התפעולי עצמו, גם כאשר השליחות משתמשת בקטע מהקו הראשי. מה שכן מופיע לגבי השליחויות הוא הקצאה של קטר לשעות מסוימות בסידור הקטרים, שהוא נספח המצורף ללוח הזנים התפעולי. כך לדוגמא, בלוח הזמנים התפעולי הנוכחי מוקצה מדי יום חול קטר במשך 24 שעות לתפקידי עיתוק בנמל חיפה, כלומר בין רציפי המכולות בנמל לתחנת חיפה מזרח ולתחנת חיפה מיון. אין זה אומר שתראו את הקטר מתרוצץ כל היום, אולם תמיד יהיה קטר מוכן לפעולה בתפקיד זה. לנמל אשדוד, לעומת זאת, מוקצים מדי יום שני קטרים, אחד לעבודות כלליות ושני לטיפול ברכבות מחצבים. שליחות שונה למדי היא שליחות 'דגון' בחיפה, שמוגדרת כיום 'שליחויות דגון ושליחויות באיזור חיפה' וקיימת מדי יום מהשעה 05:00 עד לגמר הפעילות. את השליחות הזאת תראו מתרוצצת די הרבה בתחנת חיפה מרכז הסמוכה לממגורות 'דגון' וגם גוררת רכבות ארוכות של קרונות תבואה לכיוון 'חיפה מיון'. כיום מוקצים מדי יום 11 קטרים לשליחויות השונות, מתוכם שישה באיזור הדרום (כולל שליחות בני ברק). כמובן שקטר שמוקצה לשליחויות שמשכה רק חלק מהיום יכול לשמש בשאר היום לרכבות בלוח הזמנים, ולהיפך - ישנם קטרים רבים כל יום שבין הפעלת רכבות משא מבצעים עבודות עיתוק בתחנות.
האם תחנת מיון חיפה
זו תחנת חיפה מזרח? האם שם נמצאים גם מוסך הרכבת ומוזיאון הרכבת?
 
תחנת חיפה מיון

האם תחנת מיון חיפה
זו תחנת חיפה מזרח? האם שם נמצאים גם מוסך הרכבת ומוזיאון הרכבת?
תחנת חיפה מיון
המתחם המכונה כיום 'חיפה מיון' הוא חלק מהמתחם הכולל שכונה בתקופת המנדט הבריטי 'תחנת חיפה' ואח"כ 'תחנת חיפה מזרח'. למעשה, מעבר הכביש אל חוף שמן ('מעבר חירם') תמיד חילק את המתחם לשניים - חיפה מזרח של ממש, בה נמצאים התחנה ההיסטורית ומוזיאון הרכבת, ומוסך הרכבת בחיפה, שבסמוך אליו נמצא מגרש עריכה גדול. אותו מגרש עריכה זכה לכינוי הרשמי 'חיפה מיון', ומבחינה תפעולית, השימוש במסילותיו במשך מרבית הזמן הוא נפרד מהשימוש במסילות המוסך, ובד"כ גם נפרד מהשימוש במסילות שבתחנת חיפה מזרח. לאחרונה נפתח גשר חירם, שהחליף את מעבר הכביש. עתה, משנסגר מעבר הכביש, מתכוונת רכבת ישראל לממש תוכנית ותיקה להרחבת מתחם התחזוקה ודיור הרכבות כך על-ידי איחוד מעשי ותפעולי של שני החלקים - חיפה מזרח ומוסך הרכבת - וכן הוספת מתקני תחזוקה חדשים בשטח המאוחד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה