האם קרה לכם דבר מסוכן שכזה?.

movies

New member
האם קרה לכם דבר מסוכן שכזה?.

היי לכולם,

לפני יומיים נסעתי בכביש בין עירוני שיש בו שלושה נתיבי נסיעה. (אזור חוצות המפרץ ליד חיפה).

בקיצר נסעתי בנתיב הכי ימני ובאיזה שלב הייתי צריך לעבור אל הנתיב הכי שמאלי,כלומר לעבור שניי נתיבים.
הסתכלתי במראה לא פעם אחת,גם לא פעמיים,אלה "שלוש פעמיים" ובמראה "הצדדית" הכל היה נקי וריק.
פתאום עברתי נתיב קיבלתי ציפצוף מנהג אופנוע היסטרי ואני פשוט מוכן להישבע שלא ראו אותו בכלל במראה.
כיצד קורה שלא רואים אופנוע/כל רכב אחרי שמסתכלים במראה שלוש פעמיים???.
האם זה לא יהיה קצת מסוכן להזיז את הראש אחורה ולא להסתמך רק על המראה במהירות של 50-70 קמ"ש?.
 

prizman

New member
יש שטח מת בין המראות, זה לא חדש.

גם מכונית יכולה לפעמים להיות בו.
יש לזה כמה פתרונות.
בחלק מהמכוניות כל המראות פנורמיות או לפחות השליש הרחוק ממראות הצד, זה קצת עוזר לכיסוי
השטח המת אבל פוגע בהערכת המרחק.
דבר שני וחשוב, הבטה תכופה בכל במראות כדי לדעת בכל רגע נתון מה קורה סביבך ב 360 מעלות.
דבר שלישי, מסתבר שיותר מסוכן *לא* לשלוח מבט חטוף הצידה במעבר מנתיב לנתיב.

יש היום מערכות כמו האיוואקס שאולי נותנות לזה פיתרון, לא התנסיתי.
 

movies

New member
ל prizman

כן באמת בשיעורי נהיגה מרה פנורמית באמת הייתה עוזרת.טוב שהזכרת לי את זה.

מה בדבר "מראות צד"?.
האם הן יכולות לעזור גם לראות את המכוניות בשטח המת?.
כאשר אתה נמצא בסיטואציה דומה למה שאני תיארתי אתה מסובב את הראש הצידה?.
אחרי מה שקרה לי לפני כמה ימים אני לא סומך יותר רק על המראות.
 

prizman

New member
שטח מת בהגדרתו

הוא השטח בו לא רואים לא במראה הפנימית ולא במראות הצד
כך שהשאלה הזו לא ברורה.

בכל מעבר מנתיב לנתיב אני מםנה את הראש, זה אינסטינקט כבר
שנים רבות.

שמע משהו. במקרה אני נמצא בתאילנד אבל זה לא משנה. סיפור
מלפני 3-4 שנים אבל שאני לא יכול לשכוח.
נסעתי בנתיב הימני (כאילו שמאלי אצלכם) וחציתי לפנות ימינה לתחנת
דלק במקום מותר לחלוטין.
מה עושים במקרה כזה לכאורה?
עוצרים, מוודאים שאין תנועה בנתיב הנגדי ופונים. נכון?
בכל זאת אינסנקטיבית הסתכלתי גם אחורה וימינה, טנדר עקף אותי
מימין בנתיב הנגדי לו ב 140 קמ"ש בערך. הייתי עם איזו יפנומטית, אם
לא היה לי את האינסטינקט הזה לא הייתי כאן היום כדי לכתוב.

מקווה שעכשיו הדברים ברורים.
 

NamelessOne

New member
לא מסוכן - הרבה מתרגלים לכך.

לא רק אופנועים "נעלמים" אלא גם רכבים גדולים יותר.
המראה תראה לך שטח מסויים שלא בהכרח יכסה את כל האיזור. זה לא משנה אם תסתכל גם 100 פעם - אם מישהו לא נמצא באיזור המכוסה, לא תראה אותו במראה.

הנטיה שלנו היום היא לסמוך על דברים כאילו הם נותנים את הכל ואם השתמשנו בהם - זה מספיק.

זה ממש לא נכון ואין צורך להניח כך. היה חכם והסתכל מסביבך
 

barnyrebal

New member
תמיד כדי לשלוח מבט תוך הפניית ראש

על מנת לוודא שאין שום דבר בשטחים המתים.
הן במעברי נתיבים (שמאל/ימין) והן בפניות
 

The S t i g

New member
איזה רכב זה

יש שטחים מתים כמעט בכל רכב, אפשר לכוון את המראות טוב יותר כדי לצמצם אותם כמה שיותר
רוב הנהגים מהנסיון שלי מכוונים את המראות הצדדיות פנימה מידי
 

movies

New member
The S t i g מדובר ברכב...

מדובר במיצובישי לאנסר שנת 2001.
מה שכן זה רכב מאוד מאוד נמוך,גם חבר שלי שיש לו רכב פרייבט אמר את זה.
האם יש לזה השפעה?.
לאבא שלי לדוגמא יש פיאט דוקטו רכב גדול ויש מראות עזר בצד ורואים את כל הנהיגה.
 
לא נכון לעבור 2 נתיבים ברציפות

רצוי לעבור נתיב אחד, מבט ומעבר לנתיב הבא.

לפני מספר שנים מישהו על איילון נזכר לפנות ברגע האחרון, חתך 2 נתיבים בבת אחת ונפגש במשאית בנתיב הימני.
 

yohaim2

New member
כ"כ מסכים איתך!

לא מבין את אלה שחותכים 2-3 נתיבים בו זמנית.
אגב,אני עד לא מזמן הייתי רוכב דו גלגלי,ומניסיון של 8 שנים,מכוניות לא סופרות בעלי דו גלגלי.
אני משתדל כמה שיותר להסתכל בסיבובים לשני צידי הרכב,כי יש המון רוכבי דו"ג שעוקפים דווקא מימין בפניות.
וחשוב לזכור:
לך זה יעקם את הפח,אבל לו זה ישבור את הגוף........
 

movies

New member
לעמית

שמע קודם כל אתה צודק אחרי שעברתי שתיי נתיבים ברצף וראיתי מזה עשה אני לא מתכון לעשות את זה יותר.

אין לי בעיה להודות שטעיתי בניגוד לרוב הנהגים שיש להם "אגו" ותמיד חושבים שהם בסדר...יחד עם זאת לא
חתכתי את הנהג הפעלתי איתות והסתכלתי...בניגוד לאנשים שחותכים ולא מסתכלים ולא מאותתים.
 
כאופנוען אני יכול לאמר לך

שלפעמים אנחנו נוסעים מהר. אתה מסתכל במראה ורואה אותנו קטנים ורחוק או בכלל לא רואה. המוח שלך רגיל לחשב לפי מהירות ממוצעת ובשניה הבאה האופנוע כבר לידך.
 

john111

New member
כמו שכתבו לך

הנטיה היא לכוון את המראות הצידיות פנימה מידי כך שחלק אחורי מהאוטו נראה בהם. צריך להוציא את המראה הצידית כך שלא רואים שום חלק מהרכב שלך. זה לא מעלים לגמרי את השטח המת אבל מצמצם אותו משמעותית
דרך אגב בקנדה אם אתה עובר נתיב בלי להסתכל הצידה אתה נכשל בטסט
 
הטעות החמורה ביותר היא מעבר 2< נתיבים יחד

כי אז הזווית שלך בעת המעבר בין כיוון הנסיעה בנתיבים לבין כיוון הנסיעה בפועל בעת המעבר נתיבים היא יחסית פחות חדה
היפותטית הזוית צריכה להיות כמעט 0 כאשר אתה עובר בזהירות ובמתינות מנתיב לנתיב שלצידו, וכאשר אתה חותך אינסוף נתיבים במכה אחת אז הזוית היא 90 מעלות.
הבעיה שכשהזית אינה חדה היא שהמראות לא מראות מה קורה לצידך מאחור

בארץ לא נדרש להסיט ראש בעת פנייה וזה חיסרון
 

ceyal

New member
זה בדיוק איפה שמתחבאים השוטרים הרכובים.

יכולים לעקוב אחרי נהג לפעמים גם רבע שעה בלי שהוא ישים לב כדי לאסוף ראיות...
 
מנורת בצבע כתום המראה מעין

דלי וטיפה.. תודה..הופיעה לי בשעונים משמאל למד הקילומטרים נאמר לי שיש סיכוי טוב שזו בעיה של איזה חיישן ובכל מקרה עליי להגיע למוסך מורשה סוזוקי שיש לו משב שיכול לאמוד מהיכן נובעת התקלה
כל מוסך גובה 300 ש"ח וגם אם החיווי היה פרי תקלה טכנית עליי לשלם מישהו מכיר מוסך הגון שיש לו את המחשב הזה?
 
לא מדבר במנורה אדומה שהיא רלוונטית למחסור

בשמן ומים אלא כתומה והייי בבדיקה זה קשורא לחמצן העיון ברכב ומבקשים עבור תיקון סכום מאד גבוה ואני מחפשת מוסך שעוסק בסוזוקי ושיודע חהיות הגון במחיר מישהו מכיר?
 
למעלה